Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Ar mai fi ca și revizuiri:

- Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Fagaras
- Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Modernizare DN 71 Baldana – Targoviste – Sinaia, km 0+000 –km 44+130 – largire la 4 benzi si km 51+041 – km 109+905 – drum la 2 benzi
- COMPLETAREA STUDIULUI DE FEZABILITATE PENTRU Modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucuresti intre A1 – DN 7 si DN 2 – A2 SI ELABORAREA DOCUMENTELOR SUPORT PENTRU CEREREA DE FINANTARE (apare în sinteza lui NGC ca fiind atribuit în 28.07.2015 catre MAXIDESIGN, dar nu știu să se fi întâmplat ceva în această direcție. Ba chiar din contră, pe A1 - DN7 se termină lucrările, iar dincolo s-a licitat PT + execuție)
- Servicii de proiectare E.T. + reactualizare S.F. – Modernizare DN 28B Tg. Frumos - Botosani km 0+000 – km 76+758
- Servicii de proiectare - Revizuire S.F. pentru obiectivul Modernizare DN 24C km 106+650-142+250
- Revizuire/ Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Pod peste Tisa in zona Teplita din Sighetul Marmatiei
- Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru Pod suspendat peste Dunare in zona Braila (oare aici ce s-a întâmplat, că podul a fost scos la licitație anul ăsta pentru proiectare și execuție)

+ în licitație

- Servicii de Reactualizare STUDIU DE FEZABILITATE, intocmire PROIECT TEHNIC si DETALII DE EXECUTIE pentru Varianta de Ocolire a Municipiului Zalau, Etapa 2, intre DN1F km 76+625- DJ191C

cristi5

Quote from: Quest on October 09, 2017, 01:57:48 PM
Ma declarasem adept al ideii de half-profile a lui Cristi5, dar de fapt odata ce finantarea A8 e asigurata din fonduri UE (prin includerea A8 in Ten-T), problema baneasca dispare, ptr ca contributia RO la aceste fonduri (POIM) e un 10 % (fata de 15% pe POS-T in exercitiul 2007-13).

Pai daca e "gratis" de ce nu "cerem" tot A8? Care-i problema?

Proiectele se concureaza si se canibailizeaza. Si pana la urma nu se mai face niciunul, sau intarzie cu deceniile. Vezi PiSi si CoBra.

Eu am propus o solutie care iti permite sa faci cate doua treceri montane in Meridionali si Orientali, si sa decizi apoi in functie de trafic si de nevoile economiei ce tronsoane faci full, sau decizi ordinea in care le faci full, chiar daca pana la urma faci toate tronsoanele full pe Ten-T.

Sigur, e aberant ca datele CESTRIN nu se cunosc sau nu pot fi spuse public. Ca la noi, la nimenea.

dr4qul4

A8 e gratis?  :o 
Vreau si eu 2. 
Cand faceti o asemenea afirmatie, va ganditi macar ca va costa intre 6 si 9 miliarde de euro si stiti cat este alocarea UE doar pentru POIM rutier (in care intra si DN-uri si si variante de ocolire)? De restul resurselor necesare nici nu mai amintesc.
Sau ca cei 10% sunt doar pentru costurile eligibile, si o autostrada mai are si alte costuri?

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

Ca să nu mai vorbim că Ioropa suntem noi :)

Ionut

#844
Spune si Adevarul cate ceva despre emisiunea la care au participat baietii din Iasi.

Si se baga si Isarescu in hora:
QuoteToată lumea vorbeşte de autostrada Piteşti-Sibiu, dar noi avem nevoie şi de o autostradă care să meargă din Est în Vest, de la Iaşi la Târgu Mureş, sau ceva care să lege Moldova de Ardeal.

ZF

cove_adrian

#845
Quote from: Ionut on October 09, 2017, 05:13:23 PM
Cred ca e prima data cand CNAIR isi asuma public, in scris, faptul ca DNA cerceteaza A8.

Din nefericire pentru noi, Moldova Vrea Autostrada este a doua oara. 
"Apreciez" CNAIR ca v-au raspuns rapid pentru ca si noi (Moldova Vrea Autostrada) i-am intrebat doar ca la noi a durat mai bine de 30 zile pana au formulat un raspuns.
Atasez intrebarile catre CNAIR in legatura cu A8 - https://imgur.com/40jhqd1
Raspunsul la adresa 92/63725/28.08.2017 a venit in 02.10.2017.
Si da Moldova Vrea Autostrada confirma faptul ca Autostrada A8 sectorul Targu-Mures - Ditrau este in atentia DNA.
Info aci: https://imgur.com/yC9JoW7

Suntem cu "ochii" pe CNAIR si MT. Formulam in presa locala, regionala un comunicat in acest sens.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

Ionut

Nu stiam ca ati primit si voi răspuns referitor la investigația DNA.
O sa dam si noi poziție cel mai probabil.

NGC

Am uitat sa pun si aici o bucata importanta din raspunsul mentionat mai sus.



Deci pentru A8 au contestat "rezolutiile definitive emise in Raportul de Control al Curtii de Conturi pentru acest obiectiv".

marisRO

Proiectul de lege privind demararea lucrărilor pentru Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni a fost avizat pozitiv de Comisia pentru buget şi finanţe din cadrul Senatului României, a anunțat deputatul PMP, Constantin Codreanu.

Sursa: http://www.punctul.ro/in-lupta-pentru-autostrada-tirgu-mures-iasi-s-a-castigat-prima-batalie/

Quest

Azi am urmarit pe TVR Iasi o editie a emisiunii Impact, intitulata "AUTOSTRADA NEPUTINŢEI". Despre A8.



Invitati in platou:
Mihai Chirica, primar Iasi
Ionel Apostol, initiator mars pentru A8
Catalin Urtoi, initiator mars pentru A8

Interventii (in ordine cronologica):
Tudor Ciuhodaru, dep. PSD
Varujan Vosganian, sen. ALDE
Victorel Lupu, sen. PSD
Liviu Dragnea, presed. PSD
Liviu Tiganasu, initiator mars pentru A8
Ionut Ciurea, vicepresed. API
Corina Cretu, comisar european
Dorin Florea, primar Tg Mures

Au fost spuse multe lucruri la obiect, Ionut a avut o interventie telefonica consistenta si interesanta  (SF ptr A8 la 30k € / km, desi costul normal ptr SF ca 2% din proiect ar fi la 500k € / km)

Chirica a punctat de citeva ori handicapul lipsei autostrazii ptr marfa care ar trebui livrata catre vestul Europei (fabrica Continental, proiectul fabricii de masini de spalat de la Miroslava, etc).
Corina Cretu a sustinut si ea proiectul.
Dragnea a legat proiectul de Fondul Suveran al Romaniei, dupa mine o treaba alunecoasa cu venituri incerte.
Mi-a placut corectia pe care Urtoi a facut-o pe final moderatoarei, nu speranta ptr A8, ci certitudinea ca trebuie sa se faca.

O emisiune dupa mine clar mai densa in informatie de calitate decit cea de pe Realitatea, despre care am vorbit zilele trecute.

Va recomand calduros s-o urmariti.
Common sense will get you far !

Ionut

#850
Nici n-am fost constient ce ante-vorbitori vajnici am avut...
Aveam mai multe lucruri de zis, pacat ca nu m-a lasat moderatoarea. Poate alte data. :)

Legat de studiile din 2010, avem cam asa:
- 3,30 milioane LEI fara TVA pentru Tg Mures-Ditrau (SEARCH) pentru 92 km, cost executie 2 miliarde euro
- 3,80 milioane LEI fara TVA pentru Ditrau-Tg Neamt (IPTANA) pentru 118 km, cost executie 4 miliarde euro
- 3,14 milioane LEI fara TVA pentru Tg Neamt-Ungheni (INOCSA) pentru 100 km, cost executie 2,8 miliarde euro

Daca aplicam un 2% din cost investitie aferent costului SF, asa cum zic expertii, ar trebui sa avem:
- 40 milioane euro pt SF Tg Mures-Ditrau, 180 milioane lei
- 80 milioane euro pt SF Ditrau-Tg Neamt, 360 milioane lei
- 56 milioane euro pt SF Tg Neamt-Ungheni, 252 milioane lei

Hai sa zicem ca mai strangem cureaua. Sa zicem ca nu facem SF cu 2%, cum recomanda expertii, facem cu 50% din 2%, adica 1%.
DAR TOT NE TREBUIE:
- 90 milioane lei
- 180 milioane lei
- 126 milioane lei


Prin comparatie, contractul acordat catre SEARCH in 2015 pentru revizuire este de 22,7 milioane LEI fara TVA.

Comparati 22,7 cu 3,3. De vreo 7 ori mai mult?! Comparati 22,7 cu 90 milioane (1% din investitie).

Ne miram ca studiile astea ies asa cum ies? Ne miram ca descoperim dupa ce intram in teren lilieci, ursi, cimitire, ne miram ca incep dealurile sa fuga, sa descoperim planuri de alunecare adanci (25-30 m), ca descoperim izvoare subterane si demolam autostrazi?!?!

Ne miram?!?!?! NU TREBUIE SA NE MIRAM.

Ionut

Scriu separat ca sa se vada si mai bine.

A8 in acest moment, de fapt, NU ARE SF!
Studiile alea din 2010 facute cu banii aia sunt niste harti desenate din birou.

Daca se va lansa FIDIC Galben pe maculatura asta va fi jale. Dar pana nu se distreaza DNA si CC cu aceste contracte pentru actualizare SF... nu vom vedea prea devreme autostrada deblocata. Eu unul sunt foarte trist cand ma gandesc ca e o situatie care poate sa dureze ani de zile. E un blocaj pe mai multe fronturi si de data asta nu este doar CNAIR implicata. Si-asa fug ei de responsabilitate, dar acum, cand e DNA pe capul lor... pai credeti ca vor misca vreun deget?!

cove_adrian

#852
@Quest

Adevarat! Clar mai densa din varii motive. TVR Iasi (post regional) rezoneaza cu autostrada Tg. Mures-Iasi-Ungheni pe cand Realitatea TV este un post generalist de stiri de la nivel national. De aici si interesul unul mediu. Inclusiv moderatorii sunt diferiti atat ca perceptie cat si ca implicare (regionala vs nationala).

La cat mai multe aparitii in media ale celor 2 asociatii: Impreuna pentru A8 si Moldova Vrea Autostrada. Trebuie starnita constiinta regionala in Moldova si implicit coeziunea civica!
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

dr4qul4

Quote from: Ionut on October 12, 2017, 07:02:13 AM
- 3,80 milioane LEI fara TVA pentru Ditrau-Tg Neamt (IPTANA) pentru 118 km, cost executie 4 miliarde euro
Hai sa zicem ca mai strangem cureaua. a 1%.
- 180 milioane lei

Prin comparatie, contractul acordat catre SEARCH in 2015 pentru revizuire este de 22,7 milioane LEI fara TVA.
Comparati 22,7 cu 90 milioane (1% din investitie).[/b][/color]


Ai uitat sa spui ca SEARCH NU a reusit sa intocmeasca SF-ul pentru zonele montane in banii astia.

Sau in cifre (sper ca nu am inteles gresit ce ai scris): Cu 0,25% din valoarea investitiei, Search nu a reusit sa faca SF-ul, iar pe A8 montan SF-ul a costat 0,021%.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dragos76

"failing to plan is planning to fail".. ar trebui să se tipărească asta în fiecare birou unde lucrează decidenți în cadrul unor proiecte de așa anvergură.