Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

rizzuh

Asta da 2 posibilitati:

  • SF-ul vechi este maculatura ieftina, facut din birou cu harti vechi (macar de ar fi folosit Google Maps)
  • Au umflat extrem de mult pretul la revizuire pentru a platii datorii "politice"

Which one is it? Se accepta si variante multiple :p

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

NGC

^^^ Citeste ultima fraza din fragmentul din raportul Curtii de Conturi pe care l-am pus aici.

rizzuh

Tocmai, de asta am intrebat, de ce au ales sa faca un SF de la 0? Sau la revizuirea altui SF valoarea este imensa fata de valoarea initiala. Oare nu pt. ca SF-urile vechi erau hartie de sters la cur?

Acu' ca mai ciupesc si baietii destepti niste bani cu ocazia asta, aia e partea a doua, cu asta suntem obisnuiti.

O sa fie distractie pe DX12 cu SF-ul ala; sa ma scuipati in gura daca n-am dreptate.

NGC

Raspunsul la prima intrebare trebuie sa il cauti cam prin 2015 / 2016 si parca in topicul A1 sau A3.
Explicatia filozofica era ceva cu "nu accepta Comisia Europeana" sau "nu respecta cerintele Comisiei Europene".
Poate ca isi aduce alt coleg mai bine aminte.
Oricum, parca era legat de licitatiile alea multe lansate in 2015 si stiu ca s-a scris mult si atunci.

NGC

Trebuie sa reaprind focul si sa pun niste paie pe foc.

Quote from: NGC20 on November 03, 2016, 10:51:10 PM
O vrabiuta mi-a adus vestea ca "e pe teava" licitatia pentru actualizare SF Targu Neamt - Iasi - Ungheni, pe la vreo 43 de milioane si ceva RON fara TVA. :p
Va anunt cand este public.

Quote from: NGC20 on November 07, 2016, 08:32:04 PM
Quote from: Ionut on November 07, 2016, 07:53:54 PM
Nu e vorba de SEAP, ci de ANAP. :)

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a demarat achiziţia publică a contractului de revizuire a studiului de fezabilitate şi elaborare a proiectului tehnic pentru autostrada Târgu Neamţ - Iaşi – Ungheni, parte din autostrada Târgu Mureş – Ungheni (A8), potrivit unui comunicat publicat luni. "CNAIR a demarat achiziţia publică a contractului "Revizuire Studiu de Fezabilitate si Elaborare Proiect Tehnic pentru Autostrada Tg. Neamţ - Iaşi - Ungheni". Documentaţia de atribuire a fost transmisă la ANAP, care are un termen de 10 zile lucrătoare pentru verificarea acesteia", se arată în comunicat.

B365

De la a trimite la ANAP si la a apare in SEAP mai poate fi cale destul de lunga.

Vreti sa va reamintesc cate anunturi de transmitere de documentatie catre ANAP s-au facut in ultimele 2 luni si cate au aparut de atunci in SEAP? :D

Si totusi, ce s-a mai intamplat? Cate luni au trecut de atunci?

In SEAP tot nu a mai aparut si stim ca are legatura cu raportul Curtii de Conturi. ;)

Dar ce ati mai facut in aproape 8 luni? Cum stam cu treaba? Vreti sa ne ziceti ceva?

NGC

Apropo, au si sters comunicatul de mai sus din arhiva. Noroc ca il mai aveam citat pe forum. :lol:

TibiV

Quote from: NGC20 on June 28, 2017, 10:09:19 PM
Apropo, au si sters comunicatul de mai sus din arhiva.

Astia crede ca noi este prosti ?... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Earthchild

#623
Pentru ca in noiembrie 2016 era un guvern care dorea sa se mai faca si investitii. Din pacate, interimatul a fost prea scurt. Mai trebuiau vreo cinci-zece ani.

pentium10

#624
Întâlnirea factorilor interesați din regiunea Niraj – Târnava Mică

Pe 29 iunie 2017 a avut loc o primă întâlnire cu reprezentații comunităților locale din regiunea Niraj – Târnava Mică,  administratorii ariilor protejate, reprezentanții Administrației Bazinale Mureș, instituții descentralizate, care reprezintă suma factorilor interesați din zona prin care va trece autostrada Tîrgu – Mureș  – Iași, respectiv secțiunea Tîrgu – Mureș – Praid

Scopul principal al întâlnirii a fost crearea unei platforme de discuții cu privire la ruta preconizatului drum, a problemelor sociale și de mediu care vor apărea în momentul începerii construcției. Faza actuală a acestei autostrăzi (cea de revizuire a planului și prospectare) permite în acest moment coagularea opiniilor din toate sferele sociale și instituționale pentru a se găsi cele mai bune soluții tehnice pentru oameni și natură.

La acest eveniment și-au prezentat punctul de vedere reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, reprezentantul firmei de proiectare, dar și reprezentanții unei firme de consultanță de mediu cu experiență în proiectarea acestori tipuri de infrastructuri.

Întâlnirea a oferit un cadru propice pentru ca primarii să își exprime părerile cu privire la ruta pe care o va avea autostrada.

Printre opinii, cea a primarului localității Miercurea Nirajului, Tóth Sándor:  "Principala problemă este că autostrada taie localitatea în sine și nu UAT-ul, noi avem o propunere de deviere a UAT Miercurea – Nirajului – Gălești în dreapta spre satul Rigmani, acolo ar fi un loc, am și fost pe teren cu specialiștii. Iar a doua problemă este nodul rutier, dacă un oraș nu este prioritar în țara asta atunci este o problemă, am putea lega trei drumuri județene – Ernei, Reghin, Acățari – deci dacă cele trei drumuri nu sunt prioritare pentru realizarea unui nod rutier, atunci pentru noi cei din Valea Nirajului este inoportună construcția autostrăzii".

Asociația ,,Grupul Milvus" consideră că dezvoltarea și implementarea infrastructurii de transport trebuie realizată în armonie cu valorile naturale, respectând cerințele ecologice a speciilor din areal, dar totodată ținând cont de doleanțele comunităților locale.  Sos Tibor, coordonatorul de proiect: ,,Noi ca asociație de protecția naturii vom cere integrarea de elemente de infrastructură verde în preconizata autostradă. În același timp sperăm ca reprezentanții ministerelor să ne ajute în implementarea acestor soluții în planurile de construcții, și la fel așteptăm ca firmele care lucrează în planificare să ne ajute cu soluțiile tehnice, pe care noi ca asociație nu le avem. Sperăm într-o colaborare strânsă pentru soluțiile cele mai bune, fezabile, prietenoase cu mediul."

Întâlnirea a fost întregită de o vizită în zona Măgherani  – Sărățeni împreună cu proiectantul autostrăzii, discuțiile purtate relevă dorința acestuia de a colabora cu Grupul Milvus pe aspectele legate de rutele de migrație a animalelor sălbatice și soluțiile verzi care pot fi introduce în planurile de construcție.

Apreciem întâlnirea ca un succes, prezența reprezentaților locali demonstrează interesul pentru proiectul TRANSGREEN.

http://milvus.ro/RO/intalnirea-factorilor-interesati-din-regiunea-niraj-tarnava-mica/9135#more-9135
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pentium10

#625
Preluare/completare din presa maghiara cu Google Translate (scuzati)

According to Marius Ţăran, the National Road Infrastructure Manager National Company (CNAIR), a preliminary study was completed in 2007, a feasibility study in 2010, but the latter had to be improved in several places since then. The course consists of three stages, between 2017-2021 between Targu Neamţ and Ungheni/Iasi, while between Targu-Mures and Ditrau-Iasi between 2021 and 2030. Due to the mountainous (Eastern Carpathians), the construction of the highway can be very expensive, up to six billion euros, in the plains 8-10, in the mountains 25-30 million euros may take a kilometer, depending on the location and the elevation of the site, 150 meters away - all these were already announced by the arhitect Iulian Pană who said that the track in our county would join the Northern Transylvania motorway in the Lukafalva area, on the left side of the Vécs canal, on the left side of the Niraj river, in Magheranni village to the Kis-Küküllő, Sovata (here would be a connecting point) would hit the Harghita County in the south. Next to Backamadaras there is a parking lot near Sóvárad, near a service point (filling station, restaurant, washbasins, service). As local communities questioned the usefulness of the track in circumstances such as the fact that there was NO junction near Miercurea Nirajului, they modified the plan on the basis of the demands, so Miercurea Nirajului will have an access point and try to escape and not cross the small town.

Mayor of Nyárádszereda, Sándor Tóth believes if near the Miercurea Nirajului, the junction will be built, it will be possible to get to the traffic from the direction of Livezeni, Acatari and Reghini county roads via a roundabout built next to Tampa. The other problem is that the red line in Miercurea Nirajului will split the tow. He suggests that the track take a slight turn at the administrative border of Nyáradgálfalva and go back around Bereni border, leaving the Demeterfalva and Szentanya on the Varga hill. If the settlement is removed and a connection point is built, Miercurea Nirajului will support the plan, otherwise it won't, "said Mayor of the town.

Dósa Sándor, chairman of the Kis-Küküllo Regional Association, who acknowledges as a mayor of Kibéd that they will not have much use, because two tunnels and three overpasses will lead the way at the common border with Sóvárad/Sarateni. The mayor of Sóvárad does not like the plan either. Csaba Biró said that one side of the village (which is also a county road) would cross the motorway and that houses should be demolished there, so he would like to see a slight mismatch similar to that of the village in the project.

http://www.e-nepujsag.ro/op/article/ism%C3%A9t-ter%C3%ADt%C3%A9ken-az-aut%C3%B3p%C3%A1lya-%C3%BCgye
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pentium10

niste planse de pe A8 Tg Mures - Ditrau, despre care s-a discutat la Miercurea Nirajului la o intalnire cu reprentati locali in prezenta publicului.

1. nodul rutier de la Tampa/Galesti/Miercurea Nirajului


2. un tunel in zona Magherani si Chibed



3. nodul rutier de la Sovata


4. tuneluri la Bucin


5. nod rutier Borzont
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pentium10

Va zic ceva INEDIT, am aflat ca proiectul Transgreen despre care s-a discutat la intalnirea publica de la Miercurea Nirajului, Mures (29 iunie 2017) are in lucru o lucrare pentru sectiunea A8 Targu Mures -> Ditrau masuratori REALI pe baza de GPS despre traseele ursiilor din zona Magherani/Becheci/Sovata + alte zone. Deja au cateva mii de puncte masurate adunate si reprezentate pe o harta, prin care se poate distinge pe unde o sa fie necesar ecoducte si alte facilitati pentru protejarea faunei. E un proiect de nivel EUROPEAN pentru ca sunt parteneri din strainatate care ajuta cu know-how si echipamente.

Lucrarea lor urmeaza sa fie publicata in perioada urmatoare, si sta la dispozitia Search Corporation si CNAIR, cu trasee exacte ale animalelor.
Urmeaza o dezbatere publica in localitatea Ditrau, data inca nu a fost stabilita.

http://milvus.ro/RO/transgreen-planificare-integrata-a-infrastructurii-de-transport-si-a-infrastructurii-verzi-in-regiunea-dunare-carpati-in-beneficiul-oamenilor-si-al-naturii/9103
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

TibiV

Doar in plansele alea sunt 5 tunele cu lungime totala de 1426 de metri...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Bogdan_Cluj

#629
Stiu ca e mult pana departe, dar sunt ceva sanse ca portiunea dintre TgMures (Ungheni) si nodul de la Acatari sa se faca mai repede SFul si dupa aceea executia (ceva similar cu loturile 1 si 5 de pe PiSi)?

Tot ce vine/merge din zona Brasov/Sighisoara sau Gheorgheni/Miercurea Ciuc nu ar mai intra prin TgMures sau pe viitoarul drum de legatura A3-TgMures.

Harta aici