Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Quest

Se continua si la ora asta.
(Hoandra nu e in domeniul sau pe infrastructura)
Common sense will get you far !

TibiV

Din ciclul "nu ma pricep, dar ma dau mare la TV..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Quest

TibiV ???
Exista vreun moderator tv roman, specializat in infrastructura ?

Cistigul acestei emisiuni, este ca moldoveni reuniti in asociatii care vor A8, sa se obisnuiasva cu iesiri publice, prin care sa tot imprime in mentalul colectiv, nevoia A8. Normal ar fi ca toate televiziunile sa-i cheme intr-un intreg lant de editii, in care in toata tara sa se auda ca e nevoie de A8. De fapt, spre bucuria mea, ei sint deja constienti de faptul ca trebuie sa faca presiune asupra decidentilor din Capitala, ptr ca proiectul A8 sa faca pasi concreti inainte.
Common sense will get you far !

TibiV

Sa vezi tu cate dilike-uri iti iei.... ;)
(Si eu odata cu tine pentru ca sustin A8)...

A8 (pro) genereaza multe dislike...
A8 (contra) ti-ar aduce multe like-uri.

Noroc ca nici unul dintre noi nu este interesat de "karma"....
;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cove_adrian

Eu ma bucur ca am reusit sa transmitem un mesaj. As fi insistat mai mult pe trafic, dinamica intre 2010 si 2015 si chiar pe faptul ca CNAIR se consulta cu Jaspers in chestiunea actualizarii SF-ului pe Iasi-Tg.Neamt si Tg.Neamt -Ditrau. In calitate de iesean si implicit moldovean sper ca prin participarea noastra sa "starnim" coeziunea regionala intre oameni. Dupa emisiunea, in calitate de reprezentant al Asociatiei Moldova Vrea Autostrada am facut invitatia televiziunii Realitatea pt 4 noiembrie 2017 cand va fi un lant uman format din circa 3.000 de simpatizanti ai A8.
Nu ne lasam, continuam lupta si insistenta!
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

Quest

TibiV deci daca esti pro A8, iti iei multe dislike-uri ? Asta n-am stiut-o.

Cove tu ai fost cu analiza traficului Cestrin 2010 ? Deci la ora actuala voi aveti pe Iasi - Tg Frumos trafic (17000 / zi), mai mare decit cel de A2 Bucuresti - Lehliu ?
Common sense will get you far !

TibiV

Quote from: Quest on October 07, 2017, 12:23:25 AM
TibiV deci daca esti pro A8, iti iei multe dislike-uri ? Asta n-am stiut-o.

Juma' din dislike-urile mele le-am luat de la "gruparea CoBra & A13"...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

#802
Aveti asa un talent sa deviati de la subiect (A8) catre dislike-uri si slaba pregatire a moderatorilor la emisiuni TV... V-am rugat de multe ori sa evitati discutiile astea, sunt reluate iar si iar. Nu trecem peste? Macar pe thread-urile astea importante unde se uita foarte multa lume. Multumesc!

Revenind pe subiectele care sunt despre A8:

1. MZA Iasi-Tg Frumos este sub A2 Bucuresti-Lehliu. Haideti sa nu ne exageram. Nu poti sa compari zona metropolitana Iasi cu ZM Bucuresti. Cel mult poti compara ce este fix langa Iasi (strict zona de influenta a orasului) cu Bucuresti-Lehliu. Diferenta nu este mare, insa NU putem spune ca Iasi-Tg Frumos are trafic mai mare ca Bucuresti-Lehliu. Corect este "MZA Iasi-Tg Frumos se apropie foarte mult de MZA Bucuresti-Lehliu". As vrea ca macar noi sa dam informatii corecte.

2. Am mai spus-o si cu alte ocazii. Am spus public. Am spus si celor de la initiativa pentru A8 cand am fost la Iasi. Si o sa o tot spun. In acest moment are rost sa facem presiune pentru A8 Iasi-Tg Neamt, in special Iasi-Tg Frumos, singura bucata din coridorul Iasi-Tg Mures care are trafic de autostrada. Da, pe la 17000 MZA, o cifra rotunjita. Ba chiar ar trebui facuta autostrada pana la Pascani, acolo unde va fi nod cu A7.

La modul sincer vorbind, nu veti vedea prea curand sustinere puternica pentru bucata montana. Din multe, multe motive. Daca trebuie iar sa le zic, le zic.

Este foarte bine ca baietii de la Iasi fac presiune pentru A8 si sper sa ii tina balamalele in continuare.
Si sper sa se ajunga undeva cu presiunea asta.

Mai precis la:

1. actualizare SF Iasi-Tg Neamt.
(Asumarea de catre CNAIR a acestei actualizari dand explicatii celor de la Curtea de Conturi.)
(Actualizare pe bune, la un pret corect si intr-un interval de timp corect, cam 1,5 ani.)

2. scoatere la licitatie proiectare si executie pentru Iasi/Letcani-Tg Frumos (30 km), Tg Frumos-Pascani (25 km), Pascani-Tg Neamt (32 km).

Ba chiar aceste 3 loturi ar merge la executie impartite la jumatate. Voi vedeti ce probleme avem cu Aktor pe 24 de km din A10?

Hai sa stam drepti, sa punem picioarele in apa, si sa discutam ce este FEZABIL.
Oameni buni, A8 are 311 km!!!
Cand ii facem noi pe toti?!?!!?

Va rog frumos. Daca vreti sa intelegeti.
Discutiile si presiunea pentru A8 pe INTREG traseul ingroapa acest proiect.

Nu vreti voi sa legam capitala Moldovei de Tg Frumos (MZA 17000), apoi de Pascani si A7 (si implicit Bacau si apoi, intr-un final, de Bucuresti) si mai departe spre Tg Neamt?!

Iasi-Tg Neamt inseamna 90 de km! Nu sunt buni? Vrem 311 km deodata?!?!

Avem, la data la care scriu acest mesaj, 187 km de autostrada in executie in TOATA TARA. Si vrem 311 km DOAR PE A8?!?!?!?

Vreti sa scriu mai mare de atat? Si cu mai mult rosu ca sa intelegem cu totii cum trebuie sa punem presiune pentru A8?

tom_sawyer

^ foarte binevenit apelul tau Ionut, trebuie repetat de fiecare data. Trebuie insistat pe un tronson care are sanse, pe ceva concret, altfel ne uitam la cioara de pe gard, dar scapam vrabia din mana.

Deci insistat pe Iasi-Pascani in primul rad, sper ca oamenii de la Iasi sa aiba urechi de auzit, altfel vor fi multi dispusi sa nu ia proiectul in serios.

dr4qul4

Bine spus. Hai sa facem Bucuresti-Iasi si mai vedem dupa ce incepem. Daca vom avea A pana la Pascani, sansele sa se continue A8 vor creste pentru ca si traficul va mai creste.
Daca mai insistati pentru intregul A8, s-ar putea sa va treziti ca valcenii. Si ei au insistat ca PiSi sa le treaca prin poarta, si s-au ales cu o sectiu e 6 care xe fapt e doar o centura pt Tigveni. Asta in loc de un DX Tigveni-Valcea sau macar o reabilitare cu zone de 2+1 la DN73C si fara urcusul de la Piatra.

@Ionut, cei 311 km nu arata situatia de fapt. Mai bibe spunem: Voi insistati pt 140 de km prin munti adevarati cand noi avem 0 km construiti sau in constructie si ne chinuim de x ani sa pornim o licitație prin 2 muntisori (Meses si Poiana Rusca).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

#805
A7 și A8 pot merge usor usor împreună.
A7 Bacău bypass e aproape de re-licitare.

Revizuirea SF A8 Tg Neamț-Iasi poate fi imediat licitata și apoi în 2 ani lansată licitația de executie. Între timp se termina sperăm A7 la Bacău și se termina si SF pentru diverse secțiuni ale A7.

Nu numai ca A7 nu este concurenta cu A8, dar cele două MERG ÎMPREUNĂ, se potențează una pe cealaltă, dacă discutam de A8 Tg Neamț Iasi.

Dacă începem cu sectiunea montană din A8 înainte de PiSi sau CoBra... ma tem ca o sa îngropam definitiv toată A8.

cristi5

#806
Din partea mea, daca am avea 311 km pregatiti, ar trebui sa-i dam in licitatie pe toti pana la unul.

Dar pregatit inseamna, pe langa traseu si studii geo si de mediu, si studiu de trafic, si daca nu ai trafic de autostrada nici in 5 ani de la inaugurare, sa investesti resursele judicios. Asta inseamna (acolo unde nu e trafic, deci cel putin la munte) half-profile pentru inceput. Va salva vieti la fel de bine ca o autostrada.

Publicul a fost invatat cu autostrada si cere autostrada (vezi MVA). Publicul nu stie ca exista drumuri de mare siguranta si mare viteza la 60% din cost (la munte). Siguranta e data de goemetrie (panta, curba), separare de sensuri, separare de trafic local etc. Trebuie sa educam publicul, si politicul... Nu e garantat ca mergi constant cu 130, dar traversezi 100 km de munte intr-o ora, nu in trei-cinci, si cu siguranta de zeci-sute de ori mai mare, si deci cu efort cognitiv mult mai mic. Pretul redus face proiectul mult mai atractiv pentru ca nu manaca din  resursele unui alt drum montan de mare viteza si siguranta. Poate s-ar impaca si moldovenii cu politicienii lor.

Pe half-profile lat de 13m se poate desena 2+1 alternativ, din partea mea sa deseneze 1+1 cu banda de urgenta, nu asta e important, ci aducerea in constiinta publicului, a politicienilor si a functionarilor a acestei solutii si a faptului ca construim prea luxos, ceea ce blocheaza alte proiecte si le intarzie pe cele existente. Trebuie construit cat mai simplu, dar cu geometrie de perspectiva, pentru a putea extinde la nevoie, si numai unde e nevoie. Chiar si proiectele core, le-as face cu doua leverabile, firul 1 si firul 2, pentru a pune cat mai rapid la dispozitia publicului un drum de mare siguranta.

Daca nu suntem flexibili vom dezbate in continuare PiSi vs CoBra, A8 vs A13, cu rezultatul ca nu se face niciuna.

Quest

Imi pare bine c-am vazut emisiunea in cauza (poate fi urmarita si inregistrarea ei pe siteul Realitatea). S-a vazut ca moderatorul vroia legitim sa-i capaciteze pe invitati in a enunta alte si alte actiuni publice de promovare ptr A8. Se pare ca urmeaza o noua manifestatie de strada pe intregul traseu al A8.

Mi-a parut bine ca moldovenii prezenti in platou au punctat ca tronsoanele de cimpie ale A8 pe care MT se ofera sa le faca cu prioritate sint un soi de praf in ochi, ptr ca in zona se circula si acum relativ bine. Si eu, ca si ei sint ptr demararea cu prioritate a tronsonului de munte Ditrau - Tg. Neamt. Chiar si la half-profile cum bine zice Cristi5.

Dr4qul4 moldovenii sint constienti ca izolarea in care se afla Moldova, nu se rezolva prin cai rutiere de mare viteza catre Bucuresti, intrucit investitiile nu vin dinspre Capitala, ci dinspre Transilvania, ca o extindere a celor existente, si nici marfurile care s-ar produce in Moldova nu merg la export catre sud, ci catre vest, peste munti.

Tom_sawyer eu cred ca nu tronsonul cu sanse (Iasi-Pascani) ar trebui sa fie criteriul suprem de-a construi cu prioritate pe A8, ci cel care odata facut aduce cu sine o utilitate majora inlesnirii traficului (Ditrau-TgNeamt), asa cum si invitatii din platou au punctat aseara.
Common sense will get you far !

dr4qul4

Se circula bine intre Sabaoani si Iasi?  :o
Au spus si ca circula pe 4 benzi?

Eu zic sa dai o tura pe acolo sa te convingi singur. Are un MZA (in 2015) de 9914. Adica mai mare ca DN6 si DN7. Bine, avem media pe toate sectiunile si la DN7 avem multe portiuni dublate de autostrada.
De fapt, este al 5-lea cel mai circulat DN din tara, dupa DN1, DN5, DN39 si DN2.

Se circula atat de bine incat la Targu Frumos se sta in fiecare zi. Se circula atat de bine incat este in top la numar de morti/km.

Tu parca erai din Timisoara? Ca sa spui ca e praf in ochi, atunci ar trebui sa uiti de A9. Dn28 si DN59 au cam aceeasi lungime. Doar ca cel de la Iasi are un MZA cu 28,5% mai mare.
Si nu vor veni investitiile din Transilvania. Pana una alta, toate investitile majore trec prin Bucuresti
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Quest

Eu am relatat ce-au spus invitatii din studio, n-am cum sa stiu situatia din teren, intrucit traiesc in cu totul alta parte a tarii.

Dr4qul4 In privinta investitiilor majore, te inseli daca spui ca toate trec prin Bucuresti. Daca era dupa cum vroia Bucurestiul, multe din investitiile din Transilvania le-ar fi directionat in zone mai sarace precum Moldova, dar asa ceva nu se putea intrucit pina sa ajungi in Moldova trebuie sa treci muntii, si nu exista A. Investitorul se duce acolo unde ii este bine, iar bine ii va fi sa mearga si in Moldova, doar atunci cind va exista A8. A7 n-are nici o relevanta ptr investitori, doar noi ptr trafic intern avem nevoie de ea, eventual trafic regional Burgas - Cernauti.
Common sense will get you far !