Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

hummingbird

Aveți idee câte tuneluri sunt pe porțiunea Letcani-Pascani? Restul pana la Ungheni se poate face și în 2040..

tom_sawyer

Ai linkuri către documentația de mediu în postarea mea pe pagina precedentă, vezi acolo.

hummingbird

Deci ar fi 6 tuneluri pana la Letcani, toate tip cut&cover, cel mai lung de 600 m, din ce am văzut. Mai multe și mai dificile ar părea de la Letcani la vama, inclusiv tunelul forat de 1,7 km.

AdrianB1

Realist si rezonabil, Motca-Letcani ar rezolva cea mai mare parte a problemei cu cea mai mica parte din costuri, pentru partea de A8 din Moldova. Ulterior, pe masura ce se gasesc bani, Letcani-Ungheni.

mirceaeliade

Cred ca MVA ar trebui sa isi schimbe numele in MVT......

iulic

#5105
Mi-aduc aminte de un celebru podcast unde a fost invitat un inginer de la Geostud, in perioada in care se efectuau forajele geologice pe traseul A8 Ungheni - Iasi - Motca. Acel specialist a explicat ca pe traseul autostrazii se gaseste asa-numita "argila de Bahlui" care are niste proprietati mai deosebite. Mai exact, are are potential mare de umflare-contractie in functie de umiditate. Nu poti construi drumuri pe un asemenea material, fara a adopta solutii complexe. De asemenea, tot din declaratii ale unor specialisti a rezultat ca dealurile de pe traseu prezinta potential de alunecari de teren.
Nu sunt specialist, dar intuitia imi spune ca pretul suprinzator de mare este legat tocmai de acest specific geologic, care necesita solutii costisitoare. Daca solutiile propuse - poduri, pasaje, tunele - sunt cele mai eficiente economic si ingineresc, evident ca nu ma pot pronunta.
Mergand pe aceasta idee, propun sa facem o analogie cu situatia de pe A10 Sebes-Turda (sau de pe A1 Margina-Holdea). Frecvent apar stiri legate de A10, unde se inregistreaza surpari. Periodic e nevoie de reproiectari, demolari si reconstructie sau reparatie a unor portiuni. Aceeasi intuitie imi spune ca, daca vom insuma costul initial, la care adaugam toate costurile ulterioare de reconstructie si actualizam preturile (materiale si C+M), ajungem la un cost/km la fel de surprinzator ca pe A8.
Pe A1 nici nu mai stiu cate discutii au fost legate de alunecarile de teren, care necesitau solutii mai costisitoare. Dupa tot felul de studii si proiecte facute si refacute, acolo s-a ajuns pana la urma. La ce cost total/km s-a ajuns in final? Daca ar trebui sa realizam acum pentru A1 sau A10 un SF cu studii geologice facute ca la carte, cu studiu si solutii de mediu corespunzatoare, credeti ca s-ar ajunge la costuri de 15 mil. Euro/km? (intrebare retorica, evident).
A nu se intelege ca toate propunerile tehnice trebuie insusite de specialisti faca o analiza critica, insa a pune pur si simplu sub semnul intrebarii niste solutii si costuri fara a cauta si ce le-a generat, cred ca este gresit.

dr4qul4

Sau se pregateste terenul pt UMB. Chiar cu licitatie la 80%, castiga tot pentru ca au pucntaj maxim pe restul.
Pacat ca nimeni nu poate veni cu mai putin de 80%. Eu as mai scadea procentul asta minim, deoarece la preturile actuale pot sa apara tot felul de solutii. Poate n-ar strica sa-l reduca pe la 65-70%.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

iulic

Sa intelegem ca, daca UMB liciteaza si eventual castiga loturi pe segmentul A8 Pascani - Iasi, rezulta "v-am zis eu!". Nu conteaza eventualele conditii tehnice care au dus la preturile mentionate. Eu am tras niste concluzii de nespecialist incercand sa interpretez informatii tehnice, dar asta cu "se pregateste terenul pentru UMB" e pura speculatie (chiar si daca in final tot ei vor castiga PT + executie).

dr4qul4

nu ar fi o problema daca:
- nu s-ar intarzia licitatiile inca 1 an (ca executia primelor loturi sa inceapa abia peste vreo 2,5-3 ani)
- UMB nu ia mai mult de jumatate din loturile A8 (intre Ditrau si Ungheni)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


bim14

Terenurile cu potential de umflare-contractie sunt raspandite prin toata tara, asta nu inseamna ca nu se mai poate construi nimic pe ele. Din cate am vazut, mai toate structurile(poduri, viaducte) au fundatii indirecte, prin intermediul pilotilor, deci nu sunt influentate de prezenta acestor pamanturi. In rest, presupun ca studiul geotehnic prevede masuri pentru construirea si exploatarea in siguranta a constructiilor amplasate pe astfel de terenuri. 
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

tom_sawyer

#5111
Urtoi: conform indicatorilor de performanță CNIR, termenul pentru scoaterea la licitație a loturilor A8 montan este cel târziu trimestrul I 2025.
Urtoi nu crede că se vor scoate la licitație până la alegeri (jumătatea lui noiembrie), ci până la sfârșit de an. [așa zicea și în 2023]


În același timp, stadiul de realizare a caietului de sarcini pentru Focșani-Brăila este 80%.

Dpmdv, partea montană e "pa și pusi". Poate se mai poate face ceva pe Pașcani-Lețcani cu fonduri exclusiv de la buget.

hummingbird

Ar fi fost bun măcar lotul următor după Pipirig (pana la Tulghes parca) sa se treacă de Petru-Voda, dar consider ca e mult mai important tronsonul Pascani-Letcani, unde e cel mai mare trafic.

iulic

#5113
Asadar, responsabilii de la diverse niveluri au taraganat-o sub diverse pretexte, ca sa ajunga in stadiul "pa si pusi".

@bim14 Ideea mea nu era ca nu s-ar putea construi, ci ca este nevoie de solutii mai costisitoare pentru a construi pe asemenea terenuri (ploti forati, pasaje, tuneluri etc.).

shift2rail

De ce comunica doar acest @urtoi, prin intermediul unui podcast! despre un proiect hyperimportant ca A8?

Ar trebui chestionata direct pletora de directori, secretari de stat, ministru sau chiar prim.