Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 16 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#600
^
În marea lor "deștepăciune", câteodata cei din CNAIR sunt și amuzanți (Târgu - Mureș - Ditrău).

Trecând la chestiuni serioase, din ce înțeleg din comunicat, Curtea de Conturi le-a spus celor din CNAIR că anumite servicii prevăzute în contractul de revizuire al SF-ului dublează anumite servicii realizate deja în SF-ul inițial. Drept urmare, cei din companie au încercat să o dreagă prin adăugarea acelei analize multicriteriale pentru determinarea traseului final. Doar că a apărut o nouă problemă: includerea acestei analize în contractul de revizuire SF. "Interpretarea și aplicarea art. 104, alin (8 ) din Legea 98/2016" îmi sună a "Nu se prea îndeplinesc toate prevederile acestui articol pentru cazul nostru, dar hai să îi întrebăm pe cei de la ANAP ce au vrut să zică, poate poate". Sper să mă înșel și să fie vorba doar de incapacitatea celor din CNAIR de a înțelege acest articol.

Quote
(8)Autoritatea contractantă are dreptul de a aplica procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare atunci când, ulterior atribuirii unui contract de achiziţie publică de lucrări sau de servicii, autoritatea contractantă intenţionează să achiziţioneze lucrări sau servicii noi şi numai dacă se îndeplinesc în mod cumulativ următoarele condiţii:
a)atribuirea se face contractantului iniţial, iar noile lucrări, respectiv noile servicii constau în repetarea unor lucrări sau servicii similare prevăzute în contractul atribuit iniţial şi sunt conforme cu cerinţele prevăzute în documentele achiziţiei elaborate cu ocazia atribuirii contractului iniţial;
b)valoarea estimată a contractului iniţial de lucrări sau servicii s-a determinat prin luarea în considerare inclusiv a lucrărilor sau serviciilor noi care pot fi achiziţionate ulterior;
c)în anunţul de participare la procedura aplicată pentru atribuirea contractului iniţial s-a precizat faptul că autoritatea contractantă are dreptul de a opta pentru achiziţionarea ulterioară de noi lucrări, respectiv noi servicii, de la operatorul economic a cărui ofertă va fi declarată câştigătoare în cadrul procedurii respective;
d)procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare este aplicată într-un interval care nu poate depăşi 3 ani de la încheierea contractului iniţial.


alex8

http://www.economica.net/mobile/autostrada-targu-neamt-iasi-ar-putea-fi-scoasa-la-licitatie-pentru-constructie-anul-acesta_136536.html

Quote
Tronsonul Târgu Neamţ – Iaşi din Autostrada Montana ar putea fi scos la licitaţie pentru proiectare şi execuţie chiar anul acesta, potrivit ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc. Construcţia celei mai scumpe autostrazi din România va începe astfel cu secţiunea din Moldova, singura provincie fără şosele de mare viteză din ţară.
"Dăm drumul la Târgu Neamţ – Iaşi. Dacă obţinem Acordul de Mediu, putem lansa achiziţia chiar la finalul semestrului doi pentru proiectare şi execuţie", a spus ministrul Transporturilor Răzvan Cuc într-un interviu acordat DCNews.
Ministrul a mai spus că există buget alocat pentru toată autostrada Tg. Mureş- Iaşi şi că urmează să fie "desuspendat" din nou contractul pentru studiul de fezabilitate pe tronsonul Târgu Mureş – Ditrău, blocat din cauza unor "aspecte" semnalate de Curtea de Conturi.

cove_adrian

http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

pentium10

Ecologiştii propun modificări la traseul autostrăzii Târgu Mureş – Iaşi pentru a nu se periclita rutele animalelor sălbatice

Experţii Grupului Milvus din Târgu Mureş, parteneri din partea României în Proiectul ,,Transgreen – Infrastructură verde în Carpaţi" propun o serie de modificări la traseul preconizatei autostrăzi Târgu Mureş-Iaşi, pe motiv că, în forma vehiculată, aceasta ar putea fragmenta şi perturba unele ecosisteme valoroase incluse în arii naturale protejate, inclusiv siturile de interes european Natura 2000.
,,Noi vrem ca această autostradă să fie făcută în aşa fel încât să diminuăm cât se poate de mult efectele negative. Marea majoritate a acestor specii are anumite mişcări sezonale, care sunt foarte importante în biologia lor. Introducând în habitatele naturale o barieră de acest gen, aproape impermeabilă, creăm această problemă de izolare a populaţiilor, a subpopulaţiilor speciilor şi, asta ştim deja de foarte mult timp că, în momentul în care o populaţie se izolează, practic putem vorbi de mai multe populaţii mici şi, cu cât sunt mai mici, cu atât sunt mai sensibile la efectele negative", a declarat Kelemen Marton, expert biolog în cadrul Grupului Milvus, joi, într-o conferinţă de presă.
Ecologiştii susţin că dezvoltarea reţelei de autostrăzi şi căi ferate ce conectează între ele puncte cheie ale României, şi apoi cu restul Europei, este un proces în plină desfăşurare, iar planurile de dezvoltare a acestor tipuri de infrastructură prevăd traversarea Munţilor Carpaţi, fapt ce ar putea duce la crearea de bariere şi din acest motiv se caută soluţii.
,,Noi, practic, ceea ce încercăm să facem este să identificăm acele locaţii unde trebuie implementate măsuri de reducere a fragmentării, dar nu suntem capabili să venim cu soluţii tehnice concrete, în schimb, autostrada respectivă încă nu are finanţare şi, ceea ce ar fi foarte important, din punctul nostru de vedere, este că, după un dialog cu autorităţile respective, să încercăm să modificăm planul, în sensul să fie incluse şi acele structuri speciale care să permită trecerea animalelor şi alte aspecte, iar finanţarea să se caute apoi după planul acesta nou, care include şi măsurile propuse de noi", a arătat asistentul de proiect, Domokos Csaba.
Asociaţia Grupul Milvus din Târgu Mureş a fost inclusă în proiectul ,,Transgreen – Infrastructură verde în Carpaţi" alături de parteneri din Austria, Ungaria, Cehia, Slovacia, care vizează realizarea unor pachete de măsuri concrete care ţin de planificarea, construcţia, managementul şi monitorizarea infrastructurii mari.
Proiectul se va concentra pe patru proiecte-pilot, cum sunt autostrada Târgu Mureş-Iaşi (România), calea ferată Curtici (Radna) – Deva (România), autostrada Miskolc (Ungaria) – Kosice (Slovacia) – Uzhgorod (Ucraina) şi autostrada Beskydy (Cehia-Slovacia).
Proiectul Transgreen este cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională şi are un buget total de aproape 2,5 milioane de euro.

http://www.punctul.ro/ecologistii-propun-modificari-la-traseul-autostrazii-targu-mures-iasi-pentru-a-nu-se-periclita-rutele-animalelor-salbatice/
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

laszlo.robert

Au deptate si ecologistii,dar sa avem SF mai intii ,sa vedem totusi pe unde va trece autostrada si dupa putem vedea solutiile tehnice pentru protejarea faunei.
Sa nu avem surpriza ca lucrurile sa se rezolve pe cale naturala:pina cind partea montana din A8 sa ajunga la executie ,animalele respective vor fii de mult exticte.

Io

#605
Bun asa, o caruta de bani pentru niste vorbe. Transfrontaliere, maica, astea prind bine la Coana Evropa.
Baietii, concret ce e de protejat in zona? Aveti date? Care sint? De unde? De cind? La cum arata zisa voastra e poate fi aplicata la orice, oricind.
Caveat: e de banuit ca sint chestii de protejat pe traseu (chestii mari, vizibile, daca au blana e si mai bine da' merge si fara, daca-s bacterii sau ciori nu ne bagam ca se descurca ele, ai?) dar care sint concret ca numar/populatie, areal, trasee, etc. Pina la urma, in baza caror date existati voi?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

AdrianB1

Quote from: pentium10 on May 18, 2017, 04:28:17 PM
Introducând în habitatele naturale o barieră de acest gen, aproape impermeabilă, creăm această problemă de izolare a populaţiilor, a subpopulaţiilor speciilor şi, asta ştim deja de foarte mult timp că, în momentul în care o populaţie se izolează, practic putem vorbi de mai multe populaţii mici şi, cu cât sunt mai mici, cu atât sunt mai sensibile la efectele negative", a declarat Kelemen Marton, expert biolog în cadrul Grupului Milvus, joi, într-o conferinţă de presă.
Doar prostia e o bariera impenetrabila, ecoductele sunt o solutie cunoscuta si deja practicata si in Romania. Daca vor sa ajute la identificarea celor mai bune locuri in care sa se construiasca ecoducte e perfect, dar drobul de sare nu cade nicaieri deocamdata: nu am vazut un traseu detaliat din care sa lipseasca ecoductele, sa fie prea putine sau puse in locurile nepotrivite.

Acum vreo 3 ani am trecut prin parcul Sargan-Mokra Gora din Serbia, langa granita cu Bosnia. Soseaua aia trece pe o vale intre niste munti inalti si are cateva zeci de mici tuneluri, de la unele de cateva zeci de metri la peste 1 km. Cred ca animalele salbatice nu au nici o problema sa se plimbe prin zona cu atat de multe puncte de trecere naturale peste  autostrada. La noi se pot face suficiente ecoducte si suficient de late (pe directia de deplasare a animalelor sunt late, nu lungi) ca sa nu apara probleme serioase.

adiarc

^bineanteles ca se poate face orice,iar eu sunt adeptul tunelurilor pe post de ecoducte prin fiecare deal mai mare,mai ales din punct de vedere al unei soluții mult mai trainice

Din păcate,animalele sălbatice sunt folosite doar in funcție de interese.Cand ne convine sunt f.f multe,chiar mai multe decat in realitate ( cotele de vânătoare ) si cand apare cate un idiot care vrea debleele de vreo 45 de M,ele brusc au dispărut.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alex8

Acum să vedem cum o sa voteze principalul partid.

http://m.hotnews.ro/stire/21776878

Quote

"Prezenta lege aproba executarea obiectivului de investitii Autostrada Iasi - Targu Mures, denumita in continuare Autostrada Unirii. Obiectivul de investitii Autostrada Unirii se finanteaza de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, din credite externe si din fonduri europene disponibile in cadrul exercitiului financiar multianual 2014-2020"

pentium10

#609
Autostrada Tîrgu Mureș-Iași este inclusă în Proiectul TRANSGREEN

Dezvoltarea rețelei de autostrăzi și căi ferate ce conectează între ele puncte cheie ale României și, mai departe, țara noastră cu restul Europei este un proces în plină desfășurare. Planurile de dezvoltare a acestor tipuri de ,,infrastructură mare" prevăd traversarea Munților Carpați și, implicit, fragmentarea și perturbarea unor ecosisteme valoroase incluse în arii naturale protejate, inclusiv siturile de interes european Natura 2000. Pentru a evita și, după caz, și diminua aceste presiuni și amenințări asupra naturii, proiectul TRANSGREEN își propune să dezvolte soluții pentru crearea unei rețele de transport cu impact cât mai redus asupra mediului și pe care să se circule în siguranță, în România, Cehia, Solvacia, Ucraina, Ungaria.
Biodiversitatea din Carpați este în centrul proiectului Transgreen
Transgreen caută soluții cu impact redus asupra naturii în dezvoltarea infrastructurii mari de transport în regiune.
Proiectul TRANSGREEN aduce împreună organizații implicate direct în dezvoltarea planurilor de infrastructură mare și în conservarea naturii: autorități publice naționale (precum Ministerul Transporturilor și Ministerul Mediului din România) și regionale, organizații internaționale, centre de cercetare și universități, companii de autostrăzi, organizații de mediu. Aceste instituții au capacitatea, experiența și autoritatea de a dezvolta soluții concrete de reducere a impactului asupra mediului și de a propune elemente de ,,infrastructură verde" potrivite, cu atenție specială pentru coridoarele ecologice ce asigură posibilitatea deplasării speciilor celor mai vulnerabile la impactul autostrăzilor și căilor ferate: carnivorele mari (precum ursul brun, lupul și râsul) și anumite specii de ierbivore.
Concret
Pachetele de măsuri concrete ce țin de planificarea, construcția, managementul și monitorizarea infrastructurii mari se vor concentra pe patru proiecte-pilot:
- autostrada Tîrgu Mureș-Iași (Romania),
- calea ferată Curtici (Radna)-Deva (Romania),
- autostrada Miskolc (Ungaria) – Kosice (Slovacia) – Uzhgorod (Ucraina),
- autostrada Beskydy (Cehia-Slovacia).

În plus, proiectul urmărește crearea unor strandarde de abordare integrată a planificării proiectelor de infrasturctură și promovarea acestora spre integrare în politicile publice din regiune.
Parteneri:
România – Asociația Grupul Milvus, WWF România;
Austria – WWF International Programul Dunăre-Carpați – coordonator, Secretariatul Convenției Carpatice;
Cehia – Friends of the Earth, Agenția pentru conservarea naturii a Republicii Cehe, Centrul de cercetare în domeniul transporturilor;
Slovacia – Compania națională de autostrăzi, Agenția de stat pentru conservarea naturii a Republicii Slovace, Centrul de excelență a Uniunii Europene SPECTRA – Universitatea Tehnologică din Bratislava;
Ungaria – CEEweb for Biodiversity (Rețeaua Central-Est Europeană pentru Biodiversitate).

Parteneri asociați:
România – Ministerul Mediului, Ministerul Transporturilor; 
Austria – Ministerul Transporturilor, Inovației și Tehnologiei;
Cehia – Ministerul Mediului;
Polonia – Ministerul Infrastructurii și Construcțiilor; 
Slovenia – Ministerul Infrastructurii;
Ucraina – Ministerul Ecologiei și Resurselor Naturale, Administrația Regională Transcarpatică – Departamentul de ecologie și resurse naturale;
Ungaria – Compania Națională pentru Dezvoltarea Infrastructurii.

Proiectul este co-finanțat de Uniunea Europeană (fondurile ERDF, IPA)
Proiectul este finanțat prin Programul Transnațional Dunărea (succesorul Programului de Cooperare Transnationala Sud-Estul Europei – SEE), ce finanțează proiecte ce au ca obiectiv îmbunătățirea politicilor publice și a cooperarii instituționale, implementate de un parteneriat transnațional extins, Axa prioritară 3 – Conectivitatea în Regiunea Dunării.

http://www.punctul.ro/autostrada-tirgu-mures-iasi-este-inclusa-in-proiectul-transgreen-finantat-prin-transnational-dunarea/
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

NGC

Sa lasam o castana fierbinte si aici.

Quote from: yetiman on April 03, 2017, 01:42:32 PM
QuoteComunicat de presa 03.04.2017

Clarificări referitoare la Proiectul de Revizuire a  Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu – Mureş – Ditrău


CNAIR SA a semnat contractul de servicii pentru Proiectul ,,Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu – Mureş – Ditrău" în data de 20 mai 2015.

Contract aferent sectorului de Autostradă Târgu Mureş – Ditrău face parte din coridorul Autostrăzii Târgu Mureş – Ditrău – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni.

În perioada 15 iulie 2015 – 30 septembrie 2016 contractul a fost suspendat din cauza lipsei de finanţare.

Deşi pe data de 20 noiembrie 2016 a fost emis ordinul de începere a Contractului de Servicii, anumite aspecte consemnate în răspunsul Curţii de Conturi au dus la o nouă suspendare a contractului în data de 20 decembrie 2016.

Ca atare, în cadrul contractului ,,Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu  Mureş – Ditrău" a fost prevăzută realizarea unei Analize Multicriteriale în baza căreia urmează să fie determinată varianta finală a traseului autostrăzii Târgu Mureş – Ditrău.

În prezent se aşteaptă răspunsul Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice referitor la consilierea metodologică privind modul de interpretare şi aplicare a prevederilor art. 104, alin (8) din Legea 98/2016.

Sursa: CNAIR

Si ce zice raspunsul?

Acel alineat 8 zice asa.

QuoteParagraful 7
Negocierea fără publicare prealabilă

ART. 104
[...]
(8) Autoritatea contractantă are dreptul de a aplica procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare atunci când, ulterior atribuirii unui contract de achiziţie publică de lucrări sau de servicii, autoritatea contractantă intenţionează să achiziţioneze lucrări sau servicii noi şi numai dacă se îndeplinesc în mod cumulativ următoarele condiţii:
a) atribuirea se face contractantului iniţial, iar noile lucrări, respectiv noile servicii constau în repetarea unor lucrări sau servicii similare prevăzute în contractul atribuit iniţial şi sunt conforme cu cerinţele prevăzute în documentele achiziţiei elaborate cu ocazia atribuirii contractului iniţial;
b) valoarea estimată a contractului iniţial de lucrări sau servicii s-a determinat prin luarea în considerare inclusiv a lucrărilor sau serviciilor noi care pot fi achiziţionate ulterior;
c) în anunţul de participare la procedura aplicată pentru atribuirea contractului iniţial s-a precizat faptul că autoritatea contractantă are dreptul de a opta pentru achiziţionarea ulterioară de noi lucrări, respectiv noi servicii, de la operatorul economic a cărui ofertă va fi declarată câştigătoare în cadrul procedurii respective;
d) procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare este aplicată într-un interval care nu poate depăşi 3 ani de la încheierea contractului iniţial.

Quote from: alex8 on April 20, 2017, 10:13:55 PM
Quote
Ministrul a mai spus că există buget alocat pentru toată autostrada Tg. Mureş- Iaşi şi că urmează să fie "desuspendat" din nou contractul pentru studiul de fezabilitate pe tronsonul Târgu Mureş – Ditrău, blocat din cauza unor "aspecte" semnalate de Curtea de Conturi.

Sigur, sigur il desuspendati? Sau ce intelegeti prin "desuspendare"? Sigur nu intelegeti reziliere? Nu aveti nimic sa ne spuneti?

Nu de alta, dar revizuirea "documentatiei de atribuire", "astfel incat sa fie preluate toate observatiile Curtii de Conturi" si cu documentatia de atribuire pentru contractul actual nu prea se impaca, nu-i asa? ;)
Cum ar veni, e nevoie de o noua licitatie, nu-i asa? ;)

NGC

Sa vedem si ce prevede licitatia lansata in 2014 dar atribuita in 2015.

QuoteObiectul Contractului de Servicii il reprezinta:
1. Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau, in conformitate cu H.G. nr. 28/2008 cu modificarile si completarile ulterioare, in conformitate cu cerintele caietului de sarcini si in conformitate cu legislatia in vigoare;
2. Pregatirea documentatiei necesare in vederea transmiterii aplicatiei de finantare din Fonduri Structurale pentru Proiectul Autostrada Targu Mures-Ditrau,
3. Pregatirea documentatiei de atribuire pentru contractele de lucrari aferente Proiectului Autostrada Targu Mures-Ditrau, precum asigurarea asistentei Beneficiarului pe durata procedurii de achizitie publica (clarificarile solicitate de potentialii ofertanti, participarea in comisii de evaluare in calitate de experti cooptati in conformitate cu prevederile articolului 73 din H.G. 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare).
Valoarea estimata a contractului de 33.267.173 RON, fara TVA, include si suma de 3.023.834 RON fara TVA reprezentand cheltuieli diverse si neprevazute in procent de 10 % din valoarea serviciilor.

Nota 1: Autoritatea contractanta opteaza pentru achizitionarea ulterioara de noi servicii similare in conformitate cu prevederile art. 122 lit j din OUG 34/2006 de la ofertantul a carui oferta va fi declarata castigatoare in cadrul prezentei proceduri de achizitie publica in cuantum de: 6.047.668 Lei fara TVA. Valoarea Estimata Totala (incluzand si serviciile similare) : 39.314.841 Lei fara TVA
Nota 2: Ofertantul isi va intocmi Propunerea Financiara raportandu-se la Valoarea estimata a contractului si nu la Valoarea Estimata Totala care include si eventualele servicii similare ce ar putea fi achizitionate ulterior. Valoarea minima a intervalului de la sectiunea II.2.1 reprezinta valoarea estimata a prezentei proceduri, in functie de care se va elabora si evalua oferta, iar valoarea maxima a intervalului de la sectiunea II.2.1 reprezinta valoarea estimata ce contine si valoarea posibilelor suplimentari.
Nota 3: Eventualele servicii similare care ar putea fi achizitionate ulterior de catre Autoritatea Contractanta se vor realiza la preturile unitare/ activitatile/ onorariile ofertate de catre contractor in Propunerea Financiara depusa in cadrul acestei proceduri de achizitie.
   
Valoarea estimata fara TVA: intre 33,267,173  si  39,314,841 RON

QuoteServ similare conf. art. 122 lit. j) in valoare de 6.047.668 RON, fara TVA

Unde da cu virgula? La litera a) sau la litera b) din alineatul 8?

disney

Quote from: NGC20 on June 12, 2017, 06:29:08 PM
Sa lasam o castana fierbinte si aici.

Quote from: yetiman on April 03, 2017, 01:42:32 PM
Quote
În prezent se aşteaptă răspunsul Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice referitor la consilierea metodologică privind modul de interpretare şi aplicare a prevederilor art. 104, alin (8) din Legea 98/2016.

Sursa: CNAIR

Si ce zice raspunsul?

Pai atunci sa-i intrebam. :D
Le-am cerut raportul si le-am mai adresat citeva intrebari. Vedeti aici.

NGC

Pun si aici ceea ce zice raportul Curtii de Conturi, pentru ca se refera chiar la A8.

Quote from: NGC20 on June 26, 2017, 12:53:57 AM
Quote from: vancouver on June 24, 2017, 12:58:16 AM
Nu au voie sa faca de doua ori acelasi studiu de fezabilitate, dar pot si chiar trebuie sa actualizeze acele documente care au expirat, respectiv sa refaca studiul numai acolo unde au aparut elemente noi (de ex. s-a mai construit o casa pe varinata initiala). [...] Este vorba strict de a nu cheltui de 2 ori banii pe acelasi lucru.

Ca sa se inteleaga mai bine, asta au constatat la A8.



E exact ce au invocat ei la anularea A12, asa-i? :lol: :lol: :lol:

NGC

Great! :lol:



Mai sus este vorba despre SF pentru A8 Targu Mures - Ditrau.