News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

razvan96

Nu s-a prelungit termenul, e in evaluare tehnica+DUAE.

ovideatza

Inseamna ca ar trebui sa publice ofertantii inscrisi.

razvan96

O singura asociere, era de asteptat sa fie slaba participarea cand nu exista niciun raspuns la clarificari.Este vorba despre asocierea SEARCH CORPORATION - Best Consulting & Design SRL.


ovideatza

#2103
"Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate si elaborare Proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor (P.A.C) pentru tronsonul de autostrada Iasi – Ungheni, inclusiv realizarea conexiunii la podul peste raul Prut"


Daca tot ai gasit informatia, hai sa ii avem pe toti membrii asocierii insirati:





Powered by API/PUM imgur uploader

Iar SEARCH....2-3 in toata tara asta amesteca in cazanul cu SF-uri...de ar produce si ceva de calitate, nu doar sa scoata la imprimanta aceleasi planuri la interval de cativa ani pe bani multi.

Primul termen stabilit pt evaluare: 25.03.2020

Nelu

De ce le  trebuie cinci luni sa evalueze o singura oferta ?

ovideatza

Teoretic termenul era stabilit fara a se cunoaste cate oferte se vor depune.
S-a cerut din cate am vazut valabilitate oferta 6 luni, iar evaluarea ar fi in maxim 5 luni.

Asta e in teorie. In practica poate sa mearga repede, sau poate sa dureze si mai mult de atat cu evaluarea, dupa vrerile si putintele CNAIR.

mirceaeliade

Ministrul propus pentru portofoliul Transporturi și Comunicații, Lucian Bode:

Obligația fiecărui ministru este să respecte legea. A fost adoptată o lege pentru Autostrada Unirii și Guvenul are obligația să găsească resurse și să finanțeze acest obiectiv. 312 km, 8,2 miliarde de euro. Dar pentru a uni Moldova de Transilvania și de bucurești nu cred că putem vorbi de nici o suma ca fiind prea mare.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/aviz-pozitiv-pentru-lucian-bode-transporturi-vesti-proaste-pentru-bucuresteni-metroul-din-drumul-taberei-nu-va-fi-gata-in-2019-1209098

elphax

vesti bune ?

[...]Cătălin Urtoi, vicepreşedinte al Asociaţiei "Împreună pentru A8", a afirmat că în discuţiile cu ministrul Transporturilor au fost acceptate toate propunerile făcute de către asociaţiile civice. [...] De săptămâna viitoare, asociaţiile civice ieşene vor avea un consilier în Ministerul Transporturilor, care va monitoriza proiectul.

,,Pentru prima dată, m-am întors optimist de la Bucureşti. Dacă nu se vor ţine de cuvânt pe ceea ce am convenit, atunci e clar că nu vor să facă acest proiect nici cei de la PNL", a mai spus vicepreşedintele asociaţiei ,,Împreună pentru A8", Cătălin Urtoi.

universul.net

Quest

Cred ca merita scos in evidenta si acest paragraf revelator din articolul citat de elphax

,,Am convenit să implicăm expertiza membrilor asociaţiilor civice în toate proiectele care susţin proiectele de infrastructură ale României. De asemenea, am convenit ca în privinţa proiectului A8, studiul de fezabilitate să fie revizuit şi completat, din fonduri europene, pe întreg amplasamentul lucrării de la Tg-Mureş la Iaşi. Astfel, vom renunţa la fantasmagoria Parteneriatului Public-Privat. Noi, moldovenii, nu suntem cobaii ţării. Nicăieri în România nu a fost realizat vreun proiect major de investiţii prin acest sistem de finanţare", a afirmat preşedintele Comisiei pentru Transporturi, deputatul PNL Marius Bodea.
Common sense will get you far !

ovideatza

Din pacate aceasta veste buna, ca se va renunta la PPP si se va reface SF, speram noi bine bugetat, a cam fost prezentata negativ din dorinta de senzational de catre presa, de genul "A8 ramane in aer, fara finantare", etc.

GDC

Presa spune ce i se dictează. Nu cumva presa de care vorbești e un pic roșie? Altfel aș fi dezamăgit total de presa cealaltă.
Anyway, problema majoră din punctul meu de vedere e următoarea:
- în cazul ideal, anticipate la primăvară și avem 4 ani cineva cu chef de muncă și poate și dorință de a face ceva din A8 la minister. Dacă mergem pe licitație de revizuire SF ( ceea ce trebuie după părerea mea), cei din CN...mama lor o vor tărăgăna, avem câștigător într-un an, plus contestații, contract ce durează încă vreun an și jumătate. Și așa după vreo 3 ani și ceva abia lansăm ceva execuție. După 4 ani, bazându-ne pe memoria scurtă a românului, vin iar alții care vor să nu se facă A8, se anulează eventuala licitație de execuție pe diverse motive și ne trezim iar cu vreun PPP sau cine știe ce promisiune aiurea care să nu fie decât o tragere de timp. 
- cazul trist, nu se fac anticipate și prin memoria scurtă a românului peste un an vin iar preamăritorii de pensii și salarii la putere. Adio A8 pentru încă 4 ani.
- mai avem și cazul în care fără anticipate tot nu vin iar la putere cei mai sus menționaţi, sau cazul în care nici peste încă 4 ani tot nu vin la putere. Dar asta e un pariu ce nu l-aș face.

Și acum întrebarea: cum se poate grăbi procesul de revizuire SF, licitații etc sau cum se poate face astfel încât chiar dacă izbăvitorii de pușcărie vin iar la putere să fie forţaţi să continue A8 cum trebuie cu fonduri europene, fără bazaconii.

O idee ar fi poate revizuirea de SF plus proiect în aceeași licitație? Aici pentru partea dinspre Iași măcar. Bănuiesc că dacă există proiect, adică se poate lansa execuție pe fizic roșu, mai greu se poate întoarce ca la Ploiești că de fapt vrem PPP sau alte tâmpenii.

ovideatza

#2111
Nu scurtezi cu "revizuire SF+elaborarePT" dar cred si eu ca asta e calea de urmat:

- sa nu comenteze nimeni ca se reia SF de la 0, bani dublati, etc etc.
- acum traseul si/sau solutiile sunt cam aiurea, daca se liciteaza pt+executie sanse mari ca sa iasa iar taraboi, fie accepta schimbari de traseu/ solutii fie obliga la solutii aiurea. Eviti practic slaba pregatire a proiectului.
- indiferent de ce solutie de finantare vei avea ulterior, ai un proiect matur, proiectat la nivel de executie. Fie ca va fi pe fonduri UE/ credite/ PPP/ mix se fonduri, ai o baza matura de plecare, reduci riscul investitional, etc
- poti licita distinct sectoare mai scurte, pe munti poti licita distinct doar tunelurile, etc. Daca ai PT matur, ai flexibilitate in etapizare. Daca ai doar un SF si ala facut acu 10 ani de pe google nu te boti baga la asa ceva, vei licita tronsoane lungi care sa fie reproiectate in design&build.
- pare un tipar placut cat de cat si CNAIR-ului, macar l-a mai folosit.

A8 trebuie bine pregatit. Odata pornit pe o cale de a face documentatiile in regula, conform normelor, se va executa, poate etapizat, partial, etc. Asta e valabil pt orice proiect, fara o pregatire corecta degeaba te apuci, in final vei pierde mai mult. Chit ca "pierdem" acum 1 an poate fata de a licita cu ce avem (bine, nu avem, dar sa zicem..) din a reface SF+Pt si apoi a licita vom castiga pe termen lung mult mai mult ca nu ne vom mai impotmoli atat de grav.

Acum suntem impotriva PPP pt ca avem alternativa si pt ca politicul a scos la inaintare PPP-ul ca o solutie miraculoasa salvatoare, pe cand in conditiile noastre ar fi doar o groapa uriasa de riscuri.
Poate in X0 ani cand daca va trebui sa dublam un HP pe montan cu calea 2 si tuneluri conditiile vor fi altele. PPP nu e bun pt noi pt ca avem un proiect A8 imatur pt a avea o dobanda scazuta, avem alternativa de finantare, nu avem trafic urias deocamdata care sa plateasca PPP-ul, etc. Poate in X0 ani asta se va schimba si vom privi altfel aceasta solutie de dezvoltare.

GDC

#2112
Cu revizuire SF + PT nu scurtezi, dar forțezi să se meargă mai departe proiectul într-o formă care să aibă sens ( dacă asta se vrea la licitația de SF+ PT). Eu ceream soluții de grăbit ( sau scurtat cum zici tu) și/sau obligat a face treabă.
Și eu sunt de părere că SF trebuie refăcut de la 0. Sunt sigur că știi asta, am avut discuții pe tema umblat la traseu mai demult. Problema e că se vorbește despre o "revizuire și completare" care mă duce cu gândul la cârpeală ca pe PiSi. Și dacă și cârpeala vă dura veșnic, am scris mai devreme ce ne așteaptă.
Și atunci oare cea mai bună soluție este relansarea de la 0 a SF, pe tronsoane, cu măcar Iași-A7 inclusiv PT? De PT pe restul nu îndrăznesc să scriu fiindcă îmi va sări lumea în cap că va costa miliarde de euro doar PT.
Măcar atunci putem spera să obținem ceva de calitate și să avem un proiect sănătos care să nu mai poată fi întors cum bate vântul.

mirceaeliade

Poate ma ajuta si pe mine cineva sa inteleg ceva: A8 de la A7 pana la Iasi/Ungheni, nu face parte din Coridorul 9 European?  Adica e 100% garantat 85% fonduri europene?  Varianta PPP e doar praf in ochi ca sa mai intarzie proiectul pt ca "nu sunt bani" desi ne costa doar 15% din pretul real?

vancouver

^^ Avem fonduri europene si nu suntem in stare sa le cheltuim. Peste aprox. 1 an, pe 01.01.2021, brusc, ne mai stau la dispozitie inca vreo 5 miliarde pe rutier. Iar autostrazi gigant gen treceri ale muntilor nu se fac (cu tot cu proiect si licitatii si avize si exproprieri si utilitati) in mai putin de 10-15 ani. Deci poti programa linistit si banii europeni pe 2028-2035 pentru aceste megaproiecte cum este A8.

Iar pe actualul exercitiu bugetar (2014-2020 cu prelungire pana in 2023) nu suntem capabili sa absorbim toti banii.

DECI BANI EUROPENI EXISTA DESTUI. Si se mai pot adauga, de ex. Iasi Ungheni e ceva tranfrontalier si se pot accesa fonduri exceptionale, altele decat cele normale - daca se vrea se poate face pe fonduri de preaderare sau ceva de genul asta Iasi - Chisinau. Apoi, Germania, pentru proiectele de UNIFICARE a primit un bonus. Si asta doar pentru ca intre 1965 si 1990 a existat un zid la Berlin si o granita artificiala in rest... De ce nu am primi si noi un bonus pentru proiecte de UNIFICARE. De ex. intre Ardeal si Moldova? In loc de 85% sa primim 95%, iar cei 10% in plus sa fie din alta parte. Si mai sunt bani si de dezvoltare regionala, car pot fi dirijati spre infrastructura rutiera. Deci inca o data: BANI SUNT DESTUI.

ORICINE CARE VINE CU IDEI DE A NU CHELTUI BANI EUROPENI, SIGUR SIGUR SIGUR ARE CEVA DE ASCUNS. SIGUR VREA SA FACA CEVA NELEGAL. Nu mai ascultati povesti, cum ca nu ajung banii de la UE si de aia trebuie alte surse. Sau nu avem bani nici macar de cofinantare. Etc. In spatele acestor fraze standard se ascund interese clare de sifonare de bani.

PPP e o NEBUNIE. Cheltuim de 10-15 ori mai multi bani decat daca luam fondurile europene. E pur si simplu INCREDIBIL cum cineva se poate gandi la asa ceva. Statul teoretic nici macar un creion nu are voie sa cumpere cu 3 lei, cand exista altul cu 2 lei si care scrie la fel de bine. Darami-te sa cheltuie de 10 ori mai multi bani...

A8 este finantabila integral de UE, ba mai mult, e interesul si al UE sa se faca si ar trebui sa contribuie din greu la acest proiect.

PS. Tot aud aberatia ca "PPP ca sa ingroape proiectul". E una din cele mai mari idiotenii pe care am auzit-o. Nu sta nimeni sa piarda energie ca sa ingroape ceva, din care nu-i iese nimic. Cei care promoveaza PPP si alte solutii cu bani fara amestec UE nu sunt niste prosti sau niste gropari. Poate ei isi doresc sa credem noi asta. Dar nu sunt. Sunt cele mai joase spete, care sunt capabile sa puna o tara intreaga sa plateasca miliarde in plus, ca sa incaseze o spaga de cateva milioane.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.