Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

am cautat pe site-ul realitatea, dar nu am gasit inregistrarea emisiunii...se poate un link?

Quest

Da, nici eu n-am gasit decit venind dinspre Google - Realitatea - Emisiuni - Realitatea romaneasca

https://www.realitatea.net/realitatea_romaneasca.html

Discutia despre A8 a fost intre 22:30 - 23:30 cu pauza de publicitate inainte de 23.
Common sense will get you far !

TibiV

Quote from: dr4qul4 on October 07, 2017, 01:52:55 PM
Si nu vor veni investitiile din Transilvania. Pana una alta, toate investitile majore trec prin Bucuresti
Nu din Transilvania, ci din vest...
Tu crezi ca astazi un investitor se mai "caciuleste" la Bucuresti ? Pentru ce ar face asta?...
Un investitor decide daca o zona are potential, cumpara teren de pe piata, nu de la stat, si isi realizeaza investitia asa cum vrea el...
Aaaa, ca eventual poate solicita niste "facilitati fiscale" admise de UE - asta da, dar alea sunt cu atat mai mari cu zona selectata pentru investititie este mai saraca...

Quote from: Quest on October 07, 2017, 02:31:27 PM
Investitorul se duce acolo unde ii este bine, iar bine ii va fi sa mearga si in Moldova, doar atunci cind va exista A8. A7 n-are nici o relevanta ptr investitori, doar noi ptr trafic intern avem nevoie de ea
Corect...
Apoi sa nu uitam ca investtiile serioase nu se decid luni dimineata si miercuri se incepe constructia...
Investitiile se planifica cu grija, uneori cu multi ani inainte, pentru ca si realizarea unei fabrici nu dureaza mult mai putin decat realizarea unei autostrazi.
Iar din acest punct de vedere, abordarea sectiunii montane (chiar si falf-profile) va avea efect asupra deciziei de a investi.

Adica daca eu, potential investitor in Moldova, daca vad ca chiar v-ati apucat de tronsonul montan, va pot considera "partener serios", caci asta este dovada ca chiar vreti sa treceti muntii... Iar in momentul ala pot incepe si eu sa imi planific investitia - realizarea ei din momentul in care am luat decizia si pana cand va ajunge sa functioneze la capacitate 100% ar putea dura chiair mai mult decat constructia autostrazii...

Daca va apucati doar de tronsonul de campie, Iasi-Pascani-Tg.Neamt, va felicit, dar nici macar nu ma gandesc la planificarea unei investitii. Pana si eu, "investitor strain", stiu ca voi romanii sunteti in stare sa amanati muuuult proiecte esentiale (sa ii intrebam pe cei de la Renault ce cred despre "partenerul serios" care le-a promis PiSi si pe cei de la Ford despre A12+PiSi....)

Ceee ce incerc sa expli eu este ca:
Este clar ca daca se face un tronson montan, acesta va fi in mod sigur prelungit foarte curand si in zonele de campie de pe o parte si alta a muntilor.
Daca se fac inati zonele de campie de pe o parte si alta a muntilor, nu exista nici o garantie ca sectiunea montana se va face peste 5, 15 sau 30 de ani...

Dar ceea ce am spus eu priveste strict perspectiva dezvoltarii economice a Moldovei. Si posibilitatea ca aceasta regiune sa devina un contribuitor net la bugetul Romaniei, nu un beneficiar net ca pana acum...
Nu are legatura (directa) cu traficul aglomerat de pe un DN sau altul, si nici cu costurile - evident enorme, care desigur vor "musca" din alte investitii...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cricric

Quote from: dr4qul4 on October 07, 2017, 01:52:55 PM

Eu zic sa dai o tura pe acolo sa te convingi singur. Are un MZA (in 2015) de 9914.
Ai datele de la ultimul recensamant rutier?

Ionut


dr4qul4

DN28.
Datele au fost afisate dar doar pe toata lungimea drumului, ceea ce nu ne ajuta prea mult, insa cred  a putem face o comparatie intre DN28 si DN59, ambele avand lungimi asemanatoare si la unul din capete au un oras mare.
DN59 are doar 7700 (si ceva). Si pot sa bag mana in foc ca are MZA mare langa TM si mica spre granita, in timp ce DN28 e ceva mai uniform.
Referitor la dezvoltarea economica de care vorbiti, va rog sa aduceti cifre care sa arate ca doar o autostrada peste munti (adica Tg Mures- Tg Neamt) va aduce beneficii mai mari decat una care leaga cele mai importante orase din Moldova si le deschide accesul la piata de desfacere de vreo 3-4 milioane (buc-ploiesti-pitesti)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

In primul rand nu inteleg de unde ai scos tu cifra de 9914 MZA pentru DN28 Sabaoani-Tg Frumos. Imi spui si mie de unde? In al doilea rand, ce treaba are comparatia DN28 cu DN59 cu discutia despre A8? In al treilea rand, nu inteleg de unde "bagi tu mana in foc" ca traficul pe DN28 este uniform?

Mesajul tau n-are cap si coada. Vrei sa spui ceva, dar dai niste argumente total false/inexacte si care nu au legatura cu subiectul.

Allex

DN28 are MZA mare pe segmentul Iasi - Tg. Frumos. Asa cum au spus mai multi, are trafic de autostrada, dar nu stim ce procent din acest trafic este de tranzit si cat este local. De la Targu Frumos traficul de tranzit se imparte in 3 parti: 1. in continuare pe DN28 pana la Sabaoani si apoi spre Bucuresti (cea mai mare parte); 2. spre Pascani si apoi spre Tg. Neamt sau Suceava (in special TIR-urile) si 3. spre Harlau si Botosani (cea mai mica parte). Nu stiu exact MZA pe Tg Frumos- Iasi dar stiu ca e foarte aglomerat de fiecare data cand il parcurg. Tocmai de aceea A8 pana la Tg. Frumos nu numai ca se justifica dar a cam inceput sa fie necesar. Si inca un amanunt: multi soferi care prefera in prezent sa mearga de la Iasi spre Bucuresti prin Vaslui- Barlad-Tecuci-Tisita vor alege pe viitor traseul DN28-DN2 odata cu finalizarea Centurii Bacau (lol) si se vor adauga si ei traficului pe DN28. Si nu sunt putini (cunosc doua persoane din Iasi care ar face treaba asta, ce-i drept sunt frati :) )
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

dr4qul4

http://www.cestrin.ro/web2014/pdf/recensamant%202015.pdf
aici gasiti MZA pe toata lungimea drumului.
Comparatia cu DN59 era pentru Quest. El e din TM si si-a argumentat optiunea prin citarea celor din ONG-ul pt A8, care spunea ca "se circula bine pe DN28 si ca bucata estica e doar praf in ochi". Daca cineva spune o prostie, neintentionat sau acand interese ascunse, nu tb sa o repetam toti.
Si pot sa bag mana in foc ca e mai uniform ca la DN59 pt ca la Moravita avem un trafic nesemnificativ, si in alta parte nu au unde sa se duca, in schimb de pe DN28 se duc si spre Suceava (din Tg Frumos) si spre Roman.
De fapt, drumul principal nu este DN2 ci este Bacau-Iasi. Se vede si dupa latime. acostamentul acela lat merge spre Iasi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Acel tabel este COMPLET inutil. Nici nu are sens să discutăm.
Trebuie să iei MZA pe segmente.

DN28 are trafic chiar ne-uniform. Mai ales că în tabelul ala de doi lei MZA este influențată puternic de segmentul Tg Frumos-Iasi, unde sunt două DNuri suprapuse.

Adunam mere cu pere, facem medii inutile, folosim date cu mult zgomot pentru a discuta nimic.

vancouver

#820
Doamne ce aberatie de tabel. Cum naibii sa faci MZA pe DN1 pe 551 km, bagând in aceeasi oala valori din zona Otopeni (probabil MZA in jur de 50.000) cu valori din zona Sebes-Cunta (unde drumul este dublat de autostrada si pustiu) :bash:

Ca sa aibe fie si cea mai mica relevanta, toate drumurile trebuie impartite in segmente egale, sa zicem de 10 km si facuta media pe 10 km (daca sunt mai multe puncte de observare sau pur si simplu trecuta valoarea, daca este un singur punct).

Ca atare si valoarea de 9914 pentru Iasi-Tg. Frumos este un gunoi. Daca langa Iasi avem 25.000 si in alte 5 puncte pe langa Pascani avem 5.000, iata ne iese o medie de 9914, care ne arata fix zero. In loc sa vedem ca langa Iasi autostrada trebuie facuta cat mai repede, si ca la 100 km de Iasi nu mai este o urgenta, noi vedem ce? Nimic.

PS. A scris si Ionut acelasi lucru in acelasi timp. A fost un pic mai rapid.  ;)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

Mai dar v-am confirmat eu MZA pe Tg Frumos-Letcani.
Iar cifra mea e oficială. Din 2015.
Inseamna ca am vorbit degeaba.

Nici nu mai repet. Cine are chef sa caute... să caute.

TibiV

Le usurez eu munca colegilor....

Quote from: Ionut on October 07, 2017, 08:20:58 AM
In acest moment are rost sa facem presiune pentru A8 Iasi-Tg Neamt, in special Iasi-Tg Frumos, singura bucata din coridorul Iasi-Tg Mures care are trafic de autostrada. Da, pe la 17000 MZA, o cifra rotunjita. Ba chiar ar trebui facuta autostrada pana la Pascani, acolo unde va fi nod cu A7.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

#823
Eu am spus "mai uniform" si nu "uniform". Vroiam sa-i dau un termen de comparatie cu un drum din zona lui cu diferenta ca pe DN28 aglomeratia este intre Iasi si Tg Frumos (unde am si spus ca se sta), spre deosebire de TM, unde cum te-ai indepartat 10 km de oras e cam liniste si pace.
Din pacate tabelul acela este singurul public. Am si specificat ca nu e de foarte mare ajutor.

Mie unul mi se parea foarte mica acea MZA din tabel, dar macar arata ca e al 5-lea cel mai aglomerat DN di
tara. 17000-ul tau pare mai apropiat de adevar. Si acum imi dau seama de eroare. DN28 nu se termina la Iasi (cum credeam cand am si spus ca au lungimi comparabile) ci la Albita (adica dublu cat DN59).
Si probabil exista o diferenta imensa intre traficul pana la Iasi si dupa Iasi.

Repet: vroiam doar sa-i transmit ca nu e bine sa repeti o ineptie ("se circula bine", "partea estica e doar praf in ochi") a cuiva, chiar daca acea persoana reprezinta o asociatie care sustine constructia A8. Mai degraba suna ca cineva care are nevoie de A doar pana la Tg Neamt, si i se rupe de ieseni.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

Sunt si filmari pe internet cu traficul de acolo.

Tg Frumos Iasi ar trebui sa fi fost demult facut autostrada. Asa cum s-a facut by pass Arad, by pass Pitesti, By pass Sibiu, by Pass Deva Orastie. (ordinea e aleatoare).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).