News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

Stefan27

Cum văd și eu clarificările, are cineva fișierul descărcat, site ul efectiv nu merge, săracii constructori

Hercule

 :o
Din ciclul "puneti voi semnele de punctuatie, ca mie doar virgula imi merge"
Deșteaptă-te române!


RazesIesean

#5058
Bai tata ce raspunsuri dau astia de la CNAIR.

QuoteIntrebare 7 Va rugam sa clarificati cum a fost stabilita lungimea minima de fundare L= 17 m
pentru pilotii la structura de la km 23+000 din moment ce in studiul geotehnic nu
sunt foraje executate in zona structurii, (cel mai apropiat este la km 22+900), iar
acesta are adancimea de 4 m.
Raspuns 7 Lungimea minima de fundare pentru structura in cauza, a fost stabilita de catre
Proiectant pe baza informatiilor de natura geotehnica (foraje geotehnice, investigatii
geofizice si alte date din literatura de specialitate) detinute la momentul elaborarii
Studiului de fezabilitate.
Drept urmare, in cadrul Cerintelor Beneficiarului au fost stabilite prevederi pentru
intocmirea unui Proiect Tehnic la un nivel de calitate ridicat, in conformitate cu
reglementarile tehnice in vigoare, tinand cont si de prevederile H.G. nr. 1/2018
Anexa nr. 2, prin care Studiul de fezabilitate este considerat o documentatie cu titlu
informativ
.

Daca CNAIR spune ca SF este considerat documentatie cu titlu informativ atunci de ce se mai face?
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

bim14

Studiul de fezabilitate este o documentatie prin care, in principal, se estimeaza valoarea lucrarilor si se argumenteaza necesitatea investitiei. Abia cei care intocmesc proiectul tehnic semneaza si raspund pentru solutiile ce vor fi puse in practica.
De obicei, in faza licitatiei, autoritatea contractanta trimite solicitarile de clarificari spre proiectant, iar acesta raspunde acelor solicitari. Doar el stie cel mai bine ce a prevazut in proiect. Probabil, la faza proiectului tehnic, toate solutiile vor fi asumate si justificate. Nu vad vreo problema ca pilotii aia sa aiba in final fisa de 20 de m sau 12 m, daca asa a rezultat din calculele proiectantului. Intr-adevar, nu stiu daca aceste posibile suplimentari fata de SF sunt cuprinse in vreo clauza a contractului, dar, presupun ca, la acest nivel, fiecare constructor are un avocat care sa se gandeasca la aceste spete.     
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

RazesIesean

^Citeste ce a scris aici Cutter prin 2016.
Cât de mult contează Studiul de Fezabilitate în construcția unei autostrăz
Deci studiile geotehnice sunt imperative necesare, nu cum a raspuns in dorul lelii cei de la CNAIR.
Daca nu se stie ce fel de fundatie trebuie la un viaduct, cum poti sa faci o oferta tehnica / financiara okay?
Fiind din alt domeniu, am evaluat SF-uri si creat impruna cu echipa altele si da, din faza asta stii cat costa, ce echipament trebuie, cat dureaza implementarea, solutiile tehnice etc.
Ca la partea de proiect tehnic se schimba o prelucrare din laser in EDM sau pentru masurare o camera cu 3D camera astea sunt in partea de proiectare.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

tom_sawyer


bim14

@RazesIesean, din punctul meu de vedere, problema pare a fi la slaba finantare a etapelor. Platesti 2 lei, primesti marfa de 2 lei. Nu poti sa ai bani de Dacia si sa vrei Mercedes, mai ales ca documentatia SF nu este exhaustiva. Nici nu ar putea fi, altfel proiectul tehnic nu ar mai exista.
Evident, contractele ar putea avea clauze clare in care sa se precizeze ce anume se primeste de banii oferiti sau comisia de receptie sa solicite completarea studiilor, daca e cazul. Chiar HG 907/2016, dupa care se intocmesc studiile de fezabilitate, mentioneaza un continut cadru care poate fi interpretat, asa cum multe legi din Romania pot fi interpretate.
Cel mai bine ar fi fost sa se liciteze direct in baza proiectului tehnic, asa cum a fost la A7. Acum e prea tarziu, prin urmare nu ne ramane sa speram ca vom avea cele 4 loturi gata undeva prin 2027-2028.   
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

hefaistos

Care 4?
Loturile atribuite deja, POATE vor fi gata în 2028. La acest moment UMB-ul nu se grăbește pentru ca are de lucru în alta parte și Nurol de-abia scarmana pământul la sud de Buzău.
Despre celelalte... sa vedem întâi câștigătorii validați, mai e mult pana departe.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

mdragos

Au cerut 2x TBM explicit in documentatia de licitatie.... Nu se puteau face NATM?

tom_sawyer

#5065
Nu cred că au cerut așa ceva, lasă la latitudinea ofertantului metoda de forare. De unde ai luat informația?

mdragos

Din anuntul de participare :  https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100179592

Cerinta 5:
Ofertantul trebuie sa demonstreze ca are la dispozitie/are acces la urmatoarele utilaje, instalatii si echipamente tehnice pentru executia lucrarilor:

• Statie de preparare mixturi asfaltice - 2 buc;
• Statie de betoane - 2 buc;
• Autobasculante - 82 buc;
• Autobetoniere - 18 buc;
• Excavatoare - 19 buc;
• Autogreder - 14 buc
• Esaloane de asfalt (repartizator asfalt + 3 cilindri compactori) - 3 seturi;
• Buldozer - 12 buc;
• Automacara sarcina maxima minim 120 de tone - 4 buc;
• Automacara sarcina maxima minim 40 de tone - 4 buc;
• Compactoare terasamente picior de oaie - 4 buc;
• Instalatii piloti forati diametru mare 1200 mm - 9 buc ;
• Instalatie forat cu umbrela de tevi in tunel (daca se adopta o solutie tehnica de realizare tunel cu umbrela de tevi - 4 buc;
sau
• Instalatie de tip TBM (Tunnel Boring Machine) - 2 buc.

yetiman

 :D Cred ca ai "sarit" peste cuvantul "SAU"
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

mdragos

Da, acuma mi-am dat seama. Instalatie de realizare tunel cu umbrela de tevi sau TBM :). M-a deruat umbrela de tevi.  :lol:

Feri

QuoteCNAIR a semnat cu firma de proiectare Konsent (din Iași) contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3 Leghin-Târgu Neamț PNRR al secțiunii Târgu Mureș-Târgu Neamț, contractul fiind atribuit pentru oferta de 33 de milioane lei, conform datelor din SEAP pe care le-a consultat Economedia. Lucrările ar urma să înceapă în această toamnă.
economedia