Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Feri

E un pic offtopic dar referitor la Focșani - Brăila pe lângă interesele locale mai este și un considerent strategic militar.
Posibil din cauza aceasta să se fi inversat prioritatea cu Buzău - Brăila.

tom_sawyer

#5146
Tocmai că Buzău-Brăila s-ar putea să fie mai important în cazul ăsta.

Argumentul militar la proiecte cu ciclu lung de implementare cum sunt cele rutiere nu cred că e primordial. Sunt mai eficiente reparații la căi ferate și ranforsări de poduri existente.

emk

#5147
Focșani-Braila e ca să te miști în spatele frontului: intri pe la Siret-A7 (a se citi Cernauți) și ieși pe la Isaccea (a se citi destinația Odesa), mai ales că există podul de la Brăila care te scoate la câțiva km de Isaccea.

Iar dacă la un moment dat se realizează Dex Constanța-Tulcea, jumate de țară o să meargă la mare pe Dex Focșani-Brăila. Și chiar fără Dex CT-TL, mulți vor merge la mare pe Dex Focsani Braila și mai departe prin Măcin.

Nedumerirea mea e legată de Dex Bacau-PiatraNeamt: ok deservește zona aia, dar care e șpilu din spate?

bim14

Quote from: naivu on August 20, 2024, 11:25:45 PM@bim14 , bineinteles ca orice lot finalizat e util, dar utilitatea lui poate fi mai mica la inceput si creste pe masura ce este continuat de alte loturi si atinge maximul in momentul in care este finalizata toata autostrada cap-coada!
Segmentul MNiraj-Sarateni fara segmentul Acatari-MNiraj nu este cu mult mai util decat ar fi Acatari-MNiraj fara MNiraj-Sarateni, dar impreuna aduc autostrada de la TgMures la Sovata-Praid, de unde prin DN13B ai ajuns la Gheoghieni; deja traficul dinspre cheile Bicazului se va muta de pe Toplita-Reghin pe noua autostrada.
De obicei ultimul lot nefinalizat devine cel mai util  :) ! Incearca sa-ti imaginezi segmentul A1 Holdea-Margina fara Sibiu-Holdea si fara Margina-Nadlac  :) !
Eu am zis ca nu poti avea toata autostrada construita deodata si ca nu poti spune ca un lot nu are utilitate. Fiecare lot este important pentru ca intr-un final sa avem o autostrada intreaga construita. Cum si in ce ordine se vor construi, e treaba finantatorului si constructorului.
De la Tg. Mures la Miercurea Nirajului vor fi 20 de km de autostrada A8, clar mai buni decat doar cei 10 "utili" de la Tg. Mures - Acatari.
Din punctul meu de vedere, as finaliza A8 de la Tg. Mures la Ditrau in loc sa pornesc si Pascani-Iasi, asta privind doar din punctul de vedere al resurselor financiare limitate. In acest mod, presupun ca s-ar atrage si traficul de pe Toplita tot pe A8, evident cu cel de pe Cheile Bicazului si astfel ar beneficiar de A8 mai multi cetateni.

Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

tom_sawyer

#5149
Quote from: a.l.x on August 14, 2024, 03:34:53 PMAm avizat astăzi în Consiliul Tehnico Economic (CTE) al CNAIR Studiul de Fezabilitate pentru autostrada Târgu Neamţ – Iasi – Ungheni!

Beat that:

Quote from: Feri on August 22, 2024, 04:00:56 PMAstăzi, 22.08 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărârea Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții ,,Autostrada Timișoara-Moravița", județul Timiș
Quote from: tom_sawyer on August 22, 2024, 04:18:34 PMDocumentaţia tehnico-economică elaborată a fost supusă spre analiză şi a fost avizată de către:
- C.T.E.- C.N.A.I.R. S.A. cu avizul nr. 5677 din 08.08.2024;
- C.T.E.-Ministerul Transporturilor și Infrastructurii cu avizul nr. 134/143 din 09.08.2024;
- Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice cu avizul nr. 54/21.08.2024

Să vedem dacă merge la fel de repede și pe A8.

tom_sawyer

#5150
Cum lucrează CNIR-ul (Urtoi included, care a declarat că nu crede că se licitează ceva înainte de 15.11.2024) la proiectul flagship. Între timp, CNAIR-ul probabil că-i trage tare cu Timișoara-Moravița.



















facebook.com/CNIRSA

Geri

#5151
O miscare urata din partea Ministerului Transporturilor si a CNAIR-ului fata de A8 si nu numai.

Parcurs ,,fulger" pentru încă un proiect de infrastructură din Timiș. Autostrada A9 Timișoara – Moravița, aprobată în Guvern la 5 zile de la publicarea proiectului și înainte de a se termina dezbaterea publică

Foarte urata miscarea asta.

Asa urata cum e descoperim ca daca vor, pot, daca nu, orice virgula sau gandac blocheaza.

Pe acelasi subiect:
sursa www.economica.net - Autostrada Timișoara – Moravița: Guvernul României a aprobat miercuri indicatorii drumului de mare viteză spre Serbia UPDATE

,,Banatul va avea o nouă autostradă! Încă o etapă importantă pentru construcția autostrăzii Timișoara – Moravița a fost parcursă, după ce Guvernul a aprobat, astăzi, indicatorii tehnico- economici", transmite pe Facebook șeful Transporturilor.

Potrivit lui, cei 72,93 km ai acestei autostrăzi, care va asigura legătura dintre Timișoara și Moravița (frontiera româno-sârbă), vor avea un important impact în consolidarea economiei din zona de vest a României.

Cu o valoare de 14,59 miliarde de lei (cu TVA), asigurați prin Programul Transport, noua autostradă (parte a rețelei TEN-T) va fi construită în totalitate pe raza județului Timiș, într-o perioadă de maximum 48 de luni (după semnarea contractului), mai spune Grindeanu.

A8 pe ce coridor se afla?
Dintr-un alt punct de vedere asta pare o miscare de campanie electorala.

danpandrea

^fix asta este: o mârlănie electorală și nimic mai mult.

mdragos

Parca vad ca scot la licitatie lotul 1 inainte de alegeri, numa bine pentru votanti.

tom_sawyer

#5154
S-au depus ofertele pentru Pipirig-Vânători Neamț.

GIV


tom_sawyer

Urmează să posteze pe facebook lăudăroșii :lol: . Încă nu apar pe SEAP.

Johnny1711

Un nou pas important pentru construcția unui nou lot al #A8 (#AutostradaUnirii)!

Au fost depuse astăzi 3 oferte pentru proiectarea și execuția lotului #Pipirig – #VânătoriNeamț (#Leghin), partea tronsonului de autostradă #TârguMureș - #TârguNeamț (A8):

1. Asocierea DANLIN XXL SRL (lider) – INTERTRANSCOM IMPEX SRL – MITHRAS BUILD SRL (România)
2. Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) - INFRAVIS S.R.L. (Turcia – România)
3. Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. - SPEDITION UMB S.R.L. - TEHNOSTRADE S.R.L. - EURO-ASFALT d.o.o. (România – Bosnia Herțegovina)

Contractul, finanțat prin Programul Transport (#PT) are o valoare maximă de  3,38 miliarde de lei (fără TVA) și o durată pentru proiectare și execuție de cel mult 48 de luni (12 luni proiectare și 36 de luni execuție).

Pe traseul în lungime de 19,3 km vor fi construite și 7 #tuneluri în lungime totală de 1,44 km:

- tunel bidirecțional, cu lungimea de 490 m, situat în apropierea localității #Pîțîligeni;
- tunel unidirecțional pe calea , cu lungimea de 90 m, situat în apropierea localității Pîțîligeni;
- tunel bidirecțional, cu lungimea de 70 m, situat în apropierea localităților Pîțîligeni-#Stînca;
- tunel bidirecțional, cu lungimea de 130 m, situat în apropierea localităților Pîțîligeni-Stînca;
- tunel unidirecțional pe calea 1, cu lungimea de 80 m, situat în apropierea localităților Pîțîligeni-Stînca;
- tunel bidirecțional, cu lungimea de 300 m, situat în apropierea localității Stînca;
- tunel bidirecțional, cu lungimea de 280m, situat în apropierea localității Stînca.

a.l.x

De unde are experiență pe tunele Danlin XXL?

P3trut

Or fi trebuit sa sape sa scoata podul ala cazut, din pamant.  :D