Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Johnny1711

Au fost depuse două oferte pentru construcția lotului #MiercureaNirajului – #Sărățeni #A8 (#AutostradaUnirii)!

- NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
- Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) - INFRAVIS S.R.L. (Turcia – Romania)

Contractul cu o valoare de licitație de maximum 3,35 miliarde lei (fără TVA) prevede 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuție) pentru construcția acestui lot în lungime de 23,4 km.

Pe traseu vor mai fi construite 2 #tuneluri bidirecționale cu o lungime însumată de aproximativ 1,07 km:

- un #tunel bidirecțional (740 m) în apropierea localității #Măgherani,
- un #tunel bidirecțional (330 m) în apropierea localității #Chibed.

Acest lot de #autostradă va traversa denivelat #DJ135A și #CF407 și va permite accesul într-un nod rutier care va face conexiunea cu #DN13A.

Finanțarea contractului este asigurată prin Programul Transport (#PT) 2021-2027.

#CNAIR #dezvoltare #investitii #infrastructură #CristianPistol

gruia88

Paradox istoric se bat turcii sa uneasca provinciile istorice romanesti!  O:-) Domnul sa fie cu ei!

Feri

Este OK, ambii constructori se descurcă bine la noi. Și fiind doar două oferte nu ar trebui să se prelungească prea mult atribuirea.

satanistu

Ma gandesc ca poate fac si o intelegere, ia unu lotu asta, si celalalt lotul de langa Tg. Neamt, ca sa nu ne/se chinuie cu contestatii. Sper.

florin74

Oare nimeni nu isi pune problema de ce doar 2 firme participa???
Din punctul meu de vedere ceva nu e in regula pe piata....

GIV

mai da si nea scrio vesti relativ bune. hai nurol O:-)

tom_sawyer

#5121
^^ Pentru că nu știu ce vor la tuneluri, probabil nici investigațiile geo pe care le au nu sunt suficiente (pe celelalte 4 loturi rămase e și mai jale).
Le cer ofertanților să facă o ofertă cu soluția destul de ciudată și rar folosită din SF pentru tuneluri rutiere forate (tuburi despărțite de un perete comun) ca să le poată compara zic ei. După aia în implementare, dacă trebuie modificată soluția, mai aveți la dispoziție 120 milioane de euro rezervă de implementare.

Și timpul absurd de scurt pentru proiectare, de 6 luni.

Quote from: tom_sawyer on August 04, 2024, 11:25:33 AMS-au publicat pe SEAP clarificări pentru Miercurea Nirajului-Sărățeni:

https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100178353

Intrebare 181
Referitor la structura tunelurilor, va solicitam sa clarificați daca distanta dintre cele doua tuburi ale fiecărui tunel este o cerință imperativa sau aceasta distanta poate fi adaptata la soluția tehnica propusa de ofertanți pentru fiecare tunel.

Raspuns 181
In vederea asigurarii tratamentului egal al tuturor ofertantilor, pentru elaborarea unor oferte tehnice si financiare corecte, competitive si comparabile, nu sunt permise in faza de ofertare modificari / oferte alternative fata de solutiile cuprinse in Studiul de Fezabilitate si in Cerintele Beneficiarului.

Ulterior, in implementarea Contractului, pot aparea situatii pe care nici Autoritatea Contractanta si nici operatorii economici nu le pot anticipa la momentul ofertarii.
Astfel, in baza studiilor de teren realizate si in conditiile in care situatia o impune, si numai cu aprobarea expresa a Beneficiarului, coroborat cu faptul ca este necesara intreprinderea tuturor demersurilor pentru realizarea si finalizarea lucrarilor, va informam ca in functie de fiecare situatie, si daca este cazul, Autoritatea Contractanta va aplica in mod corespunzator prevederile Clauzei 37 [Modificari] din Conditiile Generale de Contract, procedura de Modificare stabilita in cadrul Contractului de Lucrari, precum si prevederile legale in vigoare in materia achizitiilor publice.

Modificarea contractului de achizitie publica nu trebuie sa conduca in niciun caz la alterarea rezultatului procedurii de atribuire, prin anularea sau diminuarea avantajului competitiv pe baza caruia Antreprenorul a fost declarat castigator in urma finalizarii procedurii de atribuire. Este important de specificat faptul ca
anumite situatii care pot genera cheltuieli se regasesc deja mentionate in Lista categoriilor de cheltuieli care se finanteaza din rezervele de implementare - parte integranta din Documentatia de atribuire si care pot fi utilizate in scopul pentru care au fost introduse. Precizam ca utilizarea rezervelor de implementare se va realiza doar in conditiile prevazute in Metodologia de utilizare a acestora din cadrul din Acordul Contractual.

De asemenea, conform articolului 104 alin 8 din Legea nr. 98/2016, autoritatea contractanta are dreptul de a utiliza pe o perioada de 3 ani de la momentul semnarii contractului si suma de 597.838.939,61 lei fara TVA, menționată deja de către Autoritatea Contractantă la cap. II.1.5) din Instructiuni catre ofertanti, suma fiind
destinată pentru achizitia ulterioara de noi servicii și/ sau lucrări similare de la ofertantul a carui oferta va fi declarata castigatoare.



E mare noroc că sunt și astea două oferte, că fără lotul ăsta e cam degeaba Tg.Mureș - Miercurea Nirajului.

Să vedem ce fac pe celălalt lot în licitație, oare se roagă de UMB să salveze situația? Dacă mai poate duce cămila...

hummingbird

Sincer ma așteptam în partea Ardealului sa liciteze Strabag. Pe lotul de la Pipirig cred ca o sa liciteze UMB (împreună cu bosniecii) și turcii, fiind lotul în continuarea celui deja castigat.
De urmărit Nurol, care a licitat și pe Oradea-Arad parca, și mai are și A7 plus lotul de la Târgu Mureș din A8.

GIV

@hummingbird nurol termina pe a7 pana o sa trebuiasca sa intre in paine pe a8.. numai bine.. o sa i vina manusa daca vor castiga si oricum nu e nicio garantie ca vor lua ceva pe oradea arad

tom_sawyer

Sunt desemnați câștigători (contestați) și pe VO Timișoara Vest.

hummingbird

Pe primul lot din A8, cel deja adjudecat, ar trebui sa cam termine proiectarea, deci un an o sa meargă în paralel cu 2 șantiere mari.

hefaistos

Nurol îmi pare ca se cam întind. Cel puțin în România au dus câte un contract mic. Iar Ozaltin, deocamdată, jumătate din jumătate de lucrare la DEx12. Ma rog, nefiind presiunea PNRR cred ca ne vom distra de-a prelungirile. Precum Mapa pe PiSi 2. Și dacă se încurcă și Makyol cu ceva pe A13 o sa avem "turcii care ne-au blocat autostrazile".
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

tom_sawyer

#5127
O altă firmă turcească care a licitat la tunelurile Lugoj-Deva și Meseș este KOLIN, poate se bagă ăștia pe Pipirig-Vânători Neamț.
Pe Meseș au mai licitat și TEKFEN-DOGUS.

GIV

dintre toti nou-venitii pe la noi sau cei care si-au mai bagat nasul la autostrazi, nurol nu a dezamagit deloc.

hai sa ii comparam
cu  Corsan Corviam, cu straco (de ai nostri n-ai fi zis ca nu se descurca desi cu licitarea aia la 40% nu spun mai multe)
cu  Aktori care au destule contracte castigate in tara, feroviar -  rutier si sunt un consortiu destul de maricel,
cu pizzarotti care au tras pisica de coada pe a10 si nici pe a7 nu rup norii...

asa ca nu imi fac prea mari griji cu privire la nurol si nici ca turcii blocheaza autrostrazile. pana si ALSIM a terminat destul de rapid daca e sa compari cu loturile mentionate mai sus. Cati ani are aktor intarziere pe lotul feroviar? cand o sa termine lucrarile? sa rezolve CNAIR SI MT birocratia de pe loturi la timp si mai apoi sa vedem cat vor intarzia turcii. sa vedem bugetul MT si alocarile  pt loturile astea si cat de repede vor face platile si de unde

Alexandrei22

Quote from: satanistu on August 19, 2024, 05:06:05 PMMa gandesc ca poate fac si o intelegere, ia unu lotu asta, si celalalt lotul de langa Tg. Neamt, ca sa nu ne/se chinuie cu contestatii. Sper.
Ce spui tu aici este foarte ilegal. "Înțelegerile" astea între companii la licitații sunt ilegale.