Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

marisRO

Autostrada A8 Tg. Neamt - Iasi - Ungheni

Cat priveste cealalta artera de mare viteza din Moldova ce apare trecuta in Master Plan, Tg Neamt - Iasi - Ungheni, parte a autostrazii mai mari A8 Tg Mures - Iasi, documentatia pentru SF si proiectare va fi si ea depusa in SEAP in aceasta toamna.

"Targu Neamt - Iasi - Ungheni, sectorul de autostrada dinspre nordul Moldovei va fi lansat in octombrie in licitatie pentru SF, proiect tehnic si autorizatie de constructie. Moldova va fi castigatoarea acestei sesiuni. Nu exista nici un impediment sa lansam, ceva care sa nu tina de companie", a detaliat Homor.

Potrivit informatiilor din Master Plan, autostrada Tg Neamt - Iasi - Ungheni ar urma sa aiba o lungime de aproape 135 de kiloemtri si un cost estimat undeva la circa 1,1 miliarde de euro. Traseuls e afla pe harta TEN-T Core si este eligibil pentru finantare europeana nerambursabila.

Sursa: http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-21277132-intampla-autostrazile-planificate-moldova-cand-putea-lansate-licitatiile-proiectare-a7-ploiesti-buzau-bacau-pascani-a8-neamt-iasi-ungheni.htm


marinul

Quote from: NGC20 on July 06, 2016, 12:06:22 AM
^^^ Informatiile de mai sus, inclusiv traseul "mai scurt si mai ieftin", nu sunt actuale.

Deocamdata nu se revizuieste nici unul din cele 3 studii de fezabilitate.
Singurul contract semnat este cel pentru "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau", dar este suspendat din 15 Iulie 2015 pentru 12 luni.

ce se mai stie de acest contract, pana la urma s-a reluat?

Horațiu 87

S-a dat startul la semnături pentru autostrada Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş

Campania de strângere de semnături pentru susţinerea construirii autostrăzii Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş va începe astăzi. Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a făcut apel la societatea civilă să sprijine demersul, campania neputându-se desfăşura prin intermediul unor corturi, aşa cum se dorise iniţial.

,,Noi am vrut să instalăm corturi în oraş, pentru ca demersul să fie mai accesibil. De la Primărie ne-au spus însă, şi ne-am însuşit ideea, că acţiunea se va suprapune pe acţiunile partidelor şi candidaţilor la alegeri, care strâng şi ei semnături. Demersul nostru nu are nimic politic şi nici nu vrem să apară o astfel de interpretare. Vom strânge semnăturile din om în om şi în mediul online", a declarat Mircea Manolache, preşedintele COTAR.

În paralel cu strângerea de semnături, iniţiatorii demersului au deschis o pagină de Facebook, ,,Autostrada.pentru.Moldova" şi au postat o petitie pe site-ul www.petitieonline.com. ,,Ne-au promis dezvoltarea Moldovei. Ne-au promis spital regional de urgenţe pentru Moldova. Ne-au promis autostrada Moldovei. După ce au fost aleşi, ne-au uitat. Noi nu uităm! Noi nu putem să uităm! Noi vrem autostrada Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş. Dacă vrei şi tu, fă-ţi vocea auzită alături de noi. Fiecare semnătură înseamnă o voce care se va auzi la Bucureşti", se menţionează în textul petiţiei.

Campania de strângere de semnături va dura până la sfârşitul lunii octombrie, obiectivul acesteia fiind strângerea a 500.000 de semnături pentru susţinerea construirii autostrăzii. Dacă după depunerea semnăturilor nu vor fi făcuţi paşi concreţi în demararea proiectului, organizatorii campaniei vor face apel la boicotarea alegerilor generale din 11 decembrie.

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/s-a-dat-startul-la-semnaturi-pentru-autostrada-ungheni-a-iasi-a-targu-mures--140465.html

AdrianB1

Daca totul ar fi pe baza de petitii si semnaturi eu ma multumesc cu o sosea cu 2 benzi pe sens de aici pana pe Luna, un TGV pana pe Marte si un tunel din Bucuresti in Costa-Rica prin centrul pamantului, fiindca automobile.

Care e sensul campaniei? Cine ar trebui sa faca ce?

Io

^^^ AdrianB1
Avem un masterplan, ne tinem de el.
Da, o actiune de-asta va stringe niste semnaturi. Si noi, ceilalti, cei din alte zone vrem ce vreti voi, cei care ati semnat sau veti semna acolo. Dar tineti cont de realitatea economica (atitia bani avem si ATITA CAPACITATE DE CONSTRUCTIE) si veti vedea ca presiunile de gen, ale oricui si din oricare zona a tarii, nu pot aduce mare lucru. Ca valoare, zic.
PS- complexele locale, moldovenesti, ardelenesti, oltenesti sau de oriunde, nu aduc valoare adaugata ci mai degraba alimenteaza inapoierea unor zone. Poate-ar fi bine sa ginditi si in termenii astia inainte sa asterneti lungi litanii pro domo, indiferent unde e situat geografic acel "domo"
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

north

Quote from: AdrianB1 on October 02, 2016, 09:46:13 PM
Daca totul ar fi pe baza de petitii si semnaturi eu ma multumesc cu o sosea cu 2 benzi pe sens de aici pana pe Luna

Ha ha, scuze, știu că este off-topic, dar nu mă abțin să nu menționez bancul (cum mi-l aduc aminte), dacă tot ai zis.

Un tip găsește o lampă fermecată și duhul din ea îi spune că-i îndeplinește o dorință, orice dorință vrea el.
T: Întotdeauna mi-am dorit să merg în vacanță în Hawaii, dar mi-este o frică teribilă de avioane. Aș vrea să-mi construiești un pod rutier de aici până în Hawaii.
D: Asta este chiar absurd, ar fi o lucrare de inginerie extrem de complexă, gândește-te cât de adânc este oceanul, ce riscuri tehnice are - nici măcar teoretic nu cred că se poate face. Altă dorință.
T: Bun. Întotdeauna am avut probleme să înțeleg femeile, să știu cum gândesc, cum iau deciziile... Aș vrea să faci în așa fel încât de acum înainte să pot știi toate astea când am de a face cu ele.
D: Așa... deci, ia zi, vrei podul ăla cu două benzi sau cu patru benzi?
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

Ionut

Din pacate bancul e relevant pentru A8. Intelegeti va rog ceva: vin alegerile. Cu asta am zis tot. A8 chiar este in MP si au tot fost declaratii razboinice pentru primii pasi spre lucrari (deja sunt studii facute, trebuie doar reactualizate). Vedeti semnatura mea, e o promisiune acolo legata de A8. Asa ca hai sa asteptam.

dr4qul4

A8 trebuie sa inceapa cat mai repede. Dar, asa cum e si in MP, trebuie terminata intai partea Tg Neamt-Iasi, si doar apoi cealalta.
In MPGT prima parte are orizont 2016-2020 iar a doua 2016 -2026. Cu siguranta ambele vor avea intarzieri, astfel ca eu unul nu cred ca va fi gata inainte de 2030.
Dar finalizarea ei nu exclude posibilitate de a face intre timp anumite sectiuni din portiunea Tg Mures-Tg Neamt.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cove_adrian

Ieri, 03.11.2016, ministrul transporturilor a fost invitat la emisiunea "De vorbă cu Ministrul tău" - inițiativă a Ministerului pentru Consultare Publică și Dialog Civic (MCPDC) care sprijină dialogul între demnitari și cetățeni, continuă.
Am formulat 7 intrebari domnului Ministrul al Transporturilor, Sorin Bușe referitoare la infrastructura mare din Moldova Apuseana.
Intrebarea 1 "Cand se preconizeaza a se scoate la licitatie lucrarile de executie ale autostrazii Iasi-Tg. Mures, respectiv sectorul Tg. Neamt-Tg. Mures?"
Raspuns de la domnul ministru Sorin Buse : "Tronsonul Tg.Neamt-Iasi-Ungheni va fi scos la licitatie pe 1.11.2016. Tronsonul Ditrau-Tg. Neamt va fi scos la licitatie la 1.11.2016"

Intrebarea "2. Cand preconizati a se scoate la licitatie lucrarile de executie pentru Varianta Ocolitoare Barlad?"
Raspuns: "...nu am informatiile la mine" s-a transformat ulterior in "..Cred ca pe 1.11.2016."

Din pacate nu am primit raspuns la celelalte 5 intrebari.

P.S. Cred ca termenul de 01.11.2016 se refera la actualizarea S.F.-ului.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

yetiman

QuoteComunicat de presa 05.10.2016

Desuspendarea contractului de servicii - Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureş - Ditrău



În data de 30.09.2016, contractul având ca obiect "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada  Târgu Mureş - Ditrău", semnat cu proiectantul Asocierea AECOM INGENIERIA S.R.L. - SC CONSITRANS SRL -  SEARCH CORPORATION SRL a fost desuspendat.

Conform Master Planul General de Transport aprobat, ,,Autostrada Târgu Mureș - Ditrău" - parte integrantă din autostrada Tg. Mureş - Iaşi - Ungheni, este cuprinsă în strategia de dezvoltare a infrastructurii, incluzând proiectul sus amintit în Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM).

Reamintim că în data de 20.05.2015 a fost semnat contractul de servicii în vederea revizuirii studiului de fezabilitate existent, contract ce ulterior a fost suspendat pe o perioadă de 12 luni  din cauza lipsei sursei de finanţare.

Data estimată pentru emiterea ordinului de începere este 30.11.2016.

                                                                                                                                               

                                                                                                                                    CNADNR SA
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

NGC

Quote from: yetiman on October 05, 2016, 03:13:48 PM
În data de 30.09.2016, contractul având ca obiect "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada  Târgu Mureş - Ditrău", semnat cu proiectantul Asocierea AECOM INGENIERIA S.R.L. - SC CONSITRANS SRL -  SEARCH CORPORATION SRL a fost desuspendat.

Desuspendat, desuspendat, dar este acesta pretul corect pentru a obtine un studiu de calitate sau cum facem? Aditionale?

Reiau un mesaj mai vechi.

Quote from: NGC20 on February 14, 2016, 09:13:30 PM
Quote from: Europiu on February 14, 2016, 08:31:36 PM
Oameni buni, ma iertati ca ma bag in discutie ca stiti voi ce, dar intreb si eu: pentru A8-ul asta (cel putin bucata dintre cele doua Targuri) nu s-a facut deja un SF? Rezultatele/concluziile acelui studiu erau chiar asa de proaste?

In anul 2009 s-au facut 3 licitatii.

[86173] / 11.09.2009: "Elaborare Studiu de fezabilitate si Liste de cantitati pentru obiectivul "Autostrada Targu Mures - Ditrau"" atribuita in 03.02.2010 catre SEARCH CORPORATION.
Valoare estimata:        5,985,000.00 RON fara TVA
Valoare atribuire:       3,291,995.98 RON fara TVA

[86194] / 11.09.2009: "Elaborare Studiu de fezabilitate si Liste de cantitati pentru obiectivul: "Autostrada Ditrau - Targu Neamt"" atribuita in 23.12.2009 catre IPTANA.
Valoare estimata:        7,371,000.00 RON fara TVA
Valoare atribuire:       3,815,000.00 RON fara TVA

[86181] / 12.09.2009: "Elaborare Studiu de fezabilitate si Liste de cantitati pentru obiectivul: "Autostrada Targu Neamt - Ungheni"" atribuita in 03.02.2010 catre INOCSA INGENIERIA.
Valoare estimata:        6,048,000.00 RON fara TVA
Valoare atribuire:       3,144,960.00 RON fara TVA
Estimare MPGT 2015: +/- 33,891,000.00 EUR fara TVA

In 2014 s-a licitat revizuirea celor 3 studii de fezabilitate, dar doar o licitatie a fost finalizata cu atribure.

[151190] / 30.05.2014: "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau" atribuita in 20.05.2015 catre asocierea AECOM INGENIERIA + CONSITRANS + SEARCH CORPORATION.
Valoare estimata:       33,267,173.00 RON fara TVA
Valoare atribuire:      22,713,614.42 RON fara TVA

Acum comparati valorile acestea cu estimarile din MPGT 2015 (3% din valoarea estimata a lucrarilor) si trageti concluzia singuri. Si nu uitati sa tineti cont si de moneda in care sunt exprimate si de TVA. ;)

In plus, preturile ar trebui oricum reactualizate, pentru ca din 2010 si pana in 2016 sau chiar mai tarziu, sigur nu vor mai fi valabile.

Ionut

API ia pozitie fata de intarzierile si termenele asumate pe contractele de autostrazi!

Legat de A8, din scrisoare:

1. Respectarea termenului asumat public (30.11.2016) privind ordinul de începere pentru contractul de realizare a Studiului de Fezabilitate pentru segmentul Târgu Mureș-Ditrău.

2. Respectarea termenului asumat public (octombrie 2016) privind licitarea contractului de realizare a Studiului de Fezabilitate pentru segmentul Târgu Neamț-Iași-Ungheni.

marisRO

"Vom lansa Târgu Mureş - Iaşi- Ungheni până la sfârşitul lunii noiembrie, Ditrău - Târgu Neamţ la fel, până la sfârşitul lunii noiembrie. Târgu Mureş - Ditrău, unde era studiul de fezabilitate oprit, l-am repornit acum, pentru că avem fonduri, deci se continuă cu studiul de fezabilitate. Tot acest coridor de la Târgu Mureş, Iaşi până la Ungheni o să fie lansat, reactivat în următoarele săptămâni. Lansăm licitaţiile pentru studiile de fezabilitate. Demarăm practic proiectele", a explicat Buşe, la Europa FM.

Sursa: http://www.capital.ro/buse-proiectul-privind-autostrada-targu-mures-iasi-ungheni-va.html

Ionut

Promisiunile pentru A8 erau asa:
A8 SF Tg Mures-Ditrau: ordin 30.11.2016 | SF Tg Neamt-Iasi-Ungheni: SEAP 10.2016