News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

hermes

Perfect de acord cu tine, este necesar sa investim si in sosele de centura, si in infrastructura energetica (productie, stocare, distributie), si in feroviar (cale ferata si material rulant), si in fluvial, maritim, aerian, transport urban, siguranta rutiera sau mediu. Si in spitale, educatie, armata. Dar prima caracteristica ce trebuie rezolvata este CONECTIVITATEA pe cale rutiera, cu ajutorul infrastructurii rutiere le rezolvi si pe celelalte.
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

DanStanciu

Matematica ofera cele mai bune raspunsuri, pragmatice si lipsite de emotii inutile. Multumesc @horatiu.cosma.
Privind la cum se desfasoara lucrurile pe A1 si incercand sa ma gandesc la A8, bazandu-ma pe experientele anterioare ale constructiei de autostrazi in Romania, cu tot optimismul posibil nu vad sanse reale ca A8, de la Iasi la Targu Mures sa fie gata mai devreme de 2035. Pur si simplu statul roman nu are capacitatea de a gestiona logistic, institutional si financiar proiecte asa de complexe intr-un timp scurt.
A10 a durat aproape 10 ani de la licitatie si pana la finalizare, DX12 se apropie si el de borna unui deceniu pana la finalizare, complexitatea si lungimea fiind mult mai reduse, iar contributia financiara a UE substantial mai mare.
Finalizarea A1 ne va oferi un reper important despre ce lucrari presupune si cat dureaza o autostrada care traverseaza Carpatii.

alecu26

Nici trafic nu va avea cine știe cât pana pe atunci. Mai ales dacă se face și A13.
A8 pe zonele ultragrele se poate face Half profile. Mai ales tunelurile.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

tom_sawyer

#4998
S-a finalizat evaluarea pentru podul de la Ungheni:

http://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100236928/


Am desemnat astăzi constructorul ansamblului de poduri peste Prut de la Ungheni!

NESS PROIECT EUROPE SRL are la dispoziție 151,68 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție) pentru construcția podurilor, a drumului de legatură cu Autostrada A8 (Târgu Mureș – Iași – Ungheni) și a punctului de trecere a frontierei.

Prin contractul finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile (CEF) se va asigura o nouă legătură rutieră între România (județul Iași) și Republica Moldova (raionul Ungheni).

Podurile (câte unul pentru fiecare sens de circulație) vor avea o lungime de minimum 261,20 m (fiecare).
Contractul va putea fi semnat după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații, respectiv după soluționarea acestora.

www.facebook.com/CristianOvCPistol/

TeoH9

#4999
2 Februarie:

Cele trei asocieri care au depus oferte pentru adjudecarea acestui contract sunt:

1. Ness Proiect Europe, avand ca subcontractanti si terti companiile Acer Proje Insaat AS, IPG Road Design Consulting, Danavi, Muzeul Olteniei Craiova, Elektra Invest, Terratest Geotehnic SA, Bicanca Anabi si Like Consulting;

2. Comsales Grup;

3. Asocierea Automagistral-Pivden (lider) - Perfect Consult Europe, cu subcontractantii Eurobridge, Aquaproiect, Vertatel International, Institutul de Arheologie "Vasile Parvan", RC Geoproiect si Danavi.

tom_sawyer

Las asta aici pentru a avea o referință pentru mai târziu:


shift2rail

Podul Ungheni tocmai a primit grant CEF2, cu putina creativitate (razboiul, republica Moldova, etc) as fi aplicat si cu tronsonul Motca-Iasi-Ungheni la acelasi call CEF2.
In ciuda asigurarilor lui @Urtoi, A8 nu are finantare garantata in PT.

hermes

Pai onor specialistii nostri din ministere (nu ma refer la Urtoi care numai specialist nu este!) au ratat deja cateva proiecte, banii din CEF au mers in Polonia, pentru ca polonezii stiu sa scrie proiecte. S-a ratat o finantare CEF la capatul de A7 spre Siret, de exemplu. Iar legat de A8, sa termine astia SF-ul macar, ca (si) pentru finantari CEF proiectele trebuie sa fie suficient de mature.
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

Konter

"În septembrie constructorul băcăuan UMB ar urma să înceapă lucrările de execuție a circa 30 km din Autostrada Unirii A8, Tg. Mureș -Tg. Neamț – Letcani – Ungheni, acesta finalizând și depunând la CNAIR Proiectul Tehnic de Execuție pentru lotul Leghin – Moțca, potrivit lui Cătălin Urtoi, membru în consiliul de administrație al CNIR SA.
Întreaga Autostradă A8 va avea lungimea de 309,08 km.
Pentru 54,31 km din Autostrada Unirii sunt semnate contracte de proiectare și execuție.
În prezent sunt lansate licitații pentru atribuirea contractelor de realizare a 42,7 km.
Totodată, urmează să fie lansate licitații pentru proiectarea și execuția a încă 118,8 km, aceste loturi având SF-ul finalizat și indicatorii tehnico-economici aprobați prin hotărâri de guvern.
Au ajuns în faza finală cu SF-ul și urmează să fie aprobați de Guvern indicatorii tehnico-economici pentru 93,27 km.

Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km).
Faza de proiectare a acestui obiectiv a demarat în data de 31 mai anul acesta, antreprenorul Nurol Insaat Ve Ticaret A.S având la dispoziție șase luni pentru proiectare și doi ani pentru finalizarea execuției.
Dacă totul decurge normal, execuția ar putea începe în ianuarie anul viitor.
Contractul, în valoare de 2,46 miliarde de lei (fără TVA), prevede și construirea drumului de legătură dintre A8 și A3 în lungime de 2,4 km.
[...]
Leghin (Vânători – Neamț) – Moțca (29,91 km)
Antreprenor este asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL.
Valoarea contractului este 1,56 miliarde lei (fără TVA)
Termenul de proiectare este de șase luni iar cel de execuție este de doi ani.
Contractul a fost semnat în septembrie anul trecut, iar CNAIR a emis ordinul pentru începerea proiectării la 1 februarie anul acesta.
UMB a finalizat și depus la CNAIR Proiectul Tehnic de Execuție pentru acest lot, iar lucrările de execuție ar urma să înceapă în septembrie anul acesta, spune Cătălin Urtoi, membru în consiliul de administrație al CNIR SA.
[....]
Podul peste Prut de la Ungheni, 261,20 m
Întreg obiectivul care va fi realizat are o lungime de 1km (inclusiv drumul de legătură și punctul de trecere a frontierei).
Ness Proiect Europe SRL, din jud. Prahova, este constructorul desemnat de CNAIR pentru construirea podului de la Ungheni.
Valoarea contractului se ridică la peste 156,26 milioane lei, fără TVA.
CNAIR a emis raportul de procedură, iar contractul poate fi semnat după finalizarea perioadei de contestații și soluționarea acestora.
Termenul este de 6 luni pentru proiectare și 18 luni execuția.
Sursa

RazesIesean

#5004
QuoteCNAIR a amânat pentru data de 12 august depunerea ofertelor pentru proiectarea și execuția lotului de munte Pipirig – Moțca (Leghin) de pe Autostrada Unirii A8. Amânarea a fost făcută cu numai jumătate de oră înainte de deschiderea ofertelor (ora 15.00).

Economedia - Madalina Podaru

Pana acum ziceam asa voalat ca se intarzie A8, dar acum e chiar pe fata.
Aveau dreptate cei de la MVA sa ii ceara demisia mincinosului de Chistol.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

hermes

@RazesIesean - ar trebui nu doar cei de la mva sa ii ceara demisia lui Pistol, ar trebui TOATA ROMANIA sa faca asta, pentru ce se intampla acum pe Valea Oltului, pe A0, pe podul de la Braila, pe podul de la Giurgiu si asa mai departe. Este incompetenta cu rea-vointa si cand il si vezi cum se hlizeste langa ministru pe la conferintele de presa...

@Konter - eu pur si simplu nu stiu cum de Urtoi, care e membru CA la CNIR, anunta chestii care tin de CNAIR, in conditiile in care nu am vazut vreun comunicat care sa spuna ca umb a depus PT-ul pe Leghin-Motca. Voua nu vi se pare nimic ciudat aici? - nu mai zic de semafoarele de la Podu Iloaei .....
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

tom_sawyer

Directorul CNAIR Cristian Pistol a declarat pentru Economedia că amânările sunt datorate numărului mare de clarificări tehnice solicitate de companii.

,,Sunt peste 400 de clarificări pe lotul Pipirig – Leghin și circa 370 pe lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni", a spus el.

Șeful CNAIR se așteaptă ca ofertele să fie deschise la jumătatea lunii august pentru lotul Pipirig – Leghin și mai devreme pentru lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni.

economedia.ro

Leo-Ph

Pipirig si Leghin sunt 2 localitati apropiate (cca 9 km intre ele). Lotul este Motca(jud Iasi) -  Leghin /Pipirig (jud. Neamt). Ori astai de la MT nu stiu ce zic ori nu am inteles eu bine delimitarea loturilor.

tom_sawyer

#5008
Lotul este Vânători Neamț-Pluton, dacă iei localitățile cele mai apropiate de capete.

În altă ordine de idei, oare când vedem răspunsurile la clarificări postate pe SEAP?

alecu26

La podul Ungheni e cu clauza suspensiva și antreprenorul tocmai a.primit adresa ca nu sunt încă bani.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).