Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

ovideatza

#2265
Obiectul contractului de reactualizare SF+Pac pe Iasi-Ungheni-pod:











Powered by API/PUM imgur uploader

Si acum alte curiozitati din aceasta licitatie:

1. Reactualizare SF+ elaborare PAC (nu PTH! nu se poate licita Fidic Rosu doar cu PAC) este pentru Iasi-Ungheni
2. Activitatea de asistenta pentru proiect pe POIM este pentru Tg Neamt - Iasi - Ungheni
3. Tot la serviciile din contract zice "DEviz General pe tronsonul Iasi Ungheni si pe autostrada Targu Neamt - Iasi - UNgheni".
4. Cum se va face proiectul de finantare pe POIM rezultat din aceasta licitatie pe intreg Tg Neamt - Ungheni, daca ei actualizeaza SF doar pe Iasi-Ungheni? Se va face proiectul pe baza SF vechi pe Tg Neamt-Iasi?? Adica adunam mere cu pere? Ce valoare a proiectului reala ar putea sa iasa din acel deviz?
5. In perioda in care aceasta licitatie s-a desfasurat si s-a depus oferta pe Tg Neamt-Iasi era acel maret PPP. Asta ca sa vedem suprapunerile.

Ca acest contract sa se termine ar trebui ca dupa ce fac reactualizare SF+PAC:
- sa se depuna aplicatie de finantare pe POIM 1 (asta curent) pt Targu Neamt-Iasi-Ungheni + sa se aprobe/respinga
- sa se faca licitatie de executie pt lucrari pe Iasi-Ungheni si sa se ajunga la un castigator.

Avand in vedere ca nu au fost clarificari....va dati seama de calitatea acestei licitatii.

Ca sa merg cu teoria conspiratiei mai departe: peste 3-4 ani cand va fi vorba de depus ceva pe POIM 2 sau de scos la licitatie lucrari nu vor putea sa faca alta licitatie sa isi ia consultanti de teama ca vine Curtea de Conturi si vede ca ei au mai atribuit un contract cu obiectul asta si care nu e finalizat si e dublare...


horatiu.cosma

Articol politic al unui PSD-ist cu ștate vechi supărat că i-au stricat PNL-iștii traiul bun de la conducerea DRDP Iași, om implicat de-a lungul timpului într-o grămadă de scandaluri de toate culorile și mirosurile. Cică era foarte bun PPP-ul, nu ne dă nimeni acord de mediu pe A8 (știe el, deși până acum nu a început nicio procedură concretă pentru a încerca obținerea). Alte păreri?

Io

#2268
^ 4 cuvinte explica tot interviul: A, BU, REA, LA.
Tehnica e elementara:
1 - amesteci jumatati de adevar cu niscaiva zvonistica si cu oarece procese de intentie, mai bagi niste "straini", forte oculte care, vezi Doamne, nu vor sa se dezvolte Moldova;
2 - pentru coloratura zici si ceva de politica - merge oriunde si prinde si la presa si la bizon;
3 - nu uita de niste hectare de mediu, zi-i acolo niste zeci de mii, merge si are impact si oricum nu le numara nici dracu;
4 - zi-i si ceva de tuneluri ca tot iti titie curu' de ele;
5 - da-i si cu niste investitori interesati, 4 la numar, nu se cunosc numele lor si nici ce sint in stare sa faca insa da bine, un chinez, un altceva, inca un altceva si inca unul. Ofertele lor sint prin SMS, probabil. Ca sa fie mai multi pune-ma, bah, si pe mine ca investitor interesat sa fie 5. Ca nu ma doare gura si poate te crede lumea. Ca io ba.
Nu zic nimic de expresia complet gresita, "panaceu universal" ca dupa aia zice ca inginerii sintem rai si grammar nazis de net. Papusa, sa fii tu sanatos, pe vremea mea unii ingineri chiar stiau gramatica ca am invatat-o la scoala, n-apucam sa dam la facultate fara. Si asa ceva nu se uita, baiatu'...
Dar pot sa-i zic exact cum i-am zis tot aici acum multi ani lu' Goga ot Craiova: Fuck Off! Pe romaneste: mars, ma!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

pasadia

Mi-a plăcut aia cu expropierile care merg mai repede in PPP. Și omul e clar că înțelege "multe" din condițiile de mediu...

GDPR

Daca vreti sa va faceti o idee despre personaj, intrati pe pagina lui de FB. Rar un asemenea activist pesedist.

TibiV

Io,
:lol: :lol: :lol:

Dar am si un amendament:
Quote from: Io on February 11, 2020, 12:36:40 AM
^ 4 cuvinte explica tot interviul: A, BU, REA, LA.

Ai folosit prea multe silabe.
Ajungeau 3 (trei) litere: P S D
(Bine, din nefericire esichierul nostru politic permite multe combinari de 28 de litere luate cate 3... Iar din ce iese, se pot face MUUULTE aranjamente de cate vrei cu cate se poate...
Iar la motiuni, au loc si multe permutari...)
:lol:

(Evident, nu am incercat sa redau regulie matematice, ci spiritul lor parlamentar...  :D )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cove_adrian

Putin off-topic dar necesar!
Se poate sterge/muta.

https://moldovavreaautostrada.ro/monitorizare/jurnal-de-campanie-mva/delimitare-de-organizatiile-politice/

"Ca urmare a confuziilor de identitate generate în spațiul public de lansarea partidului "Împreună pentru Moldova" și a candidaturii reprezentanților acesteia la funcții politice și de demnitate publică la nivel local, coroborat cu faptul că atât în partidul "Împreună pentru Moldova" (IPM) cât și în Asociația "Împreună pentru A8" (ÎA8) se regăsesc aceleași persoane fizice în funcții de conducere și/sau reprezentare, Comitetul Director MVA a luat astăzi, 20.02.2020, decizia de a suspenda, pe termen nedefinit, orice formă de participare a MVA și membrilor săi în acțiuni și activități comune cu ÎA8, IPM și membrii acestora cel puțin până la separarea formală a activității politice de activitatea civică desfășurată de membri ÎA8 și IPM.

Decizia are ca scop protejarea intereselor, imaginii și reputației asociației "Moldova Vrea Autostradă", membrilor, donatorilor și simpatizanților care susțin activitatea civică.
20.02.2020
Comitetul Director al Asociației "Moldova Vrea Autostradă""
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

ovideatza

^

E bine ca va delimitati de politica.
Insa nu vad rostul atacului la cei din cealalta organizatie, faca ce vor pe plan personal, nu cred ca are rostul sa pomeniti intepaturi de acest gen in postarile de pe FCB. Ma bucur ca nu-s preluate si in comunicat.

@cove_adrian
Revenind la ce ne doare, mai sus am lansat cateva intrebari legate de A8. Avem ceva lamuriri?

Quest

Dl Laicu e plin de temeri de non-succes al vreunui proiect, tipic ptr slujbasul la stat de decenii, care a vazut multe anomalii. Numai ca o asemenea atitudine eu o includ la blazare, iar despre blazati spun ca sint jumatate morti, au deja un picior in groapa, mai trebuie sa-l puna si pe celalalt, ca treaba sa fie completa.
Ii multumim dlui Laicu ptr experienta sa profesionala, dar trebuie sa ne dea voie sa luam din ea ce credem noi, ca negativismul pe care il vehiculeaza nu e claditor de proiecte, ci le demoleaza mai abitir.

Daca A8 are 55% din traseu prin Situri Natura 2000, fata de A13 care are doar 8%, atunci asta cred ca e un motiv in plus sa ne uitam mai cu atentie la Autostrada Nordului, care impreuna cu A13 ar lega geografic mai echilibrat Moldova de Ardeal, fata de tandemul A8-A13. Plus ca Ardealul de Nord ar fi mai bine racordat la autostrazi decit accesul pe A3 Oradea-Cluj-TgMures.

Am apreciat ca semnatarul interviului (dl Brezuleanu), are unele cunostinte pe subiectele abordate, si n-a luat de bune fara comentarii spusele lui Laicu. Asemenea jurnalisti trebuie sa ia interviuri decidentilor din Transporturi.
Common sense will get you far !

paullie

#2275
QuoteDaca A8 are 55% din traseu prin Situri Natura 2000, fata de A13 care are doar 8%.....
Si nu numai atât. Daca Bretcu - Calcâi este de dificultatea Cornetu - Boita (poate chiar mai lejer putin fiindca nu cred ca trebuie mai mult de un tunel), pe A8 TOT traseul Tg Mures - Tg Neamt este foarte dificil. Chiar si partea de "ses" fiindca trece pe la Joseni unde uneori noaptea mai ingheata motorina in rezervor.

esendy

totusi nu se poate separa iasi-pascani..... ca deja ma dispera aberatiile astea cu A8

cove_adrian

@ ovideatza

Incerca sa raspund pe baza discutiilor si a "experientelor" cu cei din MT si CNAIR.
Si noi ne-am intrebat si mirat de aceste "suprapuneri". Am mers pe fir si la departamente si am aflat ca in realitate licitatia pentru reactualizare SF+PAC nu e pentru Iasi-Ungheni ci e doar pentru Vanatori-Ungheni. Lipseste podul pentru ca e licitatie separata si pozitia podului inca nu e clara.
In acelasi timp mai exista o licitatie ce sta sa intre pe SICAP (se mai astepta OK de la ANAP) pentru revizuire SF pentru Letcani-Vanatori, denumita local "centura la profil de autostrada a Iasului". Va avea descarcare in DN 24 la Vanatori. Insa ANAP nu a dat OK-ul pt ca lipsea AM-ul.
Acum ca PPP-ul e istorie e posibil/sunt discutii/am propus ca tronsonul Dn2/Soci-Letcani-Vanatori sa fie scos tot la licitatie pt a avea "continuitate" si sa fie un tronson cat mai compact fortandu-se oarecum solicitarea AM pe acest lot de peste 80 km. Sunt discutii. Din pacate in ultimele 2-3 saptamani nu am mai avut contact cu CNAIR/MT fiind Catalin Urtoi implicat. Plus neintelegerile dintre MVA si IptA8...
Saptamana viitoare este decisiva deoarece (speram!) se vor face pasi concreti pt depunerea documentelor/intentiei de finantare pe POIM 1 pt A8.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

cove_adrian

@ paullie Sa nu comentam acele declaratii. Nu conteaza ca sunt 3 sau 30 de situri. AM-ul ce include SEA+EIM este similar de energofag. Carnivore mari sunt atat pe aliniamentul A8 cat si pe A13. Ca o paranteza A8 ar avea un avantaj fata de A13 din prisma unor pasi facuti din SEA, respectiv monitorizarea carnivorelor mari timp de mai multe sezoane pe Ditrau-Tg. Mures efectuata deja. Deci sa zicem ca munca prestata de Milvus este un plus. Bineinteles asta daca CNAIR binevoieste sa "invite" pe cei de la Milvus la discutii si sa fie parteneri in proiect. Din 2018 incoace nu s-a ajuns la o intelegere.
Referitor la Autostrada Nordului este o aberatie si mai mare. Nu are conectivitate cu autostrazile plus ca trebuie sa o zicem pe cea dreapta. E o inventie a filierei Flutur pentru a sabota A8. Autostrada Nordului nu e in MPGT, nu e pe TEN-T, daramite in POIM. Deci finantare (europeana) ioc! E o inventie.
Moldova are 4 autostrazi:
1. A8 (Ungheni-Iasi-Tg. Mures)- coridor principal
2. A7 ( Suceava-Ploiesti)-coridor principal
3. A13 (Brasov-Bacau) - coridor secundar
4. Ax (Focsani-Albita) - coridor secundar.

Referitor la Ax Nordului este de fapt un fel de proiect pt salba de centuri la Gura Humorului, Campulung Moldovenesc si Vatra Dornei. Nimic mai mult.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

paullie

Mea culpa am corectat acel Quote. Nici eu nu sunt fan Autostrada Nordului, adevarat ca este un traseu dificil si nici nu are conectivitate. Eu discut strict de A8 comparat cu A13. Si este clar ca trece prin incomparabil mai putine arii protejate si la fel de evident este ca traseul este mult mai lejer.

Iar despre Milvus si alte asociatii de acest gen poti pune niste link-uri catre niste studii de mediu?