Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 23 Guests are viewing this topic.

carutasul


Ionut

Nu chiar 20... pentru primii km din A8. Dați-mi voie sa nu fiu chiar asa de pesimist. Serios, vrem toți cei 311 km deodată? In 5 ani? In mod normal, am putea vedea primii km pe A8 in 6 ani de zile, dacă se vrea! Cu tot cu licitații și execuție. Dar nu se vrea... am mai zis cum vad eu execuția pe A8...

Ionut

Daca vreti si puteti sa va implicati in organizarea marsului la nivel local, contactati-i pe cei doi coordonatori - Catalin si Ionel.




Impreuna pentru A8 @ Facebook

Daca sunt persoane interesate sa se implice in organizarea grupurilor, in localitatile Botosani, Suceava, Roman, Piatra Neamt, Bacau, Husi, Vaslui, Barlad, Negresti, Tecuci, Galati, Buzau, Focsani, va rugam sa luati legatura cu organizatorii. Va ateptam alaturi de noi la cel mai mare protest de acest gen organizat de catre societatea civila!

0740844986 - Catalin Urtoi
0735174081 - Ionel Apostol

NGC

Parca am mai zis si eu ceva despre asta, dar nu gasesc acum, asa ca mai bine punem niste paie pe foc cu "ultima strigare" de la CNAIR. :lol:







Aveti acum munitie pentru protest. :D

pasadia

Ce inseamna PASSA? "Asistenta PASSA" mentionata undeva in a doua parte a celei de-a doua pagini. E prima oara cand aud de acest acronim, si ma indoiesc tare mult ca acel deputat caruia i se raspunde e mai in tema.

Ionut


pasadia

Ok, si cine lucreaza pe PASSA? Functionari din MFE sau din AMPOIM? Tot romani adica? Chiar au astia vreo parghie de a "negocia" cu CNAIR?

Ionut

#1027
^ Este program cu BEI. De exemplu, masterplanul centurilor B (executat de Egis) este facut cu asistenta PASSA:




În baza Acordului de servicii de asistenţă pentru implementarea proiectelor (Acordul PASSA) semnat între Ministerul Fondurilor Europene şi Banca Europeană de Investiţii, care prevede acordarea de asistenţă MFE şi beneficiarilor asistenţei, pentru pregătirea şi implementarea proiectelor din perioada de programare 2014-2020, CNAIR beneficiază de asistenţă tehnică din partea experţilor BEI, inclusiv pentru strategia privind centura Bucureştiului. ,,În contextul acordului de servicii PASSA, pentru a răspunde specificaţiilor legate de proiect, BEI a contractat studiul pentru analiza opţiunilor pentru dezvoltarea centurii Bucureştiului companiei Egis International (France)", a spus pentru ECONOMICA.NET Cătălin Gheran, şeful Direcţiei Generale Programe Infrastructură Mare din cadrul MFE.




later edit: veti vedea des referinte catre PASSA si JASPERS, impreuna, pe unele proiecte. Din cate stiu si inteleg eu, PASSA e mai mult pe zona birocratica-fonduri europene, iar JASPERS pe partea tehnica de constructie in sine (stiti ca isi dau acordul pe diverse faze de implementare SF si lucrari in teren).

Ionut

Cum este viata fara A8...




Realitatea cruntă la 100 de ani de la Marea Unire. Un transportator din Piatra Neamţ: ,,Noi facem 80% din activitate pe graniţa de vest. M-au mâncat munţii ăştia". Moldova şi Transilvania sunt separate economic pentru că tirurile nu au loc prin trecători

Din şase rute care traversează Carpaţii Orientali, doar două pot fi traversate de tirurile de 40 de tone. La 100 de ani de la Marea Unire, Mol­dova rămâne separată de Tran­silvania din punct de vedere eco­nomic nu numai pentru că nu există o autostradă care să treacă munţii, ci şi pentru că drumurile actuale nu permit trecerea tirurilor. Din şase trecători între Moldova şi Tran­sil­va­nia în ordine de la nord la sud, se poate trece cu camioanele de 40 de tone, adică tirurile în­cărcate, cele mai folosite mijloace de trans­port marfă, doar prin două: Suceava – Vatra Dornei - Bistriţa-Năsăud şi Târgu-Neamţ - Bor­sec - Reghin. Dar şi acestea sunt foarte greu de folosit pentru transportatori: un drum greu de peste şase ore, timp în care îşi uzează camioanele pe drumurile pline de gropi.

,,Un şofer îşi duce pe bucata asta, până la Reghin, cam şase ore şi jumătate din program. Patru ore şi jumătate o dată, pauză de 45 de minute şi intră în a doua parte de condus. Se circulă foarte greu, drumurile sunt praf, sparte, sunt foarte aglomerate, iarna sunt înzăpezite, se blochează permanent şi este foarte greu", spune Cătălin Colobănea, proprietarul firmei de transport Membotrans din Piatra Neamţ, cu o experienţă de 30 de ani în transporturi. ,,Noi facem 80% din activitate pe graniţa de vest şi m-au mâncat munţii ăştia. Dar aşa avem con­tractele, aşa trebuie să defilez", a mai spus el. Celelalte patru trecători dintre Moldova şi Transilvania nu pot fi folosite de tiruri pentru că au limitări de gabarit (dimensiune) şi tonaj. Astfel, Cheile Bicazului, care fac legătura între Piatra Neamţ şi Târgu-Mureş, ies din dis­cuţie pentru că există restricţie de tonaj (8 tone). Urmează mai la sud trecătoarea Oituz, între Oneşti şi Târgu Secuiesc, unde iar tirurile încărcate nu pot trece pentru că limitarea este la 30 de tone.

ZF

pasadia

Nu stiu cand, dar va veni si momentul cand se va vorbi despre "tunele pentru zimbri"

QuoteO nouă turmă de zimbri în liberate a fost surprinsă într-o pădure din Parcul Natural Vanatori Neamt de colegul nostru Razvan-Florian Deju, specialist în științele vieții.

Se pot observa, în această turmă, 14 exemplare de zimbru, între care și câțiva viței născuți în libertate anul trecut.

Aici este singurul loc din Europa în care există zimbri în libertate, semilibertate și în captivitate, parcul fiind inclus recent în "Top 100 de destinații sustenabile", clasament internațional realizat de experți internaționali în turism sustenabil.

Parcul Natural Vânători Neamț, unul dintre cele 22 de parcuri naționale și natural administrate de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva, este situat în nordul județului Neamț. Are o suprafață de 30.818 hectare, din care 26.190 de hectare păduri, întinzându-se pe versanul estic al Munților Stânișoarei și Subcarpații Neamțului, acoperind bazinul Ozanei și al Cracăului.

FRS


Ionut

Sambata ne vedem la Tisita, da? Eu voi participa, iau si drona. :) Va asteptam in numar cat mai mare! Detalii pe linkul organizatorilor.

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

dumbravaandrei

Ne organizam cu ceva bannere? :)
Chiar daca vin din Brasov, masina mea are nr de BT. Ne vedem acolo!
P.S: Cine mai vrea sa vina din Brasov, dar nu vrea sa vina cu masina lui, sa imi dea un semn pe PM :)

Ionut