Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

StefanCelMare

Poate le arată cineva harta asta celor care doresc să nu se facă A8. Investițiile străine în nordul Moldovei sunt evident mai mici comparat cu sudul Moldovei.




Powered by API/PUM imgur uploader

mihaionescu

Si asta presupune ca acolo unde sunt investitii nu mai trebuie sa facem autostrazi ca deja sunt investitii si daca tot sunt acolo nu le mai trebuie autostrazi.

bgd77


Ionut

Si uite asa incepe o noua discutie despre orice subiect in afara de A8.

StefanCelMare

Investițiile urmează culoarele de transport majore.
Nordul Moldovei are nevoie de A8.

vancouver

#1671
Autostrazile se fac in general in zonele dezvoltate, unde deja au avut loc investitii. Pentru ca acolo a aparut deja trafic si drumurile conventionale se sufoca. Deci rezulta ca NORDUL MOLDOVEI NU ARE NEVOIE DE AUTOSTRAZI. Repet, asta din logica investitiilor si prin prisma traficului generat de ele. Nema investitii, nema trafic, nema blocaje, nu e nevoie.

DAR A8 trebuie facuta din cu tootul alte considerente, care nu au legatura cu traficul. Traficul nu cere A8. De aceea si apar diverse idei de half-profile si alte ieconomii: pentru traficul actual si viitor in urmatorii 50 de ani NU E NEVOIE DE FULL PROFILE. Dar A8 nu trebuie facuta pentru trafic. E invers. A8 se face din motive strategice si de ajutorare a unei zone sarace. Principalul motiv este de COEZIUNE sociala si ECONOMICA.

Urmariti un pic autostrazile A71 si A73 din Germania, realizate in zona montana Turingia, slab populata din Germania. Mariti un pic cu zoom harta asta.

si mergeti de-a lungul A71 sau A73 in jos, spre sud. VEDETI CATE MASINI SUNT PE DRUM. ICI COLO UNA. Nici vorba de trafic de autostrada. Asa e mereu. URMARITI SI UMBRA AUTOSTRAZII. Vedeti ce poduri gigant s-au facut pe acolo. La unele am participat si eu. Sunt poduri de 60-70-80-90 de metri inaltime. Vreo 30 pe ambele autostrazi. Plus tunele, plus tunelul cel mare de 8km, facut de Hidroelectrica de la noi, cel de langa Suhl de pe A71 (spre nord fata de linkul dat de mine). GOL tunelul, goala autostrada. PARALEL CU A71+A73 LA EST LA NUMAI 60KM AVEM A9. IAR LA VEST A7. Ambele autostrazi principale care leaga sudul Germaniei de nord. Nu era nevoie de inca una. Si totusi au facut-o. Chiar au facut doua. !!!!

A71 + A73 s-au facut pe programul de unificare a Germaniei, cu fonduri de coeziune 75% platit de UE. INTELEGETI, IN GERMANIA, TARA DEZVOLTATA. UE A PLATIT 75%. PRIN RELIEF MONTAN!!! AUTOSTRADA FARA TRAFIC.140km de A71 si 70km de A73, plus reabilitarea drumului express Bamberg - Lichtenfels, inca 25km de drum express adus la standard de autostrada. Nu peste noapte, si in Germania le-a trebuit vreo 15 ani ca sa faca treaba asta, 5 de proiectare in-house si 10 de realizare, distribuiti pe 2 exercitii financiare UE, cu podurile mari si tunelele licitate SEPARAT, ca sa fie mai ieftin, cu ceva faliment de firma la unul din poduri si amanare deschidere cu 4-5 ani pana la relicitare + finalizare...

NOI AICI DISCUTAM DE COEZIUNEA MOLDOVEI CU TRANSILVANIA. Nu trafic, nu de half-profile, nu 2+1, nu express, nu nimic. Autostrada FULL pentru Unificarea României. Si scoaterea din izolare a Moldovei centrale si de nord. Ca si in Germania, nimeni nu zice imediat. Se poate si in 20 de ani, ca-i relieful nitel mai greu.

PS. Si colac peste toate, UE tipa in gura mare ca ne da banii pentru A8, dar noi nu si nu... :o
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Europiu

+10. Si, spre aducere aminte, un mesaj de-al lui istvan78 de acum 2 luni.

Quote
Ce conteaza cand va fi gata? Ce conteza daca are MZA sa justifice autostrada? Ce conteaza cat costa?

Din punctul meu de vedere:
- Conteaza ca UE a zis ca e de importanta strategica pentru ei.
- Conteaza ca e de importanta strategica pt. Romania, care, la 100 de ani dupa unire e inca formata din trei provincii practic separate economic, politic si socio-cultural.
- Conteaza ca e de importanta vitala pentru Moldova. Fara o legatura de transport eficienta spre vest, Moldova nu va avea economie puternica, chiar daca ar fi bine legata la Bucuresti si Constanta (discutabil, dar e parerea mea)
- Conteaza ca UE s-a angajat ca "pune banul mare", ce ne costa pe noi va fi multiplicat in beneficiu economic doar din activitatea de constructie!

Si, din punctul meu de vedere, orice alte comentarii sunt de prisos.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

alecu26

Pentru a sublinia mesajul lui Vancouver....vedeti si autostrada Messina Palermo. Foarte foarte goala ca si trafic cu lucrari spectaculoase si foarte scumpe. E atat de goala ca trafic incat nu exista benzinării deschise pe ea.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

tom_sawyer

#1674
^ Fix in centru Germaniei, fix pe ruta care duce la zona Rin-Ruhr, fix pe drumul catre Rotterdam, fix la intretaierea rutelor est-vest, intr-o tara cu populatie si grad de motorizare imposibil de atins in Romania.

Intr-o tara care are an de an excedent bugetar.

In Moldova e nevoie si de apa+canalizare+gaze la sate, e nevoie si de modernizarea spitalelor judetene din fiecare judet si multe altele. Banii europeni pentru coeziune nu sunt numai pentru autostrazi.

Si legatura Moldovei cu vestul nu o poti asigura si printr-un half-profile sau chiar drum expres de tipul Craiova-Pitesti? E un drum nou, ocoleste localitatile, poti tine o viteza constanta ridicata.

Bun, deci ziceti ca Germania si Italia isi perimit sa construiasca autostrazi goale, atunci de ce nu ne-am permite si noi? Pentru ca avem resurse mult mai mici si nevoi mult mai mari ca ele.

Si in Romania da, trebuie marite salariile, ca pleaca toti oamenii calificati din tara, chiar in tarile de care vorbiti. Iar noua ne impun dificit bugetar de 3%.
Iar ca sa obligi privatul sa mareasca, trebuie sa maresti intai la bugetari.

Dupa ce faci toate socotelile asta, raman cam putini bani pentru infrastructura, nu-i asa?

Quote from: vancouver on December 09, 2018, 03:22:44 PMPS. Si colac peste toate, UE tipa in gura mare ca ne da banii pentru A8, dar noi nu si nu... :o

Si la modernizarea coridorului feroviar ne da bani UE. Il modernizam pe asta, printr-o solutie pe care frunzaverde o considera profund paguboasa, iar cu restul retelei ce se intapla? Mai raman bani suficienti de modernizari si scos restrictii?

Asa si la A8, facem full profile de care n-avem cu adevarat nevoie, dar mai ramanem cu bani pentru altceva? Romania e o tara saraca in fond, nu e Germania sau Italia, chiar daca banii vor fi rambursati de UE, chiar daca constructia si cheltuielile se intind pe 10-20-30 de ani, efortul bugetar e foarte mare. Si mai avem si altceva de facut cu banii, nu numai autostrazi.

dr4qul4

Cand au facit nemții autostrada aia? Cumva dupa ce au facut autostrazi peste tot unde traficul o cerea?
Noi de ce vrem sa o facem inainte? Spun vrem, pt ca e clar ca nu putem.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

madsnowman

#1676
Hai să vedem și altfel lucrurile: vom avea, ca si oras Brasov, o arie suficienta de dezvoltare intre centura formata din A7, A8, A10 si A1 cu acces imediat (ce inseamna 120-140km până la autostradă când drumurile spre Sibiu, București și Tg. Mureș au trafic de DJ?) si aeroporturi la Sibiu, Tg. Mures si Bucuresti, toate cu acces facil si foarte rapid (160 km sunt o nimica toata pe "centura" prezentata mai sus).  :lol: :lol: :lol:
Acuma nu trebuie sa va suparati, incerc doar sa mai dezamorsez tensiunea din jurul acestui subiect. Oricum nu se va face, prea curand, nici una din cele 2 autostrazi (A13 sau A8).

interesantul

Quote from: vancouver on December 09, 2018, 03:22:44 PM
[u...... Dar A8 nu trebuie facuta pentru trafic. E invers. A8 se face din motive strategice si de ajutorare a unei zone sarace.....

Ai dreptate la A71/A73, dar la noi acesta autostarda va avea trafic generat de coneziunea regiunilor. La noi ai un drum de 8-9 ore pana la Iasi de la Sibiu/Cluj/Alba...
Dezvoltarea regiunilor unificate de A8 va exploda daca se va realiza A8, ceea ce inseamna si cresterea traficuluil.
Normal ca acum nu ai trafic, ca nu ai dece.
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

stefan_cel_mic

A8 e necesara pentru coeziunea Romaniei. Romania trebuie sa demonstreze ca e un stat unitar si pe harta, nu numai in constitutie.

ghrt

A început să sune ca o lozincă, nu vi se pare?
Și eu sunt partizanul unei dezvoltări uniforme și preemtive a infrastructurii în toată România. Ce înseamnă asta? Că în următorii 30 de ani mi-ar place să văd 3-4000 km de drum sigur și ok pt traficul de marfă. Față de propunerea ca în același interval de timp să se construiască o singură autostradă, dar cât de simbolică!
Cont (aproape) inactiv.