Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 6 Guests are viewing this topic.

hermes

#5265
Un selfie unde ar trebui deja sa lucreze UMB pe Leghin Motca de ce nu și-a făcut? E nu doar penibil în goana sa după imagine, dar evita cu nonșalanță orice subiect îl dezavantajează.
Am ras când am văzut poza de după semnătura contractului la pod, era cel mai mic dintre toți cei din fotografie, și cel mai fudul.
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

roberthpop

Roberth Pop

P3trut

#5267
Preluat de pe Fb CNIR.

QuoteConsiliul de Administrație al CNIR a aprobat lansarea licitațiilor pentru loturile montane ale Autostrăzii ,,Unirii" –A 8 (secțiunea Sărățeni-Pipirig)
Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere a aprobat, marți, 1 octombrie, lansarea licitațiilor pentru proiectarea și execuția celor patru loturi montane ale Autostrăzii ,,Unirii" –A 8, secțiunea Sărățeni-Pipirig, cu o lungime totală de 116 km.
Cele patru loturi sunt :
1. Lotul 1 C Sărățeni-Joseni (32,4 km.)
2. Lotul 1 D Joseni-Ditrău (14,4 km.)
3.Lotul 2 A Dirău-Grințieș (37,9 km.)
4.Lotul 2 B Grințieș-Pipirig (31,5 km.)
Pe traseul celor patru loturi din județele Mureș, Harghita și Neamț sunt prevăzute 38 de tuneluri și 183 de poduri, pasaje și viaducte. Termenele de realizare sunt de 54 luni (14 luni proiectare și 40 luni execuție) pentru loturile 1 C, 2 A și 2 B, iar pentru Lotul 1 D de 34 de luni (10 luni proiectare și 24 execuție).
Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport (2021-2027).




Powered by API/PUM imgur uploader

Here we go!

Pareri, impresii? Va place lotizarea? Ce ziceti de sursa de finantare, e realista? Cum vi se par termenele? Pana unde credeti ca se va baga UMB, daca se va baga (eu cred ca da, pana la Lazarea doar)?

tom_sawyer

#5268
Câte licitații și/sau contracte în curs trebuie să se anuleze ca Finanțarea să fie asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport (2021-2027)? :o

Archi

1D pare ok cu 10 luni proiectare + 24 de luni executie, e un lot plat. In rest imi pare putin 40 de luni executie tinand cont de relief dar mai ales de previziunile sumbre ale bugetului pe urmatorii ani.

shift2rail

^ lista de proiecte in licitatie compilata de @tom_sawyer (13.7 mld eur) ofera o mare flexibilitate decidentului de a prioritiza la contractare A8 montan (~4 mld eur), in dauna celorlalte trasee. Trebuie doar vointa politica.

hummingbird

Sa le scoată licitație odată și apoi o sa vedem anii următori de finanțare. O sa dureze vreun an numai sa avem câștigători (cu indulgenta :lol: )

cosminn

"Autostrada Unirii A8: Undă verde pentru ultimele patru loturi montane. Vor avea 38 de tuneluri"

sursa

GAC

nu finantarea e problema, oricum va trebui sa ne imprumutam, de bine de rau macar sa stim ca bagam banii imprumutati in ceva trainic si nu in pensii si salarii. eu ma tem ca abia la urmatorul ciclu electoral vom vedea oil de intrat in teren pt aceste sectoare. pana atunci poate se mai inventeaza vreo facilitate financiara la ue, eventual ca sa lege ukraina de sudul europei. daca nu eurobonduri la 30 de ani.

voicul

Cred ca afirmatia "nu finantarea e problema" poate sa fie combatuta cu multe exemple practice - gen proiecte de 3 ori mai mari decat bugetul alocat de UE.

Dar de acord - mai bine banii bagati in investitii decat in salarii/pensii.

pasadia

Pentru ca se pare ca toata lumea e ok cu faptul ca vom bloca bani, resurse si sperante in A8 montan (Sovata - Pipirig) inaintea sau poate chiar in dauna A8-ului iesean (adica Pascani - Iasi), imi permit sa intreb altceva - e mai important sa construim loturile astea, sau cele lipsa de la Cluj spre Oradea? Meses sau Ditrau - Grinties?

ivladbogdan

Depinde pe cine intrebi. Ca sa citez un fost coleg de pe vremea cand se construia Gilau-Nadaselu si aveam o discutie la masa despre autostrazi: "lasa-ma dom'le cu autostrazile ca si asa nu merg eu pe ele, mie sa-mi asfalteze strada pe care stau".
Ei bine, asa e si aici.
Daca ma intrebi pe mine, vreau sa aleg pe unde s-o iau cand merg in concediu spre vest, pe A3-A10-A1, sau sa continui pe A3 pana la granita, in functie de ce chef am, deci sa se traga tare pentru finalizarea Cluj-Oradea, eventual daca se poate, mi-ar placea si un Sibiu-Brasov complet. Iar A8 sa se faca numai pana la Sovata, mie imi este suficient.
Dar daca spun asta cuiva care locuieste in Moldova, s-ar putea sa ma loveasca cu ceva in cap.
E vorba doar de perspectiva.  :D

naivu

^^^A8 are mult mai mult sens împreună cu A3 Cluj-Oradea, dar de la Turda spre Occident există alternativă (A10-A1), de la Moldova nu prea, ca urmare A8.montan mi se pare un pic mai important decât A3 Cluj-Oradea. Și era mai important A8 Iași-Pașcani, dar ... și încă nu avem proiect matur.

tom_sawyer

#5278
Hai să vedem cum e cu finanțarea asigurată din fonduri europene:

Miercuri, 23.09.2020, C.N.A.I.R. S.A. a semnat contractul având ca obiect "Proiectare și execuție Varianta de ocolire Galați", cu ofertantul declarat câstigător Asocierea S.C. SA & PE Construct S.R.L. – S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L.
Valoarea contractului este de 705.282.636,69 lei fara TVA.
Traseul are o lungime de 33,6 km.
Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.
Durata contractului este 12 luni perioada de proiectare, 42 luni perioada de execuție a lucrărilor, 120 de luni perioadă de garanție a lucrărilor.

https://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-semnat-contractul-de-%E2%80%9Eproiectare-%C8%99i-execu%C8%9Bie


24 Septembrie 2020
Contractul de proiectare și execuție a variantei ocolitoare a municipiului Galați a fost semnat ieri, la Braniștea, de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) cu asocierea SC SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL. Aceasta are la dispoziţie 12 luni pentru proiectare și 42 de luni pentru executarea lucrărilor la drumul cunoscut drept Centura Mare a Galațiului. La eveniment au fost prezenţi premierul Ludovic Orban și ministrului Transporturilor, Lucian Bode.

"Proiectul face parte dintr-o suită de astfel de investiții care își propun ca, în următorii 5-6 ani, Galațiul și Brăila să fie conectate la Coridorul 4 Pan-European și Coridorul 9 Pan-European", a declarat premierul Ludovic Orban.

Valoarea proiectului este de peste 705 milioane de lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile.

"Această variantă ocolitoare are 33,6 kilometri, din care peste patru kilometri sunt doar structuri, vom avea 33 de pasaje și viaducte, două parcări, un tunel și două noduri, este un obiectiv complex, care sperăm să își aducă contribuția la dezvoltarea zonei", a precizat Gabriel Budescu, director tehnic în CNAIR.

https://www.viata-libera.ro/prima-pagina/153025-incepe-proiectarea-variantei-ocolitoare-a-galatiului-contract-semnat-in-mijlocul-campului

Video cu Budescu:
https://www.facebook.com/CNAIRSA/videos/cnair-a-semnat-contractul-de-proiectare-%C8%99i-execu%C8%9Bie-varianta-de-ocolire-gala%C8%9Bimi/248989283151750/

AdrianB1

@pasadia , sper ca e alegerea pe care nu va fi nevoie sa o facem. Ne trebuie ambele. Economic vorbind, tunelul Meses s-ar putea sa aibe raportul cost-beneficii mai defavorabil, pana la urma poti urca Mesesul si cobora pe noua centura Zalau relativ usor, dar sa traversezi Carpatii Orientali doar pe DN e mult mai dificil. E o parere personala, am mers pe ambele.

Sunt cateva cazuri de loturi lipsa foarte scumpe care totusi sunt acceptabile. Cel mai bun exemplu e Margina pe A1, daca de la Sibiu la Budapesta ai 15 km lipsa pe autostrada strangi din dinti si mergi mai departe. Daca ai 100 km lipsa, e mai greu. Daca 15 km cu tuneluri costa cat 100 km de traseul mai usor, cred ca as prefera cei 100 km. Dar, dupa cum spuneam, sper sa nu fie nevoie sa alegem una sau alta, poate cel mult care sa fie prima dintre ele.