Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 10 Guests are viewing this topic.

TibiV

#1380
Vorbeam despre asta....
Quote from: dr4qul4 on October 30, 2018, 04:55:48 PM
Nu pot sa nu remarc cum ardelenii (exceptie brasovenii) sustin A8, si sa se inceapa cu Tg Mures-Tg Neamt.

Quote from: laszlo.robert on October 30, 2018, 06:37:40 PM
Sunt brașovean unde am trăit 26 ani ,de 17 sunt in Italia și cei mai buni prieteni  ai mei sunt din Iași și Piatra Neamț.Oameni harnici ,realizați in viață, care nu au emigrat de lene ci pentru că (cu) 20 de ani in urma nu exista nici o posibilitate (nu că acum ar fi cu mult mai multe).
Iti dai seama cat de trist este ceea ce ai scris?!?!....
Si inca spunem ca "A8 nu se justifica, ca nu are trafic"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Goldmund

Quote from: tom_sawyer on October 29, 2018, 08:12:19 PM
Ca si Suedia, nici regiunea Moldovei si a Carpatilor Orientali nu e o zona de tranzit (pe directia est-vest si invers), de aceea s-ar potrivi foarte bine si  aici drumurile lor la un standard mai putin pretentios, dar foarte eficiente si sigure in situatia data.
Cehia si Slovacia sunt chiar in inima Europei, nu putem compara cu Moldova dpdv al tranzitului.
Scuze, eu comparam Transilvania cu Slovacia...,  relieful din Carpati cu...Carpatii lor, densitate, economie. Suedia este o alta liga, iar tara e mult mai intinsa decat Romania.
Alta e frica mea:

Eu nu am incredere ca ceea ce copiem de la suedezi, va arata ca acolo si la aceasi bani, si e posibil ca la noi sa arate total altfel si probabil ca s-ar fura enorm pt. nimeni nu mai face diferenta corecta intre un DN, expres, sau autostrada, tocmai aceste amestecaturi ar duce la furturi fara granite, la schimbarea parametrilor tehnici si ar iesi...Exact ca si cand cineva doreste un metrou in PPP, dar nu chiar metrou, ci un metrou usor(priveste diferentele uriase ce insemna acelasi lucru in diferite tari, te rog!) Iti dai seama ce s-ar fura, ce s-ar schimba totul! Dar metroul e metrou, clar, autostrada e clar definita, chiar daca la noi e cu ceva metri mai ingusta decat in Austria, dar ramane autostrada(mai putin A1 Bucuresti-Pitesti)...
A8, ori ramane autostrada ori o sa ajunga cum s-a facut cu A12-DX12. Stai ca nici nu stim cum va arata un DX terminat...

ovideatza

#1382
Quote from: horatiu.cosma on October 30, 2018, 04:29:43 PM
^
Din cum ai propus spargerea se observă foarte ușor ce tronson vrei să meargă mai repede  :lol:. E aproape de domiciliu cumva  :D? Se poate separa ca și pe A7, astfel încât acordul de mediu să fie obținut separat. Din punct de vedere al mediului, împărțirea din 2009 e ok (Tg. Mureș - Ditrău, Ditrău - Tg. Neamț, Tg. Neamț - Iași - Ungheni).

Da, ma suspectezi corect  :), domiciliu Iasi.
Insa, in afara de problema "Tg Frumos", unde in ultimele 2 dati am stat in coada de cativa km pe sensul de plecare dinspre Iasi in zilele de vineri si apoi in sens invers duminica, ma deranjeaza cel mai mult altceva decat Iasi-Pascani:

- Spataresti - Suceava inclusiv centura Suceava
- trecerea montana incepand de la Campulung si pana dupa Bistrita  :)
In rest inca mai rabd coloanele intre Pascani-Motca, mai am inca aceasta rabdare, iar pe 1,5+1,5 daca e aglomerat oricum merg incet cu coloana..."m-am mosnegit" in sensul pozitiv. :D

Pt mine personal imi doresc mai mult A8 montan ca sa ajung la Cluj cu toti neuronii si oasele odihnitee + A/DX7 Motca-Siret, adica alte lucruri decat cele despre care discutam in viitorul apropiat. Si bineinteles A7. Si "ceva" DX pe relatia Iasi-Braila+pod Braila+pana la Constanta. Deja aberez.

Tg Neamt - Iasi - Ungheni nu contine si pod Ungheni? Intreb, nu afirm. Ca din presa locala am inteles ca acolo ar fi probleme, si daca nu iese AM in zona podului atunci pa-pa tot segmentul.
Chiar daca nu il contine in sine, cu siguranta capatul de la Ungheni ar fi in zona podului, adica ne trebuie locatia podului, locatie care nu e definitiva din informatiile publice.

As milita pentru separare pt ca:
- sunt proiecte chiar distincte asa cum le-am expus, fiecare in parte isi gaseste utilitate independenta
- sectiunea Iasi-nod A7/A8 are si trafic de A si de toate, chiar e urgenta din alte motive fata de A8 montan, si chiar merita sa fie facuta in urmatorii 5 ani in opinia mea (nerealizabil, dar cred ca ar fi trebuit acum 7-8 ani sa fie aceasta discutie si sa fie prioritizata)
- poate aceasta "aversitate" impotriva A8 la nivel politic s-ar mai domoli in acest fel, cand nu se va mai numi A8 peste tot...ma gandesc si la astfel de idei daca vedem ca nu se misca nimic pozitiv.

Contra ar fi ca probabil A8 montan ar fi impins si mai mult in viitor. Nu e ceea ce imi doresc, dar cred cu tarie ca asta s-ar intampla.
Pe de alta parte, lipsa sectiunii Tg Neamt-Ditrau din A8 ar aduce cu siguranta trafic, cel putin altfel decat cel de marfa, semnificativ pe DN15 si DN12C. Si ar creste presiunea pt Ditrau-Tg Neamt.

Zici ca s-ar putea scoate AM si AC doar pt cate 1 din cele 3 segmente de A8? Ar fi un lucru foarte bun. Dar tot ar merge sa fie redenumite, macar pt celelalte motive.

dumbravaandrei

La Ungheni sunt 2 proiecte de pod:
- unul inclus in A8
- unul care vor sa il faca acum langa cel vechi, sa il conecteze la DN.

Cat despre cei care se plang ca daca "resetam" proiectul pierdem nu stiu cati ani. La ora actuala NU AVEM UN SF PE CARE SA PUTEM LICITA LUCRARI. E MACULATURA CURATA, PE IASI-TG NEAMT NU AVEM NICI MACAR TRASEU!!!!. Asa ca trebuie rupta pisica in doua si lamurita treaba urgent. Bineinteles trebuie cojones (in special politic).
Si trebuie explicat ca banii de autostrada nu sunt luati din banii de pensie/ajutoare sociale/pomeni electorale/scoli/sanatate si alte surse. Pana la ora actuala, noi nu am putut cheltui/absorbi nici macar bugetul national deja alocat pentru infrastructura (a se vedea la fiecare rectificare bugetara cati bani raman necheltuiti la MT).

Sincer sa fiu, citind posturile din ultimele saptamani a trebuit sa imi fac o limonada acra acra acra...

alin2pas

Dacă s-ar cheltui banii de la MT, de unde ar tăia pentru a redistribui fonduri pentru alte ministere? Poate de aceea se mișcă astfel și CNAIR, dă, Doamne, să nu avem pe ce cheltui banii... Dacă se dorea cu adevărat la nivel ministerial să se facă ceva, eu cred că s-ar fi observat.

elphax

toti ar trebui sa sustina A8, nu doar ardelenii. sa ne dorim sa o duca bine si "vecinii"
pana la urma moldovenii ca sa ajunga in vest pe unde trec? cine vrea sa ii treaca tirul prin fata casei ?

cristi5

#1386
Intre timp guvernul se muta iar pe A13 sub pretextul ca A8 este prea scumpa



http://m.hotnews.ro/stire/22789936

Acest material a fost pus si pe topicul A13, dar argumentul de mai sus e relevant pt discutia recenta. Interesant ce spune cutter despre Mont Blanc si latimi mai mici.
Sa vorbesti azi in Romania de orice drum rapid/sigur cu mai putin de 2+2 benzi este un act de curaj si de pragmatism, asa ca tin sa-l felicit pe cutter!

Legat de asta, din cate stiu toate aceste analize ale guvernului sunt pe full profile, ceea ce fireste ca avantajeaza A13, partea montana fiind mai scurta.

voicul

Una nu exclude pe cealalta, dar cu siguranta o amana.

Dejavantajul A8 suna cam asa: o facem pana la Ditrau - 100+km ... doar ca nu prea duce nicaieri (in zone populate adica).

Faci A13 tot 100km, trece si prin Fagaras si ajunge la Brasov, care e important.
(asta pe langa ca vor sa faca PPP-ul A3 rentabil).

catalin_i

Plus ca A13 trece pe la Bacău, care iar este foarte important.

alin2pas

A13 Sibiu - Brașov ajută în primul rând Brașovul pentru că realizează o legătură directă cu vestul țării, dar pentru a ajuta și Moldova, trebuie realizate A13 Brașov - Bacău, A7 Bacău - Pașcani (sau Suceava) și A8 Pașcani - Iași. Ne învârtim pe după deal, pe după șură ca să aducem trafic pe o autostradă cu limite de viteză de chiar și de 80 km/h între Ploiești și Brașov. Cu așa limite de viteză de ce nu se face Ploiești - Brașov ca DX? Din alt punct de vedere, autostrada A8 ar dirija traficul spre UE din nordul țării și din Moldova pe A3 Turda - Borș, pe când A13 ar dirija acest trafic pe A1 Sebeș - Nădlac și vom avea o autostradă aproape pustie (A3) și alta foarte aglomerată (A1). Bacăul este foarte important, dar e mai important decât jumătate din Moldova? Bacăul se poate lega prin A7 (sau DX,după cum vor vrea să-l facă).

voicul

Eu n-am pus Bacaul in discutia asta, pentru ca nu cred ca ai cu cine (ma refer si la cei din guvernarile viitoare) sa treci muntii deceniul asta.

Poate, poate, poate, minune sa se faca PISI (1 si 5). Restul chiar e dar de la Dumnezeu.

tonică

apar si eu, optimist peste masura, dupa ce am tot citit despre subiect: In realitate, nu vor sa construiasca nimic, niciunde si nici nu o vor face fie prin targu neamt, fie prin bacau. Motivul cum ca de fapt ar da bine pt ppp-ul valea prahovei este mai degraba subliminal adaugat in anumite medii, ei doar au mutat vizorul de pe un subiect care incepuse cumva sa para fierbinte si nu aveau raspunsuri ori solutii la el. Revin prin 20 20 sa postez ceva de genu' "v-am zis eu.."  ;)

dr4qul4

Eu ce tot spun aici de cativa ani? Nu se va face nimic daca nu se incepe Iasi-Bacau. Daca se incepe ceva pe bucata asta, dupa aceea nu o mai pot da la intors. Trebuie sa faca si o continuare. Care poate fi mai la nord, sau mai la sud, sau chiar ambele variante daca se opteaza pt o solutie low-cost.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Cred ca ar trebui un comunicat API care sa explice ca exista si solutia half-profile cu 2+1 alternativ pe sectorul montan, totul in urma revizuirii serioase a SF-ului. Si sa spuna ca asta se avea in vedere inclusiv la vechea licitatie pentru Centura Bacau, unde oricum era un trafic mult mai mare.
Sa spuna ca autostrada la munte are un standard mai redus, ca exista metode de reducere a costurilor daca se vrea.
Daca mai multa lume ar cunoaste aceste aspecte, cred ca ar creste presiunea publica si nu ar mai indrazni cineva sa deturneze proiectul in directia CoBra.

ghrt

Cred că e doar o fentă mediatică care să îi pareze pe cei de la asociaţiile cu A8. Cred că cel mai bine se insistă cu semnăturile şi presiunea mediatică, poate iese măcar de un SF bine făcut pe A8 bineînţeles (slabe şanse şi la ăla).
Cont (aproape) inactiv.