Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#4950
Se poate da un ordin de ministru prin care să se excepteze, în sensul că să fie predat la CNIR după finalizarea licitației, cum s-a făcut la capetele segmentului montan.

Dar poate și voi la Iași ar trebui să vă decideți ce vă doriți mai mult: partea montană sau partea dinspre Iași?

Bătălia pentru finanțare se va da între cele două, după licitarea Pașcani-Suceava (în curs) și probabil lotul de la nord de Craiova din A6.

Mai sunt 4 miliarde de euro din limita de supracontractare PT.

Cum Focșani-Braila & Piatra Neamț-Bacău sunt deja la CNIR, nu cred că că sunt niște concurenți de luat în seamă (adică nu vor fi licitate prea curând).

hermes

Din ce stiu eu, pe Pascani - Iasi este SF+PT, ce sa se scoata la licitatie daca nici SF-ul nu e gata?

Abia se scoate Acordul de Mediu si mai vedem cat dureaza pana se aproba indicatorii. Abia dupa aia ar trebui sa treaca la CNIR, care are timp sa isi mai angajeze oameni (se aude ca este autostrada la exodul din CNAIR!)
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

tom_sawyer

Studiază proiectul Alternativa Techirghiol și vezi când s-au aprobat toate cele.

hermes

Quote from: tom_sawyer on July 12, 2024, 05:40:37 PMDar poate și voi la Iași ar trebui să vă decideți ce vă doriți mai mult: partea montană sau partea dinspre Iași?


Nu imi place deloc retorica asta si trebuie combatuta pentru ca e paguboasa. E ca si cum ai spune moldovenilor sa se hotarasca daca li se taie piciorul stang sau cel drept. Daca e vreun imprumut de facut, gradul de indatorare al Romaniei e suficient de rezonabil sa se caute finantare pentru A8, in loc sa se dea pe cheltuieli cu pensiile si mai ales cu alea speciale.

The only time Success comes before Work is in the dictionary.

tom_sawyer

#4954
Știu că nu vă place, dar îmi asum eu înjurăturile și o scriu. Deja ai combătut-o cu niște wishful thinking, pentru că sunt foarte mici șansele să se schimbe configurația politică astfel încât să se întâmple ce îți dorești tu.

vladfero

#4955
Este doar o parere si nu ajuta forumul, dar o spun totusi -> cel mai important segment mi se pare Pascani - Iasi. Pe locul 2 ar fi un lot din sectorul montan care ar facilita cel mai mult traversarea muntilor.
Este deja de notorietate cat de mult este depasita capacitatea intre Targu Frumos si Iasi, in special, si implicit impactul dpdv al sigurantei. In plus, s-ar "inchide" si conexiunea cu Bucuresti.

hermes

#4956
@tom_sawyer

Nu e wishful thinking, ca nu ar trebui sa conteze configuratia politica pentru dezvoltarea cat de cat unitara a Romaniei. O stiti si voi p-aia cu interesul national, de data asta chiar e cazul sa se intample ;) Repet, din 1100 km de autostrada in Romania, in Moldova avem o centura de 16 km la Bacau.
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

tom_sawyer

#4957
Să sperăm că vom face autostrăzi în România și din împrumuturi sau PPP. Deocamdată ne împrumutăm pentru armament, împrumut ce umfă deficitul bugetar.

Până atunci, sursa "sigură" de finanțare rămân fondurile europene din PT, din care au mai rămas 4 miliarde € (supracontractare). Calculul e aici.

Ce intră pe ăștia 4 mld? Pașcani-Iași sau Leghin-Sărățeni. E o alegere care trebuie făcută până la sfârșitul anului, iar presiunea publică poate înclina balanța într-o parte sau alta. Există și varianta să-i lași pe cei de la centru să facă alegerea.

dumbravaandrei

@hermes este o vorbă din popor care ilustrează perfect ce a spus @tom_sawyer : Dumnezeu îți dă, dar nu-ți bagă în traistă. Ani de zile s-au tot dat bani de studii pe A8. Să nu uităm "cumetria" din 2008. Sau cea de pe vremea lui Fenechiu când s-au cheltuit banii dar numai studii n-au ieșit. Asta cu concurența societății civile cât și a celei politice. Cam ca acum. Așa e când îmbraci lupii în blană de oaie.

La capitolul finanțare logica este destul de simplă: orice proiect suficient de matur încât să ia avizele măcar pentru o licitație pe fidic galben, intră la finanțare (tot timpul s-a găsit o soluție). 

Asta indiferent de cât cred unii locuitori că merită autostradă sau nu.

P.S: aceeași problemă o avem și la Brașov, nu cumva să crezi că Iașul e mai special.

mike_us

@hermes Si eu sunt din Moldova. La sfârșitul anului viitor A7 o sa fie in zona Bacăului deja si sunt semne ca se vrea continuarea si spre Suceava. Nu mai putem spune ca nu avem decit 16 km in Moldova. Nu știu daca putem sa facem simultan si A0, A1, A3, A7, A8 plus altele mai mici. Probabil ca o sa trebuiască sa avem un pic de răbdare. Nu e Iașiul unic important e sa se construiască si in Moldova si in Brașov ... dar nu le putem face pe toate odată.

Feri

Nu cred că s-a mai postat. Termenul nou pentru oferte Pipirig - Leghin 24.07 (fusese 10.07)

Geri

Clarificare Găiești =/= Găești - sunt 2 localitati diferite.











Powered by API/PUM imgur uploader

Hercule

Nu e nevoie de nicio clarificare, informatia era corecta.
Utilajele Nurol sunt in parcarea hotelului Vector din Gaiesti, jud Mures.
Adica aici.
Deșteaptă-te române!

ovicor

@hermes , cand o fi gata A7 pana la Pascani, o sa contabilizezi si sectiunea A3-Focsani sau doar la nord de Milcov?!? Ca Buzaul, ne-a spus-o premierul, nu-i in Moldova! Nu-i un atac, radem de necaz!
Iar drumurile din Ardeal, A sau DN, sunt pline de masini din Moldova de pe ambele maluri ale Prutului si Ucraina. Ajuta si alea!