Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hermes

@26id - și eu am nu unul, ci 2 prieteni din Galați care abia așteaptă sa meargă pe A8 către Oradea, ca e mai scurt traseul și dacă și A3 e gata, atunci se va circula rapid din Moldova către Vest.

Webuild suspectez ca vor contesta tot ce se poate peste tot ca sa forțeze CNAIR sa facă recepția la podul de la Brăila. Și de pierdut tot Moldova pierde (vezi Pașcani Suceava)
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

26ld

@hermes Poate fi mai rapid catre Oradea pentru ca va fi A7 pana la Pascani, nu doar A8 montan care abia e lansat in licitatie. :lol:

Intre timp, incearca singur cu google maps si vezi drumurile cele mai rapide pana la Oradea din sudul Moldovei. Acum o luna a facut un prieten din Galati drumul pana la Oradea, ghici pe unde a iesit sa ajunga mai repede? Galati-Tg Secuiesc-Tg Mures-Cluj-Oradea. 10 ore. Asta e ruta cea mai scurta dar nu neaparat cea mai rapida mereu. Acum, sa nu imi zici ca prefera cineva sa ocoleasca spre Pascani niste kilometri buni cand scopul e sa ajunga la Oradea doar ca sa mearga pe A8 montan  :lol:

Ideal pentru cei din sudul Moldovei care au drum spre vest va fi A13 Bacau-Brasov -daca se va face vreodata- sau  Buzau-Ploiesti-Brasov si mai departe pe A13, sau Buzau-Ploiesti-A0-A1 pana la granita, nu A8 montan care e exclusiv pentru nordul si centrul Moldovei, impreuna cu traficul spre vest din Republica Moldova.

Parca erau niste cifre de trafic si cum e preconizat sa atraga A8 traficul, din sud foarte putin. Nu mai stiu unde l-am vazut, as aprecia ceva ajutor sa il gasesc.

hermes

N-ai înțeles sau poate nu am fost eu clar. Prin Tg-Mures și Oradea către Viena și mai apoi spre Vestul Europei, ca nu ma interesează sa meargă lumea la Băile Felix din Galați.
E vorba de transport marfă, nu de plimbări de agrement.
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

bim14

Eu am scris ca e posibil sa atraga trafic si din sudul Moldovei, Vrancea si Galati. De asta cred ca sectorul montan e mult mai important decat segmentul Motca-Letcani. Oricum, la anul incepe sa se construiasca centura la Podu Iloaiei, probabil si la nivel decizional nu prea sunt mari sperante pentru sectorul iesean al A8.
Vorba cantecului "Sa trecem Carpatii, ne trebuie Ardealul"
Intr-adevar, cu cat mai multi ofertanti, cu atat mai bine ca poate nu ajunge un singur constructor sa castige toate loturile. Oricum, nici guvernul nu are capacitatea de a finanta sute de km, sa se imprumute si sa-i investeasca decat pentru a plati pensii speciale si sinecuri bugetare.
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

hermes

Comisia Europeană vrea să vadă stabilitate din partea guvernului român în privința derulării investițiilor cu fonduri europene pentru construcția de autostrăzi.

Este vorba despre proiectele de infrastructură rutieră cuprinse în Politica de Coeziune, prin Programul de Transport, cum este cazul Autostrăzii Unirii – A8, pe traseul Ungheni-Iași-Târgu Mureș.
 
Comisarul european pentru coeziune și reforme, Elisa Ferreira, a raspuns la Bruxelles la intrebarile jurnalistului Lucian Balanuta, de la Radio Romania Iasi.

Sursa: postul Radio Romania Iasi
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

26ld

@hermes Daca tu crezi ca vreun transportator de marfa din sudul Moldovei va alege sa consume timp si combustibil extra printr-un ocol pana la Pascani doar sa ajunga pe A8 montan pe drumul spre vestul Europei, te inseli. Nu mai vorbesc de geografie, restrictii si pante care sunt importante pentru camioane, strict de kilometri si timp pierdut. 


Daca vreodata va fi ruta asta valabila, va fi doar datorita A7+A8+A3. Si vorbim deja de cel putin 7 ani in care nu se va circula pe aici, in cele mai optimiste cazuri. 


hermes

Ai ajuns in sfarsit la vorba mea. De fapt, totul este o chestiune de timp. Din pacate, traseul Bacau-Brasov este inca la faza SF (abia s-a semnat contractul cu firma de proiectare), in timp ce la A8 deja ar trebui sa se intre in executie (loturile din PNRR) si sunt lansate proceduri pentru alte 6 din 8 sectoare pe montan.
Deci daca la A8 ar mai dura 7 ani, mai adauga minim 2 in plus pentru A13 (ignora faptul ca este pe coridor secundar in Masterplanul de Transport).
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

26ld

@hermes Nu am ajuns la vorba ta, ca timpul e relativ si e doar un factor in constructia de drumuri rapide. Tu inca nu ai inteles prioritizarea si cum se face pe criterii obiective, nu in an electoral cand deja ai deficit enorm si supracontractare enorma pe singurul proiect european actual cu bani "aproape gratis" pentru rutier.

tom_sawyer

#5333
Elisa Ferreira: În ceea ce privește autostrada, am confirmat că, de fapt, este o investiție mare, și avem nevoie de o anumită stabilitate și din partea Guvernului român, respectând toate schimbările de politică, pentru a ne asigura și pentru a avea o procedură coerentă și consecventă în construirea acestui drum, care include achiziții publice, lucrări privind compatibilitatea cu mediul și toate acestea. De fapt, acest lucru nu înseamnă că banii sunt pierduți, deoarece, după cum v-am spus, banii sunt investiți de România în multe arii. România arată o performanță îmbunătățită în accesarea fondurilor, în special la nivelul unităților regionale. Simțim încă o mică dificultate în programele naționale, deoarece acestea se referă la proiecte mai mari, probabil, și astfel stabilitatea în preferințele țării ca atare este absolut esențială.

Stabilitatea ar fi însemnat să lanseze licitația pentru A8 înaintea celorlalte licitații pentru autostrăzi lansate anul acesta.
În prezent limita de supracontractare este depășită cu mai mult de un miliard și jumătate de euro.


Pe POIM 2014-2021 am cheltuit pe rutier 5,8 miliarde de euro (a se vedea aici și aici) [Față de alocarea inițială de 4,5 miliarde euro. Cum se poate cineva aștepta ca pe actualul program să se finanțelze proiecte de 15-20 miliarde? :o ]. Acum, pe PT 2021-2027, avem deja contracte semnate de 5,8 miliarde euro și licitații de 15 miliarde euro, excluzând cele 4 loturi A8 montan rămase.


Alin Șerbănescu: În ceea ce privește această autostradă, avem deja două contracte pentru proiectare și execuție semnate. Este vorba de sectorul Târgu Mureș-Miercurea Nirajului și cel de-al doilea sector, Vânători-Neamț-Târgu Neamț, finanțate prin PNRR, au termen de finalizare 2026. Mai avem alte două loturi care sunt acum în perioada de evaluare a ofertelor, deci sunt în licitație: Miercurea Nirajului-Sărățeni și Pipirig-Vânători-Neamț. Deci și aceste două loturi în scurt timp, ca anul acesta, sperăm noi, să aibă desemnați câștigători. După aceea, dacă nu vor exista contestații, se vor putea semna contractele pentru proiectare și execuție. Cele două loturi sunt finanțate prin Programul Transport și mai sunt alte patru loturi și anume Sărățeni-Joseni, Joseni-Ditrău, Ditrău-Grințieș și Grințieș-Pipirig care au fost predate la CNIR. Din punctul nostru de vedere, practic, toate aceste loturi și cele patru predate la CNIR și cele patru pe care le gestionăm noi, au finanțare asigurară. Trebuie să fac o precizare – noi nu lansăm în licitație niciun proiect dacă el nu are, cu certitudine, finanțarea asigurată, deci nu se pune problema să avem proiecte care nu vor avea finanțare.

Ce e cu bold e pur și simplu o minciună. A se vedea mai sus. Plus faptul că licitațiile se lansează cu clauză suspensivă legată de obținerea finanțării.


Daniel Mătăsaru: Regiunea Moldovei este în continuare singura regiune a României fără legătură cu drum de mare viteză cu celelalte regiuni ale Uniunii Europene. Și aceasta, știm bine, înseamnă pierderea de oportunități de dezvoltare economică, înseamnă creșterea decalajelor în raport cu celelalte regiuni, înseamnă părăsirea zonei de către tineri în căutarea unor slujbe mai bine plătite, înseamnă drame familiale, înseamnă vieți omenești pierdute săptămânal în groaznice accidente rutiere. Societatea civilă a încercat să fie un partener de încredere al autorităților române locale și centrale, participând constant la ședințele de progres organizate de către Ministerul Transporturilor prin CNAIR și CNIR. Atunci când am simțit că lucrurile sunt amânate, tergiversate, puse în așteptare, am considerat că este necesar să batem toba tare atât la propriu, cât și la figurat, pentru ca Bucureștiul să audă durerea Moldovei. Suntem astăzi, cu alți pași, mai aproape de maturizarea documentațiilor. Așteptăm o hotărâre de Guvern, de indicatori și pentru segmentul de câmpie – Târgu Neamț – Iași – Ungheni.

Too little, too late. Acțiunea trebuia făcută când încă nu era depășită limita de supracontractare.

shift2rail

Nu as fi atat de sceptic, daca exista vointa politica exista si bani ( de ex, desistind proiecte care nu sunt prioritati zero : Tm-granita sarba, Craiova-Tg Jiu, pletora de Dx-uri,samd).

In acest moment, rezistenta interna impotriva A8 a fost redusa la tacere( inclusiv pe forum),  Comisia UE preseaza puternic ptr conexiunea Moldovei de peste Prut la...A8, iar politicienii romani realizeaza ca pierd voturi intarziind legatura Moldovei cu Vestul. Un cocktail care va face proiectul sa avanseze mai repede decat am putea crede.


tom_sawyer

#5335
Tocmai au întârziat legătura Moldovei cu Vestul, nu e evident? Despre ce teamă de a pierde voturi vorbim?! Nu mai există nicio miză în următorii 4 ani.

O spune destul de clar comisara EU: "stabilitatea în preferințele țării". Adică au venit/vor să vină cu cereri de finanțare pentru câte-n lună și-n stele.

tom_sawyer

#5336
Originalul:
https://www.facebook.com/lucian.balanuta/videos/1052721249887612/?ref=embed_video&t=289
Q [Lucian Bălănuță, Radio Iași]:
Motorways have been one of the main requests of citizens living in the north-east region of Romania and cohesion policy was one of the main instruments in this regard. While we are making progress on highway linking the north and the south, having also our RP funding, a project considered much more important, the one connecting the east with the west, including the extention with the Republic of Moldova, is experiencing some delays. How would you assess the investments in motorway construction during your mandate in this particular region and in Romania in general?

A [Elisa Ferreira]:
Romania has received and is still receiving 24 billion euros in the past period of support (2014-2020). For 2021-2027 has a substantial amount, again, of 31 billion. We don't decide which projects are done in each member state, it's the member state which, through the partnership agreement and according to the normal principles and rules you cannot violate (natural resources, environment, not do damage to the biodiversity), so there are certain rules you have to comply with, but in fact, what we are asking the country is what does the country want to do.
In certain member states, I'm not specifically talking about Romania, we are faced with some instability in the choice of projects, so because we are talking long term, our objective is that member states choose projects that are consensual between the biggest parteners in the country. I remember having a lot of conversation with romanian ministers, roads is not the only thing, a lot of roads have been improved, but there is a lot of investment going on (reconversion in carbon-based industrial areas, recovery of villages and centers, Alba Iulia, Jiu Valley, huge investment also in the healthcare, also sewage, treatment of waste) so investment is split into a lot of subjects/issues. But we can look again at that specific project and I will check if the project has been proposed by Romania, if there are any issues to be tackled with, but in fact there is a lot of money that is the choice of the member state basically, which determins where you use the available funds[...]

sillentium

QuoteContractul pentru proiectarea și execuția lotului Joseni-Ditrău de pe traseul Autostrăzii ,,Unirii" –A8 a fost publicat în SEAP

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 1D Joseni-Ditrău de pe traseul secțiunii de munte a Autostrăzii ,,Unirii" -A 8 a fost publicat, astăzi, în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP), termenul-limită pentru depunerea ofertelor fiind 25 noiembrie 2024.

Anunțul din SEAP :
https://e-licitatie.ro/.../not.../c-notice/v2/view/100185752

Valoarea totală estimată a acestui lot de autostradă din județul Harghita este cuprinsă între 1.021.864.803,87 și 1.202.607.034,59 lei, iar durata de realizare este de 34 de luni, din care 10 luni pentru realizarea etapei de proiectare și 24 de luni pentru execuție. Perioada de garanție este de 60 de luni.
Reamintim că, pe traseul lotului Joseni –Ditrău, cu o lungime de 14,4 kilometri, sunt prevăzute 21 de pasaje și viaducte (3 dintre acestea fiind pasaje tip ecoducte pentru permeabilitatea animalelor) și un nod rutier la Joseni. De asemenea, pe acest lot va fi amenajat câte un spațiu de servicii (stânga/dreapta) tip S1, care include zonă comercială, benzinării, 12 spații de încărcare pentru mașini electrice și toalete. Pentru a se asigura funcționalitatea independentă a acestui lot, contractul prevede și realizarea unei descarcări provizorii în zona de conexiune cu următorul lot (2A Ditrău-Grințieș).
Lotul 1D Joseni-Ditrău este primul publicat în SEAP din cele patru loturi ale secțiunii montane Sărățeni-Pipirig (116 km), urmând ca licitația pentru lotul 1 C Sărățeni-Joseni să fie vizibilă în SEAP după validarea documentației de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP). Preconizăm că în cursul acestei săptămâni va fi transmisă spre validare către ANAP, documentația pentru lotul 2 A Ditrău-Grințieș (38 km). Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027.
Secțiunea de munte Sărățeni-Pipirig de pe Autostrada Unirii A 8 are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi :

1. Lotul 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km)
2. Lotul 1D Joseni-Ditrău (14,4 km)
3.Lotul 2A Ditrău-Grințieș (37,9 km)
4.Lotul 2B Grințieș-Pipirig (31,5 km)
Toate cele patru loturi dintre Sărățeni și Pipirig vor fi în procedură de licitație deschisă până la finalul lunii noiembrie.


CNIR

TeoH9

Poate sa zica cineva daca sunt modificari in cerintele Caietului de Sarcini CNIR vs CNAIR?
Sunt curios daca CNIR chiar vrea sa faca lucrurile altfel, diferit, corespunzator, sau doar a preluat si regurgitat ce a primit de la CNAIR?

dargauda

Simulare 3D la rezoluție înaltă cu traseul autostrăzii Iașului (Moțca-Ungheni)


Ziarul APIX THX