Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RazesIesean

#5310
Segmentul Motca - Ungheni costa 56.74 Mio Euro / KM.
Inteleg ca fug dealurile pe la Rugionasa, Sarca etc si necesita consolidari, cateva tuneluri cut and cover, dar ce dracu is cu preturile astea?

Link https://ziare.com/infrastructura-rutiera/autostrada-unirii-a8-indicatori-aprobare-hotarare-guvern-licitatie-1898857
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~


marisRO

Pozele sunt din zona relocare DC 44 sat Troita jud. Mures. S-a lucrat la un pilot forat - cel putin asa pare. Utilajele sunt acum parcate in zona sat Roteni.

AnRcH

#5313
Quote from: hummingbird on October 08, 2024, 01:30:54 PMSectorul Motca-Letcani e cel mai urgent, restul pana la Prut se poate face și după 2030  :D


Eu unul m-am săturat de diversiunea asta: "sectorul motca-letscani e cel mai urgent"!

NU, nu e cel mai urgent! Urgente sunt toate, dar prefer Sectorul montan, pentru că acolo se pierde timpul, prin munți, pentru ajunge cu exporturile în vest. Nu mă încurcă că pierd 30 de minute la Podu Iloaiei, dacă pierd apoi 2-3 ore prin munți!

Iar asta cu sectorul din nordul Iașului după 2030 mă înfurie și mai mult!

Iașul cu 300.000+ de locuitori (+100.000 in Z.M.I.) e mult, mult mai important decât P. Iloaiei.
Tineți cont, vă rog, că Iașul e SINGURUL oraș mare din România care nu are nicio o centură care să scoată traficul greu, care se desfășoară pe vreo 6-7 BULEVARDE(??) plus alte 4 străzi mari, efectiv prin tot orașul, nu pe la margini, este străbătut non-stop de multe TIR-uri.

Asă că "moțca-letcani" e, logic, cam ultimul, dpmdv!!!

hummingbird

Autostrada pana la Ungheni nu o sa îți scoată camioanele din oraș, mai ales cât timp o sa rămână vama în capăt CUG. Practic doar camioanele ce vin dinspre Sculeni ar întra pe autostrada la Vulturi sau unde o sa fie nod, cele dinspre Albita (care s-au inmultit foarte mult în ultimii 2-3 ani) tot prin Tomesti o sa meargă. Și având în vedere ca moldovenii nici nu cred ca au proiect pentru continuarea autostrăzii spre Chișinău, nu cred ca o sa fie mare trafic prin Ungheni, tot Albita o sa rămână principala vama cu Rep. Moldova.

slartibartfast

#5315
Dacă se face podul și conexiunea cu R1 așa cum e el, cred că o să atragă o bună parte din traficul de pe M1. M1 în sine e mai bun ca R1 și nu trece prin localități, dar cu podul făcut la Ungheni, R1-Ungheni-A8-A7 o să fie o conexiune mult mai bună cu orice altă destinație din România și din alte țări decât Albița-Vaslui etc (M1-DN24B-DN24-...).

Ca să completez: din Chișinău pleacă trei drumuri importante spre nord-vest:
  • M1 - drum care nu trece prin localități, deși e 1+1 și are intersecții la nivel (chestie tipic sovietică, Via Baltica actuală prin Letonia și Estonia e la fel), duce prin Rezervația Codru la vama Albița
  • R1 - drum național tipic, cu trecere prin localități, dar nu foarte multe (sunt câteva sate sunt ocolite, iar prin orașe trece prin zonele periferice fără a fi considerată ,,variantă") duce la Ungheni via Strășeni-Călărași; probabil el va vi dublat de autostrada Iași-Chișinău când/dacă se va face
  • M5 - drumul spre Bălți, nu servește la conexiunea cu România; se poate ajunge pe el doar la Stânca-Costești, și (cu ocol) la Sculeni; pentru a ajunge însă la Sculeni R1+R16 e o conexiune mai directă
Spre sud, nu există legături prea directe; doar rețele care te aduc indirect la Leova, Cantemir și Giurgiulești (doar ultima e de luat în seamă pentru o legătură serioasă, dar nu e de interes pentru traficul legat de A8 și de Iași.

AnRcH

#5316
@hummingbird

Poate nu ai informația ca este în derulare și SF-ul pentru VO Iași Est, care rezolva--cu #A8--toata problema cu traficul greu, de tranzit, inclusiv scoaterea lui de pe Bucium.

Sau, când se termina VO Vaslui, facem și DJ 248 cu portanță de DN și gata, vin pe acolo.

Vama se propune a fi schimbata, oricum e complet absurd sa fie in oras. La HUB-ul Cristesti (sau la Letcani).

Si nu ma intereaza ce prefera est-moldovenii daca nu ii las sa intre in oras de la Albita, cand au alternativa Ungheni.

Scoaterea TIR-urilor de pe bulevardele(?!) Iașului, Cel mai POLUAT oraș din Romania, este cea mai mare urgenta, reală, de sănătate, economica si de trafic, mult mai mare decât 10 Poduri Iloaiei si 10 Tg Frumoase!


Oricum, idea e că 'moțcaletscani' nu e nici pe departe ''celmaiurgent'' sector din A8!!


Feri

#5317

Autostrada ,,Unirii" - A8, secțiunea de munte : documentația pentru lotul Joseni-Ditrău, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația pentru proiectarea și execuția lotului Joseni-Ditrău, al doilea lot al secțiunii de munte a Autostrăzii ,,Unirii" –A8.

Lungimea lotului 1 D Joseni –Ditrău este de 14,4 kilometri, iar durata de execuție de 34 de luni, din care 10 luni pentru realizarea etapei de proiectare respectiv 24 de luni pentru execuție.

Lucrări de artă : pe traseul lotului Joseni –Ditrău care se desfășoară în județul Harghita sunt prevăzute 21 de pasaje și viaducte (3 dintre acestea fiind pasaje pentru permeabilitatea animalelor tip ecoducte) și un nod rutier tip ,,trompetă" la Joseni. De asemenea, pe acest lot va fi amenajat un spațiu de servicii (stânga/dreapta) tip S 1 care include zonă comercială, benzinării și toalete.




CNIR

Stefan27

Unde sunt cei care cântau prohodul A8?
Cei care știau ei ca loturile ajunse la CNIR nu vor fi scoase niciodată.
Într-adevăr doar timpul va spune dacă ați avut dreptate sau nu, daca loturile vor fi îngropate sau nu(licitatii, contestații etc)
,dar până acum să vedem partea plină a paharului, au fost scoase 4 loturi montate și mai rămân 2 !(cei drept tot din Transilvania, dar ce mai contează)

mircea

Îmi vine să vomit când văd nodul ăla trompetă cu kilometri de drum de legătură în plin câmp... La DN13B, niște bretele simple în N DN-ului (cum sunt la Traian Vuia, Arad Sud, Pecica, etc) sunt arhisuficiente!

AnRcH

#5320
Daa, si pe A7 sunt niste aberatii din astea si mai mari.

O fi ceva tehnicalitati pe care nu le intelegem noi.

danpandrea

@mircea probabil au vrut să evite niște defrișări.

mircea

Ce defrișări sunt de făcut aici? cei 3 copăcei extra de pe malul pârâului? Să fim serioși.

bim14

E cat se poate de clar ca sectorul montan este prioritatea acestei autostrazi. De la Motca la Letcani se poate circula relativ decent la nivelul drumurilor noastre nationale, cu exceptia celor 2 blocaje de la Podu Iloaiei si Targu Frumos. De sectorul montan va beneficia intreaga zona a Moldovei, de la Suceava la Bacau, poate chiar Vrancea si Galati.
Din pacate, in ultimii 20 de ani, politicienii locali, greu incercati cu dosare penale (ultimul primar al Iasului a facut puscarie pe bune, actualul are o multime de dosare penale, actualul presedinte de consiliu judetean are si el cateva dosare penale pe cap) nu au urmarit nici macar o secunda interesul cetatenilor pentru a putea construi 2 centuri ocolitoare la Podu Iloaiei si la Targu Frumos. Din acest motiv este Iasul campion la poluare, pentru ca orasul a fost cedat mafiei imobiliare fara ca primaria sa contracareze efectele absolut infioratoare ale sutelor de blocuri crescute in oras.
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

26ld

@bim14 S-o crezi tu ca va beneficia sudul Moldovei in vreun fel de A8 montan. Am prieteni din Galati care prefera sa traverseze pe la Oituz cand se duc spre Nadlac pentru ca e mai liber si mai usor decat pe la Lepsa. Sau ca sa evite aglomeratia de pe valea Prahovei, pe unde trece autostrada4fun.


@Stefan27 Hai sa ne bucuram si cand vedem ca aktorii au mai asfaltat un metru: fericire mare, aplauze! E acelasi principiu si aici, pana la executie e cale foarte lunga si e an electoral. Deja am vazut pe A7 cum a contestat Webuild documentatia facuta de profesionistii nostri, te astepti sa nu se gaseasca ceva hibe in sectorul montan? Ar fi o minune.