Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

AnRcH

#5400
Diversiune: Teoretic 30km. Nici A8 n-are 115 doar munti.

Oricum, 13 nu ajuta mai nimic Iasi, Neamt, Suceava, Botosani, o regiune cu populatie mult, mult mai mare decat ce poate ajuta A13. Plus Republica Moldova.

Oare de ce toata lumea, inclusiv UE, a realizat asta, doar unii (care se vad 'capitala regionala'' - nici intr-o mie de ani) vor exclusiv pt ei autostrada, ca sa dea in cap la ceilalti?

hummingbird

#5401
Au reapărut baietii de la UMB în Targu-Neamt, poate se apuca de ceva anul asta ???

https://imgur.com/a/cdb8Pw4

aaxel03

^AnRcH Dar A13 ajuta Iasi si Neamt, cu ceva ocol ce-i drept, doar pt Suceava si Botosani e cam departe. Acu daca avem bani pt cei 115 km montani ai lui A8 nu vad probleme, tare sunt curios de unde o sa scoata miliardele.

AnRcH

#5403
Sunt studii științifice făcute la Universitatea Iași din care rezultă că și cei din Bacău ajung în vest mai repede pe A8 decât pe A13.

Nu trebuie miliardele azi, ci în mai mulți ani de construcție. Și nu se discută banii când este vorba de peste 4 (patru) milioane de cetățeni. România are potențial să facă mult mai mulți kilometri de atât, plus metrou încă în trei orașe și vreo 2-3 linii de mare viteză. Sunt convins. Sunt țări mai sărace care fac asta.

Numai să nu mai fure ăștia și să facă proiecte la timp!

tom_sawyer

#5404
Singurul motiv pentru care nu se discută banii e că mai sunt 2 rânduri de alegeri anul acesta.

Stef

Până pe 16 decembrie se pot depune oferte pentru contractul necesar construcției Lotului Sărățeni-Joseni al A8 (secțiunea montană a Autostrăzii Unirii)!

Contractul lansat de CNIR în licitație are o valoare estimată de 6,1 miliarde lei (fără TVA) și o durată de 54 de luni (14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuția lucrărilor).

Pe cei 32,4 kilometri ai Lotului 1C se vor construi inclusiv:
•⁠  ⁠39 de poduri și pasaje;
•⁠  ⁠3 tuneluri unidirecționale;
•⁠  ⁠4 polate;
•⁠  ⁠2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte);
•⁠  ⁠2 parcări de scurtă durată (cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice).

Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aproximativ 16 kilometri și reprezintă 50 % din lungimea totală a acestui lot de autostradă.

Cel mai lung pasaj va avea 1.736 metri, iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri.

Pe Lotul Sărățeni-Joseni vor fi asigurate descărcări provizorii pentru ca acesta să poată funcționa independent, până la finalizarea loturilor vecine.

Construcția este finanțată prin Programul Transport 2021-2027.

Secțiunea de munte Sărățeni-Pipirig de pe Autostrada Unirii (A8) are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi :
1.⁠Lotul 1C (Sărățeni-Joseni): 32,4 km
2.⁠⁠Lotul 1D (Joseni-Ditrău): 14,4 km
3.Lotul 2A (Ditrău-Grințieș): 37,9 km
4.Lotul 2B (Grințieș-Pipirig): 31,5 km

Pentru Lotul 1D (Joseni-Ditrău), data limită stabilită pentru depunerea ofertelor este 25 noiembrie.

Pentru Lotul 2A (Ditrău-Grințieș) se așteaptă validarea documentației.

Până la sfârșitul săptămânii, CNIR va transmite spre validare la ANAP documentația pentru Lotul 2 B (Grințieș-Pipirig), ultimul lot al secțiunii Sărățeni-Pipirig.


Fb Grindeanu

Stefan27

Unde sunt cei care spuneau ca loturile duse la Cnir vor fi îngropate și ca Urtoi și Co vb aiurea, unde unde.????? O sa caut mesajele sa le dau repost?? Serios acum, aveți niște teorii



Stef

#5408
"Undă verde pentru lansarea în licitație a contractului pentru construcția Lotului 2A (Ditrău-Grințieș), parte a Autostrăzii Unirii (A8).
În lungime de 38 km, acesta este cel mai lung lot al secțiunii montane a A8 (Sărățeni-Pipirig).
Contractul, lansat în licitație de CNIR, este finanțat prin PT și are o valoare maximă de 6,4 miliarde lei (fără TVA) și o durată de 54 de luni (14 luni proiectare și 40 de luni execuție).
Data limită pentru depunerea ofertelor este 19 decembrie 2024.
Pe 57% din traseul acestui lot se vor construi tuneluri și a viaducte (21 km).
Pe traseu vor mai fi construite;
•⁠  ⁠un nod rutier (la Ditrău), în județul Harghita, care va asigura conexiunea cu DN 12,
•⁠  ⁠o descărcare provizorie (județul Neamț) care va asigura funcționarea independentă a acestui lot.

Întreaga secțiune montană a A8 are o lungime de 116 kilometri și este compusă din patru loturi :
•⁠  ⁠Lotul 1C (Sărățeni-Joseni): 32,4 km.
Termenul pentru depunere ofertelor în SEAP este 16.12. 2024.
•⁠  ⁠Lotul 1D (Joseni-Ditrău):14,4 km
Termen pentru depunerea ofertelor în SEAP este 25.11.2024.
•⁠  ⁠Lotul 2A (Ditrău-Grințieș): 37,9 km.
Termen pentru depunerea ofertelor în SEAP este 19.12.2024.
•⁠  ⁠Lotul 2B (Grințieș-Pipirig): 31,5 km.
Documentația urmează să fie transmisă, spre validare, către ANAP, vineri, săptămâna aceasta (01.11.2024)."


Grindeanu fb

Stef

"𝐏𝐚𝐬 𝐢𝐦𝐩𝐨𝐫𝐭𝐚𝐧𝐭 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐔𝐧𝐢𝐫𝐢𝐢

Vă anunț că astăzi am avizat indicatorii tehnico - economici pentru obiectivul de investiţii ,,Autostrada Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni". Este o porțiune de 93 km din cei 311 km pe care îi va avea Autostrada Unirii (A8), ce va lega Moldova de Transilvania.

Vorbim despre o #investiție totală de peste 26 miliarde lei, asigurată din #banieuropeni prin Programul Transport 2021-2027 şi de la bugetul de stat.

Este un pas important pentru Autostrada Unirii, al cărei impact va fi enorm: va spori competitivitatea națională și va poziționa țara noastră ca un nod de legătură strategic în Europa de Est.

Este o investiție în mobilitate care va consolida poziția României în cadrul rețelelor europene de transport. Pe termen lung, acest proiect va sprijini o dezvoltare economică echilibrată, oferind Moldovei instrumentele necesare pentru a deveni un actor economic puternic la nivel național și regional.

Mă bucur că aceste investiții strategice prind viață rând pe rând: Pentru cei care nu știu, ca ministru al fondurilor europene am reușit aprobarea pentru 2021-2027 a unui program special dedicat sectorului transporturilor, care peste 305 km drumuri noi sau reabilitate, 𝟐.𝟑𝟕𝟎 𝐤𝐦 𝐝𝐞 𝐝𝐫𝐮𝐦𝐮𝐫𝐢 dotate cu elemente de siguranţă rutieră, 𝟏𝟓𝟎 𝐤𝐦 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐢 𝐝𝐞 𝐭𝐫𝐚𝐦𝐯𝐚𝐢 𝐬̦𝐢 𝐦𝐞𝐭𝐫𝐨𝐮 reconstruite sau modernizate și 𝟔𝟒 𝐤𝐦 𝐝𝐞 𝐜𝐚̆𝐢 𝐟𝐞𝐫𝐚𝐭𝐞 𝐫𝐞𝐜𝐨𝐧𝐬𝐭𝐫𝐮𝐢𝐭𝐞 𝐬𝐚𝐮 𝐦𝐨𝐝𝐞𝐫𝐧𝐢𝐳𝐚𝐭𝐞.

Aceasta este strategia pe care ne-am asumat-o: să asigurăm absorbția integrală a fondurilor europene alocate prin Politica de Coeziune de 46 miliarde Euro, precum și prin Mecanismul de Redresare și Reziliență de peste 29,7 miliarde Euro, ceea ce însemnă să acoperim partea de cofinanțări de la bugetul de stat.

Pentru următorii ani, planificarea bugetară pe termen mediu corespunde cu implementarea unui volum de investiții ce ne plasează pe locuri fruntașe în UE: de peste 7,9% din PIB în anul 2025, 7,7% din PIB în anul 2026, 6,5% din PIB în anul 2027."

Fb Marcel Boloș

tom_sawyer

[CN1074910] Proiectare și Execuție AUTOSTRADA TARGU MURES-TARGU NEAMT SECTIUNEA II MIERCUREA NIRAJULUI – LEGHIN LOT 1C: SARATENI - JOSENI

Data publicare: 30.10.2024
Autoritate contractanta: COMPANIA NATIONALA DE INVESTITII RUTIERE S.A.

Traseul Autostrazii Tg. Mures – Tg. Neamt Sectiunea II: Miercurea Nirajului – Leghin Lot 1C: Sarateni – Joseni (km 45+400 – km 77+800) are o lungime de 32.4 km si se desfasoara pe raza administrativa a judetelor Mures si Harghita.

Valoarea totala estimata:
Intervalul intre : 6.175.213.028,90  si 7.255.212.720,03  Moneda: RON

Valoarea estimata a contractului este de 6.175.213.028,90 lei fără T.V.A. din care Rezerve de implementare conform O.U.G. nr. 101/2020, în valoare de 539.957.245,57 Lei fără T.V.A. Autoritatea Contractanta opteaza pentru achizitionarea ulterioara de noi servicii si/ sau lucrari de la ofertantul a carui oferta va fi declarata castigatoare, in cuantum de 1.079.999.691,13 lei fara T.V.A., reprezentand 20% din valoarea estimata a contractului (fara valorile estimate pentru rezerve de implementare si organizare de santier).

shift2rail

Quote from: Stef on October 30, 2024, 02:19:18 PM"𝐏𝐚𝐬 𝐢𝐦𝐩𝐨𝐫𝐭𝐚𝐧𝐭 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐔𝐧𝐢𝐫𝐢𝐢

Pentru următorii ani, planificarea bugetară pe termen mediu corespunde cu implementarea unui volum de investiții ce ne plasează pe locuri fruntașe în UE: de peste 7,9% din PIB în anul 2025, 7,7% din PIB în anul 2026, 6,5% din PIB în anul 2027."

Fb Marcel Boloș

Uriase aceste rate ale investitiilor (acumularii, dupa cum se numea formarea bruta a capitalului fix in cealalta epoca) in urmatorii 5-6 ani in care va trebui operata si corectia bugetara, dar merita, poate, amintit ca RO opera, in epoca asa-zis de aur, cu rate ale acumularii complet neverosimile astazi de 15-20% din valoarea adaugata bruta. Cu pretul exsangarii consumului final al populatiei...

tom_sawyer

#5412
[CN1074946] Proiectare și Execuție AUTOSTRADA TARGU MURES-TARGU NEAMT SECTIUNEA II MIERCUREA NIRAJULUI – LEGHIN LOT 2 A: DITRĂU-GRINȚIEȘ

Data publicare: 31.10.2024
Autoritate contractanta: COMPANIA NATIONALA DE INVESTITII RUTIERE S.A.

Traseul Lotului 2A Ditrau - Grinties este amplasat pe teritoriul administrativ al judetelor Harghita si Neamt. Terenurile afectate de obiectivul "Autostrada Targu Mures – Targu Neamt: Lot 2A Ditrau – Grinties" sunt situate pe teritoriile administrative ale urmatoarelor UAT-uri: Lazarea [HG], Ditrau [HG], Tulghes [HG], Grinties [NT]. Kilometrajul definit in cadrul Acordului de Mediu este format din insumarea tronsoanelor Targu Mures – Ditrau (km 0+000 – km 92+195) si Ditrau – Targu Neamt (km 0+000 – km 118+912), avand un singur "km 0 (zero)", respectiv cel de pe tronsonul Targu Mures – Ditrau.

Valoarea totala estimata:
Intervalul intre : 6.438.371.854,89  si 7.579.615.950,64  Moneda: RON

Valoarea estimata a contractului este de 6.438.371.854,89 lei fără T.V.A. din care Rezerve de implementare conform O.U.G. nr. 101/2020, în valoare de 570.579.447,87 Lei fără T.V.A. Autoritatea Contractanta opteaza pentru achizitionarea ulterioara de noi servicii si/ sau lucrari de la ofertantul a carui oferta va fi declarata castigatoare, in cuantum de 1.141.244.095,75 lei fara T.V.A., reprezentand 20% din valoarea estimata a contractului (fara valorile estimate pentru rezerve de implementare si organizare de santier).

TeoH9

Deci sunt toate postate? Nu mai inteleg. Harta API vad ca nu e actualizata, acolo intelegeam  :lol:

bim14

Mai este 1 lot: 2B Grinties-Pipirig. Chiar era cineva pe aici care pariase ca nu se va scoate in 2024 la licitatie nimic pe A8. Este intr-adevar o minune ca din 8 loturi avem 2 la care ar trebui sa inceapa executia, inca 2 aproape atribuite, 3 in licitatie si ultimul(2B) sta la rand sa intre pe SEAP. Teoretic ar trebui ca prin 2030-2031 sa avem autostrada de la Pascani pana la Oradea. Sincer, nu stiu ce sa cred vazand atat de multe santiere deschise. Oare are capacitatea tara noastra sa asigure finantarea/cofinantarea atator proiecte?
Chiar sunt curios cine se va inscrie la licitatii.     
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.