Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Ionut

Azi am dat un sincron pentru RFI pe tema A8. Nimic nou, doar voiam sa stiti. Usor-usor revin in peisaj la nivelul pe care-l stiti. :)

voicul

Guvernul Ludovic Orban pune CRUCE Autostrăzii Unirii: E imposibil de realizat

Este imposibil de dus la bun sfârşit construcţia Autostrăzii Unirii în regim de parteneriat public-privat, astfel că populaţia din zonă nu trebuie amăgită cu această soluţie, a declarat miercuri ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş.


https://www.money.ro/guvernul-ludovic-orban-pune-cruce-autostrazii-unirii-e-imposibil-de-realizat/

yetiman

Ca de obicei: Un titlu de RAHAT, ca sa atraga click-uri pe pagina.

Citind tot articolul, reiese ca e vorba de altceva.

DA, regimul PPP nu este o solutie viabila, asa cum s-a zis si pe forum de nenumarate ori. Si asta confirma si ministrul, specificand ca se va continua pregtirea documentatiei.
Quote""Sunt doi paşi concreţi care se vor realiza în acest an, unul va fi cel al continuării pregătirii documentaţiei tehnico-economice deja începute pe tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ. Documentaţiile tehnico-economice nu sunt simple, ele nu se realizează de pe o zi pe alta, procesul de pregătire durează doi-trei ani de zile....Al doilea lucru care sigur se va întâmpla va fi acesta legat de reglementarea capătului de tronson, respectiv a regimului de parteneriat public-privat care, după părerea mea, este imposibil de dus la bun sfârşit şi să asigure o implementare de 100% a proiectului. Trebuie gândită, împreună cu ministerele de linie implicate şi cu domnul prim-ministru, soluţia corectă de finanţare, pentru ca să nu amăgim locuitorii, populaţia din regiunile afectate cu astfel de soluţii. Regimul de parteneriat public-privat vedeţi unde a dus şi preocuparea vechii guvernări unde duce: timp pierdut şi autostradă nefăcută", a menţionat Marcel Boloş.

Si mai spune ca:
QuoteDin punctul meu de vedere e vorba de o soluţie de finanţare mixtă pentru ca să îl putem duce la bun sfârşit, fiind cel mai complex proiect de infrastructură a României", a precizat Marcel Boloş.

Asa ca, dimpotriva, eu as zice ca abia acum ne apropiem de o abordare realista si nu cu vise umede de PPP sau alte aberatii.

Evident, asta e la nivel declarativ. Ramane de vazut si ce se va intampla in realitate.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

pelan87

De acord cu @yetiman, consider ca e un pas in fata pt A8, nicidecum o "cruce", cum ii spun cei de la money.ro.
De asta avem nevoie in prima faza (nu doar pt A8, ci pt orice proiect de infrastructura): de o abordare realista a situatiei, o analiza amanuntita si o coordonare la nivel inter-ministerial.

dimitrie

Eu sincer nu înțeles de ce nu se accelerează porțiunea Iași - Târgul Frumos sau până la Pașcani Moțca... circul des pe acest drum extrem de periculos și aglomerat. Acea banda și jumătate este mai periculoasă decât una simplă (părere personală), depășiri prin dreapta, legal nu poți conduce..te împing de la spate ceilalți... Ce o să fie pe celelalte secțiunii avem timp sa analizăm in timp.. de la Iași până spre Tg Frumos este nevoie mare, de acolo se mai dispersă traficul.. spre Botoșani, Roman, Pașcani dar până acolo e ca și în junglă.. colegii din zonă îmi dau sigur dreptate.

Mă gândesc că dacă ajung la Bruxelles, mă așez în fața comisiei cu un mesaj pe tricou.
A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

Liviu M

Si crezi c-o sa vina comisia sa faca drumuri la Iasi?  ???

cristi5

#2211
@dimitrie, vezi topicul "2+1 alternativ" care e solutia de 5 ori mai sigura pentru acel drum

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=927.msg271836#msg271836

Capacitate ceva mai mica, siguranta muult mai buna. Salveaza deja vieti pe Sinesti-Movilita.

ovideatza

#2212
Solutia pe Iasi-Tg Frumos e doar autostrada cu noduri corecte de racordare la dn-urile actuale + largire DN28 Antibiotice-Nod Letcani+pasaj peste rondul cu VO Iasi.
Carpeala e 2+1 sau 2+2  :) pe toata distanta. nu o sa  vedem nici  una nici alta, in 2019 s-a reasfaltat bucata mare, nu strica ei "bunatate de investitie" prea curand... >:(

taifun7993

Salutare tuturor si LA MULTI ANI

Am citit comentariile anterioare si as vrea sa fac doua propuneri.

Prima ar fi  :

Sa inceapa constructia primei portiuni de la Targu Mures pana la Miercurea Nirajului care ar insuma undeva la 20-25 de km IN PRIMA FAZA si centura Joseni (Nod Rutier km 75 respectiv km 90) 40 KM AUTOSTRADA   

Iar a doua propunere ar fi CENTURA IASI intre Ungheni (KM 60 pana la KM 100).

Daca se poate scoate aceasta propunere din PPP si trecuta pe FONDURI EUROPENE ?

Astept parerea voastra ?

Weekend fain in continuare


dimitrie

@Liviu M nu să facă dar să le de-a un suc in fund la ai noștri când îi prind.
A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

cristi5

#2215
Quote from: taifun7993 on January 11, 2020, 03:08:45 PM
Sa inceapa constructia primei portiuni de la Targu Mures pana la Miercurea Nirajului care ar insuma undeva la 20-25 de km IN PRIMA FAZA si centura Joseni (Nod Rutier km 75 respectiv km 90) 40 KM AUTOSTRADA   

Iar a doua propunere ar fi CENTURA IASI intre Ungheni (KM 60 pana la KM 100).

Pai din cate stiu eu nu exista SF la niciuna. Ce constructie? Intre stadiul de acum si constructie exista cel putin
- terminat Studiu de Fezabilitate, definitivat traseul, stabilit unde e A si unde DX functie de cifrele de trafic si prognoze cat ar atrage, plus blocajele introduse de politic care vrea neaparat autostrada, cu intarzierile de rigoare.
- Acord de Mediu
- Proiect Tehnic si aprobarea lui de catre CNAIR. Pentru ca sunt tuneluri, asta poate dura forever
- Exproprieri
- Autorizatie de Construire

Constructia e departe.

cove_adrian

#2216
^^

Dupa un articol clickbait marca Ziarul Financiar (https://www.zf.ro/auto/marcel-bolos-ministrul-afacerilor-europene-finantarea-autostrazii-unirii-din-fonduri-europene-nu-este-posibila-in-prezent) este randul portalului de stiri money.ro sa preia conducerea in materie de dezinformare si manipulare! In goana dupa senzational presa centrala apeleaza la tehnici ce nu fac cinste jurnalismului echidistant si deontologic!
Pentru aflarea realitatii este nevoie a se citi articolul! Titlul este puternic dezinformator si nu are legatura cu articolul/stirea!
In principal se reia declaratia corecta a ministrului Fondurilor Europene prin care se afirma ca PPP-ul blocheaza accesarea de fonduri europene pentru intreaga autostrada A8 Ungheni-Iasi-Tg. Mures!
Pentru corecta informare a publicului este necesar a se ignora titlul articolului si a se citi continutul! Ideea este ca astazi si DCNEWS a publicat (pardon! a dezinformat) in legatura cu A1 PiSi. Info aici: https://m.dcnews.ro/cuc-autostrada-sibiu-pitesti-suspendata-de-comisia-europeana-toata-lumea-tace_722337.html

Se intampla lucruri extrem de stranii...cu o partea din presa.

http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

StefanCelMare

Iași - Tg. Frumos are un mare +1 și din partea mea.
Deși ajung la Iași rar, când ajung mi se pare că segmentul acela de drum e ca-n estul sălbatic.
În plus, măcar ar transmite un semnal că Moldova nu este uitată.
Cu tot respectul pentru centura Bacăului, tot Iașiul este cel mai important oraș din regiune, iar asta ar trebui să se vadă.

ovideatza

Quote from: cove_adrian on January 14, 2020, 11:15:54 AM
Pe MZA din 2015 am facut eu o analiza  cu date CESTRIN 2015 versus 2010 si inclin sa cred ca deja s-a ajuns la MZA de minim 16k pt A. Info aci: https://moldovavreaautostrada.ro/monitorizare/jurnal-de-campanie-mva/traficul-auto-pe-roman-bucuresti-corespunde-unui-trafic-de-autostrada/

@cove_adrian

Exista asa o harta cu date pe sectoare la nivel macar 2015 si pe Iasi - DN2? (util ar fi pe Iasi-Tg Frumos cu sectoare daca sunt diferente semnificative si apoi spre Sabaoani si spre Motca)

cove_adrian

Atasez o prezentare facuta de mine in iulie 2019 pentru "Moldova Vrea Autostrada". Se pot extrage/vizualiza informatii mai multe acolo!
Link valabil 7 zile ! 
https://wetransfer.com/downloads/ef27cc2e79ddab99d429744f39e82a2120200114114307/349b834ec0265b4963a287107439bd1f20200114114307/db5cea
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica