Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ovicor

Cred c-ar fi util sa se anunte, pentru fiecare oras, locatia si perioada in care se strang semnaturi.

transporter

In oricare varianta s-ar conecta Ardealul de Moldova (fie cu A8 fie cu A13), conectarea Iasiului la retea va fi prin sectiunea Iasi - Targu Frumos / Pascani. Atunci nu ar fi logic sa ne apucam pentru inceput de sectiunea asta ? Eventual sa fie tratat ca un proiect separat. Are si trafic si in ambele variante (A8/A13) va fi nevoie de ea. lntreb asta ca un om care nu are nimic de castigat din ce segment se face primul (locuiesc in Cluj).

dr4qul4

mai logic de atat nu se poate. Mai ales ca vorbim de cele mai importante orase ale Moldovei.
Traficul international este mult mai mic decat traficul local.
legatura Bacau - A8 a fost deja pornita ( contractul pt SF A7). Asa ca trebuie sa lasam muntii aia in pace pt 1-2 ani si sa ne concentram pe legatura A7-Iasi. Dupa ce avem SF contractat pe bucata asta, care va fi si legatura Iasiului cu Bucurestiul, putem sa ne gandim si la continuare.

Pentru adeptii implementarii "totul sau nimic" le amintesc de A3. Cum ar fi fost sa nu se inceapa nimic pana nu exista un SF complet si in AM pe Bucuresti-Oradea.
Era mai bine daca stateam si asteptam CoBra (care apropo e mult mai usoara decat TgMs-TgNt) si Mesesul, sau e mai bine ca in curand vom lega Tg Mures de Cluj?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Goldmund

Quote from: cristi5 on November 01, 2018, 04:39:39 PM
Intre timp guvernul se muta iar pe A13 sub pretextul ca A8 este prea scumpa



http://m.hotnews.ro/stire/22789936


Legat de asta, din cate stiu toate aceste analize ale guvernului sunt pe full profile, ceea ce fireste ca avantajeaza A13, partea montana fiind mai scurta.
A8, A13...Daca diferenta ar fi doar de    finantare(una cu bani europeni, A13 prin PPP)
atunci cineva trebuie sa spuna clar care sunt diferentele intre o finantare UE si una in PPP. Diferentele sunt imense!(nu ma prea pricep, dar din ce am inteles:
Inrederea omului normal intr-un proiect major finantat prin PPP, in Romania de azi ar tebui sa die Zero: finantare greu de obtinut si f. scumpa, dobanzi uriase pe zeci de ani care ar duce oricare proiect la preturi astronomice si pe care poporul le-ar plati in zeci de ani(datorii uriase), netransparenta la alegerea investitorilor, la fluxul banilor, la calitatea lucrarilor, etc..
Daca UE propune A8(si A1 pe Valea Oltului), vine guvernulde patrioti si propune a suta oara unirea Bucurestiului de Transilvania prin...Valea Prahovei(A3), iar aici, in loc de A8, guvernul propune A13 in stilul stiut, "noi cautam investitori", cand UE asteapta pe proiectele vizate cerere din partea Bucurestiului. Si A13 e importanta, dar ar fi culmea ca Bucuresti-Iasi sa nu fie "in carti", dar A8 si A13 sa se faca..(candva, dupa 20 20)

esendy

si mai e un detaliu: cred ca daca se alege A 13 pt legatura Moldova-Ardeal mi se pare ca ar trebui la un moment dat o a doua trecere: Suceava-Bistrita

parerea mea este ca A13 deserveste deficitar partea de nord a Moldovei, chiar si cei din Iasi vor avea o distanta mare pe A13

horatiu.cosma

^
Apropo de asta, un mic preview din analiza MT/CNAIR a variantelor de traseu: A13 deservește toată Moldova (inclusiv Suceava, Iași și tot restul Moldovei de Nord), A8 nu, aproape nimeni de la sud de A8 nu o va folosi  :lol:. Trageți concluziile.

ovideatza

#1401
Eu nu pricep la ce le foloseste gogoasa cu A13 care ar atrage trafic pe CoBra.

Doar pt a "vinde" credulilor, ca orice firma care ar veni pt PPP nu ar inghiti asa ceva, nici vreo banca nu ar lua in calcul asa ceva la o analiza de credit pt finantarea PPP-ului. Nimeni (marfa) nu ar merge de la Suceava la Bucuresti prin Brasov, chiar nu vad care ar putea crede asa ceva, sau doar in scop de plimbare "sa vezi cum e pe autostrada". Ca sa nu zic Suceava-Budapesta pe la Brasov...hai serios acum...

E facuta toata nebunia asta doar pt interes personal (ministru) + a justifica in ochii publicului de ce va trebui sa platim acea "plata de disponibilitate" sau cum se va chema pe CoBra? Oricum o vom plati, nu e cazul sa distrugem si alte proiecte.

ACB-uri din burta poate face oricine, am mai spus pe aici ca orice analiza din asta poate justifica ca si cerul e portocaliu nu albastru, daca asta vrea sa auda clientul.

alexV

Quote from: horatiu.cosma on November 04, 2018, 10:11:09 AM
un mic preview din analiza MT/CNAIR a variantelor de traseu: A13 deservește toată Moldova (inclusiv Suceava, Iași și tot restul Moldovei de Nord), A8 nu, aproape nimeni de la sud de A8 nu o va folosi

La prognozele de trafic daca ajustezi intrarile poti controla rezultatele, totul bazat pe aceleasi date adevarate.
In acel studiu de trafic e analizata regiunea Romaniei, nici aia in intregime. Si recunosc si ei ca au anormalitati ce or trebuit "corectate" manual. Ori A8 e legatura cu Europa. De-aia vezi modelare de trafic in care cu A8 existenta, "drumul preferat" de la Bacau la Oradea ar fi tot pe serpentine.

Imi si imaginez un ministru tinand studiul ala in mana, la televizor, si zicand ceva de genu: multi experti au studiat si au zis ca trebuie A13 in loc de A8, noi politicul nu avem de ales decat sa facem cum zic expertii.

tom_sawyer

#1403
Quote from: esendy on November 04, 2018, 10:07:13 AM
parerea mea este ca A13 deserveste deficitar partea de nord a Moldovei, chiar si cei din Iasi vor avea o distanta mare pe A13

Viteza max. camion 100 km/h ses, 80 km/h munte (pe autostrada)

A13: Bacau-Bretcu (munte) = 100 km = 1h 20'
        Bretcu-Brasov (ses) = 75 km = 40'                      Bacau-Budapesta = 9 h
        Brasov-Budapesta (A1) = 700 km = 7h


A8: Tg.Neamt-Sovata (munte) = 170 km = 2h              Tg.Neamt-Budapesta = 8h 30'
      Sovata-Budapesta (A3) = 650 km = 6h 30'


                                                                                 Suceava-Tg.Neamt = 60 km = 1h
Suceava- Pascani = 70 km = 1h 20'                             Suceava-Bacau = 2h
Pascani - Bacau = 80 km = 45'

                                                                                 Iasi-Bacau = 150km = 1h 30'
                                                                                 Iasi-Tg.Neamt = 100km = 1 h

Cam asa am facut eu un calcul foarte grosier pentru deplasarea unui camion cu marfa pe directia Moldova(NE)-Budapesta.

Pe A13: Suceava-Budapesta = 11 h ( ~1025 km)
            Iasi-Budapesta = 10 h 30'   ( ~1025 km)

Pe A8: Suceava-Budapesta = 9h 30' ( ~880 km)
          Iasi-Budapesta = 9h 30'         ( ~920 km)

Concluzie:
Pe relatia Regiunea NE (cea mai saraca din UE) - Budapesta, un camion ar face cam cu 1 ora in plus si 100 km in plus pe A13 fata de A8.
E drept ca A13 ar fi mai usor, mai ieftin si mai rapid de construit.
A8 e mai scumpa, dureaza mai mult construirea, dar aduce economii de timp si combustibil.



tudor

Quote from: horatiu.cosma on November 04, 2018, 10:11:09 AM
^
Apropo de asta, un mic preview din analiza MT/CNAIR a variantelor de traseu: A13 deservește toată Moldova (inclusiv Suceava, Iași și tot restul Moldovei de Nord), A8 nu, aproape nimeni de la sud de A8 nu o va folosi  :lol:. Trageți concluziile.
Culmea e ca A13 construit nu doar ca nu atrage ci dimpotriva indeparteaza traficul de pe A3 Cobra: Galati/Braila/Focsani - Brasov- Viena e mai bun pe A13 pe prin Targu Secuiesc decat prin Sinaia

adiarc

Totusi trebuie gandit si in timp,nu doar km....

Exemplu....dupa ce vom avea gata A3,Turda-Tg.Mures plus A10 Sebes-A3.....,vom putea merge de la Sibiu la Tg.Mures pe autostrada pe o distanta de 170-180 km ,fata de 120-140 km variantele actuale pe DN sau DN plus DJ......doar ca pe varianta A10 plus A3 ( 180 km ),va dura 1h si 30 min ( doar pe autostrada in conditii de siguranta sporita), pe celalat traseu minim 2 ore.....

PS - e doar un calcul.Raman la ideea ca se pot face in paralel si A8 si A13,pt ca pierdem o caruta de bani.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

christyan

Teoretic vorbind cred ca se pot face in paralel A13 si A8.insa practica ne arata altceva!  Deocamdata guvernul baga bani in tot felul de mariri de pensii si salarii taind de la investitii, nu cred ca era un efort chiar urias pentru tara noastra. Sunt curios cat ne ar fi costat anual aceste audostrazi, daca s-ar fi inceput in paralel? Ma gandesc ca mai repede de 10 ani nu sa-r putea construi a8.

voicul

Cel mai si cel mai important in acest articol: timpul trece, leafa merge!
Am pus putin text, ca ...  >:(

Autostrada Târgu Mureş - Iaşi, la un pas de a fi abandonată. Guvernul ia în calcul un alt traseu

Guvernul ia în calcul să renunţe la autostrada Târgu Mureş - Iaşi, deoarece ar fi foarte scumpă, luând în considerare o altă variantă de traseu pentru a uni Moldova de Transilvania, pe ruta alternativă Braşov-Bacău.

Oficialul MT a precizat că fondurile europene nu sunt suficiente pentru a finanţa autostrada Târgu Mureş - Iaşi, nici măcar în viitorul exerciţiu bugetar. ,,Vorbim de o secţiune de autostradă între Târgu Mureş, Iaşi şi Ungheni, la granţia cu Republica Moldova, estimată la aproximativ 9 miliarde de euro, din care grosul, aproape 7 miliarde de euro, este în zona muntoasă, între Târgu Mureş şi Târgu Neamţ. Proiectul este prins în portofoliul extins al POIM. Într-adevăr studiul de fezabilitate poate fi finanţat şi ministerul poate depune o cerere de finanţare pentru revizuirea SF-ului, să fie foarte solid, cu studiile tehnice, de trafic, economice (...) Totuşi, când vorbim de 7 miliarde de euro nici măcar o nouă perioadă de programare nu ar fi suficientă să acopere legătura Târgu Mureş - Târgu Neamţ", a adăugat el.

Citeste mai mult: adev.ro/pho1mn



cristi5

#1408
Interesant ca a iesit in presa (pe Hotnews cel putin) cu "solutia" un functionar (Costache), nu ministrul.
Ministrii pleaca, functionarii raman, cu ideile lor.

georgec

@tom_sawyer  Am vazut estimarile tale de timp, si mi se par o idee buna, insa pentru cei din zona Moldovei cred ca mai relevante ar fi comparatiile de timp cu Italia, de exemplu Bacau-Roma, foarte putini sunt interesati de Budapesta.
Daca mai luam in considerare si evolutia autostrazilor din Serbia-Croatia, as zice ca in curand tranzitarea Ungariei nu va mai fi relevanta pentru cei care merg catre Italia, posibil si Elvetia si Germania, si in aceste conditii A13 ar fi o solutie mai buna.