Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

hermes

#4935
Isi bat joc astia, tocmai au prelungit și termenul pentru podul de la Ungheni a patra oara, pana pe 31 iulie. Nu ca ar ajuta prea mult, dar modul asta de a pune problema este revoltător.
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

cristims

Buna ziua,
nu stiu daca s-a mai scris pe topic, au aparut utilajele Nurol in parcarea de langa Motelul Vector din Gaiesti, visavis de benzinaria Oscar. Am trecut sambata pe E60 si era plina parcarea de utilaje.

tom_sawyer

#4937
Quote from: dargauda on June 06, 2024, 11:35:55 AMAgenţia de Protecţia Mediului Iaşi: Au fost depuse raportul de mediu şi studiul de evaluare pentru tronsonul Târgu Neamţ-Paşcani-Ungheni din A8

În acest sens vor fi organizate două dezbateri publice privind raportul impactului asupra mediului şi a studiului de evaluare. Una dintre dezbateri va avea loc în Sala Mare a Primăriei Iaşi, în data de 11 iulie.

Potrivit programului, o a doua dezbatere va fi organizată în Sala Mare a Primăriei Paşcani, în data de 12 iulie.


Când s-a emis Acordul de Mediu pe alte proiecte raportat la data dezbaterilor:

Pașcani-Suceava
-dezbateri: 27.09.2023
-AM emis: 21.11.2023

A4 Techirghiol
-dezbateri: 11.09.2023
-AM emis: 20.10.2023

Focșani-Brăila
-dezbateri: 08.03.2024
-AM emis: 27.05.2024

Bacău-P.Neamț
-dezbateri: 09.01.2024
-AM emis: 25.06.2024

Timișoara-Moravița
-dezbateri: 25.01.2024
-AM emis: 28.03.2024

mihhaii

Utilaje Nurol in parcare la Vector Motel, Gaiesti




Powered by API/PUM imgur uploader

RazesIesean

Acum la Iasi are loc dezbaterea acordului de pe mediu pentru sectorul Motca - Ungheni (MD).
Un lucru care ma frapeaza e cum de au ajuns pentru 94 KM un cost estimat de 5 Miliarde Euro.
De aici rezulta un cost pe KM grosso modo de 53 Mil Euro.  Okay zona este deluroasa, trebuiesc viaducte si tunele dar mai dao dracului cu asemenea estimari.

QuoteVa costa 5 miliarde de euro
Noua aproximație de preț pentru tronsonul ieșean al A8 este de 5 miliarde de euro, fără TVA. Însă proiectanții au subliniat că un cost real clar va fi stabilit după adoptarea studiului de fezabilitate (care include acordul de mediu) și după scoaterea la licitație pe sectoare, cu o estimare de 30-36 de luni pentru fiecare contract.

Informatii Ziarul de Iasi
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

StefanCelMare

Dacă e pe bune estimarea aia de cost, risc să zic că nu se va face curând.
Păi noi la Cluj cu 1 miliard de euro centura de vreo 40 km plus minus suntem mici copii.
Facem și metroul de 2 miliarde de euro și tot nu ajungem la 5.

tom_sawyer

#4941
21.06.2024
Quote from: Gabriel BudescuSecțiunea Târgu Neamț – Iași – Ungheni are o lungime de 93 kilometri, iar finalizarea studiului de fezabilitate cu Acord de Mediu se estimează pentru luna august. Valoarea estimată a execuției 23,8 miliarde lei.
https://economedia.ro/interviu-gabriel-budescu-director-general-cnir-avem-proiecte-pentru-774-kilometri-de-autostrada-si-drum-expres-angajatii-vor-lua-parte-la-profitul-companiei.html

În articol mai sunt estimări și pentru alte proiecte, unele cu indicatori aprobați la o valoare ceva mai mică, dar nu cu mult.

Deci estimez un 3,5-4 miliarde euro.

Quote from: mirceaeliade on June 06, 2024, 04:07:52 PMTLDR-ul pt tunele e ca sunt vreo 4 km de tunel cut&cover plus 2 perechi de tuneluri twin sapate de 450 si 1700m lungime?

hermes

Quote from: tom_sawyer on July 11, 2024, 06:13:28 PMDeci estimez un 3,5-4 miliarde euro.


Exact, este o estimare, pana nu este validata prin HG de indicatori nu e finala. Iar din suma asta, dupa licitatie, costul efectiv poata sa scada (vezi ofertele UMB pe A7 fata de suma aprobata prin indicatori).
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

GIV

daca liciteaza umb la 80% se face cu 3mld :troll: ierftin  :lol:

tom_sawyer

Alternativa Techirghiol: 0,9 mld €, 30 km, relief mai ușor, fără tunel.

vm75

Costul mare e dat de sectorul Letcani-Ungheni, care are doar valoare simbolică. Mult mai importantă pentru Iasi e legatura spre cart. Dacia si Alexandru cel Bun pe malul Bahluiului, care e desenata pe harta API si sper ca e parte din proiect. Cu siguranta va licita UMB aici, in doi ani vor cam termina ce au acum si vor avea nevoie de contracte noi. Asa ca eu as zice ca vom avea un cost contractat de 20-25 mil EUR/km.

cristims

#4946
Quote from: mihhaii on July 11, 2024, 12:36:46 PMUtilaje Nurol in parcare la Vector Motel, Gaiesti

Parca sambata erau mai multe. Sper ca au inceput sa le mute pe amplasamentul autostrazii, poate incep ceva lucrari pt care nu este necasar OIL.

bim14

Quote from: StefanCelMare on July 11, 2024, 05:56:23 PMDacă e pe bune estimarea aia de cost, risc să zic că nu se va face curând.
Păi noi la Cluj cu 1 miliard de euro centura de vreo 40 km plus minus suntem mici copii.
Facem și metroul de 2 miliarde de euro și tot nu ajungem la 5.
S-a facut si la Iasi o jumatate de centura, acum vreo 10 ani, dupa care totul a fost abandonat. Sa nu mai invartim cutitul in rana, in zona asta avem niste politicieni de toata jena, drept pentru care investitiile au lipsit cu desavarsire. S-a umplut tara de stadioane, nici macar unul in Moldova. E aproape imposibil sa vedem vreun km la cum arata deficitul si datoria publica a tarii.
Orice sector de la Tg. Neamt spre vest ajuta, asa ca speranta va fi ca in 20-30 de ani sa se termine sectorul montan. Cu ce fonduri, habar nu am. Important e sa se faca metrou la Cluj. E clar ca este doar meritul lui Boc pentru tot ceea ce se intampla acolo, ma rog, influenta lui la nivelul distribuirii fondurilor.
Revenind la subiect, Nurol pana ca se misca bine pe A7 si pare ca vor sa faca o minune si pe A8. Sper sa le iasa.

Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

tom_sawyer

#4948
Dacă rămâne la CNAIR pentru organizarea licitație, Pașcani-Iași are șanse să se liciteze anul acesta. Nu cred că CNIR-ul va reuși să-și angajeze oamenii și să pregătească caietele de sarcini până la final de an.

RazesIesean

#4949
Conform protocolului semnat A8 se va duce la CNIR dupa ce SF-ul va fi semnat de CNAIR.
Nu as vrea sa fiu pesimist dar toate proiectele ce au fost transferate catre CNIR sunt proiecte care o sa fie ingropate: A8, Bacau - Brasov, PLoiesti Bravo, Bacau - Piatra Neamt, Focsani - Braila, Filiasi - Tg Jiu.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~