News:

Educația pentru riscuri în trafic, lecțiile suedeze!

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

M_Z

concurența e buna , da preturile jos ai create calitatea.
Ar trebui sa te bucure asta spre deosebire de execuție unde ai de ales dintre Unul și același făt frumos bun și rapid și eventual niște (aceeași) turcaleți.

hefaistos

La execuție, în opinia mea jucătorii care sunt deja pe piata interna sunt cam saturati cu lucrari. La modul general.
Iar la modul particular la cum e SF-ul pe A8, cine contractează își asuma ruscuri enorme.
Mai puțin UMB-ul, care are cartonasul de "scoate din contract ce nu-ti convine", in stil Monopoly.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

gabim

Mda, pentru comentariul original: nu, nu suntem o natie de supervizori. Daca te uiti la cei 10 ofertanti, numara cati sunt romani. Altfel, cred ca nu numai jucatorii din piata interna sunt saturati de lucrari, ci piata in general e saturata; chiar daca apar jucatori noi, nu cred ca piata de constructii se poate extinde usor ca sa mai produca materialele necesare, si nici banii necesari nu cred ca mai sunt la buget. Pe de alta parte, daca mentinem ritmul din ultimii ani pana in 2030-2035, viitorul ar arata destul de bine.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

ncb

Quote𝐉𝐨𝐢, 𝟐𝟎 𝐦𝐚𝐫𝐭𝐢𝐞 𝟐𝟎𝟐𝟓, 𝐬𝐞𝐦𝐧𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐫𝐚𝐜𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐬̦𝐢 𝐞𝐱𝐞𝐜𝐮𝐭̦𝐢𝐚 𝐋𝐨𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢 𝟐 𝐀 𝐃𝐈𝐓𝐑𝐀̆𝐔-𝐆𝐑𝐈𝐍𝐓̦𝐈𝐄𝐒̦ 𝐚𝐥 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚̆𝐳𝐢𝐢 𝐔𝐧𝐢𝐫𝐢𝐢- 𝐀𝟖 !
Primul contract de proiectare și execuție al CNIR, Contractul pentru lotul 2 A DITRĂU -GRINȚIEȘ al Autostrăzii Unirii -A8 va fi semnat joi, 20 martie 2025.
Lotul 2 A DITRĂU-GRINȚIEȘ, care se desfășoară în județele Harghita și Neamț are o lungime de 37,9 kilometri și face parte din secțiunea montană Miercurea Nirajului-Leghin a Autostrăzii ,,Unirii" -A8.
Lansare Licitație : octombrie 2024
Deschidere Oferte : 19 decembrie 2024
Contract atribuit pe 10 martie 2025
Antreprenor : ASOCIEREA SA&PE CONSTRUCT (LIDER) -TEHNOSTRADE S.R.L. -EURO ASFALT -SPEDITION UMB
Valoare contract : 6,14 miliarde lei (fără TVA) aprox. 1,2 miliarde Euro
Durată de realizare : 54 luni, din care 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție

CNIR

hefaistos

40 de luni execuție, mi se pare o gluma buna.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

tom_sawyer

Interesant că acesta e primul contract semnat. Pe Sărățeni-Joseni s-a terminat evaluarea cu câteva zile mai devreme, să nu mai vorbim de Pipirig-Vânători Neamț, gestionat de CNAIR, gata din ianuarie.

iulic

In cazul proiectelor CNIR e vorba de cateva zile diferenta intre cele doua. Nu cred ca e de cautat vreo explicatie sofisticata printre randuri. Cel care se ocupa de dosar se poate imbolnavi, isi poate lua concediu, poate face o eroare care necesita refacerea unui document etc.

naivu

^^^^Chiar e pe bune?! Abia au trecut cele 10zile de depunere a contestatiilor. In plus comunicatul nu apare pe cnir.ro
Mi se pare mie, sau acesta ar fi primul contract care va fi semnat de CNIR?

Ash94

^s-a depus o singura oferta, n-a fost nimeni descalificat, s-a atribuit acelui ofertant... Cine ar putea justifica interes (juridic) sa conteste?! UMB iese din discutie, avand in vedere ca au trimis documentele necesare pt semnarea contractului (ca altfel nu se anunta semnarea), iar altcineva sigur nu ar avea interes.

+ ca daca e sa fim corecti, inca suntem in termenul de 10 zile de depunere a contestatiilor (s-a desemnat castigatorul pe 10.03, termenul incepe sa curga pe 11.03).

Feri


horatiu.cosma

Legat de termenul pentru semnare, e un termen legal suplimentar de 5 zile, atunci când în cursă e un singur ofertant.

Radu_A

a zis nenea ala ca UMB a ajuns la 8000 de angajati?!?! mi se pare mult
Pariu cu dr4qul4. 200 lei  (la API). Eu am spus ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. El e mai pesimist

ncb

QuoteCompania Națională de Investiții Rutiere a semnat, astăzi, în prezența ministrului Transporturilor și Infrastructurii, contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2A Ditrău -Grințieș, cel mai lung lot al Autostrăzii ,,Unirii"-A8.

Contractul pentru construirea lotului cu o lungime de 37,9 kilometri are o valoare de 6,14 miliarde lei (Fără TVA), a fost semnat cu Asocierea SA&PE CONSTRUCT (LIDER)-TEHNOSTRADE S.R.L.-EURO ASFALT D.O.O-SPEDITION UMB și este primul contract de proiectare și execuție al Companiei Naționale de Investiții Rutiere. Contractul este finanțat din fonduri europene, Programul Transporturi 2021-2027 și din fonduri de la Bugetul de Stat.

,,CNIR e la început de drum, dar echipa este una cu experiență, iar acest lucru se vede în promovarea și implementarea proiectelor. Realizarea documentației pentru licitație, evaluarea ofertei și semnarea contractului pentru construirea unuia dintre cele mai grele loturi de autostradă din România într-un timp atât de scurt este o dovadă concretă de profesionalism și eficiență. Constructorul este în fața unei provocări tehnice, îi urăm succes și îl asigurăm că îi vom oferi tot sprijinul necesar în derularea proiectului ", a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

Durata de realizare este de 54 de luni (14 proiectare și 40 execuție), iar pe traseul lotului din județele Harghita și Neamț vor fi construite 63 de pasaje/viaducte și 19 tuneluri.


CNIR

Archi

E bine ca am semnat repede Ditrau - Grinties. Este lotul care are puterea sa reconfigureze traseul de pe DN15 Toplita - Reghin catre DN13B Gheorgeni - Sovata. Cred ca comparativ cu celelalte loturi montane (nu vb aici de segmentele de la campie / deal) este lotul care poate aduce cele mai mari beneficii in scurtarea traseului si a timpului de parcurs.

Este pe de alta parte si cel mai complex. Hai sa vedem cat de repede vine CNIR cu OIL pentru proiectare. Teoretic in 18 luni UMB va fi terminat peste 90% din A7 si restul santierelor din tara (fara A1) deci, incepand cu 2027 am putea vedea ceva decent. Pana atunci sa revenim cu picioarele pe pamant si sa vedem ce surprize vom avea in etapa de proiectare..

Americanu28

Oameni buni o autostrada cum este A8 mai ales sectoarele montane nu se fac cu o proiectare de 14 luni. Dl. asa spus director Budescu si majoritatea alora de prin CNIR ul ala sunt pe langa subiect sau chiar daca stiu cum ar trebui pregatite proiectele, executa niste ordine de la mafiotii gen Grindeanu si acolitii lui pentru functii si bani. In tarile dezvoltate si care fac inginerie civila pe bune, un amplasament de genul acesta se studiaza cu anii inainte pe bune si se stabilesc solutiile la nivel de SF foarte bine argumentate, pentru ca nu te joci cu asa ceva, mai ales la zonele cu instabilitate sau zonele unde trebuiesc construite tuneluri. Cei de la UMB din punctul meu de vedere sunt pe mana cu cei din minister pentru ca nu se explica de ce au participat la asa ceva, bun este abitia dl. Umbrarescu sa lege Moldova de Ardeal si capitala, toata stima pentru dansul si cei de acolo,  dar efectiv la ora asta ei se chiunie la Holdea cu bosniacii aia pe cele 3 tuneluri, sunt mult in intarzaiere fata de grafic, da pai sa realizezi 19 tuneluri in zona montana cu studii la momentul asta facute empiric.
In concluzie sa dea bunul Dzeu sa reuseasca iar statul romana sa faca rost de atatia bani pentru constructia lor,  dar la cum se misca lucrurile in momentul asta slabe sanse. Cat despre asa zisul CNIR ul lui peste prajit cu acest domn Budescu mare director general in caz ca nu se se realizeaza aceasta autostrada in termenul convenit si banii asumati in contract ar trebui trasi la raspundere pentru subminarea economiei nationale si condamnarea la subdezvoltare a unor zona din tara asta din cauza deciziilor pe care le iau la nivel de minister si companie de stat dar ca intotdeuna in tara asta apa spala pietrele si la final nimeni nu este vinovat.