Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Alinteanu

Care ar fi motivul acestor amanari repetate. Sa fie din cauza ca nu prea se inscrie nimeni la licitatie?

WebSrc

@Alinteanu foarte posibil, da. S-ar putea să mă înșel, totuși, pentru că nu se știe situația licitațiilor.

RaduC

^^ S-au terminat banii... E seceta si pe investitii, licitatiile fie se amana, fie se cauta nod in papura procedurii pentru a fi anulata/descalificti participantii...

hummingbird

Se găsesc vreo 2 3 firme turcesti sa participe, iar pe sectorul Leghin-Pipirig cred ca o sa participe și UMB și chiar contestatorul de serviciu Danlin, fiind aproape de baza.Nu as exclude sa participe vreo asociere din Ucraina, ca tot i-am observat prezenți la ultimele licitații.

hermes

Este intarziere intentionata, ca sa consume banii din PT pe proiecte mici si utile in alte zone ale tarii. Pistol trebuia demis de mult pentru incompetenta, Grindeanu pare a-l tine in brate.
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

WebSrc

@hermes banii nu au cum sa fie comutați din alte proiecte, așa cum este prevăzut în PNRR, banii sunt finanțați de la Uniunea Europeană, nu ai cum altfel.

hermes

Unde am zis eu ca banii sunt comutati din alte proiecte? Programul Transport se supracontracteaza 300% si principiul e ordinea semnarii contractelor - deci daca se consuma fondurile, dincolo de 300% nu mai sunt bani.
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

horatiu.cosma

Ca să fim corecți, nu sunt bani nici până la 300%. Doar promisiuni pe hârtie.

WebSrc

#4973
Am fost averizați că orice probleme de proiectare, întarzieri și slăbiciune din partea guvernaților, a unei clase politice pot duce la consecințe, inclusiv la pierderea banilor finanțați prin PNRR pentru România.

hermes

#4974
Da, am fost avertizati, tocmai de aceea s-a aplicat acest principiu al supracontractarii, pentru a avea lista pregatita daca se fac economii prin licitatiile atribuite si pentru a fi siguri ca vom trage toti banii din finantarea respectiva. Ca noi am fazat proiecte pe POIM samd, asta nu ne ajuta deloc, cam 20% din PT vine din urma.
@horatiu.cosma - da, sunt bani potentiali, teoretici, putin probabili. Dar totodata inseamna si o declaratie de asumare a statului roman ca va cauta (si alte) solutii de finantare dincolo de fondurile europene - bugetul de stat, imprumuturi, PPP.
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

GIV

cu 10% deficit sigur se vor mai imprumuta..

hermes

Tinta de deficit e undeva pe la 5-6%, nu 10%. Trecand peste asta, nu e ca si cum ne imprumutam sa dam pensii speciale, ci pentru a finaliza obiective majore de infrastructura care aduc crestere economica si implicit cresterea PIB-ului. Presupunand ca ai dreptate si depasim tinta de deficit, ne putem imprumuta chiar daca teoretic cu costuri mai mari, pentru ca gradul nostru de indatorare ca tara e undeva pe la 50%, deci avem spatiu suficient daca ne dorim dezvoltare. Daca ne dorim doar metrou la Cluj din bugetul de stat, asta este alta discutie...
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

dumbravaandrei

Până acum avem deficit pe ian-mai de peste 9mld de eur. Așa că anul ăsta dacă închidem sub 6% (adică inclusiv 5.99), ar fi nevoie de o adevărată minune. Care nu știu de unde ar putea răsări

tom_sawyer

#4978
Breaking news! Rămâne A8 fără finanțare europeană?

Faptele sunt următoarele:
- au mai rămăs ~3,5 miliarde € până la atingerea limitei de 300% supracontractare pe Programul Transport
- proiecte cu indicatori tehnico-economici aprobați și acord de mediu emis (și care au rămas în gestiunea CNAIR) sunt Craiova-Filiași-Tg.Jiu (2,4 mld €) și VO Gura Humorului (0,4 mld €)
- DRDP Craiova zice că în curând (o lună) se lansează licitatia pentru Craiova-Filiași-Tg.Jiu
- Grindeanu zice că în august-septembrie lansează Timișoara-Moravița.


Eu sunt curios dacă în asociațiile care militează pentru A8 (MVA și celelalte) se face vreun calcul legat de banii disponibili/rămași. Tind să cred că nu, având în vedere că nu prea se interesează și de alte proiecte în afară de cele din Moldova.

pasadia

Dar în limita aia de 300% ai inclus cele 4 loturi A8 aflate deja în stadii mai avansate (Ungheni MS - Miercurea Nirajului - Sovata, respectiv Pipirig - Târgu Neamț - Motca).

Altfel spus, rămâne fără finanțare, de fapt, cam 40% din A8 montan și bucata Motca - Iași. Adică exact acele loturi care, cred eu, sunt mult mai importante decât astea, incluse in finanțare. ;)