Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

DragosC

Probabil pentru ca gura pacatosului adevar graieste si in mod real au bani cu certitudine doar pentru acei 880 de km, pe cand liberalii mint cu tupeu din disperare.
Nu spera si nu ai teama

horatiu.cosma

În ultimele săptămâni PSD încearcă să "fure" jucăria numită "aparența publică de dezvoltat proiecte publice în țară" de la PNL, așa că s-a născut acest duel de înaltă clasă despre cine a îngropat mai tare A8 dintre cei doi protagoniști. Răspuns: ambii, la braț.

hermes

Eu zic ca ne lamurim curand daca acest cor al bocitoarelor care plange de mila A8 aflandu-se exact in pozitia "la guvernare" vrea sa faca si treaba sau nu.
Mai sunt 2 loturi din sectorul montan al A8 care asteapta pana la final de octombrie sa fie trimise la ANAP si apoi sa fie urcate pe SEAP.
Mai lasam o saptamana ca si indicatorii pe Motca-Iasi-Ungheni sa fie aprobati prin HG, cu toate ca CNAIR iarasi a tras de timp cu punerea in transparenta a proiectului (au trecut 3 saptamani de la avizarea in interministeriala). Si apoi concluzionam daca se face si treaba, nu doar (anti)campanie electorala intre toti aktorii politici.
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

bim14

La anutul SEAP pentru lotul 1D: Joseni-Ditrau este incarcata documentatia SF pentru toata A8, cel putin am gasit planuri de situatie pentru alte loturi decat cel ce face obiectul licitatiei, inclusiv dwg-uri. Am descarcat doar cateva fisiere de la inceput ce au planurile de situatie pentru ca nu merge pe niciun browser (Chrome, IE, Opera, Firefox) sa descarc direct arhiva toata. Sunt convins ca au avut constructorii pe cineva care sa munceasca 2-3 zile pentru a descarca toata documentatia.
Din ce am vazut, nodul Ditrau e prins in lotul urmator. Acum nu ca ar conta prea mult, dar nu stiu cat o sa ajute acest lot deschis inaintea celorlalte, probabil va prelua traficul dinspre Toplita spre Sovata. Evident, odata deschis, va pune presiune pe celelalte sectoare de a fi date in circulatie cat mai repede, asa cum lotul construit de Nurol, Nusfalau-Suplacu, va ambitiona autoritatile sa solutioneze cat mai repede lotul cu tunelul Meses. Una peste alta, amplasamentul fiind pe un teren relativ plat, strabatand practic de la vest la est depresiunea Giurgeului, pare un lot abordabil de orice constructor care a lucrat pana acum in tara. Am identificat cateva(7) poduri de 3-4 deschideri, cel mai mare fiind peste raul Mures(adica 4 deschideri cu grinzi la 40 de m), dar partea cea mai grea cred ca va fi pasajul peste calea ferata ce va avea 17 deschideri. Poate cei mari (UMB, Webuild,) vor lasa acest lot pentru cei mici iar ei vor licita pentru loturile mai lungi si mai dificile.   
https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100185752
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

AnRcH

Deja termenele--pentru HG si publicare in MO--limbistilor PSD (hcp) pe care tot ei le-au dat MT-ului au fost depasite. Dar e liniste acolo. Nu au voie sa zica nimic.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=502639156062457&set=pb.100089491306336.-2207520000


 
Plus ca fac o diversiune cu tronsonul Pascani-Iasi-Ungheni, din care lipseste Letcani-Ungheni. Cum adica sa dai HG doar pe Pascani-Letcani? Mai mare nevoie e de Letcani-Ungheni, pentru ca IASI (+ZMI) este singurul mare oras care nu are niciun fel de Centura. E plin de TIR-uri pe vreo 6 BULEVARDE!!! plus cateva strazi mari!
Astia se pregatesc sa dea vina pe Penelisti ca Iasul nu are/va avea Centura pana prin 2029-30. Deci material de campanie si in 2028. Astia is oamnenii!

Bine, ce face Scriosteanu e tot parte din campania electorala mimata dintre Comasati. Clar niciunii nu au chef sa faca #A8. Putem sa ne asteptam din ianuarie sa pice tot castelul asta de nisip cu "construim autostrazi pentru Moldova". Criza domle, austeritate, deficit... Sa-i vazi atunci pe urtoisti ce scuze le gasesc stapanilor lor.



hermes

Unde e asta cu HG doar pe Pascani-Letcani? E o tampenie...
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

P3trut

#5391
@AnRcH hmm, cred ca e doar ceea ce intelegi tu, a intrat in sedinta toata autostrada Motca-Letcani-Ungheni pentru HG si ma astept sa se dea pentru toata.

Oamenii la care faci referire propun sa se scoata anul asta macar Motca-Letcani la Licitatie pentru a ajuta traficul de la Iasi spre A7. Probabil restul la anul, nu stiu, e ciudatica impartirea asta. Si la o mica cautare, se pare ca ei zic chestii, doar ca nu prin pagina asociatiei, ci pe paginile lor personale.

"AMR 37 zile pana la trimiterea documentatiilor de achizitie publica la ANAP pt licitatiile de proiectare si executie a sectorului de autostrada: Motca - Letcani, termenul limita asumat la nivelul MT, CNAIR si CNIR fiind 30 noiembrie 2024!
In 22 oct 2024 a fost pus in transparenta decizionala proiectul de Hotarare de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai tronsonului Motca - Letcani - Ungheni, la aproximativ 3 saptamani distanta de la avizarea in Consiliul Interministerial!"

Interesant de vazut ce le iese, ideea lor e sa profite cumva de contextul alegerilor pentru a avansa cu proiectele in aceea de a fi scoase la licitatie.

Sa zicem ca vor fi scoase la licitatie. Chiar si asa, ramane marea problema a banilor. Sunt (prea) multe proiecte in executie in acelasi timp. Bine, sa zicem ca A7 se cam termina pana se termina proiectarea si se incepe lucrul efectiv pe A8 numai ca va fi A1 inca in constructie pe Valea Oltului si mai sunt multe altele pe langa, gen Arad - Oradea, Buzau - Braila sau Craiova - Targu Jiu. As zice sa ne asteptam la niste epopei gen A3 Cluj - Oradea care si acum e in chinurile facerii si chiar si licitatiilor.

De remarcat aceste presiuni regionale care, cumva, dau roade. Ma refer aici la Arad - Oradea si la ce se intampla cu A8. Poate chiar si Craiova - Targu Jiu si Buzau - Braila se incadreaza aici. In ultimii 4 ani ne-am trezit deodata cu multe SF-uri gata si totul scos la licitatie. A ramas politicul in pana de idei cand vine vorba de campanie electorala de e scos totul pe banda rulanta? Pana la urma licitatiile se pot "tranti" usor prin anulari sau castigatori care o sa munceasca prea putin.

Ma rog, vedem, deja imi dau mult cu parerea si sper sa nu fiu prea tare pe langa subiect. :D Sunt curios ce mai cred si altii, in schimb.

shift2rail

^daca pornim de la premisa ca politicul raspunde presiunilor electoral-regionale, am putea incerca sa reconstruim ierarhia reala din capul decidentilor si necomunicata public niciodata. My hunch, din lunga lista de proiecte necontractate inca la executie, compilata de @tom_sawyer, doar urmatoarele proiecte se vor concretiza pana in 2029/30, in ordinea descrescatoare a sanselor:

1. Arad-Oradea (bazin PNL, conecteaza fiefurilor a doi grei)
2. Craiova-Tg Jiu (bazin PSD, legatura inter-fief PSD)
3. Buc-Alexandria (conectie catre bazin/fief PSD)
4. Montan sau extra-montan A8. A priori,  bazin PSD? Desi mai degraba presiunea creste pe filiera civila, plus perceptia mai larga in societate ca Moldova e nedreptatita fata de restul regiunilor.








SorinMS

Dacă e să o gândim în cheie politică, tronsoanele Ditrău-Joseni-Praid-M. Nirajului-Tg. Mureș ar fi și în interesul UDMR - conectare a zonei secuiești cu autostrazile spre frontiera vestică.

AnRcH

#5394
Quote from: hermes on October 24, 2024, 06:03:35 PMUnde e asta cu HG doar pe Pascani-Letcani? E o tampenie...


Așa au pus ei in tabelul cu termenele chiar pe pagina (4 oct). Diversiune. Bineinteles ca e o tampenie si nu se poate HG asa. (Am pus in link.)
Aș pune imaginea aici dar nu știu cum.

LINK (Tabelul cu termenele)

: https://www.facebook.com/photo?fbid=502639156062457&set=pcb.502639192729120

rocklee

Câți km sunt de la Corbii Mari pana la Giurgiu....aproximativ... :o

ncb

QuoteAutostrada ,,Unirii"- A 8 : lotul Ditrău-Grințieș, care include 19 tuneluri, a fost transmis la ANAP
Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, astăzi, către Agenția Națională pentru Achiziții Publice, documentația pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a lotului 2 A Ditrău-Grințieș de pe secțiunea montană a Autostrăzii ,,Unirii" -A 8.
Durata de proiectare și execuție a lotului cu o lungime de 37,9 kilometri, care se desfășoară în județele Harghita și Neamț este de 54 de luni (14 luni proiectare și 40 luni pentru execuție).
Este un proiect de o complexitate tehnică ridicată pentru că include lucrări majore de artă (poduri, pasaje, viaducte, tuneluri) și volume considerabile de lucrări de excavare și consolidări.  Lungimea totală a tunelurilor și a viaductelor (21 km) reprezintă 57 % din lungimea întregului lot   :
• 19 tuneluri
• 63 de poduri și viaducte
Cel mai lung viaduct, de 1184 de metri, este proiectat la km 35 peste râul Sabău, iar cel mai lung tunel dintre cele 19 tuneluri are 850 de metri.
Pe traseul lotului 2 A este prevăzut un nod rutier la Ditrău (conexiune cu DN 12 în jud. Harghita), iar la Est, în județul Neamț, conexiune cu Lotul 2 B Grințieș -Pipirig, o descărcare provizorie pentru a asigura funcționarea independentă a acestui lot.
Ca element de noutate menționăm că lotul Ditrău-Grințieș va fi prevăzut pe toată lungimea cu garduri ranforsate pentru a împiedica pătrunderea pe carosabil a animalelor sălbatice.
De asemenea, lotul 2 A are prevăzute spații de servicii tip S 3 cu parcare securizată (suprafață totală peste 100 000 mp), parcare de tip S 1, parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) și un Centru de Întreținere și Coordonare.
După validarea ANAP, Compania Națională de Investiții Rutiere va stabili termenul pentru depunerea ofertelor și va publica documentația de atribuire a Lotului 2 A  în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice. Estimăm că la începutul săptămânii viitoare va fi publicat în SEAP și contractul pentru Lotul 1 C Sărățeni-Joseni (32,4 km).
Secțiunea de munte Sărățeni-Pipirig de pe Autostrada ,,Unirii "-A 8 are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi :
1. Lotul 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km)
2. Lotul 1D Joseni-Ditrău (14,4 km)
3.Lotul 2A Ditrău-Grințieș (37,9 km)
4.Lotul 2B Grințieș-Pipirig (31,5 km)





Powered by API/PUM imgur uploader

Sursa: Compania Națională de Investiții Rutiere

tom_sawyer


derby

"Secțiunea de munte Sărățeni-Pipirig de pe Autostrada ,,Unirii "-A 8 are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi"

Si cand ma gandesc ca A13 ar avea sectiunea montana de doar putin peste 30km (Bretcu-Oituz)  :((
Dar in fine sa fie intr-un ceas bun si sa dea Domnu sa traim sa vedem autostrada asta terminata.

athosga

Salut!

Ce se mai intampla intre Ungheni si Miercurea Nirajului?

Mersi