Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

NGC

O sa fac un ghid al solicitantului de informatii, cu toate etapele pe care trebuie sa le urmati. Stay tuned!

runner

Nu ar fi o idee rea! Chiar ar fi util un astfel de ghid!
Apropo  solicitarea de informatii cand a fost facuta ? In timpul derularii procedurii sau dupa?

NGC

#872
13.02.2015

cristi5

#873
Senatorul PSD, Dragos Benea, despre proiectul de lege privind Autostrada Targu Mures-Iasi-Ungheni: E un proiect foarte scump care nu va fi realizat niciodata



Poate daca domnul senator ar sti (de la societatea civila) ca se poate construi drum de mare viteza si siguranta mult mai ieftin decat autostrada, nu ar mai abera.

Eu cred ca A8/DX8 montan e perfect fezabil in faze, pornind cu o galerie de tunel si o cale de viaduct in puncte critice legate la DN si drumuri de legatura, legate succesiv cu debleu si rambleu 2+1 cu geometrie de autostrada, pe o singura cale, cu posibilitate de extindere la doua cai, apoi viaducte si tuneluri duble cand economia cere asta.

Daca vedem toate astea ca un monolit, la traficul de azi, nu me mai apucam. Cu dezvoltare incrementala e mult mai abordabil.

Trebuie facut nu neaparat pentru trafic ci pt importanta strategica si dezvoltarea economica pe care o poate stimula. Dar pt stimulare ajunge in primul deceniu un drum de mare viteza pt trafic mediu.

voicul

Parlamentul obligă Guvernul să facă minuni raportat la ritmul actual: O autostradă de peste 300 kilometri, cu un cost de 9 miliarde euro, în doar 4 ani

Senatul a adoptat tacit un proiect de lege care impune Guvernului construcția, în doar patru ani, a unei autostrăzi de 311 kilometri, cu un cost estimat la circa 9 miliarde de euro. Autostrada ar trebui să lege Târgu Mureș de Iași și Ungheni și s-ar numi ,,Autostrada Unirii". În 10 ani, însă, Ministerul Transporturilor nu a finalizat nici studiile de fezabilitate pentru autostradă și a programat terminarea construcției pentru anul 2030.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/stiri/parlamentul-obliga-guvernul-sa-faca-minuni-raportat-la-ritmul-actual-o-autostrada-de-peste-300-kilometri-cu-un-cost-de-9-miliarde-euro-in-doar-4-ani-17391095

Ionut

Am mutat discutia despre "Legea A8" pe thread-ul de discutii juridice, acolo unde ii este locul si unde se poate discuta in voie despre legislatie care influenteaza proiectele de infrastructura.

vancouver

Aici iar e aiurea, ai lasat fix porcaria de articol postat de voicul. Toata stradania mea a fost sa demontez ineptiile de acolo. Acum, daca nu mai exista nici un contraargument, ai lasat sa se creada ca este chiar ok ce scrie acolo. Macar sterge si postarea lui voicul sau mut-o si pe ea acolo.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

marisRO

Despre autostrada Târgu Mureș-Iași citim periodic știri în presă. În general, sunt declarații de la diverși politicieni care se bat cu cărămida în piept. În textul care urmează, voi încerca să prezint factual unde stau lucrurile cu acest proiect și de ce pași concreți este nevoie ca să progreseze.

Sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-22149689-ziua-nationala-despre-autostrada-dintre-moldova-transilvania.htm

horatiu.cosma


Quest

#879
MarisRO, linkul pus de tine e meritoriu, dar n-ai dat informatia la anvergura sa maxima. Articolul de pe HotNews e de fapt o prescurtare de pe originalul aparut pe Contributors, care are mai multe planse si text.

articolul original de pe Contributors
Common sense will get you far !

Ionut

#880
Acelasi raspuns obtinut si de mine, informal/semi-oficial, de data asta scris negru pe alb si foarte clar. Raspunsul este obtinut de Petru Movila (deputat) intr-o interpelare. Pozitia lui Catalin pe Facebook.



Deci stam. Poate chiar ani de zile. Vai vai vai... :ohno:

Granata06


CristiM

Foarte frumos articolul !!!

Autostrada Unirii: Tehnic putem, financiar avem, politic nu vrem

Cam asa am putea sintetiza cele trei componente principale de care depinde realizarea autostrazii Unirii, adica cea care trebuie sa lege Ungheni (Republica Moldova) - Iasi de Cluj si mai departe de Timisoara.

Citeste toate textele scrise de Cezar Petre pentru Ziare.com

Este vorba de un proiect de investitie care ar trebui sa aiba importanta de grad zero, care ar fi trebuit realizat de ieri si pentru care nu intrevedem un viitor.

De existenta acestei autostrazi este legata chiar supravietuirea oraselor din estul Romaniei, numai de ea depinzand deschiderea Moldovei catre Europa.

Tehnic Putem

Aproape 400 de hidrocentrale au proiectat si construit specialistii romani in ultimii 25 de ani de comunism. Valoarea de mai sus este colosala pentru orice stat din lume. Contrar celor afirmate in spatiul public, majoritatea covarsitoare a acestor specialisti inca mai traieste si chiar locuieste in Romania.

Din punct de vedere tehnic, nu se intrevede nicio problema in realizarea acestei autostrazi: poduri stim sa facem, pentru tuneluri avem mineri profesionisti, drumurile construite de romani si nu de straini se dovedesc a fi cele mai durabile.

In general, investitorii straini nu mai vin cu putere financiara sau specialisti in Romania. Aproape in toate cazurile folosesc exclusiv resurse locale, de cele mai multe ori chiar neplatite, peste care adauga profituri uriase, bani cu care isi permit apoi sa se judece si sa dea vina pe statul roman (adica o fac pe banii nostri).

De resursele materiale nici nu mai vorbesc, deoarece peste 90% din cele necesare sunt produse locale si nici nu se pot aduce din alta parte, deoarece costurile ar fi prea mari (nu se importa ciment sau pietris din China).

Financiar Avem

Am avea de construit aproximativ 400 de km de autostrada din care doar o portiune de aproximativ 80 de km ar ridica probleme deosebite. Este vorba despre traversarea muntilor.

Si daca am turna un metru de beton armat in mod continuu, pe o latime de 20 de metri, pe tot acest traseu, tot nu am depasi un miliard de euro. Dar cum discutam si de exproprieri se va ajunge cel mai probabil la trei-patru miliarde de euro. Peste asta mai punem birocratia si banii necesari pentru partide si cu siguranta opt miliarde ar fi mai mult decat de ajuns (consideram cifra imensa).

Banii ar putea fi cheltuiti in termen de maxim patru ani, un termen mai mult decat rezonabil pentru statul roman, adica mai putin de doua miliarde de euro pe an.

Cu un PIB de aproape 200 miliarde de dolari (aproape dublu fata de Ungaria, de trei ori fata de Bulgaria, jumatate din cel al Poloniei), suma este una usor de sustinut de economia romaneasca.

Nu mai punem aici faptul ca investitia in sine va duce la o stimulare a economiei nationale.

Politic Nu Vrem

Iar aici se opreste totul. Degeaba toata tara vrea autostrazi, cand politicul nu vrea.
Guvernul Romaniei prefera sa bage bani in alimentari cu apa acolo unde nu exista o singura casa cu baie, sa repare si sa faca scoli acolo nu se mai aude tipenie de copil, sa ridice camine culturale acolo unde singurul eveniment important din viata comunitatii a ramas parastasul.

Miliarde de euro se pierd din bugetul anual prin proiecte care au drept scop multumirea imediata a celor ce aduc cetatenii la vot. Nu exista o viziune globala, ci doar aceea de a inchide imediat gura celui care tipa.

Nu mai aveam oameni de stat, alesi care sa faca un minim pentru Tara. Nu mai avem spitale pentru ca nu se vrea, pe de alta parte, unii dintre ei chiar nu pot, caci nu ii duce mintea sa faca ce e mai bine pentru popor.

Nu de camine culturale in sate parasite are nevoie astazi Romania, ci de autostrazi care sa permita tuturor regiunilor sa se dezvolte. Tinem deconectata de la realitatile economice mondiale mai mult de un sfert din populatia tarii.

Lipsa investitorilor straini sau romani, ca urmare a lipsei infrastructurii rutiere de interconectare cu restul Europei, face ca bugetele locale sa fie private de sume importante de bani si sa stea cu mana intinsa catre aparatul central. Asta este ceea ce vrea mafia politica: dependenta.

Sa traim sa o vedem si pe asta: Parlamentul vrea sa oblige Guvernul sa faca Autostrada Mures-Iasi-Ungheni in 4 ani

A inceput o initiativa legislativa privind obligarea Guvernului sa realizeze aceasta autostrada. Un demers laudabil si care ar forta alocarea bugetara de bani. In loc sa sustina acest proiect, Guvernul vine si zice cum ca nu se poate legifera asa ceva, afirmatie mincinoasa ce are drept scop blocarea acestei investitii.

Sa speram ca autoritatile locale din Moldova se vor destepta si vor face front comun pentru ca acest proiect de importanta vitala pentru Romania sa inceapa.

Cezar Petre este inginer, absolvent al Universitatii Tehnice de Constructii Bucuresti. Cu experienta in proiectarea si urmarirea executiei in conditii de calitate a constructiilor, in acest moment este presedintele Colegiului Tehnic al Dirigintilor de Santier.

Sursa:  http://www.ziare.com/economie/infrastructura/autostrada-unirii-tehnic-putem-financiar-avem-politic-nu-vrem-1491833
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

pasadia

Un articol penibil, dar deh... chestie de gusturi probabil.

QuoteAproape 400 de hidrocentrale au proiectat si construit specialistii romani in ultimii 25 de ani de comunism.

Mah... Marea majoritate a lucrarilor fie deja erau terminate in 1965 (de exemplu barajul Bicaz), fie aproape terminate (Vidraru), fie deja incepute. Iar cei care au proiectat si supervizat acele lucrari... Sa le fie tarana usoara, dar nu cred ca se mai apuca de autostrazi acum.

Quoteentru tuneluri avem mineri profesionisti, drumurile construite de romani si nu de straini se dovedesc a fi cele mai durabile.

Tunel de autostrada cu mineri? Drumurile construite de romani sunt durabile? Yeah, sure...

QuoteAproape in toate cazurile folosesc exclusiv resurse locale, de cele mai multe ori chiar neplatite, peste care adauga profituri uriase, bani cu care isi permit apoi sa se judece si sa dea vina pe statul roman (adica o fac pe banii nostri)

Alte balarii, dar deh, hai sa fim penibili.

Quotedeoarece peste 90% din cele necesare sunt produse locale si nici nu se pot aduce din alta parte, deoarece costurile ar fi prea mari (nu se importa ciment sau pietris din China).

Vad ca nationalistii astia uita de la un an la altul ce prostii indruga. Pana nu demult marea suparare era ca NU folosim beton ci asfalt, si ca asta inseamna ca importam bitum si alti compusi... Deodata avem local toate resursele necesare?

QuoteSi daca am turna un metru de beton armat in mod continuu, pe o latime de 20 de metri, pe tot acest traseu, tot nu am depasi un miliard de euro. Dar cum discutam si de exproprieri se va ajunge cel mai probabil la trei-patru miliarde de euro.

Trecand peste imaginea aia idilica a betonului armat turnat continuu (apropo, at de gros o fi stratul), si peste latimea de 20 de metri, autorul se pare ca umfla expropierile bine de tot. Ce inseamna un mit persistent, nu s-a saturat lumea sa isi inchipuie ca expropierile costa atat de mult? Si mai ales, nu putem acepta faptul ca e corect si normal sa ii despagubim pe cei pe terenul carora construim? Daca nu, m-as duce si eu sa ii ocup casa autorului, asa pe gratis.

QuoteBanii ar putea fi cheltuiti in termen de maxim patru ani, un termen mai mult decat rezonabil pentru statul roman, adica mai putin de doua miliarde de euro pe an.
Cu un PIB de aproape 200 miliarde de dolari (aproape dublu fata de Ungaria, de trei ori fata de Bulgaria, jumatate din cel al Poloniei), suma este una usor de sustinut de economia romaneasca.

1% e usor de sustinut? 1% din PIB, nu din buget, dar ma gandesc ca omul nu stie ca exista o diferenta intre astea doua. Ce atatea fineturi!




Pe bune, cu asemenea articole facem rau nu numai A8-ului, dar pur si simplu facem rau idei de a investi in infrastructura sau educatie. Pare complet inutila investitia daca produce asemenea rezultate. 








alin2pas

Pentru a se putea construi autostrada (în 4 ani?) parlamentul ar trebui să rezolve următoarele:
- modificarea legislației astfel încât contestațiile să fie soluționate mult mai rapid și eventual atragerea răspunderii materiale pentru întârzierea proiectelor pentru contestațiile nejustificate - pentru a elimina contestatarii de profesie
- achiziționarea terenurilor imediat după stabilirea traseului și mutarea utilităților în cel mai scurt timp pentru eliberarea acestor terenuri, urgentarea eliberării tuturor autorizațiilor necesare; după cum se cere atragerea răspunderii materiale a magistraților pentru neglijență sau rea-voință, să se atragă răspunderea materială a persoanelor care întârzie în mod nejustificat aceste lucruri.
Având în vedere faptul că ar fi necesară refacerea studiilor de fezabilitate (studii REALE, cu foraje, etc., nu din birou, după Google Maps sau după hărți vechi de 50 de ani), cred că în 4 ani autostrada ar putea fi finalizată doar half-profile și socotind doar perioada efectivă de construcție, fără a socoti durata proiectării autostrăzii. Oricum, e necesar să fie făcut primul pas, altfel, peste 40 de ani se va discuta despre această autostradă tot la timpul viitor.