Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Ionut

Ar fi trebuit, da.

Numai ca noi cerem ca fraierii A8 (311 km) tot deodata si mai ales sectiunea montana a A8, avand in vedere ca noi nu avem PiSi si nici CoBra. Asta facem noi, ca sa ingropam definitiv A8.

Poate, poate ne desteptam.
Sau poate nu... si Moldova o sa ramana in continuare schilodita.

alecu26

Unde sunt parlamentarii moldoveni? Din tot panelul politic? Greva parlamentara? ar fi o solutie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

SkyPilot

Quote from: alecu26 on October 09, 2017, 08:37:22 AM
Greva parlamentara? ar fi o solutie.
Ti se pare ca e asa o mare democratie in interiorul psd si alde? Ai vazut clar ce s-a intamplat cand cu debarcarea lui Grindeanu!
Mai degraba at trebui inundati cu scrisori, petitii, proteste etc. Toti. Si parlamentul, si guvernul.

cristi5

#828
Quote from: Ionut on October 09, 2017, 08:24:14 AM
Numai ca noi cerem ca fraierii A8 (311 km) tot deodata si mai ales sectiunea montana a A8, avand in vedere ca noi nu avem PiSi si nici CoBra. Asta facem noi, ca sa ingropam definitiv A8.

A8 montan nu are sens si nu va avea in urmatoarele decenii (butonul dislike se afla in stanga). Trebuie cerut DX8 montan. Half-profile. Poate lasa loc si de DX13 montan. In general eu nu cred ca separarea rigida A/DX half-profile are sens, sunt drumuri cu siguranta si viteza foarte similare daca au geometrie buna  (dar sa faci DX cu panta de 5% si curbe stranse, mi se pare ciudat, compromiti siguranta pe bani multi si nici nu lasi sansa unui upgrade)

Si eventual o planificare incrementala, diferita de abordarea de azi  (=lotul monolit, posibil viitor muzeu). Incepand de la tuneluri si viaducte legate imediat de DN. Acolo sunt castigurile cele mai mari de siguranta si viteza, deci acolo trebuie inceput.

Deci nu "tot deodata" trebuie cerut cred eu. Ci chestii punctuale si fezabile care salveaza vieti si timp ASAP, dar urmarind disciplinat un proiect mai mare, pe termen lung (nu gen "cei dinainte sunt incapabili, schimbam noi tot").

Si tot n-am inteles exact mecanismul prin care aceste proiecte se concureaza. Care e resura limitata? Banii? Atunci half-profile montan e la fix. Posibilitatea CNAIR de a pregati si manageria proiecte? Asta e mai greu :)


ovideatza

Ca sa facem intai Iasi-Pascani, nu ne trebuie totusi proiect complet pe intregul A8?
Ma refer la AM, fara de care nu iese AC, si care stiu ca nu se da decat pe baza unui proiect intreg.

Apoi in executie nu e mai greu de lucrat cu un proiect gigant fata de a avea AM strict pe proiectul Iasi-Pascani? fara sa mai "cari" dupa tine si A8 montan care momentan e undeva intr-un viitor nedefinit?

Poate ar merita proiectul vazut distinct, Iasi-Pascani sa fie A81, iar A8 sa fie partea montana+pana la Tg Mures eventual, sunt proiecte puternic diferite as putea spune ca si caracteristici, si nu vad de ce Iasi-Pascani nu ar putea exista de sine statator, ar face legatura intre A7 si Iasi-Ungheni.

pasadia

Intrebasem si eu mai demult de ce se merge pe proiecte asa gigantice, mai ales pe partea de AM, dar si de indicatori tehnico-economici si nu numai (ma refeream atunci la Ogra - Bors, si asta de vreo 300 de km ca si A8) cand in alte situatii se merge pe proiecte mai mici de pana in 100 km (vezi Lugoj - Deva, Orastie - Sibiu). N-am primit nici atunci vreun raspuns clar.

Ionut

Aici sunt 3 proiecte din ce stiu eu.
Iasi-Tg Neamt e unul.

Ai indicatori TE pe cele 3 mari segmente.

dr4qul4

Adica putem lua AM separat pe A7 (chiar pe vreo 4 bucati) dar pe A8 nu se poate? Dar pe A1, am avut AM pe PiSi cand ne-am apucat sa facem Arad-Timisoara?

Sau de ce nu am putea lua AM pe tot A8 dar sa prioritizam la constructie partea estica? Singura problema pe care o vad este ca va dura o vesnicie sa luam AM pe A8 montan. Si de aceea o vad sparta in 3 parti (principiu folosit la A1 pana acum): Iasi-Tg Neamt (stabilind Tg Neamt ca punct fix devine clar ca traseul A8 ramane batut in cuie), Tg Neamt- Ditrau si Ditrau-Tg Mures.
Eu sunt curios cum se va lua AM prin Parcul Natural Vanatori Neamt, parca vad ca acolo autostrada va merge pe viaduct de 2 km peste Valea Ozanei. Sau facem tunel?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Eu unul nu cred ca se va da AM pe actualul SF.

Quest

Ionut are dreptate, daca cerem A8 ca un intreg, riscam sa ingropam totul. Faptul ca exista 3 seturi de indicatori tehnico-economici ptr cele 3 tronsoane deja bine delimitate, e un lucru care sa favorizeze tratarea separata a acestora ptr AM.

Eu as merge cu prioritizarea tronsonului cel mai dificil (Ditrau-TgNeamt), intrucit realizarea acestuia ar aduce cel mai mare beneficiu de scurtare a duratei de strabatere a distantei dintre Iasi si TgMures (exact ce ziceau si invitatii ieseni la emisiunea de pe Realitatea). Nimeni nu neaga aglomeratia existenta pe tronsoanele de ses ale DN-urilor care deservesc viitorul traseu al A8, dar lumea isi dorea o imbunatatire semnificativa a confortului de strabatere a muntilor, nu a portiunilor de ses, unde in ciuda aglomeratiei, viteza medie e una rezonabila comparativ cu cea din munti.

Ma declarasem adept al ideii de half-profile a lui Cristi5, dar de fapt odata ce finantarea A8 e asigurata din fonduri UE (prin includerea A8 in Ten-T), problema baneasca dispare, ptr ca contributia RO la aceste fonduri (POIM) e un 10 % (fata de 15% pe POS-T in exercitiul 2007-13).

Legat de tabelul Cestrin al lui Dr4qul4, parerea mea e ca Cestrin are si alte situatii, pe tronsoane mult mai scurte, din care chiar poti intelege ceva. MZA pe 500 km e cea mai inutila informatie. Numai ca informatiile din recensamintul facut in 2015, iata dupa 2 ani inca n-au ajuns in public, ca si cind cifrele ar fi ceva conspirativ,  menit altcuiva decit Statului Roman si opiniei publice romane, care sa-si faca o idee despre evolutia traficului national.
Common sense will get you far !

dr4qul4

Pe principul asta, am facut o mare greseala ca am facut A1 la Sibiu-Deva. trebuia sa asteptam pana faceam PiSi, si abia apoi rezolvam cu Sebesul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cove_adrian

Quote from: Quest on October 07, 2017, 12:23:25 AM
TibiV deci daca esti pro A8, iti iei multe dislike-uri ? Asta n-am stiut-o.

Cove tu ai fost cu analiza traficului Cestrin 2010 ? Deci la ora actuala voi aveti pe Iasi - Tg Frumos trafic (17000 / zi), mai mare decit cel de A2 Bucuresti - Lehliu ?

Da, traficul (MZA)-ul e de peste 17.300 pe sectorul Podu Iloaiei - Tg. Frumos si de peste 19.000 pe Iasi-Tg. Frumos.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

cove_adrian

Quote from: Ionut on October 07, 2017, 08:20:58 AM

1. MZA Iasi-Tg Frumos este sub A2 Bucuresti-Lehliu. Haideti sa nu ne exageram. Nu poti sa compari zona metropolitana Iasi cu ZM Bucuresti. Cel mult poti compara ce este fix langa Iasi (strict zona de influenta a orasului) cu Bucuresti-Lehliu. Diferenta nu este mare, insa NU putem spune ca Iasi-Tg Frumos are trafic mai mare ca Bucuresti-Lehliu. Corect este "MZA Iasi-Tg Frumos se apropie foarte mult de MZA Bucuresti-Lehliu". As vrea ca macar noi sa dam informatii corecte.

Comparatia pe care am evocat-o in emisiunea este pe datele oficiale de la Cestrin din 2010 pe care le-am prelucrat pt teza de doctorat in 2011. Ideea este/era ca Iasi-Tg. Frumos (care in niciun caz nu este periurban) in 2010 era/este peste Lehliu Gara-Fetesti (chiar pana in apropierea Constantei) in privinta traficului.  Info aci: http://www.ratt.ro/forum/index.php?s=13815bdcc0c398f66eb9df165a695331&app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=64568
Nu inteleg de unde confuzia cu Bucuresti-Lehliu. Cel putin eu unul nu am invocat-o.
Personal, nu agreez teza "falsa" a traficului care se aplica in general doar pentru orice proiect de infrastructura majora din Moldova. In rest se construiesc autostrazi pe TEN-T comprehensive core cu trafic cu mult sub Iasi-Tg. Frumos. Vezi Gilau-Nadaselu.

Subscriu la ideea lui Ionut ca trebuie "batut" in portiunea Iasi-Tg. Frumos-Pascani pentru ca aceasta portiune are justificare (si) din prisma traficului si ar argumenta ulterior si necesitatea (peste X ani dupa finalizare Iasi-Pascani) tronsonului Pascani-Tg. Neamt-Ditrau.
In calitate de membru MVA (Moldova Vrea Autostrada) voi justifica cu argumente decente (ancorate in realitatile bugetare nationale si implicit ordinea prioritatilor europene) necesitatea A8 pe segmente.

Normal ca imi doresc A8 pe intreaga portiune insa nici nu putem exagera inutil doar de dragul "reclamei" mediatice din jurul miscarilor civile. 
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

esendy

#838
Quote from: cove_adrian on October 09, 2017, 03:08:31 PM
Personal, nu agreez teza "falsa" a traficului care se aplica in general doar pentru orice proiect de infrastructura majora din Moldova. In rest se construiesc autostrazi pe TEN-T comprehensive core cu trafic cu mult sub Iasi-Tg. Frumos. Vezi Gilau-Nadaselu.

Ai ales un en exemplu/termen de comparatie f prost Gilau-Nadasel !!! Acest tronson este parte din A3 Cluj-Oradea si va inlocui DN1. Ce valori MZA are DN1 Cluj-Oradea in 2015? Si mai este si Cluj NV Bypass !!! Executia lui este f justificata!

Gilau Nadasel inlocuieste si DN1J care are trafic greu intens si este un tronson f dificil si periculos

Ionut

Luati o pauza sa va pun ceva interesant.
Au raspuns foarte repede. Cum ziceam, o fi API "de vina". Oricum, multumim pentru promptitudine. Asa da.

Nici raspunsul nu e prea ocolit.
Cred ca e prima data cand CNAIR isi asuma public, in scris, faptul ca DNA cerceteaza A8.

Si se pare ca nu doar A8.

Quote from: Ionut on October 04, 2017, 02:37:54 PM
Ia uite.





Deci A8 Tg Mures-Ditrau va fi deblocata la Sf. Asteapta, dupa ce se clarifica situatia cu CC si cu DNA.
O sa intreb daca este singura autostrada afectata sau sunt si altele.

Ca avem actualizare SF si in alte locuri.