Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 12 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Nu mai cautati motive. Priviti mai la est. Urmatorul pasaj e proiectat la fel, desi acolo e loc de rampe cat vreti voi de lungi.
Le e mai simplu sa deseneze asa ca sa nu se complice cu devieri in timpul constructiei. O prostie..dar asta e
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist.
Pariu cu Andreita. 100 lei (la API). Donez eu daca se circula pe DX4 inainte de 4 Mai. Altfel doneaza el.

Feri

🎥 Imagini de pe șantierul Autostrăzii Unirii - A8, Târgu Mureș - Iași - Ungheni, secțiunea Leghin -Târgu Neamț.
📌 Imagini din extravilanul localității Vânători-Neamț, unde se lucrează la:
✅ forare piloți
✅ execuție drumuri acces
✅ tansport carcase piloți
📌 Reamintim, lucrările pe această secțiune au început pe 3 februarie 2025.
📌 Pe întreg traseul secțiunii Leghin – Târgu Neamț sunt prezente 8 foreze, necesare pentru structurile celor două viaducte, 24 poduri și pasaje prevăzute în proiect.

DRDP Iași via TheRomanian

hermes

Imagini si de pe santierul lotului Tg-Mures-Miercurea Nirajului (A8), unde Nurol a inceput lucrarile preliminare executiei, dupa emiterea AC. Din ce scriu baietii din MVA, vor lucra inclusiv zilele acestea, cu exceptia zilei de Duminica Pastelui. 

Restul de poze pe pagina de Facebook Asociatia Moldova Vrea Autostrada




Powered by API/PUM imgur uploader
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

ncb

QuoteINFORMARE
Compania Națională de Investiții Rutiere a suspendat, astăzi, licitația pentru contractul de proiectare și execuție a tronsonului 2 Târgu Frumos-Lețcani al Autostrăzii ,,Unirii"-A8 ca urmare a unei contestații.
Contestația a fost identificată pe portalul Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) și în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), însă, Compania nu a intrat în posesia contestației. După primirea acesteia, vom reveni cu detalii.

CNIR

26ld

#6154
Cumva asta de aici?

http://portal.cnsc.ro/istoricdosare.html?a=search&Dosar-CNSC:NumarDosarString=1333


Asa apare pe SEAP:

ATENTIE, pentru aceasta procedura de achizitie, au fost inregistrate contestatii!
 Contestații depuse la  CNSC:

nr: 1333 din data de 16.04.2025



 

P3trut

Se pare ca ar fi contestatie de la Strabag.

Flo87

Tot legat de Lotul 2 Tg Frumos - Letcani, am o curiozitate daca pe Drumul de legatura A8 - Letcani poate aparea un giratoriu dupa supratraversarea DJ280C pt a lega Comuna Dumesti dar si pt a oferi o varianta fara TN peste calea ferata. M-am gandit la giratoriu fiindca ar fi cea mai ieftina solutie

PaulS

Sorin Grindeanu :
Contractele pentru construcția ultimelor trei tronsoane ale #A8 (Autostrada Unirii) intră în procedură de licitație!

CNIR a transmis astăzi la ANAP, spre validare, documentația pentru contractele privind proiectarea și execuția tronsoanelor cuprinse între Lețcani și Podul de la Ungheni (33 km).

Valoarea estimată pentru construcția acestei secțiuni a A8 este de 9 miliarde lei (fără TVA).

Tronsonul 3 (Lețcani-Iași) va avea o lungime de 17,7 km, iar pe traseu vor fi construite inclusiv 18 poduri și pasaje, 6 tuneluri și 2 noduri. Durata pentru proiectare și execuție este de 46 de luni.

Tronsonul 4 (Iași-Golăiești) va avea o lungime de 12,7 km, iar contractul prevede și construcția a 12 pasaje, 2 tuneluri și un nod. Durata contractuală maximă pentru proiectare și execuție este de 46 luni.

Tronsonul (Golăiești-Pod peste Prut la Ungheni) va avea o lungime de 2,77 km și va fi construit în 18 luni.

După validarea documentației, va fi publicat în SEAP anunțul privind participarea la licitație, în cadrul căruia va fi stabilită și data limită pentru depunerea ofertelor.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1408398017308165&set=a.536037454544230

DragosC

63.000.000 euro/km. Nu mai zic nimic.
Nu spera si nu ai teama

Ionut

Ce poți să mai zici.

PiSi 2 și PiSi 3, vreo 68 de km, sunt cam 2 miliarde de euro.

Aici avem 1,8 mld euro cost estimat pentru 33 km.

DragosC

#6160
1.8 fara TVA :lol:

Macar de le-ar termina in termenul asumat, sa zicem si noi macar o data in viata ca "uite domne', am dat un ban, noi sau uniunea, dar le-au facut si bine, si la timp, asa da !"

In realitate, apar tot felul de pocnitori de firme, si dupa intarzieri cu anii, primesc niste certificate cu care te stergi si anume in dos, si eventual niste penalizari rizibile raportat la banii incasati.

Si mai trist, de multe ori intarzierile sunt si din vina beneficiarului, ai zice ca dupa 20 ani de construit autostrazi ar fi trebuit sa-si regleze procesele si colaborarile cu autoritatile locale, cu proiectantii si cu prestatorii de servicii geotehnice, cu detinatorii utilitatilor, cu cei de la mediu, cu cashflow-urile si transferurile, etc. incat sa mearga treaba struna din momentul OIL.

Ceva in legislatie nu e deloc in regula.

Nu spera si nu ai teama

tom_sawyer

1,53 mld € valoarea de constructii+montaj fără TVA. Deci 46 milioane €/km.

DragosC

Grindeanu dixit: "Valoarea estimată pentru construcția acestei secțiuni a A8 este de 9 miliarde lei (fără TVA)."

9 miliarde lei x 1.19 tva = 10.71 miliarde

10.71 / 5 = 2.14 miliarde euro

2.14 miliarde / 33 km = 63.63 milioane euro/km.
Nu spera si nu ai teama

shift2rail

Un geograf iesean (nu retin numele...) a incercat sa explice costul exorbitant Letcani-Ungheni prin particularitatile podisului Moldovei si ale traseului ales, perpendicular pe cursurile de apa: intre Podu Iloaiei si granita cu Md vom avea tunel-viaduct-tunel-viaduct-samd. Nu e o justificare, invit specialistii sa se pronunte.

Flo87

Pentru un relief mai prietenos ar fi insemnat un plus de vreo 28-30 km, si anume in loc sa traverseze DJ248B SA fie mers pe directia Nord pana la Valea Jijiei( intre Iepureni si Tiganasi) si apoi mers paralel cu Jijia pana la noul pod peste Prut. Plus ca A8 tine si de Centura Nord a Iasului, daca ar fi urmat traseul de mai sus tot ar fi trebuit o sosea de Centura( deci alti bani, alta distractie) intre Iasi si A8, deci costurile totale ar fi fost mult mai mari