Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 7 Guests are viewing this topic.

bogdan.stroe

Quote from: shift2rail on November 12, 2024, 04:46:26 PM^^ e mai degraba o veste proasta ptr Ro ca se permite utilizarea Fondului de Coeziune in industria de aparare/productia de armament: in loc de scoli, spitale, cai ferate si sosele rapide vom produce tunuri, arme si munitie.

Mais à la guerre comme à la guerre...

Nu se finanteaza productia de armament si munitie din fonduri UE. Insa este un program pan-european pentru sporirea mobilitatii militare. De exemplu, podul de la Ungheni este facut cu fonduri din acest program. Sau noul pod care se va construi la Giurgiu-Ruse a primit si el finantare de aici.

A8 poate beneficia de fonduri din acest program pentru conexiunea cu Ungheni, de exemplu.
Sau A13 Sibiu - Fagaras poate fi finantat de aici pentru ca langa Fagaras e baza militara de la Cincu unde sunt dizlocate trupe franceze si belgiene.

iulic

@tom_sawyer: Cand o resursa poate fi realocata de la destinatia X la destinatia Y, apare o noua sursa de finantare pentru destinatia Y (chiar daca X+Y = constant). Ce voiam sa ilustrez este ca pot aparea oportunitati de finantare a unor proiecte mature, chiar si prin realocare/redirectionare a unor resurse.
Poate realocarea de fonduri de coeziune nu va fi chiar la nivelul mutarii unor miliarde de la o destinatie catre alta, cum ai dedus din mesajul meu anterior. Dar de ce nu s-ar putea rezolva niste probleme de infrastructura mutand finantarea intre diverse programe (sau chiar optimizand alocarile intre tarile UE)? Din 2007, de cand am intrat in UE, si pana in prezent au fost destule linii de finantare si fonduri utilizate mai mult pentru produs hartii decat rezultate utile societatii. Stiu ca intre timp lucrurile au evoluat, dar raman la ideea ca daca esti pregatit cu proiecte mature, poti valorifica oportunitati de finantare cand acestea apar.

shift2rail

@ bogdan.stroe: e atat de simplu sa te informezi inainte de a posta, dar alegi sa nu o faci.


"Capitals of member states will be told in coming weeks that they will now have more flexibility under the rules to allocate cohesion funds to support their defence industries and military mobility projects such as reinforcing roads and bridges to allow the safe passage of tanks, according to EU officials.

This will include permitting funding for boosting the production of weapons and ammunition, though the ban on using EU funds to purchase those weapons will remain."

https://www.ft.com/content/eb0de7f4-5ba1-460a-a83d-1a7302fc1536


AnRcH

#5478
Quote from: hermes on November 12, 2024, 05:42:31 PMTotusi au trecut peste 24 ore si pe SEAP nu e actualizat nimic...

CNAIR-ul doarme sau ce face? Sau sunt toti plecati in campanie electorala pe la minister?

Da chiar...

Hai, C.N.A.I.R., curaj!

tom_sawyer

#5479
@iulic : avem deja semnate contracte pe rutier de 7 miliarde de euro. Urmează în câteva luni semnarea contractelor pe Meseș și VO Timișoara Vest (1,5 + 0,3 mld).

Alocarea e de 5,5 mld pe rutier.

Astea sunt cifrele. Să vorbești de realocări în cadrul fondurilor de coeziune care să acopere proiecte aflate acum la stadiul de licitație e nerealist.

tom_sawyer

#5480
Pe POIM 2014-2020 rutier Grindeanu se lăuda că pe lângă cele 4,5 miliarde euro a mai cerut 1 miliard în plus pe care l-a cheltuit. Deci 5,5 mld cheltuite pe rutier 2014-2020.

Au mai rămas și proiecte fazate de 1,3 mld care "mănâncă" din fondurile PT 2021-2027 (intră în cele 7 mld contracte semnate, din mesajul de mai sus).

Asta în condițiile în care gradul de absorbție al fondurilor EU pe politica de coeziune 2014-2020 a fost de 99%.

Deci pică și mitul că nu am avut suficiente proiecte ca să absorbim banii avuți la dispoziție. Dacă aveam și mai multe proiecte pregătite, le-am fi fazat și rămâneam cu mai puțini bani pentru proiecte noi în actualul exercițiu financiar.

Mulți dintre voi vorbiți bazându-vă pe impresii, dorințe, gandire pozitivă, etc.


(în caz că se gândește cineva că se vor transfera fonduri de pe feroviar pe rutier: pe feroviar avem alocate 3 miliarde euro și doar Craiova-Lugoj aflat acum în licitație e 3,5 miliarde.

Avem aprobați indicatorii pe CF Ploiești-Focsani: 1,5 mld €. Înmulțim cu 3 până în nord la Vicșani? Că ăsta e adevăratul coridor de mobilitate militară NATO.

Urmează și licitație pentru tunel la Predeal - 1 mld euro)

shift2rail

Pe feroviar anumite tronsoane- tunelul Predeal, probabil  pe modelul tunelurilor Apata-Cata- vor fi finantate din CEF sau chiar Fondul de Modernizare, degrevand PT.

ncb

QuoteTermenul pentru depunerea ofertelor la contractul de proiectare și execuție a lotului 1D de pe secțiunea de munte a Autostrăzii ,,Unirii" A8 este 18 decembrie 2024.

Pentru a veni în sprijinul antreprenorilor, Compania Națională de Investiții Rutiere a extins cu 23 de zile termenul pentru depunerea ofertelor la contractul pentru proiectarea și execuția lotului 1D Joseni-Ditrău al Autostrăzii ,,Unirii A8". Această decizie a venit ca urmare a solicitărilor constructorilor, care au cerut prelungirea termenului cu perioade cuprinse între 21 și 45 de zile. Astfel, înțelegând importanța pregătirii unor oferte competitive din partea antreprenorilor, CNIR a acceptat extinderea termenului cu perioada minimă din solicitările primite.
De asemenea, menționăm că, la licitația pentru lotul 1 D (14,4 km), au fost depuse 109 solicitări de clarificare, iar CNIR a răspuns, în termen, tuturor acestor solicitări.

Facebook CNIR

TeoH9

Chiar sunt curios cum raspunde CNIR la clarificari, daca a păstrat acelasi stil arogant, caracteristic CNAIR, sau vine cu un stil de a lucra onest si transparent?

iulic

#5484
@tom_sawyer
"Stiu ca nu este posibil, dar am venit sa gasim o solutie" - este o afirmatie care ma urmareste de multi ani, dupa ce am vazut-o pusa in practica de un bun prieten de-al meu. Vorbesc de o situatie care parea ca nu are rezolvare si totusi s-au gasit solutii care functioneaza de 15 ani.
Realismul este bun, te tine ancorat in limita posibilitatilor actuale, dar cei care "muta muntii" sunt cei care cauta solutii, chiar si in situatii in care este evident ca "nu este posibil".
Mergand spre o zona mai concreta, reamintesc ca proiectele mari se deruleaza pe mai multe exercitii bugetare - nu trebuie sa dau eu exemple, ai mentionat dejma mai sus de proiecte "fazate" incepute in exercitii bugetare anterioare. Chiar si 1 miliard redirectionat acum, fata de multiplele miliarde necesare infrastructurii, nu este o suma de neglijat. Daca tot veni vorba, de unde a primit Grindeanu miliardul cerut si cheltuit 0e 2014-2020, nu din realocarea de la alte programe operationale care nu au reusit sa il cheltuiasca?
Stiu ca situatia este alta astazi cu privire la capacitatea administrativa, fata de cea de acum 10 ani. Cu toate astea, raman la opinia ca proiectele mature sustinute cu argumente corespunzatoare pot gasi solutii de finantare.

mirceaeliade

Pentru lotul 1D, CNIR pare sa zica pe FB ca termenul e 18 decembrie, dar pe SEAP cred ca apare 25 noiembrie. Oarecum ciudata discrepanta asta.

hermes

Pare sa fie o problema serioasa la SEAP, nici termenul de la licitatia Miercurea Nirajului Sarateni (care probabil a fost amanat) inca nu a fost ajustat.
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

Levente

Secțiunea Miercurea Nirajului / Sărățeni pare că s-a amânat pe data de 31. 12. 2025.
Momentan așa apare pe SEAP.   :lol:

Ionut

Îți dai seama că fix de Revelion se vor depune ofertele.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)