Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#5175
Focșani-Brăila licitat înainte de A8. S-a lămurit toată lumea cât de flagship, core, strategic e considerat proiectul de autorități dacă altul care nu e pe rețeaua TEN-T e băgat în fața lui?



https://transport.ec.europa.eu/news-events/news/sustainable-and-resilient-transport-network-bringing-europe-closer-together-2024-06-13_en

Powered by API/PUM imgur uploader

RazesIesean

Tu chiar crezi ca pe astia ii doare ceva de Core TEN-T etc sau ce directii sunt agreeate cu Uniunea Europeana?
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

tom_sawyer

#5177
Nu, dar sunt uimit câtă pace e pe la asociațiile militante în timp ce fondurile disponibile se duc la vale.

LE:










facebook.com/urtoi.catalin

GIV

Quote from: Johnny1711 on August 28, 2024, 05:58:18 PMAu fost depuse astăzi 3 oferte pentru proiectarea și execuția lotului #Pipirig – #VânătoriNeamț (#Leghin), partea tronsonului de autostradă #TârguMureș - #TârguNeamț (A8):

1. Asocierea DANLIN XXL SRL (lider) – INTERTRANSCOM IMPEX SRL – MITHRAS BUILD SRL (România)
2. Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) - INFRAVIS S.R.L. (Turcia – România)
3. Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. - SPEDITION UMB S.R.L. - TEHNOSTRADE S.R.L. - EURO-ASFALT d.o.o. (România – Bosnia Herțegovina)
hai sa mai vedem un mic aspect pozitiv. nu a licitat nici aktor, nici pizza

tom_sawyer

#5179
Vânători Neamț-Pipirig
https://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100235300

1. Asociere : DANLIN XXL (Leader),Intertranscom Impex S.R.L.,MITHRAS BUILD,
DANLIN XXL  Ofertant (leader)
EN-EZ INSAAT SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI Tert
ALCRO TRADE S.R.L. Subcontractant
Intertranscom Impex S.R.L. Ofertant
MITHRAS BUILD Ofertant
CONSITRANS  Tert si subcontractant
PIROTEHNIC OSB Subcontractant
(și alții)

2. Asociere : SA & PE CONSTRUCT SRL (Leader),Euro-Asfalt,TEHNOSTRADE S.R.L.,SPEDITION UMB,
SA & PE CONSTRUCT SRL  Ofertant (leader)
B.A.M.A. GRUP S.R.L.  Subcontractant
EXCLUSIVE TELECOMMUNICATION SOLUTIONS Subcontractant
INTEGRATED ENGINEERING SYSTEMS Subcontractant
PIROTEHNIC OSB Subcontractant
WILDLIFE MANAGEMENT CONSULTING Subcontractant
CIS GAZ Subcontractant
Euro-Asfalt Ofertant
TEHNOSTRADE S.R.L. Ofertant
SPEDITION UMB  Ofertant

3. Asociere : OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Leader),INFRAVIS S.R.L.,
OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.  Ofertant (leader)
PROYAPI MUHENDISLIK VE MUSAVIRLIK ANONIM SIRKETI  Tert si subcontractant
YUKSEL DOMANIC MUHENDISLIK LIMITED SIRKETI Subcontractant
ELEKTRA INVEST  Subcontractant
DANAVI Subcontractant
INFRAVIS S.R.L. Ofertant
(și alții)


hummingbird

Probabil turcii se încadrează cu experienta la tuneluri la asocierea Danlin..unde i-au mai găsit și pe ăștia, numai ei știu  :lol:

GIV

@hummingbird  stand pe facebook sau tik tok cred ca nu..

TeoH9

Turcii care ii sustin pe DANLIN XXL cu experienta similara la tuneluri au in portofoliu in total lucrari de 412 Milioane USD.
Mi se pare incredibil de putin, ca termen de comparatie, UMB a avut doar anul trecut venituri mai mari, doar pe una dintre firme (SA&PE construct).

Oare ce rahat turcesc a gasit DANLIN?

tom_sawyer

#5183
Tot ce contează e că au făcut tuneluri.


Vedem la evaluarea ofertelor dacă vor fi descalificați sau nu.

Konter

EN-EZ sunt ca Vahostav, VDH AD sau OPR Asfalt, doar cu experienta. Au mai licitat cu Trameco. Cat ajuta experienta asta, discutabil.

iulic

Legat de podul prabusit de la Lutca, am avut o discutie la un sprit cu cineva din CJ Neamt, care mi-a explicat contextul si situatia. Subliniez ca omul nu e direct implicat in problema si nici nu stiu cat de completa sau corecta e povestea.
In primul rand, la pod a lucrat exclusiv firma Darcons, partener in asociere, fara ca Danlin XXL sa fie implicata (partea lor din contract a vizat cu totul alte lucrari).
In al doilea rand, a existat o expertiza ale carei concluzii au fost ca podul nu poate fi reabilitat, solutia corecta fiind demolarea si reconstructia. Beneficiarul, CJ Neamt, nu a fost de acord cu solutia aceasta, considerand-o prea scumpa, prea radicala etc.  Au contractat o a doua expertiza, care a propus solutia ce a si fost aplicata si in urma careia podul s-a prabusit  :(  (In paranteza fie spus, expertul nr. 2 e pensionar, ajuns acum undeva pe la 65-70 de ani).
Parerea mea (daca nu va intereseaza, sariti peste ea): cum se stie, oamenii (+ firme, institutii etc.) nu au incredere in primul specialist abordat (meserias, inginer etc.) si cer "second opinion" pentru variante mai ieftine sau mai performante, mai bune, mai inovatoare etc. Al doilea specialist vine si iti spune: stai calm, primului i-a fost lene sa caute o solutie si ti-a propus ce a fost mai comod/mai simplu/mai profitabil pentru el. Iti gasesc eu o varianta cu un cost mai convenabil. Recunoasteti tipul de gandire, v-ati confruntat cumva cu el?
Si uite asa se prabuseste podul... Acum fa-i seniorului dosar penal, poarta-l prin instante si pe la 70+ de ani baga-l in inchisoare, daca cumva nu face infarct sau AVC pana la decizia definitiva.

hvm

#5186
A fost discutat si in presa acest lucru. Ce nu se intampla este ca acel dosar penal sa fie trimis in judecata si eventual respectivul sa fie chiar condamnat pentra ca urmatorii sa se gandeasca de doua ori la optiuni:
- vor sa petreaca batranetea in inchisoare pe baza unei solutii care poate ucide
- vor sa stea acasa linistiti pe baza unei solutii care sa fie sigura.

Si asa nu vor mai lesina podurile....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

hefaistos

Aia nu e solutie. Una e sa-ti asumi riscuri, alta e sa fii cioflingar.
Consolidare prin dublarea greutății tablierului la un pod cu tiranti? Proble mea e ca pe lângă prostul care a semnat un astfel de proiect ar trebui eliminați de pe piața și toți cei ce au făcut bani ușori. Nu exista ca esti"doar executant". Dacă se caut un pic o sa se găsească legătura între așa-zisul proiectant și cei ce au avut interesul sa se găsească o carpeala ieftina. Prea ieftina de data asta.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Hercule

O "reparatie" similara a fost la podul Morandi din Genova.
Acolo au incastrat tirantii in beton si au incarcat tablierul cu parapeti. Rezultatul se stie.

Deșteaptă-te române!

bim14

Este chiar o analiza post prabusire a podului de la Lutca, facuta de un prof de la Facultatea de Constructii din Iasi, in care s-a demonstrat ca solutia consolidarii a fost o tampenie care nu a facut decat sa incarce suplimentar structura deja avariata/degradata a podului. Prin urmare, nu stiu cata vina a avut aici constructorul atat timp cat el doar a executat ce a propus un expert si a proiectat cineva autorizat.
Revenind la A8, cred ca 4 loturi licitate sunt mai mult decat ar fi sperat si cel mai optimist locuitor al zonei. Partea care ma sperie este ca nu stiu de unde or sa gasesasca finantare din moment ce aproape 7% din PIB se duce pe plata dobanzilor creditelor luate de guvern. Sa vedem cat se mai poate imprumuta statul, doar ca trebuie sa o faca pentru a inchide macar proiectele PNRR. Din 2027 sper sa avem macar 20 de km pe an inaugurati.
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.