News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 5 Guests are viewing this topic.

hefaistos

#5130
Nurol nu a dezamăgit dar a avut un lot mic și simplu.
Lotul Tg Mureș Miercurea Nirajului nu mai e la fel de ușor. Iar lotul Miercurea Nirajului - Sovata pare a fi și mai.
Tocmai ca nu-mi doresc sa vad Straco, Aktori, Pizzarotti și alții. Dar din păcate Mapa de exemplu da semne de epuizare înainte sa înceapă maratonul.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

florin74

^sunt epuizati inainte de a incepe incalzirea pentru maraton.

ncb

Nurol se misca chiar bine pe A7

GIV

Quote from: tom_sawyer on August 19, 2024, 05:42:54 PMe cam degeaba Tg.Mureș - Miercurea Nirajului.
ce-mi place expresia ca un lot finalizat si deschis e cam degeaba :lol: :badday:

naivu

^TgMureș-Acățari este ultraimportant, dar restul până la MNiraj nu are mare utilitate dacă nu se continuă până la Sovata (sau are importanță majoră strict pt miercurinirăjeni  :) )

Feri

QuoteMinisterul Mediului a emis Acordul de Mediu pentru tronsonul din județul Iași al A8 Autostrada Unirii Târgu Neamț – Iași – Ungheni, a anunțat marți prefectul județului Iași, Petru Bogdan Cojocaru.
economedia

bim14

Cum ar putea fi construita autostrada A8 daca sugeram ca un lot izolat nu are utilitate? Proiectul A8 trebuie privit in ansamblu. Asa cum si autostrada Sibiu- Pitesti a inceput cu loturile de pe capate, la fel se intampla si la a doua traversare a Carpatilor. Orice lot deschis este util, doar si prin faptul ca sensurile de circulatie vor fi despartite. 
Asa putem sa ne intrebam ce utilitate are lotul Nurol de pe A3? Ce trafic este acum pe acea portiune? Dar fiind o veriga din A3, putem admite ca este esential in proiect. 
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

mircea

Contractul ăsta miroase a mort din fașă. 6 luni proiectare și 24 de luni execuție, în condițiile în care ai 2 tuneluri...

mdragos

Stai sa vezi cand constata ca nu au drum sa duca forezele pentru studii geo. Taiat copaci etc => proiectare 18 luni  :D

Xander

"Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Iași a emis Acordul de mediu pentru proiectul ,,Autostrada Tg. Neamț – Iași – Ungheni" propus fi realizat pe teritoriul județului Iași, se arată într-un comunicat primit la redacție.

Conform APM Iași, acordul de mediu emis marți, 20 august, pentru proiectul tronsonului ieșean al Autostrăzii A8 este un act de reglementare extrem de important, prin care sunt stabilite condițiile și măsurile pentru protecția mediului care trebuie respectate în cazul realizării investiției. ... "

https://apix.ro/apm-a-dat-unda-verde-autostrazii-iasului-a-fost-emis-acordul-de-mediu/

naivu

@bim14 , bineinteles ca orice lot finalizat e util, dar utilitatea lui poate fi mai mica la inceput si creste pe masura ce este continuat de alte loturi si atinge maximul in momentul in care este finalizata toata autostrada cap-coada!
Segmentul MNiraj-Sarateni fara segmentul Acatari-MNiraj nu este cu mult mai util decat ar fi Acatari-MNiraj fara MNiraj-Sarateni, dar impreuna aduc autostrada de la TgMures la Sovata-Praid, de unde prin DN13B ai ajuns la Gheoghieni; deja traficul dinspre cheile Bicazului se va muta de pe Toplita-Reghin pe noua autostrada.
De obicei ultimul lot nefinalizat devine cel mai util  :) ! Incearca sa-ti imaginezi segmentul A1 Holdea-Margina fara Sibiu-Holdea si fara Margina-Nadlac  :) !

mircea

@mdragos pe dealurile de la Măgherani/Sărățeni accesul e facil.

tom_sawyer

#5142
Măi, dar asociațiile astea cu A8 pe frunte chiar fac concurs la mers pe burtă? CNIR-ul își consumă resursele de timp și oameni cu un proiect cu zero șanse la finanțare europeană (adică zero șanse și la finanțare de la buget) și ei nu zic nimic să nu cumva să deranjeze? De caietele de sarcini pentru A8 cred că nici nu s-au apucat.

Mă refer la DEx Focșani-Brăila (cu caiet de sarcini "realizat la 80%"):

- nu e pe niciun coridor TEN-T (nici Core, nici Extended Core, nici Comprehensive)
- în anul 15 de exploatare - pentru care se dimensionează drumurile, să zicem 2045, nu atinge 11000 de vehicule MZA. Asta înseamnă clasă tehnică III, adică o bandă/sens
- în planul investițional 2021-2030 este trecut ca proiect cu implementare după 2030
- nu apare în lista proiectelor eligibile pentru finanțare din PT 2021-2027, conform documentelor adoptate de guvern (apelurile de proiecte)
- jumătatea de sud va fi paralelă cu partea din DN25 care e în licitație pentru extindere la 2 benzi/sens


Ce ziceți @API @Ionut, trageți voi un semnal de alarmă?

Ionut

O să scriem de atingerea limitelor pe PT probabil, la un moment dat. :)

tom_sawyer

Se mai scot ultimele două loturi din Filiași-Tg.Jiu și s-au atins.