Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

voicul

Atata timp cat o sa mai fie taxa/km prin Serbia si Croatia, Ungaria va ramane safe pe zona de tranzit.

A13 va deveni si mai interesanta in momentul in care M9 se va face (chiar si partial) intre M5 si M7.


dr4qul4

Trebuie sa incetam odata cu A13 vs A8. Avem nevoie de ambele, dar realizate incremental.
Adica, zonele grele tb facute pas cu pas. Avem nevoie de SF-uri care sa ia in calcul ca aceste autostrazi vor fi realizate pe bucati, unele cu half profile, altele full. Unele cu 2 benzi, altele cu 2 benzi si banda de urgenta.
Nu se va supara nimeni daca se incepe doar un fir de tunel pe sub Oituz in timp ce pe A8 se lucreaza doar pe portiuni intre Tg Neamt si Iasi.
Ideea este ca, odata terminat, un segment trebuie sa poata fi utilizat. Iar prioritate trebuie sa aiba segmentele care aduc cel mai mare castig. Aici vorbim atat de timp cat si de securitate. Adica portiuni cu tunele/viaducte, dar si portiuni aglomerate (ex centuri localitati mai mari)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


TibiV

Quote from: georgec on November 04, 2018, 08:45:09 PM
... pentru cei din zona Moldovei cred ca mai relevante ar fi comparatiile de timp cu Italia, de exemplu Bacau-Roma, foarte putini sunt interesati de Budapesta.

Mai oameni buni, insistati (in diferite forme) pe aceleasi "teme/argumente"  care denota o totala lipsa de intelegere fata de rolul pe care il va avea A8... Si in general fata de rolul pe care trebuie sa il aiba orice autostrada....

Rolul acestei autostrazi (A8) NU este ca emigrantii romani din Italia/Spania sa ajunga cat mai repede acasa in concediu si sa se intoarca cat mai repede in "tarile gazda" cand se termina vacanta... Astia sunt doua-trei "valuri" pe an, si nu facem autostrazi ca sa crestem viteza de deplasare a celor care au parasit Romania si care probabil nu se vor mai intoarce vreodata...
Ei nu vor mai contribui niciodata la dezvoltarea economica a Romaniei, desi pe termen relativ scurt (maximum o generatie) vor contribui la sanatatea financiar-valutara a tarii
(Este loc pentru o intreaga discutie aici despre "beneficiile" si pierderile emigratiei... Dar NU pe topicul asta.)

Autostrada asta trebuie sa o facem pentru cei care raman in tara, dar nu ca sa "faca plimbari de placere" pe autostrada... Ci ca sa aiba locuri de munca bine platite fara sa plece din tara...
Asa cum se intampla acum in Banat si mare parte din Transilvania, acolo unde "autostrada trece pe aici sau pe foarte aproape"...
Deci A8 nu este pentru autoturisme, ci pentru camioanele alea pe care le vedem in fiecare iarna blocate in Tihuta si celealte pasuri ale Orientalilor...

Cu alte cuvinte ordinea este inversa: facem autostrada pentru ca olandezul/neamtul/suedezul/austriacul care isi va face fabrica la Iasi, Radauti sau Suceava sa fie sigur ca se poate aproviziona/poate livra intr-un timp scurt si predictibil...

Da, evident, efectul de runda a doua este ca si moldoveanul ajunge mai repede la rudele ardelene (si invers)...
Dar asta este doar o consecinta secundara (insa benefica...) pentru automobilistul de rand...

Daca nu mi-am luat destule minusuri, repet:
Autostrazile NU le facem in primul rand ca sa ne ducem mai repede in concedii si vacante.
Le facem ca sa asiguram un trafic comercial competitiv (rapid si predictibil).

Sa nu uitam ca "obsesia" UE cu ex-Coridorul IV se refera la un traseu european pana in Portul Constanta, nu pana pe plaja Mamaia si cluburile aferente...
Iar ca argument istoric: Hitler si Mussolini nu au inventat autostrazile pentru "plimbarile" cetatenilor lor, ci pentru a putea a putea transfera rapid armate intregi dintr-un loc in altul...

PS
Tot scriind la aceasta postare, mi-am dat seama ca exista o "fractura logica/de intelegere" chiar intre noi, cei de pe forum...
Intre cei care vad autostrada ca pe o "solutie ideala pentru mine sa plec/sa vin in/din concediu" si cei care o vad ca pe o "artera" care poate alimenta economic (si revitaliza) pana si regiunile deocamdata "atrofiate" ale acestei tari...

Fara suparare, dar sa consideri ca pentru Moldova este mai importanta ruta spre Roma, caci acolo sunt cele mai multe moldovence la schimbat pampersi pentru babe si mosi... :(

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Eu zic sa-ti largesti orizontul. Nu mai visati doar fabrici de autovehicule.
Catre Italia exportam textile, care se produc in Moldova.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

laszlo.robert

#1415
Corect Dracula,numai că industria textilă și încălțăminte are o valoare adăugată mică.
Daca nu ne lărgim un pic orizontul ,toți bărbații din zona Nord-est vor fi nevoiți să învețe să lucreze la mașina de cusut.

transporter

Fabricile de textile sunt primele care se muta cand creste un pic salariul mediu in zona respectiva. Asa ca nu pentru ele trebuie facute autostrazi.

ghrt

Răspunsul la fenta A8 vs A13 este că nu se va face niciuna. Cine e ofuscat să îmi dea minusuri pentru fiecare pagină din topicul CoBra vs PiSi. Nu s-au făcut nici alea, dar au ţinut agenda ocupată cât timp au fost sifonaţi banii cu care puteau fi făcute. La fel şi aici. Cearta acoperă faptul că nu se fac SFuri de calitate pentru niciuna.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on November 05, 2018, 03:52:08 PM
Eu zic sa-ti largesti orizontul. Nu mai visati doar fabrici de autovehicule.
Catre Italia exportam textile, care se produc in Moldova.
Sincer vorbind, orizontul meu vizeaza mai degraba mecanica decat fuste, sacouri si lenjerie (indiferent de sex)...
Fara A8, ramanem la fuste, chiloti si sutiene (nu ca n-ar fi bune bune si alea... Dar, asa cum spunea un antevorbitor, avem o buba cu valoarea adauata... Care la textile justifica cel mult asfaltarea DC-ului din sat....)

Pot sa ramana si textilele, ca nu toate femeile trebuie sa stie ce este sudura WIG sau frezarea pe CNCD...

Dar si tu cazi exact in capcana lui "ce este astazi", adica chilotareala...
Deci doar textile, asa ca nu are rost sa facem A8, caci nu ingheata nici un... hmmm... ma rog, nu ingheata nimic... ;)

Si exact asta spuneam, ca sa trecem de la chiloti la "lucruri serioase" ne trebuie o autostrada care sa nu ne duca la Roma sau Neapole, ci la Frankfurt... (generic vorbind).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Allex

Degeaba cautam solutii sa legam Moldova de alte regiuni ale tarii daca Moldova nu e unita. Asa cum a spus cineva tot pe aici, primul pas ar fi legarea oraselor Moldovei. Iasi - Pascani plus Pascani - Bacau - si mai departe spre Bucuresti este (dpmdv) prioritatea zero in regiune.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Morosanu

Si totusi Tibi prima autostrada italiana era pentru trafic turistic. A fost inaugurata in 1926 numita Autostrada dei laghi, era primul lot din Milano - Varese si a fost construita pentru traficul turistic de la Milano la lacurile Como si Maggiore.
Politica distruge tot ce atinge.

dr4qul4

Poate exportam niste componente pentru masinile fabricate in Italia. In Germania oricum vom exporta prin Ucraina inainte sa fie gata A8.
Iar "chilotareala ta" a dus la exporturi de 6 miliarde de euro in 2017.
Cu siguranta tu nu ai dat niciodata 100 de euro pe o camasa Zegna...la reducere. Sau "ceva mai mult" pentru un costum Cacharel. Facut in Franta, dar tot prin Italia treci.
Si desi Germania ramane principalul nostru partener comercial, Italia este si ea pe locul 2.

Dar cum am mai spus, trebuie sa facem Bacau-Iasi, si dupa sa ne gandim la export.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Inteleg discutia despre chilotareala in contextul A8, dar poate nu deviati prin balarii chiar tare. Si-asa se discuta despre A8 vs A13 pe doua thread-uri si pe ambele se deviaza la greu. Multumesc!

cristi5

#1423
Quote from: Quest on November 05, 2018, 01:49:46 PM
Azi de la ora 15:00 Cutter la "Intalnirile LIVE HotNews.ro" despre A8 & A13.

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22794932-autostrada-spre-moldova-a8-mure-sau-a13-bra-bac-bani-poate-realizat-care-trebui-fie-strategia-autorit-ilor-deputatul-usr-lin-drul-invitat-studioul-hotnews-luni-ora-15-00.htm

Din nou felicitari cutter pentru ca esti deschis despre realizarea proiectului pe o banda pe sens in zone cu relief greu, atat pe A8 cat si pe VP (mentionezi un tub de tunel) si scaderea drastica a costurilor. Cred ca esti primul politician care are curajul sa spuna "autostrada poate avea si o banda pe sens in relief greu, nu suntem primii in lume care fac asta". Deasemenea e bine ca se puncteaza clar ca fondurile europene nu sunt nelimitate, chiar daca acum nu le putem absorbi.

La A8 spui ca 80-90% ar fi doua benzi pe sens. Da-mi voie sa ma indoiesc foarte tare.

Daca alegem Terrain pe harta proiectelor
http://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=10/46.91/25.531/0

... chiar daca traseul e aproximativ, vedem cele doua traversari montane majore
- de la Dolhesti (600m) la Ditrau (800m) cu trecerea intre Valea Putnei si Ditrau la 1000m.  Lungime 80 km
- de la vestul localitatii Joseni (sa zicem pensiunea Rubin, 850m) la Magherani (450m), lungime 60 km. O trecere intre un afluent al Muresului si un afluent al Tarnavei Mici la 1100m.

Deci mie imi da cam 120-140 km de traseu greu montan 1+1 (2+1 unde se poate), raman vreo 60% 2+2.

Altitudinile sunt ametitoare. Cea mai "inalta" autostrada in circulatie e pe la 580m pe Gilau-Nadasel. Holdea are 300m... Meses 600m (tunelul pe la 500). PiSi, tunelul Poiana la 800m. Pasul Oituz (A13) 820m. Intretinerea iarna va fi o provocare. Sper sa apuc s-o vad.

alin2pas

Altitudinea maximă ar fi undeva în jur de 900 m. Oricum, iarna e o provocare chiar și în zonele de câmpie (sau mai ales aceste zone  :D ). În fiecare iarnă au fost perioade în care A2 și drumurile naționale din Bărăgan au fost închise din cauza zăpezii, dar de câte ori a fost închis drumul E81 pe dealul Feleacului? Foarte rar au fost probleme. La fel cum la orice loc de muncă se face o evaluare de risc, și la construcția drumurilor se analizează niște riscuri și de aceea se fac parapeți de protecție și șanțuri de scurgere, dar perdele forestiere de protecție nu se mai fac. Altădată, de la distanță observai la câmpie unde sunt drumuri sau căi ferate, după pomii crescuți pe marginea lor. Dar la A8 în zona montană cred că poleiul ar crea mai multe probleme decât zăpada, spre deosebire de A2.