Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ovideatza

#1875
QuoteDin cate stiu traseul este stabilit deja si agreat/acceptat de CNAIR insa din 2016 e in avizare la APM si nu s-a mai inaintat cu solutia. Daca nu ma insel traseul e agreat si de Comisia Europeana. Oare daca s-ar modifica amplasamentul se risca pierderea eligibilitatii via POIM 1 2014-2020? Intreb

Nu, Ghidul Solicitantului nu are cum sa mentioneze ca se finanteaza pod Ungheni amplasat la locatia GPS.  xxxx.yyy..
Eligibilitatea este a unui proiect gandit ca si rezultat, mai putin ca si locatie in domeniul m sau sute de m. In momentul de fata, in lipsa AM, locatia actuala este neeligibila.pentru ca nu se poate emite AC.
Criteriile de eligibilitate ale unei locatii tin de detinerea terenului, acorduri, avize, etc.
Nu e o problema mutarea in termeni de 1 km, 2, 3 cati or fi, cum inteleg ca e cazul acesta. Obiectul proiectului ramane acelasi.
Inclusiv in implementare, avem cazuri de A finantate pe POIM in care se fac reproiectari, schimbari de solutii, etc.

Acum ar trebui modificat, tocmai pentru a debloca situatia cu APM. Incapatanarea celor de la CNAIR de a inainta cu proiecte, fara a face din timp modificarile necesare, duce tocmai la blocaje, asa cum vom sta ani fara celebrele tuneluri.

Daca amplasamentul actual, indiferent de ce alte studii s-ar face si orice sugestii s-ar implementa, nu poate fi agreat de APM, atunci atitudinea corecta la CNAIR ar trebui sa fie cea de:
- studiere impreuna cu cei de la APM si organizatii de mediu a unui nou amplasament,
- care sa nu afecteze mediul de ambele parti (nu se stie cum evolueaza in timp legislatia si in R. Moldova, proiectul acesta nu se va face azi-maine)
- care sa fie ok pentru conectivitatea cu celelalte proiecte de infrastructura pe ambele maluri
- demarare demersuri bilaterale pentru reagreere locatie intre guverne
- obtinere avize, toate, tot ce se poate. mentinere continua a acestor avize in valabilitate pana la construire pod.

Da, e greu, dar ma gandesc ca si in R. Moldova, daca li se prezinta ca nu ii afecteaza si ca toate costurile sunt suportate de noi, se va gasi intelegere.

Pentru ca s-ar putea ca, desi urmand pasii propusi de mai sus, rezultatul sa fie acelasi. Pentru un asemenea proiect e nevoie de un grup de lucru folosind inclusiv Organizatiile de Mediu si APM in mod activ, astfel incat sa fim siguri ca resursele financiare si de timp alocate nu sunt folosite in mod inutil.

PS: Legat de obligatiile societatii civile. Mie mi se pare ca obligatia este de a ne opune in momentul in care MT scorneste cai de evitare a unor proceduri. Pentru mine personal un ordin care presupune acest lucru este in sine ilegal. Nu imbanatateste nimic, nu simplifica, ci evita.
Daca se da un OUG care reglementeaza o cale de evitare, asta nu inseamna mai departe ca e si moral, cf restului legilor de pana la acel moment. Dus la extrem, e cazul in care s-ar legifera ca e ok sa furi pana la 100 lei cu o anumita motivatie. Datoria noastra e sa ne asiguram ca proiectele care ajung in implementare fizica sa fie mature si conforme, fara a se "arde" pasi. Pasii se pot scurta, reglementa, eficientiza, etc, dar nu evita. Asa cum acum incearca sa ne bage pe gat ca PPP ar fi vreo solutie salvatoare de a arda pasi firesc de urmat. Nu e. Si e cazul ca toate organizatiile sa vorbeasca pe aceeasi limba si sa transmita mesaje simple, succinte, usor de inteles pentru toata lumea: Scurtaturile nu duc decat la prelungiri in final de termene sau/ si cresteri semnificative de costuri implicate (financiare, de mediu, impact asupra populatiei, utilitate proiect, ect.).

Ionut

Vad eu bine la licitatia pentru completarea/actualizarea SF Tg Mures-Tg Neamt - primul termen de evaluare oferte este 03.10.2019? Nu s-au complicat cu amanari succesive si au dat din start 6 luni pentru evaluarea a DOUA oferte?!

NGC

S-or fi asteptat la 1000 de oferte. :lol:

ovideatza

#1878
Nu ii opreste nimeni sa termine mai repede .
Dar in bunul lor stil, s-ar putea ca cele 6 luni sa nu le ajunga. N-ar fi prima data.

Ps:

Eu as fi curios sa aflu:
- cati oameni lucreaza in CNAIR efectiv la departamentele de pregatire doc achiZitii si cati sunt in comisiile de evaluare
- cate achizitii au in medie simultan in lucru per angajat din departament, tot pe cele 2 categorii pregatire/ evaluare
- apeleaza la firme pt consultanta in achizitii sau fac totul in-house? (Asta cred ca s-ar putea vedea tot pe Seap/Sicap, daca au contracte cu astfel de obiect).

Poate avem surpriza ca 5-10 omuleti ar trebui sa duca toate licitatiile, si sunt suprasolicitati. Sau invers, sunt vreo 200 si o bat in cap.

NGC

Si nu vrei sa iti potolesti curiozitatea cu o solicitare direct catre CNAIR si sa ne informezi si pe noi? :p :D

ovideatza

Ma gandeam ca stiti deja si imi spuneti voi :)

Ionut

Un nou protest pentru Autostrada Moldovei - marș motorizat anunțat pentru sâmbătă, de la Iași la Chișinău

Asociațiile care pledează pentru construirea Autostrăzii A8 Ungheni-Iași-Târgu Mureș anunță o nouă acțiune de protest - un marș motorizat, programat pentru sâmbătă, pe traseul Iași - Chișinău. "Guvernul României se preface că nu mai există o porțiune a autostrăzii - Iași-Ungheni -, esențială pentru parcursul european la Republicii Moldova, fiind incapabil să respecte Legea Autostrăzii Unirii-Ungheni-Iași-Târgu Mureș votată de Parlament", spun organizatorii manifestației, denumite "Uniți pentru Autostrada A8".

Hotnews

voicul

Eu cred ca suntem in campanie electorala.


Anunţul făcut de ministrul Transporturilor privind Autostrada Unirii

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a dat asigurări, sâmbătă, la Iaşi, că în aproximativ trei săptămâni va fi refăcut studiul de fezabilitate pentru Autostrada Unirii, care leagă estul de vestul ţării, oficialul prezentând etapele construirii acesteia.

"15 mai - cele două tronsoane Târgu Mureş-Ditrău-Târgu Neamţ pentru desemnarea câştigătorilor pentru reviziurea studiului de fezabiltiate. 15 mai - domnul Ghizdeanu (Ion Ghizdeanu, preşedintele Directiei Generale de Analize şi Prognoze Globale, Finaciare - n.r.) şi-a luat angajamentul să lanseze procedura pentru tronsonul Tg Neamţ-Iaşi. Iar până pe 30 iunie lansăm proiectare şi execuţie pentru tronsonul de autostradă Iaşi-Ungheni, inclusiv podul peste Prut", a anunţat Răzvan Cuc, în discursul susţinut la conferinţa PSD Iaşi.

Cuc a susţinut că fostul premier Dacian Cioloş nu a respectat niciun program de dezvoltare al infrastructurii.

"Principalul atribut pe care ştiu că l-a avut domnul Cioloş în timpul mandatului său pe partea de transport: cum să înstrăinăm cât mai multe companii de stat. (...) În schimb, PSD a elaborat cel mai amplu şi complex program de guvernare mulţumită lui Liviu Dragnea mai ales pe componenta de transport în centrul căreia se află şi autostrada A8", a declarat ministrul Cuc.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/anuntul-facut-de-ministrul-transporturilor-privind-autostrada-unirii-1116621

ovideatza

Nu merita aceasta declaratie sa fie pe forum.
Ce s-a strigat afara astazi e nimic fata de ce merita aceasta declaratie.

tom_sawyer

Acum si "jurnalistii" astia, Cuc zice ca in 3 saptamani vor fi declarati castigatorii si ei titreza ca in 3 saptamani va fi facut studiul.

razvan96

#1885
"Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt"

Pe 25.04 s-a terminat evaluarea tehnica si s-a trecut la evaluarea financiara.Presupun ca luna asta vom avea un castigator.

Ionut

^ Cel mai probabil asocierea Egis-Search. Dar sa asteptam...

disney

Sa nu ne grabim cu castigatorul. :lol:

Quote
Stimata Doamna, Stimate Domn,

Va rog sa imi comunicati imediat numarul de inregistrare al prezentei solicitari, conform art. 20, alin. (5) din HG 123/2002 actualizata prin HG 478/2016.

Conform art. 7 si 9 din Legea 544 / 2001 actualizata, privind liberul acces la informatiile si documentele de interes public, va solicit citeva informatii si documente cu caracter public.

Mentionez ca doresc aceste informatii si documente in format electronic si editabil, conform art. 15, alin. (3) si alin. (4) din HG 123/2002 actualizata prin HG 478/2016.

Va rog sa tineti cont de prevederile art. 22, alin. (2-1) din HG 123/2002 actualizata prin HG 478/2016, care prevede ca "în situația în care informația publică solicitată se află pe un înscris care conține atât informații la care accesul este liber, cât și informații exceptate de la liberul acces, informația publică solicitată va fi comunicată, după anonimizarea informațiilor exceptate, prevăzute la art. 12 din Legea nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare".

In 11 Septembrie 2009 CNAIR a inceput achizitiile publice "Elaborare Studiu de fezabilitate si Liste de cantitati pentru obiectivul "Autostrada Targu Mures - Ditrau"" si "Elaborare Studiu de fezabilitate si Liste de cantitati pentru obiectivul: "Autostrada Ditrau – Targu Neamt"", pe care le-a finalizat prin atribuirea contractelor in 23 Februarie 2015, respectiv 3 Februarie 2010.
Ambele contracte au fost finalizate cu succes si au rezultat doua studii de fezabilitate, "receptionate si achitate ca fiind corespunzatoare", dupa cum au confirmat si inpectorii Curtii de Conturi in 2016 (vedeti referinta mai jos).

In 30 Mai 2014 CNAIR a inceput achizitia publica "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau", pe care a finalizat-o prin atribuirea contractului in 20 Mai 2015.
Spre sfarsitul anului 2016, Curtea de Conturi a efectuat un control la CNAIR si a constatat nereguli referitoare la acest contract. Contractul a incetat pana la urma in 2017.
Mai precis, in raportul de control intocmit de departamentul III directia 1, referitor la determinarea valoarii estimate, regasim aceasta concluzie a inspectorilor Curtii de Conturi: "Din datele mai sus prezentate, se constata ca pentru realizarea unui studiu de fezabilitate s-a estimat un cost de 15.000 Euro/km, iar la revizuirea acestuia s-a estimat un cost de 78.870 euro/km, de 5,26 ori mai mult" (a se vedea imaginea atasata).
In plus, mai putem retine aceasta constatare a inspectorilor Curtii de Conturi: "Asadar, programarea revizuirii SF-ului pentru Autistrada Tg.Mures-Ditrau a fost facuta avandu-se in vedere executarea unui studiu de fezabilitate nou, fara a se tine seama in nicio masura de documentele existente in studiul initial, cel putin formal, receptionate si achitate ca fiind corespunzatoare".
Tot in 30 Mai 2014 CNAIR a inceput achizitia publica "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrau-Targu Neamt", dar aceasta a fost anulata in 2015.

Revenind in prezent, in 5 Februarie 2019 CNAIR a inceput achizitia publica "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt". De remarcat ca acum ambele tronsoane "Targu Mures - Ditrau" si "Ditrau - Targu Neamt" au fost reunite intr-un singur tronson "Targu Mures - Targu Neamt". Desi numele achizitiei contine cuvantul "completarea", o studiere atenta a caietului de sarcini arata ca se cere realizarea unoi studii noi, desi acestea au fost efectuate si la elaborarea studiului de fezabilitate in 2010 si care, citand ce au spus inspectorii Curtii de Conturi in 2016, ar fi "receptionate si achitate ca fiind corespunzatoare". Practic se cere realizarea unor studii care au fost criticate de inspectorii Curtii de Conturi in raportul din 2016, ceea ce ridica acum unele intrebari.

Va rog sa imi oferiti urmatoarele informatii:

1) In anul 2010, in urma contractelor de elaborare a studiilor de fezabilitate, au rezultat doua studii de fezabilitate, "receptionate si achitate ca fiind corespunzatoare", dupa cum au confirmat si inpectorii Curtii de Conturi in 2016 (vedeti referinta mai sus). Despre ce fel de completare/actualizare mai poate atunci fi vorba in cadrul achizitiei publice incepute in 2019, pentru, (cu titlu de exemplu citat inclusiv de inpectorii Curtii de Conturi) studiul geotehnic, "executat si predat in cadrul contractului initial, asa cum se poate constata prin Procesul - verbal de constatare a terminarii lucrarilor nr. 92/47410/08.10.2010 (anexa nr. 43)".
A se vedea cerinta din caietul de sarcini 2019, capitolul 3, pagina 8, "(...) completarii/actualizarii Studiului de Fezabilitate elaborat in perioada 2010-2011 (...) Studiul geotehnic, (...) Studiul arheologic, (...) Evaluarea Impactului asupra Mediului".
Practic sunt chiar aspectele criticate de Curtea de Conturi in raportul din 2016.


2a) A fost sesizata pana in prezent Curtea de Conturi cu privire la aceasta noua achizitie publica?
2b) S-a autosesizat sau se va autosesiza Curtea de Conturi cu privire la aceasta noua achizitie publica?
2c) Trebuie Curtea de Conturi sa fie sesizata cu privire la aceasta noua achizitie publica pentru a investiga daca totul se desfasoara in conformitate cu prevederile legii si fara risipirea banului public?

3) Va rog sa enumerati data si numarul (numerele) de intrare al adresei (ale adreselor) CNAIR prin care a fost ceruta opinia Curtii de Conturi cu privire la aceasta noua achizitie publica inceputa in 2019 ("Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt") si orice comunicatie ulterioara pe acest subiect primita de la CNAIR.

4) Va rog sa enumerati data si numarul (numerele) de iesire al adresei (ale adreselor) Curtii de Conturi cu privire la aceasta noua achizitie publica inceputa in 2019, indiferent de destinatar (CNAIR, etc).

5) CNAIR sustine ca a contestat in instanta raportul de control din 2016 (citat mai sus). Va rog sa enumerati toate dosarele referitor la acest raport de control, indiferent de stadiul acestora, si sa precizati pentru fiecare dosar in parte stadiul actual al acestuia, respectiv decizia instantei.

6a) Cand a fost facut ultimul control la CNAIR?
6b) Cand va fi facut urmatorul control la CNAIR?

Pentru edificare atasez caietele de sarcini din anul 2009 pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru fiecare din cele doua tronsoane, caietele de sarcini din anul 2014 pentru revizuirea studiilor de fezabilitate pentru cele doua tronsoane, precum si caietul de sarcini din 2019 pentru "completarea" studiului de fezabilitate pentru tronsonul rezultat prin alipirea celor doua tronsoane initiale.
Va atasez si doua extrase din raportul de control 2016, citate mai sus.

Valorile estimate ale acestor achizitii, aspect criticat de inspectorii Curtii de Conturi in 2016, asa cum am aratat mai sus, sunt enumerate mai jos.

2009:  5,985,000.00 lei fara TVA pentru "Elaborare Studiu de fezabilitate si Liste de cantitati pentru obiectivul "Autostrada Targu Mures - Ditrau"
2009:  7,371,000.00 lei fara TVA pentru "Elaborare Studiu de fezabilitate si Liste de cantitati pentru obiectivul: "Autostrada Ditrau – Targu Neamt""

2014: 33,267,173.00 lei fara TVA pentru "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau"
2014: 43,663,427.00 lei fara TVA pentru "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrau-Targu Neamt"

2019: 29,912,230.22 lei fara TVA pentru "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt"

Cu stima,
Alex David










Powered by API/PUM imgur uploader

Poate cineva sa faca OCR si sa puna "traducerea" imaginilor in text?

disney

Concluzii:
- CNAIR a lansat achizitia publica pentru "completarea" SF Tirgu Mures - Tirgu Neamt fara sa se consulte cu sau sa ceara parerea Curtii de Conturi
- La procesul pentru masurile dispuse in 2017 avem termen in 2021 ?!?!?! Procesul e asta, dar nu vad niciunde recursul sau 2021
- Intre 02.09 si 13.12.2019 vor verifica si cum s-au contractat serviciile pentru achizita curenta de "completare" SF Tirgu Mures - Tirgu Neamt - Poate ne alegem cu o noua anulare de contract.

TibiV

Cool... Care or fi criteriile de angajere la Curtea de Conturi, ca vreau si eu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)