Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

vladfero

#5085
Sunt destule lucrari complexe, dar totusi nu este prea mult un cost de 28.2 282 milioane RON/km?

LE: multumesc a.l.x pentru sesizarea greselii

tom_sawyer

#5086
Valoarea de construcții-montaj (C+M) e ceva mai mică decât valoarea totală pe care au dat-o ei.


Poate postează Scrioșteanu o poză cu documentul oficial.

a.l.x

#5087
^^
Puțin mai mult decât ai zis tu. Costul este de aprox 56,9 mil EURO/km fără TVA.

Să vedem cu cât se scade la licitații.

DragosC

Nu spera si nu ai teama

AdrianB1

- 101 poduri/pasaje,
- 14 tuneluri,
- 11 noduri rutiere, etc

In 93 km. Chestiile astea costa. De-aia ziceam ca in comparatie cu chestii pe camp gen ocolirea de la Tuzla A8 e foarte scump si de-aia e lasat mai la coada. Sunt niste miliarde de euro pe minus, da mai bine electoral sa cheltui 2-300 de milioane pentru 100 km de diverse decat multe miliarde intr-o singura autostrada. Mai ales ca multi merg la mare si vor ocolire la Eforie, mai putini merg in Moldova. Ca asa e in tenis.

TibiV

#5090
Buna intrebare, @DragosC ...
Quote from: a.l.x on August 14, 2024, 03:34:53 PM
QuotePe traseul cu o lungime de 93,269 km vor fi construite inclusiv
...
Valoarea totală estimată pentru construcția acestui tronson al A8 (Autostrada Unirii) este de 26, 39 miliarde lei (fără TVA).
Grosso-modo: 26,4 mld lei / 5 lei/euro / 93 km = 56 mil.leieuro/km

Peanuts!...

Este ceva gresit la mijloc...

LE
Mersi, Hercule...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

a.l.x

Dealuri păcătoase pe tot traseul de 90km al autostrăzii, foarte multe consolidări, multe poduri, multe tunele.

Hercule

^^ E gresit pentru ca transformi o suma din lei in euro si rezultatul iti da tot in lei.
Deșteaptă-te române!

Xenos

E aberant, la suma asta ma asteptam sa fie toata A 8 :)))

bim14

Chiar si pentru mine, iesean fiind, mi se pare urias acest efort financiar. Intr-adevar, traseul actualului DN Iasi-Pascani ar putea fi putin modificat prin construirea unor centuri la Podu Iloaiei si Tg. Frumos (am inteles ca deja se lucreaza la studiul de fezabilitate pentru centura Podu Iloaiei). Poate asta o fi si strategia guvernului. Apoi, daca se insista, se poate incepe cu un prim lot pana pe la Ruginoasa iar restul fondurilor sa fie directionate spre sectorul montan al A7, urmand ca de prin 2040 sa se continue cu A7 pana la Prut. Chiar si asa, nu stiu daca A7 montan va fi gata pana in 2040.   
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

a.l.x


Quote from: a.l.x on January 08, 2024, 05:05:43 PMTuneluri în lungime totală de 6840 metri,cel mai lung fiind de 1760 metri.

,,Valoarea investiției pentru proiectul analizat este de 17,633 miliarde de lei (3,546 miliarde de euro), valoare cu TVA."

Eu nu înțeleg cum au ajuns de la estimarea asta din memoriul de mediu, la cea aprobată azi. Uriașă diferența.

RazesIesean

Nu vreau sa fiu carcotas, dar se doresc a se da niste tunuri maxime.
Aici a ajuns la 56mil euro / KM, costuri asemanatoare pe Alternativa Techerghiol si pe A7 Pascani - Suceava.
Si sigur o sa castige cine trebuie licitatia daca se scoate in executie.

Bataie de joc simplu spus. Sunt 2 solutii ori se ingropa cu accordul CNAIR + Consitrans fiind prea scump or cineva se va imbogati maximum.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

tom_sawyer

#5097
Băi, totuși nu se poate. 50 mil €/km. A8 montan e 5,5 mld € (C+M), 159 km => 35 mil €/km (valori fără TVA):
Au fost aprobați următorii indicatori tehnico-economici: lungime traseu autostradă: 159,195 km, lățime platformă: 26,00 m,
structuri (poduri, viaducte, pasaje): 265 buc.,
tuneluri: 47 buc., (11640 m)
spații de servicii: 8 buc.,
Centre de Întreținere și Coordonare: 2 buc.,
punct de sprijin și întreținere: 1 buc.,
parcări de scurtă durată: 8 buc.,
noduri rutiere: 5 buc.

vs.

Târgu Neamţ – Iasi – Ungheni
Pe traseul cu o lungime de 93,269 km vor fi construite inclusiv:
- 101 poduri/pasaje,
- 14 tuneluri, (6700 m)
- 11 noduri rutiere,
- 4 spații de servicii,
- 2 Centre de Întreținere și Coordonare (CIC)
- 6 parcări de scurtă durată.


Documentul oficial ar trebui să apară aici:
http://sgglegis.gov.ro/legislativ/domeniu.php?pagina=0&id=3


Nu poți să nu te gândești la ceva penal, parcă e prea gogonată.


LE: ce zice Urtoi (11.08.2024):

- tronsonul Motca-Leţcani-Ungheni se află acum în faza finală de închidere a contractului cu SF finalizat și Acord de Mediu (15-20 August) după care urmează procedura de emitere HG pe indicatorii tehnico-economici, transferul proiectului la CNIR și lansarea pe loturi a licitațiilor de Proiectare + Execuție.
Pentru acest tronson se vor accesa fonduri PT 2021-2027 cu posibilitatea de fazare după 2028 din noul program Post PT 2028-2034.
În legătură cu acest tronson, dl Director General are o strategie de finanțare pe loturi, strategie care a fost deja propusă colegilor din CNAIR și CNIR.
Nu voi face acum referire la această strategie, deoarece sunt discuții care se poartă cu companiile, iar la momentul oportun acestea vor anunța decizia luată.
Mie personal mi-a plăcut ideea avansată de dl Director General.
S-a mai discutat și despre valoarea de aproximativ 5 miliarde euro pentru acest tronson, valoare la care s-a ajuns prin aplicarea unor majorări conform legii ( 25% rezerve de implementare)
Pentru a nu bloca banii se va propune ca procentul cu privire la rezervele de implementare să fie acordat ulterior pe măsură ce contractul se derulează și antreprenorii vor justifica cheltuirea acestor bani, bineînțeles cu acordul Comisiei Europene.

facebook.com/urtoi.catalin

Sunt 4 tronsoane conform documentației de mediu.


De asemeni, pentru cele 2 loturi aflate în licitație:
- loturile Miercurea Nirajului-Sărățeni și Pipirig-Vânători Neamț, care se află în licitație de Proiectare + Execuție la CNAIR vor fi finanțate din PT 2021-2027.
Aceste două loturi având HG pe indicatori tehnico-economici, CNAIR poate depune la MTI - DGPET cererea prin care să solicite finanțare prin PT.
În acest moment, conform informațiilor pe care le am de la CNAIR se lucrează la o Analiză Cost-Beneficiu (ACB) cu un expert ACB.
Aici sunt și câteva detalii tehnice care ne-au fost prezentate și nu am să intru în detalii.


Pentru ce analiză cost-beneficiu în timpul derulării licitației?

hummingbird

Nu sunt expert, dar analiza cost-beneficiu nu ar fi trebuit sa se facă odată cu studiul de fezabilitate, care este deja aprobat de CNAIR?

tom_sawyer

#5099
Bineînțeles, înainte de lansarea licitație. Iar Urtoi nu vrea să dea detalii.


Dacă îmi amintesc bine, analiza cost-beneficiu nu se regăsea printre documentele puse la dispoziție pe SEAP la licitație. Deși cred că a fost întocmită de Acciona. Dar nu știu exact la ce ACB se referă Urtoi.