Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 7 Guests are viewing this topic.

cove_adrian

Ieri am fost invitat (in calitate de vicepresedinte al MVA-Moldova Vrea Autostrada) de catre "cineva" de comisia de Transporturi a Parlamentului la o discutie/dezbatere pentru astazi 09.05.2019 la Prefectura Iasi. Pura si (ne)fericita coincidenta sa aiba loc o discutie intre cei de la Guvernare in prezenta Ministrului Transporturilor Razvan Cuc si asociatiile civice ce militeaza pentru construirea de autostrazi in Moldova. Ulterior, spre seara ieri 08.05.2019 am aflat (inclusiv via presa locala) ca de fapt va fi o ceremonie de semnare a contractului pentru licitatia "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt". Vazand ultimele postari am mai multe nelamuriri:
1. S-a finalizat si evaluarea financiara a licitatiei?
2. au fost instiintati toti ofertantii (cei 2) de decizia beneficiarului/CNAIR?
3. Se poate semna contractul dat fiind faptul ca nu avem o decizie finala si irevocabila a instantei vis-a-vis de Sf "suspendat" de vizita CC si DNA?

Precizez faptul ca voi lista raspunsul oficial al Curtii de Conturi si voi intreba si solicita detalii de la domnul Neaga si domnul Razvan Cuc vis-a-vis de cele evidentiate mai sus. 


Completarea  cum exact in ziua de 09.05.2019
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

tonică

In realitate nu se va semna nimic clar, esti chemat cat sa aiba figuratie in fata presei cu ocazia mitingului psd din localitate. Aveau nevoie sa vina cu ceva oficial cat sa atraga presa si au inventat o "chichiţă". >:(

NGC

Quote from: cove_adrian on May 09, 2019, 10:35:10 AM
[...] de fapt va fi o ceremonie de semnare a contractului pentru licitatia "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt". Vazand ultimele postari am mai multe nelamuriri:
1. S-a finalizat si evaluarea financiara a licitatiei?
2. au fost instiintati toti ofertantii (cei 2) de decizia beneficiarului/CNAIR?
3. Se poate semna contractul dat fiind faptul ca nu avem o decizie finala si irevocabila a instantei vis-a-vis de Sf "suspendat" de vizita CC si DNA?

1. Oficial inca nu.

2. Avem 2 posibilitati.
a) Un ofertant a fost respins la faza de evaluare tehnica (plus DUAE), dar nu a contestat. Perioada de asteptare pentru depunerea contestatiilor la aceasta faza a expirat. In cazul asta nu mai are prea mare importanta daca e instiintat sau nu.
b) Ambii ofertanti au fost declarati admisi la faza de evaluare tehnica (plus DUAE). In cazul asta, in mod normal, nu se poate semna pana cand nu se termina faza de evaluare financiara si expira perioada in care se pot depune contestatii la aceasta faza.

3. De semnat se poate semna, dar s-ar putea sa trebuiasca sa fie reziliat in viitor.

Quote from: cove_adrian on May 09, 2019, 10:35:10 AM
Precizez faptul ca voi lista raspunsul oficial al Curtii de Conturi si voi intreba si solicita detalii de la domnul Neaga si domnul Razvan Cuc vis-a-vis de cele evidentiate mai sus. 

Poate reusesti sa ii intrebi chiar la inceput, sa vedem ce reactie au. Poate reusesti si o filmare a momentului. :D

@Vrabiute: Reusiti sa transmiteti in timp util in care situatie de la punctul 2) suntem? ;)

razvan96

#1893
Na surpriza, a castigat Acciona. :lol: Intrebarea ar fi ce fac ei cu 17,6 milioane. :lol: :lol: :lol:

QuoteContractul de revizuire a studiului de fezabilitate a fost semnat cu firma Ingineria Especializada Obra Civil Industrial, din Spania, valoarea estimată fiind de 17,6 milioane de lei. Câştigătorul licitaţiei nu a fost contestat, a precizat ministrul Transporturilor.

"Procedura pentru revizuirea studiului de fezabilitate a fost lansată la licitaţie pe 5 februarie, depunerea proiectelor s-a făcut până pe 3 aprilie. Iată că suntem aici, în faţa dumneavoastră, pe 9 mai, să semnăm contractul. Am devansat termenul pe care ni l-am asumat, care era pe 15 mai. (...) Am înţeles foarte bine mesajul pe care românii ni l-au transmis vizavi de lipsa unei infrastructuri mari în România, mai ales pe partea Moldovei, am înţeles că acolo unde avem de construit trebuie să accelerăm şi stau 'călare' pe constructor să văd că finalizează lucrările. Şi CNAIR se mişcă într-un ritm foarte alert, pentru că au înţeles şi funcţionarii de acolo că nu mai pot întârzia să evalueze la infinit aceste obiective", a spus ministrul Răzvan Cuc.

Economica.net

Ionut

^ Comunicatul oficial (nu il pun pe tot) - castigatorul este ACCIONA.

Pas important pentru Autostrada A8: a fost semnat contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate aferent tronsonului Târgu Mureș – Târgu Neamț.  Contractul a fost adjudecat de compania Ingenieria Especializada Obra Civil SA (Spania), pentru valoarea de 17,58 milioane lei. Lungimea tronsonului de autostradă vizat este de 209 km, iar durata contractului este de 14 luni de la data semnării.

Reamintim că anunțul de licitație pentru revizuirea studiului de fezabilitate al tronsonului Târgu Neamț- Târgu Mureș a fost publicat pe SICAP în luna februarie, valoarea estimată a contractului fiind de 29,912 milioane lei, fără TVA. Termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost 3 martie 2019, iar cel pentru anunțarea câștigătorului – 15 mai. În perioada următoare, se va ridica pe SICAP și documentația pentru tronsonul Târgu Neamț - Iași, ce va fi realizat prin parteneriat public-privat.

DRDP Iasi

NGC

Quote from: razvan96 on May 09, 2019, 03:00:49 PM
Na surpriza, a castigat Acciona. :lol:

Eh, nu e chiar surpriza. ;)

Quote from: razvan96 on May 09, 2019, 03:00:49 PM
QuoteContractul de revizuire a studiului de fezabilitate a fost semnat cu firma Ingineria Especializada Obra Civil Industrial, din Spania, valoarea estimată fiind de 17,6 milioane de lei. Câştigătorul licitaţiei nu a fost contestat, a precizat ministrul Transporturilor.

Sa vedem acum ce primesc in schimb SEARCH + EGIS. ;)

Quote from: razvan96 on May 09, 2019, 03:00:49 PM
Quote
"Procedura pentru revizuirea studiului de fezabilitate a fost lansată la licitaţie pe 5 februarie, depunerea proiectelor s-a făcut până pe 3 aprilie. Iată că suntem aici, în faţa dumneavoastră, pe 9 mai, să semnăm contractul. Am devansat termenul pe care ni l-am asumat, care era pe 15 mai. (...)", a spus ministrul Răzvan Cuc.

Da, da, 15 Mai, cum sa nu! :lol:



NGC

Quote from: NGC on February 06, 2019, 03:11:51 PM
Quote from: NGC on February 06, 2019, 12:29:45 PM
Pentru corectitudine, trebuie facuta o precizare.

Iar acum, daca tot am pus paie pe foc, sa punem si benzina pe foc. :lol: :lol: :lol:


[151190] / 30.05.2014: "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau"
    Valoare estimata:  33.267.173,00 RON fara TVA
    Valoare atribuire: 22.713.614,42 RON fara TVA

QuoteAutoritatea contractanta opteaza pentru achizitionarea ulterioara de noi servicii similare in conformitate cu prevederile art. 122 lit j din OUG 34/2006 de la ofertantul a carui oferta va fi declarata castigatoare in cadrul prezentei proceduri de achizitie publica in cuantum de: 6.047.668 Lei fara TVA. Valoarea Estimata Totala (incluzand si serviciile similare) : 39.314.841 Lei fara TVA


[151189] / 30.05.2014: "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrau-Targu Neamt"
    Valoare estimata:  43.663.427,00 RON fara TVA
    Valoare atribuire: -

QuoteAutoritatea contractanta opteaza pentru achizitionarea ulterioara de noi servicii similare in conformitate cu prevederile art. 122 lit j din OUG 34/2006 de la ofertantul a carui oferta va fi declarata castigatoare in cadrul prezentei proceduri de achizitie publica in cuantum de: 7.937.896 Lei fara TVA. Valoarea Estimata Totala (incluzand si serviciile similare) : 51.601.323 Lei fara TVA


Spre comparatie, noua licitatie de ieri, "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt".

[CN1008714] / 05.02.2019: "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt"
    Valoare estimata:  29.912.230,22 RON
    Valoare atribuire: 17.580.000,00 RON

Quote
AC opteaza pt achizitia ulterioara de noi servicii similare de la ofertantul a carui oferta va fi declarata castigatoare in cadrul prezentei proceduri de achizitie publica in cuantum de 5.697.615,28 Lei fara TVA, valoarea reprezentand 20% din valoarea estimata a ctr. Valoarea Estimata Totala a contractului (inclusiv serv simil) este de 35.609.845,50 Lei fara TVA.

Sa adaugam atunci aici valoarea de atribuire rotunjita.

No sa vedem ce o sa faca de banii astia si ce o sa zica Curtea de Conturi peste cateva luni. ;)

Ionut

Am explicat timp de vreo 35 de minute la Ziare.com istoria A8, despre ce s-a semnat azi, am pus in context toate problemele de pe A8... sper sa iasa ceva misto.

Ionut

^ Uite ce-a iesit:

Ministrul Cuc vrea autostrada "la reducere" in Moldova. Ce sanse de reusita ii dau specialistii in infrastructura
Ziare.com

pasadia

^

QuoteTronsonul 4 (circa 10 km): Letcani - Ungheni.

Mi-a placut asta. Cred ca la Iasi se masoara kilometru dupa metoda Teldrum / Dragnea.

NGC

@Ionut: Nu le-ai zis nimic despre raspunsul nou de la Curtea de Conturi sau doar nu au scris ei si despre asta?

horatiu.cosma

#1901
200 de kilometri * 10 foraje geo per kilometru * 20 de metri per foraj * 150 de euro media per metru de foraj = 6 milioane de euro (minim) pentru studiul geotehnic care e semnificativ mai mult decât valoarea de atribuire. Aici vorbim de bani clari, matematici, nu se poate compensa prin flerul proiectantului, astea sunt costurile. Cine crede că va ieși orice altceva în afară de maculatură ieftină în zonele grele de munte se îmbată cu apă rece. Revizuirea asta e o bătaie de joc prin care CNAIR se face că muncește cu unicul scop de a mai scăpa câțiva ani de presiunea societății cu A8.

L.E. Am citit acum sesizarea aia la Curtea de Conturi. Nu îmi e foarte clar care e rolul ei. Aveam impresia că aici pe forum, între oameni normali, opinia generală e că SF-urile din 2009 făcute pe 3 milioane de lei sunt fix hârtie igienică și avem nevoie de un SF pe bune, pe bani adevărați. De ce facem atunci sesizare la Curtea de Conturi ca să îi anunțăm că CNAIR vrea să facă cumva un SF cât de cât pe bune, pe bani reali? Obiectivul nostru e să rămână în picioare doar SF-ul din 2010? Păi atunci nici nu mai are rost să cerem A8, nu se va face pe SF-ul ăla.

disney

#1902
Sesizarea la Curtea de Conturi are rolul de a da un raspuns la o parte din intrebarile acestea la care CNAIR nu a dorit sa raspunda.

Quote from: disney on February 25, 2019, 09:14:14 PM
Dupa comunicatul ala idiot, am adresat intrebarile de mai jos, exact asa cum apar.

Quote
In fabulosul comunicat care se poate gasi la adresa de mai jos, ati folosit expresiile
"Pentru o corectă informare a opiniei publice" si "Facem apel la cei care vehiculează informații în spațiul public să se documenteze temeinic în prealabil pentru a nu induce în eroare opinia publică."
http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/guvernul-rom%C3%A2niei-demarat-proiecte-importante-pentru
Drept urmare, asa cum ati invocat, "pentru o corectă informare a opiniei publice", fac "apel la cei care vehiculează informații în spațiul public", adica Dumneavoastra, sa explicati detaliat si "temeinic în prealabil pentru a nu induce în eroare opinia publică", urmatoarele lucruri:
a) Cum a fost determinata valoarea estimata pentru achizitia publica 151190 "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau" lansata in 30.05.2014, valoare estimata de 33.267.173 RON fara TVA, plus noi servicii similare in valoare de 6.047.668 RON fara TVA. Va rog sa imi puneti la dispozitie in format electronic documentul de justificare a acestei valori estimate.
b) Cum a fost determinata valoarea estimata pentru achizitia publica 151189 "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrau-Targu Neamt" lansata in 30.05.2014 si anulata in 2015, valoare estimata de 43.663.427 RON fara TVA, plus noi servicii similare in valoare de 7.937.896 RON fara TVA. Va rog sa imi puneti la dispozitie in format electronic documentul de justificare a acestei valori estimate.
c) Cum a fost determinata valoarea estimata pentru achizitia publica CN1008714 "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt" lansata in 05.02.2019, valoare estimata de 29.912.230 RON fara TVA, plus noi servicii similare in valoare de 5.697.615 RON fara TVA. Va rog sa imi puneti la dispozitie in format electronic documentul de justificare a acestei valori estimate.
d) Cum este posibil ca pentru achizitia publica CN1008714 "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt" din 2019, valoarea estimata sa fie doar 39% din valoarea estimata in 2014 pentru achitiile publice 151190 "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau" si 151189 "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrau-Targu Neamt", tinind cont ca desi achizitia este denumita "COMPLETAREA Studiului de Fezabilitate" (pentru Curtea de Conturi ???), caietul de sarcini cere prestatorului sa efectueze mai multe lucruri decit in 2014, respectiv studii topo noi, studii de geologie noi, studii de geotehnica noi, hidrologie, arheologie, proiectare, acord de mediu - pentru care trebuie efectuat acum in plus si studiul de impact asupra corpurilor de apa -, asistenta pentru beneficiar, etc.
e) Va rog sa precizati clar si fara echivoc daca a fost ceruta in prealabil parerea Curtii de Conturi referitor la cerintele din caietul de sarcini (completare care ascunde de fapt studii noi), si sa precizati data si numarul de inregistrare al documentului prin care ati facut acest lucru. Va rog sa tineti cont in raspunsul Dumneavoastra ca pentru orice eventualitate, voi intreba si direct la Curtea de Conturi, pentru a avea si opinia lor referitor la aceasta achizitie.

Mai bine vezi ce au raspuns ei, urmind mesajul citat.

Quote from: horatiu.cosma on May 12, 2019, 12:31:22 AM
De ce facem atunci sesizare la Curtea de Conturi ca să îi anunțăm că CNAIR vrea să facă cumva un SF cât de cât pe bune, pe bani reali? Obiectivul nostru e să rămână în picioare doar SF-ul din 2010? Păi atunci nici nu mai are rost să cerem A8, nu se va face pe SF-ul ăla.

Acesta este un raspuns de-al tau adresat altui coleg.

Quote from: horatiu.cosma on April 09, 2019, 10:37:44 AM
(...), să înțeleg că nu îți prea place statul de drept și respectarea justiției și înțeleg că îndemni la nerespectarea deciziilor din justiție?

Daca din cauza prostiei celor de la CNAIR (care nu s-au catadicsit sa ii contacteze si sa discute cu ei problema), cei de la Curtea de Conturi vor gasi din nou nereguli si poate va trebui sa fie reziliat contractul, ar trebui Curtea de Conturi sa inchida ochii la nereguli doar pentru ca sa putem actualiza SF-ul? Sa inteleg si eu ca legile trebuie respectate doar in anumite cazuri? Un fel de "sa fie dreptate, dar doar pentru catei"?

Trebuiau de la inceput sa clarifice problema cu Curtea de Conturi si sa actioneze in consecinta, dar si-au asumat un risc si acum suporta consecintele deciziei lor. Nu au decat sa rezolve problema prin derogare, prin lege, prin OUG, prin ce vor ei daca altfel nu se poate, dar nu asa ca, ssssssssssssssssss, sa nu auda Curtea de Conturi ce fac astia ca nu mai vedem A8!

Si nu in ultimul rand, cred ca esti de acord ca actuala achizitie este o bataie de joc si e facuta mai mult pentru a inchide gura asociatiilor care lupta pentru A8, fara un interes real ca sa iasa o documentatie de calitate.

alex8

La cate licitații, autoritatea contractanta a solicitat pdv de la CC?
A dat CC pdv vreo data pentru a spriji inițierea unei licitații?

horatiu.cosma

^^
Pai stai putin, care e neregula, care e ilegalitatea? Singura neregula pe care o vad eu dateaza din 2010, cand s-au dat cateva milioane pentru #nimic. Si eventual ca s-a licitat pe prea putini bani revizuirea de acum. Astia din CNAIR nu au curajul sa ofere explicatii corecte Curtii de conturi despre ce trebuie facut acum, fiindca ar insemna sa recunoasca ca ce au contractat in 2010 e zero barat.

Nu e nimic ilegal sa scoti la licitatie niste servicii pe care nu le ai. Eventual dublarea unor aspecte pe care le ai deja e ilegal, dar cum cnair nu are nimic, nu e cazul.

Oricum, e trist cum gandesti. Tu chiar iti doresti sa gaseasca Curtea de conturi ceva in neregula, sa zica ca exista deja (scriptic) "studiu geotehnic" din 2010, ca nu mai trebuie altul.

O sa se blocheze si contractul asta vreo 2 ani ca cel din 2015, dupa care se va rezilia si vom ajunge in acelasi stadiu in care va trebui sa facem un SF nou pe bani corecti, doar ca nu vom putea din cauza bine intentionatilor sesizatori si din cauza bolovanilor din cnair care nu au curaj sa recunoasca ca nu au nimic.