Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

survola

^ atât au tărăgănat proiectul A8 (si A7) că mă întreb dacă a mai rămas cineva in comunele acelea :(


pasadia

Dacă spuneai că îl construiește vreun dezvoltător de parcuri industriale privat - atunci da, era o știre.
Așa însă e o altă investiție publică, cel mai probabil inutilă și ineficientă.

tom_sawyer

#5043
S-au publicat pe SEAP clarificări pentru Miercurea Nirajului-Sărățeni:

https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100178353

Intrebare 181
Referitor la structura tunelurilor, va solicitam sa clarificați daca distanta dintre cele doua tuburi ale fiecărui tunel este o cerință imperativa sau aceasta distanta poate fi adaptata la soluția tehnica propusa de ofertanți pentru fiecare tunel.

Raspuns 181
In vederea asigurarii tratamentului egal al tuturor ofertantilor, pentru elaborarea unor oferte tehnice si financiare corecte, competitive si comparabile, nu sunt permise in faza de ofertare modificari / oferte alternative fata de solutiile cuprinse in Studiul de Fezabilitate si in Cerintele Beneficiarului.

Ulterior, in implementarea Contractului, pot aparea situatii pe care nici Autoritatea Contractanta si nici operatorii economici nu le pot anticipa la momentul ofertarii.
Astfel, in baza studiilor de teren realizate si in conditiile in care situatia o impune, si numai cu aprobarea expresa a Beneficiarului, coroborat cu faptul ca este necesara intreprinderea tuturor demersurilor pentru realizarea si finalizarea lucrarilor, va informam ca in functie de fiecare situatie, si daca este cazul, Autoritatea Contractanta va aplica in mod corespunzator prevederile Clauzei 37 [Modificari] din Conditiile Generale de Contract, procedura de Modificare stabilita in cadrul Contractului de Lucrari, precum si prevederile legale in vigoare in materia achizitiilor publice.

Modificarea contractului de achizitie publica nu trebuie sa conduca in niciun caz la alterarea rezultatului procedurii de atribuire, prin anularea sau diminuarea avantajului competitiv pe baza caruia Antreprenorul a fost declarat castigator in urma finalizarii procedurii de atribuire. Este important de specificat faptul ca
anumite situatii care pot genera cheltuieli se regasesc deja mentionate in Lista categoriilor de cheltuieli care se finanteaza din rezervele de implementare - parte integranta din Documentatia de atribuire si care pot fi utilizate in scopul pentru care au fost introduse. Precizam ca utilizarea rezervelor de implementare se va realiza doar in conditiile prevazute in Metodologia de utilizare a acestora din cadrul din Acordul Contractual.

De asemenea, conform articolului 104 alin 8 din Legea nr. 98/2016, autoritatea contractanta are dreptul de a utiliza pe o perioada de 3 ani de la momentul semnarii contractului si suma de 597.838.939,61 lei fara TVA, menționată deja de către Autoritatea Contractantă la cap. II.1.5) din Instructiuni catre ofertanti, suma fiind
destinată pentru achizitia ulterioara de noi servicii și/ sau lucrări similare de la ofertantul a carui oferta va fi declarata castigatoare.



Intrebare 233
In vederea realizării unei oferte conforme, concurențiale si competitive, luând in considerare ca in cerințele de calificare privind echipamentele de realizare a tunelurilor sunt solicitări alternative privind echipamente de tip TBM, va rugam sa confirmați viitorul Antreprenor al acestui sector de autostrada poate opta pentru
realizarea acestor tunele si in tehnologie de tip TBM, sau va rugam cu ce anume lucrări sunt corelate aceste cerințe de calificare bazate pe tehnologie tip TBM.

Raspuns 233
Confirmam ca viitorul Antreprenor al acestui sector de autostrada poate opta pentru realizarea acestor tunele si in tehnologie de tip TBM, in functie de Oferta depusa (a se vedea cerintele privind utilajele/ echipamentele precum si cerintele privind Schita de proiect).

Pentru a nu restrictiona participarea potentialilor ofertanti la procedura de achizitie publica si pentru a respecta prevederile legale in vigoare in materia achizitiilor publice, Autoritatea contractanta nu impune tehnologii/ metodologii pentru executia lucrarii, aceasta ramanand la latitudinea fiecarui ofertant in functie de tehnologia de executie si resursele proprii si de durata de executie a lucrarii, cu respectarea prevederilor Documentatiei de atribuire.

hermes

Înseamnă că pe 13 august anunță cine a depus ofertă. Sunt foarte curios dacă se baga și austriecii pe lângă turci.
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

26ld

#5045
Ultima intrebare si ultimul raspuns sunt...:


Intrebare 297: Potrivit Cerințelor Beneficiarului (pagina 46/214, secțiunea 3.2 [Durata Contractului]) și art. 5.1, Clauza 1 [Definiții] lit. s) din Acordul Contractual, Durata de Execuție pentru Activitățile de Proiectare este de 6 luni, urmată de o perioadă de 24 luni pentru Execuție.
1. În perioada de 6 luni pentru Activitățile de Proiectare:
- Potrivit "1. Acord contractual Lucrări A8 secț II lot 1b" și "2. Condiții speciale Lucrări A8 sect II lot 1b PT", Antreprenorul trebuie să obțină toate permisele necesare pentru executarea lucrărilor în zona Natura 2000, implicând restricții de mediu semnificative.
- Potrivit "1. Acord contractual Lucrări A8 secț II lot 1b", "2. Condiții speciale Lucrări A8 secț II lot 1b PT" și Cerințele Beneficiarului, Antreprenorul trebuie să desfășoare o investigație a solului și să identifice pe deplin riscul de alunecări de teren în zonă, să colecteze și să analizeze toate rezultatele și să finalizeze proiectul lucrărilor inclusiv a tuturor tunelurilor și a podurilor cu secțiuni variable.

2. În perioada de 24 de luni pentru Execuție, potrivit Cerințelor Beneficiarului, Antreprenorul trebuie să construiască, ca parte din obiectul Lucrărilor, două tuneluri subterane gemene, într-un mediu geologic complex, respectând Studiul de Fezabilitate și metodologia de lucru descrisă în Cerințele Beneficiarului (pagina
25/214, secțiunea 3.1.14: [Lucrări de tuneluri]). Acest lucru va implica lucrări extinse de consolidări (spre exemplu, consolidări cu fibră de sticlă, cintre, etc.).
Având în vedere că:
- Durata de Execuție de 30 de luni (6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție) este în mod evident disproporționat de scurtă prin raportare la complexitatea și volumul activităților și lucrărilor care trebuie efectuate și executate de către Antreprenor,
- în documentul "Vol1_Memoriu_Tehnic_HG907_rev4c" (pagina 378/436) coloana referitoare la Tronson Târgu Mureș-Ditrău, Sector 2 – km 22+000 – km 46+000,
durata estimată pentru secțiunea 2 lot 1b este 54 de luni, ca pentru toate loturile cu Tuneluri din proiectul Autostrada A8, iar nu 30 de luni după cum se prevede în Cerințele Beneficiarului și în Acordul Contractual,
- în documentul "Vol1_Memoriu_Tehnic_HG907_rev4c" (pagina 285/436), graficul orientativ de realizare a investiției pentru Secțiunea II este de 56 de luni, iar execuția tunelurilor este estimată la 49 de luni, solicităm autorității contractante să aplice măsurile de remediere prevăzând în Acordul Contractual și în Cerințele Beneficiarului o Durata de Execuție proporțională cu complexitatea și volumul lucrărilor, Durată care să reflecte graficul orientativ de realizare a investiției din Studiul de Fezabilitate.
Autoritatea contractantă este rugată să ia în considerare, de asemenea, faptul că încele mai importante proceduri de atribuire anterioare în care au fost implicate lucrări de proiectare și execuție tuneluri, termenul de finalizare nu a fost mai scurt de 48 de luni.



Raspuns 297: Graficul orientativ de realizare a investitiei pentru Sectiunea II din Studiu de Fezabilitate este estimat pentru intreaga sectiune II, care cuprinde toate lucrarile - pe lungimea de 159.195 km. Prezenta procedura se aplica pe lungimea totala a Sectiunii II - lot 1b, de 23,40 km.
Prin urmare, Autoritatea contractanta mentine Durata Contractului pentru Activitățile de Proiectare, care este de 6 luni, urmată de o perioadă de 24 luni pentru Execuție



Daca inteleg bine, firmele spun ca dureaza sectiunile cu tuneluri cel putin 4 ani, Cnair zice ca se pot face in 24 de luni?

tom_sawyer

#5046
E evident o forțare grosolană a CNAIR. Loturile de pe Sibiu-Făgăraș au 12 luni proiectare + 36 execuție.

Quote from: tom_sawyer on April 09, 2024, 02:37:58 PM

Am dat aici un exemplu de tunel identic cu cele propuse prin SF:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=19.msg450706#msg450706

https://web.archive.org/web/20070109151414/http://dalnice-silnice.cz/valik.htm

hermes

@tom_sawyer suspectezi ca au făcut intenționat asta ca sa nu existe oferte depuse și sa blocheze A8?
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

mirceaeliade

^Tabelul de mai sus zice ca segmentele care contin tuneluri au 54 luni pt executie.  Raspunsul pare incompetent in sensul ca pare sa se refere la segmentul ultim din tabel, ala deja semnat cu UMB.

GIV

@hermes sau sa depuna oferte cine trebuie  :troll:

tom_sawyer

^^^ Mai degrabă vor să limiteze numărul ofertanților.

hermes

Estimarea mea personala este ca UMB nu va mai licita pe A8 dincolo de eventual Leghin-Pipirig, unde ar avea continuitate. Asa ca locul rămâne deschis turcilor și austriecilor, nu vad din păcate alte companii românești care sa aibă forța necesară.
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

tom_sawyer

Se pare că nu s-au depus contestații pentru podul de la Ungheni.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

hermes

@tom_sawyer - nimic electronic, se mai așteaptă o zi doua pentru a vedea dacă e ceva depus prin poștă. Dar probabilitatea e destul de mică. Să  vedem cat de curând semneaza contractul și după aceea când da CNAIR OIL (nu știu dacă podul ajunge și el odată cu A8 la CNIR)
The only time Success comes before Work is in the dictionary.