Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

hermes

Am văzut ca era pe pagina FB CNAIR. Altceva voiam să întreb... din ce știu era contract SF și PT cu Consitrans, am văzut declarații ca se scoate la licitație proiectare tehnică și execuție. Deci s-a reziliat cu Consitrans sau cum a rămas? 
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

der_strudel

S-a scos proiectarea din contract pentru ca RIR (rata interna de rentabilitate) era sub 5. Este o clauza in contract care stipuleaza exact faptul ca Proiectarea Tehnica nu se mai face in cazul asta (vezi poza), si va fi inclusa in contractele de executie ulterioare.

In orice caz ma bucur ca s-a facut asa, pentru ca naiba stie cat ar mai fi durat si proiectarea la Consitrans, ca oricum SF-ul era intarziat cu peste un an.

https://imgur.com/a/rir-fDB3oEl


Levente

Oare azi aflăm dacă Nurol sau Ozaltin este desemnat pentru secțiunea Miercurea Nirajului-Sărățeni? :hm:   

Stef

^probabil că va fi amânat până mai aproape de alegeri.  :headbash:

AnRcH

SEAP-ul e încremenit. La 3 ore de la termen nu e nici un anunț pentru Miercurea Nirajului – Sărățeni. Parcă e scos din priză.
 
Dar na, e #A8, mă aștept oricând, la orice, când e vorba de A8!
E un prag psihologic neverosimil, probabil, să avem un al treilea lot cu constructor anunțat pe hulita A8.

GIV

daca  urmatoarele loturi de a se vor termina in urmatorul ciclu electoral in afara de a7  eu cred ca o sa fie miracol

a0 pizza
toate loturile a13 makyol
lotul lu nea beni
erbasu poate sa avem noroc
nu am pus la socoteala lotul de la holdea ca poate cu chiu cu vai o sa fie gata.
la ce viteza are Mapa politicienii o sa ne promita si in 2028 autostrada sibiu pitesti  :lol:  :troll:

nu am o parere despre cele 2 loturi nurol si umb  si tu @AnRcH mai speri la alte loturi pe a8. de unde bani fratilor? nu o sa fie niciun pnrr 3 4 cum ne a tot invatat ue cu fazarea proiectelor inca 3 ani peste exercitiul financiar


gabim

^Nu se construieste numai A7 acum, poti sa pui linistit pe lista si ce se construieste acum: PiSi4 si PiSi5, Holdea, DEx6.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

GIV


iulic

In legatura cu temerile forumistilor, cu privire la posibilele probleme de finantare pentru marile proiecte de infrastructura: UE intentioneaza sa permita tarilor membre utilizarea fondurilor pentru coeziune 2021-2027 (392 miliarde de euro) pentru aparare, inclusiv pentru mobilitate militara (Sursa: Mediafax, Hotnews). Iata o noua posibila sursa de finantare pentru infrastructura de transport, daca autoritatile demonstreaza ca proiecte rutiere/feroviare se incadreaza in conditiile de finantare respective.
Asadar, unele proiecte de pe Programul Transport pot fi eligibile de mutare pe aceasta noua resursa/oportunitate de finantare - de ce nu chiar A8, daca e eligibil, in conditiile discutiilor prelungi de pe aici ca fondurile de pe PT ajung doar pentru A1?
Se pare ca au dreptate cei care au tot insistat de-a lungul timpului ca "bani sunt", insa important este sa avem proiecte mature. In fapt, acest "bani sunt" il intepretez, mai degraba, ca "apar permanent oportunitati de finantare". Una este sa ai proiectul matur in 2024 si sa-l propui pentru finantare in cei 5 ani ramasi pana la finalul perioadei bugetare, alta este sa spui ca iti mai trebuie 2-3 ani sa faci SF-ul.
 

der_strudel

#5470
^ Absolut de acord!

Niciodata in Romania nu s-a pus problema de bani cand a venit vorba de autostrazi. Sa nu uitam cat am platit pentru Bechtel, cate probleme au fost pe A1 si de cate ori s-au reluat contracte. Bani mereu se vor gasi. Prioritar in acest moment este sa legam toate regiunile istorice ale Romaniei la nivel de autostrada, iar pentru obiectivul asta strategic nici nu ar trebui sa stam sa asteptam dupa nimeni, ar trebui sa o facem din banii nostri; asa de important e.

De fapt la noi problema mare a fost exact asta: Nu am avut proiectele pregatite sa le bagi imediat la implementare. Acum le avem. Indiferent ca ne imprumutam, ca primim de la UE, "ca vin americanii" etc, ritmul care s-a inceput in ultimii 2 ani nu pare sa se incetineasca avand in vedere ca licitatii de proiectare si executie se lanseaza in continuare. Daca guvernul ar fi stiut ca nu avem nici o posibilitate de finantare eu nu cred ca ar fi lansat licitatiile.

Si bine ar fi sa nu opreasca investitiile pentru ca ar fi un dezastru pentru foarte multe ramuri economice din tara asta. Avem zeci de mii de muncitori angajati care lucreaza in acest moment la autostrazi/CF, atatia furnizori de tot felul de materiale care si-au marit capacitatile in ultimii ani, subcontractori, transporatori, centre de proiectare, etc. Daca se opresc investitiile cu totul s-ar duce in cap toata industria care inca mai misca la noi. Ar fi cu adevarat un dezastru pentru economie. Chiar sper ca nu avem numai idioti pe acolo pe la guvern... (You sweet summer child...)

tom_sawyer

#5471
Care nouă sursă de finanțare, dacă e vorba de fonduri de coeziune 2021-2027? Voi înțelegeți ce citiți?


Aveți toate informațiile la dispoziție, pe acest forum, pe siteurile oficiale sau puteți să întrebați direct API care e membră în comitetul de monitorizare al Programului Transport ca să vă faceți o idee de câte fonduri avem efectiv la dispoziție prin politica de coeziune 2021-2027.

shift2rail

^^ e mai degraba o veste proasta ptr Ro ca se permite utilizarea Fondului de Coeziune in industria de aparare/productia de armament: in loc de scoli, spitale, cai ferate si sosele rapide vom produce tunuri, arme si munitie.

Mais à la guerre comme à la guerre...

rt25

depinde... ca noi pierdem fonduri pe scoli spitale si diverse alte proiecte si cumva surprinzator am ajuns sa avem nevoie in infrastructura. Inteleg ca am avea liber sa mutam  fonduri intre programele de finantare daca au o justificare militara. Si noi putem justifica cateva proiecte sa mutam finantarea de undeva de unde nu cheltuiem suficient datorita lipsei de forta administrativa...

hermes

Totusi au trecut peste 24 ore si pe SEAP nu e actualizat nimic...

CNAIR-ul doarme sau ce face? Sau sunt toti plecati in campanie electorala pe la minister?
The only time Success comes before Work is in the dictionary.