Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 19 Guests are viewing this topic.

marisRO

Daca Autoritatea Electorala Permanenta tot a demararea din data de 22 martie perioada electorale aferenta alegerilor locale care vor avea la data de 5 iunie 2016 am intrat in zodia "paine si circ" ...

Mugur Cozmanciuc (președinte PNL Neamț): Autostrada Ungheni – Iaşi – Târgu Neamț – Târgu Mureş trebuie să devină prioritatea noului exerciţiu financiar European

Sursa: http://www.punctul.ro/mugur-cozmanciuc-presedinte-pnl-neamt-autostrada-ungheni-iasi-targu-neamt-targu-mures-trebuie-sa-devina-prioritatea-noului-exercitiu-financiar-european/

TibiV

Când un politician susține același proiect pe care îl susţii şi tu, începi să te întrebi dacă nu cumva greşeşti pe undeva...
:D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Haideti sa nu comentam declaratiile politice. Va rog. Chiar daca sunt legate de autostrazi!

cove_adrian

Intrebare (prosteasca): de ce A10 e in executie/lucru (Sebes-Turda) si A8 (TarguMures-Iasi-Ungheni) e doar in faza de SF/discutii?
Logica matematica ar spune ca A8 e inaintea lui A10,nu? In schimb, in teren, realitatea e alta.
Adica "missing-link" A10 e mai "puternic" decat corridor TEN-T Core A8? Mi s-ar fi parut mai normal sa avem TEN-T Core gata adica A1 si A8 si ulterior sa demaram "mising-link"-ul A10,nu?
Scuze de eventual off-topic.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

interesantul

Logica cred că e alta!
Pană să termine sectorul Nădășel - Borș vor mai trece mulți, mulți, chiar foarte mulți ani!
A fost mai ieftin si mai rapid să lege centrul țării de EU prin autostrada A1.
Cred/sper că în 2018 vom pleca de la MS sau CJ pe autostradă până în inima Europei, cu o mică vizita la TM.
Cât despre A8... personal cred că se vor termina rezervele de petrol de pe glob și tot nu va fi terminată acea autostradă.
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

marinul

dupa ce va fi gata A10 si A1 Deva-Lugoj cei din CJ sau MS vor merge in inima Europei pe la TM, doar daca inima e in balcani

pentium10

Pai chiar daca e mai lung cu 100km, dar deja scoti aproximativ acelasi timp. Sa vezi frate cu autostrazi legate. Zbori.
https://www.waze.com/ro/livemap?zoom=8&lat=46.91218&lon=21.79688&from_lat=46.53859&from_lon=24.55144&to_lat=47.49791&to_lon=19.04024&at_req=780&at_text=13%3A00

dar sa nu mergem offtopic cu acesta.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

vancouver

Quote from: cove_adrian on March 25, 2016, 11:27:19 AM
Intrebare (prosteasca): de ce A10 e in executie/lucru (Sebes-Turda) si A8 (TarguMures-Iasi-Ungheni) e doar in faza de SF/discutii?
Logica matematica ar spune ca A8 e inaintea lui A10,nu? In schimb, in teren, realitatea e alta.
Adica "missing-link" A10 e mai "puternic" decat corridor TEN-T Core A8? Mi s-ar fi parut mai normal sa avem TEN-T Core gata adica A1 si A8 si ulterior sa demaram "mising-link"-ul A10,nu?
Scuze de eventual off-topic.

E simplu: pe Sebes - Turda avem un trafic sufocant, in unele zile se merge cu o medie de 30km/h pe unele zone. In schimb de la Tg. Mures la Tg. Neamt sufla vantul pe drum si nici pe o eventuala autostrada nu va fi prea mare agitatie.

Autostrazile se fac prioritar unde ARDE. Unde drumul actual e sufocat. Sigur ca exista si logica unificarii regiunilor, autostrazile trebuie sa aibe o continuitate (nu facem strict pe sectorul unde drumul actual este supraaglomerat, ci facem o autostrada cap-coada) si alte ratiuni pentru care la un moment dat trebuie facut si A8.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristibur

Salutare tuturor !

Urmăresc de ceva timp dicuția A8 vs A13. O sugestie pentru moderator ar fi un poll legat de acest subiect, ceva similar cu A7 vs DX7. Măcar am ști cum stăm la nivel de opinii.

Sunt plecat de 12 ani, însă înainte de plecare am locuit vreme de 5 ani în Pitești, iar orașul meu natal este Piatra Neamț. Practic la două săptămâni conduceam Pitești- Câmpulung Muscel - Brașov - Tg. Secuiesc - Onești - Bacău - Piatra.

În același timp, ceva mai recent, în timpul mai multor vizite în țară am condus de câteva ori Piatra - Gheorghieni - Tg. Mureș pt tratamentul tatei.

Este clar că e nevoie de amândouă pentru motive diferite.

În ceea ce privește prioritatea de execuție, o analiză cost - beneficiu profesionist făcută ar aduce clarificările necesare pentru stabilirea priorității. Este o unealtă de bază in Project Management viabilă în alegerea drumului de parcurs între A (situația actuală) și B (situația dorită).

O analiză multicriteriu și o analiză cost - beneficiu am putea încerca și noi pe forum, odată ce punem la punct un algoritm de calcul, criterii și ponderile asociate. În felul acesta am avea și o bază de pornire pentru discuții construită pe cifre și mai puțin pe opinii subiective. Iar în mare parte acestă analiză este chiar calcul și inginerie.

Probabil că există pe forum Project Manageri sau oameni interesați de PM care ar putea contribui. Mi-ar plăcea să contribui, bineînțeles, în limita timpului disponibil.

Toate bune ! :)

Ionut

^ Putem face un poll, insa nu pe acest thread, ci pe cel de autostrazi pentru ca se compara doua autostrazi intre ele. :) Mai discutam si apoi facem poll.

Extasy

Bună, va urmăresc de ceva vreme pe acest forum (interesant),dar pt A8, nu am găsit nicio propunere legata de un eventual traseu mai la nord pe ruta Satu Mare, Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei, Suceava, Fălticeni, Iași.

Dacă A8 se va realiza pe traseul actual, înseamnă că toată zona de nord a tarii va fi condamnata la stagnare pe cel puțin 30 de ani (o generatie), cum explica articolul de mai jos:

http://bistritanews.ro/index.php?mod=article&cat=27&article=13834

Toate cele bune!

pasadia

Bun venit! Dar vezi ca ai inceput prost: exemplu 1 si exemplu 2.

Si vezi sa nu te superi pe mine ca te trimit la documentare - sunt unul dintre putinii care au sustinut aceeasi ideea, adica ca A8 e gresit trasat. 

Extasy

Merci, am văzut. Stai liniștit ca nu am de ce sa ma supăr atata timp cat e vorba de o informare corecta.

Observ însă că și tu tratezi A8-ul pe la Vatra Dornei ca și o varianta fantezista, mai degrabă decât realista. Am umblat mult pe acolo și într-adevăr sa construiești la nivel de autostrada este destul de greu dar nu imposibil. În schimb beneficiile pe termen lung ar fi uriașe și amintesc aici doar turismul ( Maramureș,  Dracula, Bucovina, Manastirile) toate obiective marketing de prim rang în a vinde cat mai bine "imaginea" României.

În schimb se dorește o singura traversare "into the middle of nowhere" care sa împace și capra și varza. Curat Strategic...Adică ceva de genul avem ceva bănuți hai să-i cheltuim repede.

Nu cunosc deloc domeniul infrastructurii rutiere dar după cate observ se gândește pe termen scurt cu beneficii imediate fără profunzime strategica.

Ca sa închei,  nu știu care a rămas poziția oficiala API dar ar fi păcat sa sacrificam nordul României ( și nu numai) pe termen lung, militând pentru o singura traversare  a Orientalilor. Nu trebuie sa fii mare specialist infra, sa nu observi ca avem nevoie de doua, un A8 mai la nord și un A13 pt. a  lega sudul Moldovei de EU.

Cu stima,

Iceman

A8 nu va fi niciodata nu va fi la fel de prioritar ca si A1 sau A13...Pentru A1 si A13 au legaturi, conexiuni cu orase care necesita acum constructia acestor autostrazi....cu adevarat.