Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

pest1969

Eu cred ca in 2030 va fi greu sa avem A1 pe Valea Oltului terminat. Dificultatile pot fi multiple: surprize legate de situatia cu banii, riscul unor constructori cel putin carcotasi si sa nu uitam de provocarile reliefului montan.
Pentru A8, 2030 e mai degraba foarte optimist. Macar sa vedem cele 2 capete finalizate in 2027.

ovicor


shift2rail

A8 montan licitata integral:

"Secțiunea de munte Sărățeni-Pipirig de pe Autostrada ,,Unirii "-A8, preluată de CNIR, are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi :

1.Lotul 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km)
Publicat în SEAP. Termen pentru depunere ofertelor : 16.12. 2024

2. Lotul 1D Joseni-Ditrău (14,4 km)
Publicat în SEAP. Termen pentru depunerea ofertelor : 25.11.2024

3.Lotul 2A Ditrău-Grințieș (37,9 km)
Publicat în SEAP. Termen pentru depunerea ofertelor : 19.12.2024

4.Lotul 2B Grințieș-Pipirig (31,5 km)
Documentația a fost transmisă, spre validare, către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) vineri, 1.11.2024."



https://www.economica.net/autostrada-unirii-a8-11_784732.html

ncb

QuoteDocumentația pentru lotul 2B Grințieș-Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii ,,Unirii" -A8, transmisă la ANAP
Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, astăzi, spre validare către Agenția Națională pentru Achiziții Publice, documentația pentru proiectarea și execuția lotului 2 B Grințieș-Pipirig (31,5 km), cel mai dificil lot al Autostrăzii ,,Unirii" -A8.
Este un proiect de o complexitate tehnică ridicată pentru că include lucrări majore de artă (tuneluri, viaducte, poduri și pasaje) și volume considerabile de lucrări de excavare și consolidări.
Lungimea pasajelor și a tunelurilor de pe acest lot este de aprox. 20 kilometri reprezentând aproape 70 % din lungimea întregului lot :
• 16 tuneluri
(cel mai lung, de 940 de metri)
• 60 de poduri și viaducte, două poduri având peste 1000 de metri lungime (cel mai lung fiind podul peste râul Bistrița și DN 15  -1275 metri)
Lotul 2 B care se desfășoară în județul Neamț include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), conexiune cu lotul 2 A și o descărcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2 C (Pipirig-Vânători Neamț/Leghin) pentru a asigura funcționalitatea independentă.
,,În criteriile de evaluare, am prevăzut acordarea unui punctaj pentru utilizarea BIM (Building Information Modelling) și am stabilit criterii pentru a încuraja incluziunea socială, respectiv angajarea persoanelor din județele Neamț, Harghita, Mureș, Iași, Bacău și Suceava", a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Durata de realizare este de 54 de luni, din care 14 luni etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție. Termenul limită pentru depunerea ofertelor în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) va fi stabilit după validarea ANAP.
Secțiunea de munte Sărățeni-Pipirig de pe Autostrada ,,Unirii "-A 8 are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi :
1.Lotul 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km)
Publicat în SEAP. Termen pentru depunere ofertelor : 16.12. 2024
2. Lotul 1D Joseni-Ditrău (14,4 km)
Publicat în SEAP. Termen pentru depunerea ofertelor : 25.11.2024
3.Lotul 2A Ditrău-Grințieș (37,9 km)
Publicat în SEAP. Termen pentru depunerea ofertelor : 19.12.2024
4.Lotul 2B Grințieș-Pipirig (31,5 km)
Documentația a fost transmisă, spre validare, către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) vineri, 1.11.2024.

CNIR

Feri


Xenos

Eu nu prea înţeleg lotizarea asta....

1.Lotul 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km)
Publicat în SEAP. Termen pentru depunere ofertelor : 16.12. 2024

2. Lotul 1D Joseni-Ditrău (14,4 km)
Publicat în SEAP. Termen pentru depunerea ofertelor : 25.11.2024

3.Lotul 2A Ditrău-Grințieș (37,9 km)
Publicat în SEAP. Termen pentru depunerea ofertelor : 19.12.2024

Deci loturile 1 şi 3 sunt foarte grele, implică şi tuneluri şi totuşi sunt foarte lungi; lotul 2 (din numerotarea de mai sus, de fapt 1 D, Joseni Ditrău) este practic în depresiune, complexitate minoră, totuşi are doar 14 km. Care o fi noima?


FMFM

^^
Mai bine sa sape 16 berme in deal decat sa traga traseul DN-ului catre autostrada, ca sa incapa si sensul giratoriu... :madwife:

vancouver

Asta e proiectare cu cizma in plan. Rusine celui care a facut asa ceva, nu e inginer constructor, e doar un om mediocru care a reusit cine stie cum sa ia diploma.

Inclusiv bucla de intrare pe autostrada se putea face ovalizat, cu trecerea peste autostrada nu fix perpendicular, ci usor oblica spre dreapta, si nu mai trebuia umblat nici acolo la deal.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

FMFM

Cu siguranta este mult loc de imbunatatire in cazul acesta, dar ma intreb, pe langa acel angajat care a desenat acest nod, ai nostri beneficiari, aka CNAIR/CNIR, care verifica documentatia ce fac ? Doar numara paginile....

EugenRo

Amplasarea din proiect e de noaptea mintii. Uitati-va pe harta in amonte/ aval +1/+2 km e loc bine-mersi.. :((
Da, cu expropieri. Nu mai zic de devierea raului caci banuiesc ca nu ar construi 3 bretele-pod peste rau.
Parca e cu dedicatie, la cat de abrupt este versantul din DN (vz streetview); parca l-au cautat special. :headbash:

Propunerea mea de mai jos este pentru vecinatatea imediata, asta daca exista vreo ambitie ca sa il amplaseze fix in zona aia..
In plus, configurarea nodului astfel, ar ajuta pentru o intoarcere rapida, tinand cont de distanta mare dintre noduri.


bim14

Documentatiile de pe SEAP sunt la faza studiu de fezabilitate, adica o propunere care poate fi evident imbunatatita/modificata cu justificari corespunzatoare. Sunt convins ca proiectantul cu care va participa constructorul la licitatie va fi unul experimentat, probabil se solicita prin caietul de sarcini experienta similara.
Una peste alta, asistam la un moment istoric, cel in care avem aproape toata A8 in licitatie, asemenea celui cand a fost promulgata legea A8. Au trecut 6 ani de la promulgarea legii, chiar ar fi o minune sa putem circula pe loturile montane in mai putin de 6 ani, cat este termenul propus de beneficiar. Cine stie, poate nu o fi doar un foc de paie facut inainte de alegeri.
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

RataRR

@Xenos presupun ca lotul 1D e separat fix pentru ca e mai usor, deci pot participa la licitatie si companii cu experienta mai redusa (Erbasu,Coni si altele de genul). Si mai este si faptul ca nu par asa multe noduri pe harta API, deci presupun ca se incearca sa fie un singur constructor pe cea mai mare distanta intre 2 noduri consecutive, sa nu ramana muzee cum e acum pe A0N.

naivu

Subscriu la explicatia cu nodurile, fiecare separare de lot este in dreptul unui nod si nici chiar nodurile de peste 30km nu au extra-noduri in mijlocul lotului, si asa este ideal sa fie lotizat un proiect de infrastructura. Este o autostrada de munte, nu sunt f dese locurile unde se pot face noduri sau unde are sens sa se faca un nod, aici geografia dicteaza!

Cetatean

Pe langa solutiile dubioase,cu x berme,cand puteai sa muti cateva sute de m un nod.
Termenele pentru licitatii sunt bataie de joc. Ca si la Cf. Ca ma si apostrofase cineva,ca "toti" stiu documentatiile. As adauga,ca doar "unii",poate le stiu...
Vor sa se bata cu caramaida pe piept la alegeri, ca le-au scos la licitaie,bineinteles pe genunchi.

La cum sunt conditiile la licitatii,sunt curios cati vor reusi sa depuna. Cel mai probabil se vor depune zeci de intrebari. Ai nevoie de o armata de oameni,pentru tehnic,financiar si duae.
Mai ales fiind lot de munte,e greu.

Umb clar favorit. Apoi turcii. Dupa Porr,Strabag. Sunt curios de Dimex/Cona. Si Erbasu.


StefanCelMare

S-a licitat atât cât să facă până și optimiștii să își pună întrebări.    :o

Eu pot fi pesimist in continuare însă.
Avem modelul tunel Meseș la ce înseamnă licitație prelungită, și cred că la nevoie Meseșul poate fi optimist ca durată licitație.

Eu sper să mă înșel, dar pare a fi o șmecherie electorală. Prevăd posibil licitații anulate și lungite până la următoarele alegeri, când poate - poate vom primi câștigători licitație.

Apoi iar lungite până la semnare contract o vreme.

Scopul? Să facă de nedorit guvernarea. Ce partid poate prelua toată promisiunea asta fără să se frigă? Dacă iese cine nu trebuie va fi măcinat la TV că uite, noi am licitat, ăștia nu fac.

Iar dacă câștigă cine trebuie, se lungește zeama cât este nevoie. Ca la unele posturi TV. Rămâneți pe emisie, vom anunța curând ceva important despre pensii. Și stau pensionarii și așteaptă ore in șir.

Sper să mă înșel, ce să zic.