Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

alin_simeriaveche

Reiau  :lol:

Surprize!! Azi dimineață pe la 6:30 când mergeam spre muncă (între com Gheorghe Doja și Tg Mureș pe varianta Ungheni Acățari) am văzut o foreză in câmp, fix în zona unde va trece A8 peste acest DN13 sau E60

Stef

Scriosteanu:


Astăzi au fost avizați indicatorii tehnico-economici în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii necesari construirii 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗧𝗮𝗿𝗴𝘂 𝗡𝗲𝗮𝗺𝘁 - 𝗜𝗮𝘀𝗶 - 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 #𝗔𝟴.

Acest tronson de autostradă face parte din Autostrada Unirii #A8, iar principalele caracteristici prevăzute sunt:
✅️ 93,2 km lungime traseu
✅️ 101 structuri (poduri și tunele)
✅️ 14 tuneluri
✅️ 4 spații de servicii
✅️ 2 Centre de Intreținere și Coordonare
✅️ 11 noduri rutiere
✅️ 6 parcări de scurtă durată

Valoarea totală estimată este de 26,39 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Următorul pas constă în înaintarea documentației către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației pentru a fi avizată în Consiliul Interministerial și, ulterior, poate fi aprobată în Guvernul României și demarată procedura de licitație.

TibiV

Uneori, astfel de anunturi sunt de-a dreptul hilare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruia88

Daca inteleg bine este restul de A8 pana la Iasi , intrebarea mea este unde se fac cele 14 tuneluri? zona respectiva nu este doar deal adica nu inteleg necesitatea acestor tuneluri ....

Poate cineva sa faca lumina?

hvm

Între dn2 și pascani, și apoi mai multe de la Letcani spre Ungheni. Prin nordul Iașului as zice. Nu stiu cate sunt intre Pascani si Letcani sau daca sunt, dar dacă te uiți mai în urma vavrem si schițele pe forum sau cauta pe harta proinfrastructura. Ar trebui sa fie toate acolo.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Stef

Între Lețcani și Ungheni sunt o serie de dealuri (remember, Iașul orașul celor 7 coline - doar că-s mult mai multe în proximitatea orașului). Prin ele trec tuneluri și între ele viaducte. De asemenea, geologic vorbim de un teren foarte dificil.

hummingbird

Posibil sa fie 2 3 tuneluri și între Pașcani și Târgu Frumos unde e succesiune deal-vale (prin zona Costesti-Ruginoasa)

GDC

#5197
Postarea #4879 a lui @tom_sawyer oferă mai multe detalii despre tuneluri.
Pe scurt:







Powered by API/PUM imgur uploader

Deci avem 12 tuneluri cut & cover distribuite pe toate cele 4 tronsoane și 2 tuneluri forate: unul de 450m între Letcani și DN 24 și altul de 1700m între DN24 și Ungheni.

Arnold.debreczeni

Quote from: alin_simeriaveche on September 03, 2024, 02:28:41 PMReiau  :lol:

Surprize!! Azi dimineață pe la 6:30 când mergeam spre muncă (între com Gheorghe Doja și Tg Mureș pe varianta Ungheni Acățari) am văzut o foreză in câmp, fix în zona unde va trece A8 peste acest DN13 sau E60


Poze făcute in data de 04.09







Powered by API/PUM imgur uploader

ncb

Multumim, Arnold! Pare ca in curand o sa pui iar drona la treaba :D

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on March 22, 2023, 07:25:27 PMÎn continuare nicio discuție în spațiul public despre posibilitatea de a construi cele mai dificile sectoare de munte în regim half-profile.

^ Acum un an și jumătate atrăgeam atenția asupra riscului de a rămâne fără finanțare și soluții pentru a aduce proiectul la costuri rezonabile astfel încât să fie împins înainte. Rezultatul: mult rahat aruncat în ventilator (Bucur&Urtoi) sau indiferență/"să discutăm de lucruri serioase"(MVA).

Astazi, proiecte nesemnificative la nivelul rețelei precum Focșani-Brăila și Timișoara-Moravița sunt deja la ANAP, iar altele (Filiași-Tg.Jiu, A4 Techirghiol) deja în licitație.

A8, la insistența lui Urtoi trecută la CNIR, stă și speră la anularea unor proiecte deja începute pentru a avea vreo șansă să fie finanțată într-un interval de timp rezonabil.

hefaistos

Încurcate sunt căile licitațiilor!
Tunelul Meses e în licitatie de nu mai știu când.
Dar in principiu ai dreptate, nu exista coerenta in alegerea proiectelor prioritare.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

shift2rail

^^ linia rosie e tragerea integrala a granturilor din PNRR (si din structurale, cef, fond modernizare, repowerEU, orice euro_cent care vine gratis)

 pentru asta se face totul, cum se spunea in alte vremuri: artificii tehnice, modificat prioritati in master plan, transfer de proiecte de la pnrr-imprumuturi catre pnrr-granturi, transferuri intre pnrr si pt, pnrr si fond modernizare, samd, in functie de maturitate si de probabilitate de succes a implementarii pana in 2026.

naivu

Nu contează câte licitații se încep, contează câte se termină. În 2024 s-au semnat doar Chiribiș-Biharia, viaductele de la Nadaselu (ambele putând fi semnate din 2023 dar trenate intenționat) și TgMureș-MNirajului. Să vedem, din toate licitațiile în curs de lansare, câte se vor finaliza și când :)

GIV

@naivu conteaza cati bani se platesc / facturi se achita