Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

jailor

123 de km din Egnatia Odos(A2)-Grecia, care au fost prin munte au costat 2,2 miliarde de euro inconditiile in care toata autostrada de 670 de km a costat 5,9 miliarde. Deci km de autostrada in zona de munte a ajuns la aprox 18 milioane de euro. Idee e ca acolo chiar sunt tuneluri nu gluma, unele de 4,5 km. Cred totusi ca pretul vehiculat e aberant si nefondat pe ceva...e aruncat astfel incat cand va ajunge efectiv km de autostrada 15 milioane sa se laude cineva ca a redus costul si toasta lumea sa fie fericita ca "uite dom'le ca nu e asa de scumpa".

stelian222

Pe alte forumuri fara legatura cu infrastructura, au aparut discutii de genul "chiar avem nevoie de autostrada asta?"
Voi ce ziceti? avem nevoie?

Eu cred ca DA! in Moldova in afara de E85, soseaua spre vama Albita si drumul ce leaga Suceava de Bistrita(deci Moldova de Transilvania) nu prea ai sosele f f bune care sa te "scoata la lumina" spre sud si Vest. Deci o autostrada ar fi f buna, adica ce noi moldovenii (si asa saraci si defavorizati) sa nu avem nici o sansa?  :D

Pun pariu ca odata construita tot traficul de la: Albita, Sculeni, Siret (spre vest) se va canaliza pe aceasta autostrada. Toti moldovenii, basarabenii, firmele care vor dori sa plece spre vestul tarii nu vor mai merge pe la Lepsa/Onesti/Bicaz/Vatra Dornei ci vor "urca" pe autostrada, deci da trafic va fi si va fi mult de tot.


bogdymol

^^ Da, avem nevoie, dar la traficul actual e suficienta si daca e half-profile.

Chiar si half-profile, tot ar fi incomparabil mai buna decat DN-ul actual. Nu trece prin localitati, viteza de proiectare este ridicata, iar latimea unui sens de autostrada ar permite circulatia alternativa pe 1+2 / 2+1 benzi (bineinteles, in zona de traversare a Carpatilor la urcare vor fi 2 benzi). Cu una din asta facuta s-ar putea obtine o viteza medie Tg. Mures - Iasi de 90-100 km/h fara probleme.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

stelian222

http://a1.ro/news/social/autostrazi-de-dai-in-gropi.html

fiti atenti ce se spune spre final, ca proiectul e in stare incipienta si nu au gasit nici finantare...deci cred ca se va construi dupa 2016

Ionut

Pai... nu e nicio veste... se stia deja ca nu sunt bani pentru autostrada asta. :D

Ionut

QuoteS-au trezit! 60 de milioane de euro kilometrul de Autostradă Iaşi-Târgu Mureş, un preţ prea mare

,,Autostrada străbate un traseu dificil (deal şi munte), ceea ce impune un volum mare al lucrărilor de artă (poduri,podeţe, viaducte, etc.) şi numeroase arii protejate situri de importanţă comunitară  (SCI) şi situri de protecţie avifaunistică (SPA)", susţin reperzentanţii CNADNR. În prezent, proiectarea nu este finalizată întrucât procedura de obţinere a Acordului de Mediu nu este finalizată. Începând cu anul 2010 ariile protejate care au impact asupra traseului autostrăzii au fost extinse, ceea ce determină reconsiderarea studiului de impact şi reluarea procedurii de obţinere a Acordului de Mediu.

,,În acest context, CNADNR-SA va contracta servicii de expertiză tehnică şi financiară prin care se vor reanaliza soluţiile tehnice adoptate şi se vor face propuneri de reducere a costurilor. După definitivarea traseului şi fundamentarea costurilor de implementare, vor fi analizate potenţialele surse de finanţare, altele decât bugetul de stat", au anunţat oficialii CNADNR.

sursa: Adevarul

Ionut

Proiectul autostrăzii Târgul Mureş – Iaşi

Astfel, viitoarea autostradă va avea o lungime totală de 289 km şi va fi împărtită în trei tronsoane:
- Târgu Mureş – Ditrău cu o lungime de 92,126 km, proiectant SC Search Corporation SRL;
- Ditrău – Târgu Neamt cu o lungime de 118,8 km, proiectant SC Iptana SA;
- Târgu Namt – Iaşi cu o lungime de 78 km, proiectant SC Inocsa Ingenieria.

Autostrada străbate un traseu dificil (deal şi munte), ceea ce impune un volum mare al lucrărilor de artă (poduri,podete, viaducte, etc.) şi numeroase arii protejate (situri de importantă comunitară  (SCI) şi situri de protectie avifaunistică (SPA), respectiv:
- SPA Dealurile Tărnavelor şi Valea Nirajului pe o lungime de 35,41 km;
- SPA Depresiunea şi Muntii Giurgeului, pe o lungime de 12,67 km;
- SCI Dealurile Târnavei Mici – Bicheş, pe o lungime de 21,45 km;
- SCI Borzont, zona Bucin nod la DN 13B
- ROSPA 0033 – depresiunea Muntii Giurgeului pe o lungime de 16,47 km;
- ROSPA 0029 Masivul Ceahlău pe o lungime de 11,92 km;
- Parcul National Vânători Neamt;
- Km 14+300 – km 14+820 intersectează ROSCI 0378 ,,Râul Siret între Paşcani şi Roman" pe o lungime de 420 m;
- Km 60+120 – km 60+220 intersectează ROSCI 0221 ,,Sărăturile din Valea Ilenei" pe o lungime de 100 m;
- Km 66+000 – km 66+220 intersectează ROSCI 0265 ,,Valea lui David" pe o lungime de 220 m;
- Km 66+620 – km 67+4000 intersectează ROSCI 0265 ,,Valea lui David" pe o lungime de 780 m;
- Km 67+660 – km 69+100 tunel pe sub ROSCI 0265 ,,Valea lui David" pe o lungime de 1440 m.

În prezent proiectarea nu este finalizată întrucât:
- Procedura de obtinere a Acordului de Mediu nu este finalizată. Începând cu anul 2010 ariile protejate care au impact asupra traseului autostrăzii au fost extinse, ceea ce determină reconsiderarea studiului de impact  şi reluarea procedurii de obtinere a Acordului.
- Costurile estimate în acest moment sunt foarte mari, acestea variind între 11 mil euro/km şi 60 mil.euro/km, fapt sesizat şi de Ministerul Finantelor Publice.

Astfel, în acest context, CNADNR-SA va contracta servicii de expertiză tehnică şi financiară prin care se vor reanaliza solutiile tehnice adoptate şi se vor face propuneri de reducere a costurilor. După definitivarea traseului şi fundamentarea costurilor de implementare, vor fi analizate potentialele surse de finantare, altele decât bugetul de stat.

sursa: CNADNR

In 20 de ani este gata, nicio problema.

jailor

#82
Daca se face Iasi-Ploiesti si apoi pana la Sibiu tot traficul Moldova-Europa se va muta pe aici.
Acum Iasi-Ploiesti-Sibiu este 600km, iar varianta directa Iasi-Sibiu 450. Diferenta e de 150 de km ceea ce inseamna (daca s-ar pastra distantele pe autostrada) cam o ora jumate in plus. Daca se face Iasi-Ploiesti si ramane Iasi-Sibiu ca DN, s-ar ajunge cam in acelasi timp dar s-ar castiga in siguranta circulatiei. Tinand cont de costurile implicate de o autostrada Iasi-Sibiu zic ca mai convenabil economic pt Romania este realizarea Iasi-Ploiesti in primul rand si apoi continuarea apoi pana la Sibiu

Ionut

Sa radem cu Dan Sova.

Dan Şova: Proiectul autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş este o necesitate

"Referitor la susţinerile apărute în presă, în aceste zile, conform cărora nu aş susţine realizarea autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş fac următoarele precizări: respectivele afirmaţii sunt în totalitate false. Nu am făcut niciodată o declaraţie care să susţină aceste alegaţii. Dimpotrivă, consider realizarea proiectului autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş ca fiind o necesitate şi sunt un susţinător clar al acestui obiectiv de infrastructură. Afirmaţiile mele, incriminate de un cotidian central, s-au referit strict la problema surselor de finanţare pentru acest proiect, autostrada în cauză nefiind pe traseul Coridoarelor Paneuropene 4 şi 9, care beneficiază de finanţare europeană. De asemenea, studiile de trafic arată că traseul vizat pentru realizarea proiectului ar avea un nivel al circulaţiei sub cel al unei autostrăzi, lucru care face dificilă găsirea unui investitor", se menţionează într-un comunicat al Guvernului, remis marţi AGERPRES.

"În concluzie, rămân un susţinător declarat al autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş şi voi susţine toate demersurile necesare pentru găsirea surselor de finanţare necesare realizării acestui proiect", adaugă ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine.

sursa: Cotidianul

radutm

QuoteChinurile facerii pentru autostrada de 9 miliarde de euro ce leaga Moldova de Ardeal: Relu Fenechiu sustine ca are o varianta care implica si fonduri europene, Dan Sova spune ca proiectul nu beneficiaza de finantare europeana
Realizarea autostrazii Tg. Mures - Iasi, un proiect estimat la aproape 9 miliarde de euro, se zbate intre doua ministere. Ministrul Marilor Proiecte, Dan Sova, sustine ca nu sunt surse de finantare si ca proiectul nu ar putea beneficia de finantare europeana, in timp ce ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat pentru HotNews.ro ca a gasit o varianta pentru realizarea autostrazii ce implica un parteneriat public-privat, dar si fonduri mixte si europene. Sova a fost contrazis si de fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, care a explicat pentru HotNews.ro ca autostrada care leaga Ardealul de Moldova a fost inclusa inca din martie 2012 in reteaua trans-europeana de transport (TEN-T) si este eligibila pentru finantare nerambursabila din bani europeni.
........
Sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14268862-harta-interactiva-chinurile-facerii-pentru-autostrada-9-miliarde-euro-leaga-moldova-ardeal-relu-fenechiu-sustine-are-varianta-care-implica-fonduri-europene-dan-sova-spune-proiectul-nu-beneficiaza-fina.htm

Eu nu inteleg cateva lucruri despre proiectul asta:
1. de ce nu se merge pe ruta Targu Mures - Piatra Neamt - Iasi? ce argumente ar fi pentru a ocoli Piatra Neamt? De ce sa nu fie atins un municipiu resedinta de judet, care se afla si pe ruta mai scurta? e o chestiune de costuri sau tehnica? iar daca e de costuri, s-a luat in calcul si costul de oportunitate?
2. de ce nu se concentreaza autoritatile pe varianta mai ieftina, mai scurta si mai utila, intre Tg Mures- Piatra Neamt (sau, ma rog, Tg-Mures-Tg Neamt)? iar se merge pe proiecte mastodont, desenate frumos pe hartie, dar dezastru de pus in pratica, asa cum s-a intamplat cu Autostrada Transilvania?
3. ce utilitate are acea ocolitoare de nord a Iasiului? eu nu vad acolo decat o piatra de moara pt.un proiect care si-asa are obstacole suficient de mari de infruntat inainte sa porneasca. De ce nu se scoate din proiectul baza ca sa mai reduca din km si sumele astronomice de care e nevoie?
4. Care e marea urgenta pentru portiunea Iasi-Targu Frumos? acolo s-au investit deja sume mari in modernizarea DN-ului si se poate circula suficient de repede si bine pentru inca 10 ani de acum.
cont inchis

iuli

Ai fost vreodata prin Piatra Neamt?
Ai fi vazut ca spatiul de acolo e aproape imposibil de descarcat autostrada decat pe la vreo 20-30 de km unde se termina muntii :( Cam nasol de altfel... Plus ca varianta sa aduci autostrada pe langa Bicaz e criminala. Gandeste-te numai ca roca e atat de tare incat s-a putut face ditamai barajul acolo.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

radutm

#86
Quote from: iuli on February 20, 2013, 08:32:47 PM
Ai fost vreodata prin Piatra Neamt?
Ai fi vazut ca spatiul de acolo e aproape imposibil de descarcat autostrada decat pe la vreo 20-30 de km unde se termina muntii :( Cam nasol de altfel... Plus ca varianta sa aduci autostrada pe langa Bicaz e criminala. Gandeste-te numai ca roca e atat de tare incat s-a putut face ditamai barajul acolo.
Chiar am fost de mai multe ori pe la Piatra Neamt si in zona Bicaz-Ceahlau...Ca spatiu geografic, o autostrada in valea Bicazului nu o vad deloc imposibila. Daca problema tehnica sta in Cheile Bicazului, sunt de acord ca trebuie facuta o ocolire, fie ca e mai la sud, fie ca e mai la nord, dar ideea e ca autostrada e mai oportuna sa treaca pe la Piatra Neamt decat sa o ocoleasca. Nu stiu daca tehnic este o diferenta chiar atat de mare intre cele doua variante, insa nu e tot una sa treaca la 60-70 km nord de Piatra Neamt, descurajand traficul care ar veni si din centrul si sudul Moldovei. Acea portiune care serpuieste pe langa lacul Bicaz, si care ar trebui sa asigure cea mai scurta legatura cu autostrada, este ca o bariera, e un drum f.dificil si consumator de timp. Personal, am facut acel drum acum 2 ani de zile, dar eram turist si nu ma grabeam, insa e foarte dificil pentru un autoturism, daramite pentru un camion. In schimb, din punct de vedere al politicii regionale, traseul actual pare a fi facut de niste ieseni (de prin ministere) putin cam inflacarati de patriotismul local si nu prea cred ca tine de exigentele intregii Moldove. Traseul asta care merge direct catre Iasi va veni fix ca nuca in perete, atat pt. Piatra Neamt cat si pentru Bacau. Varianta prin Targu Neamt anuleaza castigul de timp pentru zona central-sudica si avantajeaza doar zona de nord. In schimb, prin Piatra Neamt, ar atinge atat intreg judetul Neamt, cu resedinta de judet, cat si zona de nord a Bacaului, inclusiv orasul. Nu cred ca e o intamplare ca sunt ocolite aceste doua zone, mai ales daca tinem cont de rivalitatile locale si de competitia pentru statutul de capitala a Moldovei.

PS: O sa ne lamurim de treaba asta daca ieseanul de la transporturi va da unda verde pentru proiectul centurii la nivel de autostrada a Bacaului, care se afla, teoretic, intr-un stadiu mai avansat.
cont inchis

stelian222

Ce rost ar avea o autostrada prin PN, cand de la PN la Tg. Nt exista un drum f f modern, lat, rapid si placut la condus?
Ce rost ar avea ca autostrada asta sa atinga Bacau cand din sud va veni cealalta autostrada prin Bacau?

Asa si eu as vrea autostrada pe la Tecuci- Barlad- Albita.

iuli

Nu am zis ca e imposibil. Orice e posibil dar luam pe unde e mai accesibil.
Legat de "trasul sforii" a celor din Iasi e logic sa o faca si aveau si argumente, un oras mare se va impune mereu in fata unor orase mici.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

nenea_hartia

^ Am mai spus, traseul prin Ditrău nu e atât de rău precum se poate crede. În afară de pasul Țengheler, în rest nu e nimic foarte grav, construcțiile aproape că lipsesc în județul Harghita, iar relieful nu e extrem de greu. Prin Bicaz e mult, mult mai dificil.