News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

bim14

#4905
Se discuta tot mai mult de o varianta ocolitoare la Podu Iloaiei, poate si una la Targu Frumos. Prin urmare nu prea vom vedea in urmatorii 10 ani santier pentru autostrada Pascani-Iasi-Ungheni.
Evident ca se poate considera o etapizare a sectoarelor montane, altfel va fi foarte greu daca nu chiar imposibil sa vedem ceva santier de la Sarateni la Pipirig. Deja suntem cu deficitul in aer si gradul de indatorare la maxim iar statul nu poate asigura nici macar cofinantarea proiectelor aflate in derulare.
Sperantele sunt pentru cele 4 loturi(2 in proiectare si 2 in licitatie) de a fi construite undeva pana in 2030. Pe urma, treptat or sa se faca 10 km/ deceniu. Exact cum bulgarii se chinuie de atatia ani sa construiasca prin defileul Struma. 
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

slartibartfast

De centurile astea e nevoie indiferent dacă există sau nu A8.

Ionut

Cea mai mare prostie criminală este să nu pui presiune pe A7-Iași. Am zis-o de zeci de ori, ba cred că am depășit suta: cea mai importantă bucată din A8 este A7-Lețcani... dacă într-adevăr credem că viața are prioritate...

Dar viața nu are prioritate, din păcate...

ovideatza

Din pacate pentru ca "viata are prioritate" se planuieste construirea de pasaje SUBterane pentru pietoni pt Tg. Frumos si Podu Iloaiei, in loc de a face pasaje subterane pentru autovehicule si lasat traficul pietonal la suprafata.
Si se vorbeste ca o mare victorie, planuri, lucreaza intens.

Cam asta e nivelul CNAIR/ DRDP Iasi.

Nu ca era firesc ca A8Iasi (A7-Iasi) sa fi mers impreuna cu A7, daca nu inaintea lui...probabil e un proiect care trebuia sa fie ca timp realizat simultan cu A7 Bacau.

bim14

Largirea podetului de la iesirea din Sarca unde au murit mai multi oameni intrand in parapetul acelui podet a durat undeva la 20 de ani. Vorbesc de un simplu podet de vreo 10 m lungime.
Pe portiunea de la Baltati unde au murit acum vreo 2-3 ani cei 6 muncitori loviti de camionul intrat pe contrasens au fost montati parapeti pentru separarea sensurilor.
La Targu Frumos s-au montat semafoare in urma uciderii unui copil pe acel drum.
Sunt doar solutii punctuale. 
Se discuta de ani de zile de pasarele pietonale amplasate pe la Podu Iloaiei sau Tg. Frumos. Dar au ramas doar la stadiul de discutii.
Variantele ocolitoare de la Podu Iloaiei si Targu Frumos vor fi benefice in primul rand pentru locuitorii din cele 2 orase pentru ca nu vor mai fi nevoiti sa inhaleze toate noxele. Chiar nu stiu daca s-a masurat vreodata nivelul noxelor in acele localitati. Abia apoi vor fi utile si pentru soferii care nu vor mai tranzita cele 2 orase. 
Sunt din zona Iasi dar, consider ca mai importanta este portiunea de la Targu Neamt la Targu Mures pentru ca de ea ar beneficia aproape intreaga Moldova. Cu banii de la Pascani-Letcani poate s-ar mai face 1 sau chiar 2 loturi dintre cele 4 ramase nelicitate. Asta nu inseamna ca sectorul Pascani-Ungheni nu este util. Din contra, este chiar necesar.
Daca anul asta vedem 1 km de decopertare langa Targu Neamt ar fi o minune la cat de strans cu usa este UMB.
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

ovideatza

Prima data se fac autostrazi acolo unde drumul actual omoara oameni.

Apoi pentru dezvoltarea economica a unor regiuni intinse.

Apoi pentru dezvoltarea economica a unor regiuni conexe coridoarelor deja create.

Apoi altele si ne putem da cu parerea mai departe in fel si chip.


Daca eram o tara normala si respectam aceste reguli de bun simt, Dn2 - Iasi, drumuri cu o incidenta a accidentelor rutiere extrem de mare, era gata de acum 5-7 ani.


Asa ca nu am cum sa fiu fericit ca se face mai intai Motca-Tg Neamt inainte de Motca-Iasi. Ce naiba, preferam usurinta trecerii unui munte in defavoarea vietii?
E noaptea mintii si efectul evident a 30 ani de incompetenta a acestui minister a antidezvoltarii infrastructurii in Romania.

bim14

Daca mi se permite, as spune ca nu drumurile omoara oameni ci oamenii omoara oameni. Dupa cum arata indicatorii tehnico-economici, sectiunea Motca-Iasi ar ajunge la niste costuri destul de ridicate. Daca s-ar directiona acesti bani spre Tg. Mures- Tg. Neamt, ar fi ok din punctul meu de vedere pentru ca ar ajuta la dezvoltarea intregii regiuni. Insa, daca se duc spre finantarea altor sectoare relativ neprioritare ( cum ar fi Bucuresti-Alexandria), atunci poate ar fi cazul sa se insiste mai mult pe executia Motca - Iasi.
Probabil ca in 2025 se vor deconta toate pomenile din 2023 si 2024 si atunci vom vedea pana unde se va duce cofinantarea investitiilor in infrastructura.
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

AdrianB1

@ovideatza , A8 are un cost exorbitant din cauza sectiunii montane, un cost pe care nu ni-l permitem. Asta inseamna ca A7 este prioritar, mai ales zona sudica care leaga nu doar Suceava si Botosani de capitala, ci si Iasiul. Si cam toate tarile au facut mai intai drumuri care sa duca spre capitala ("toate drumurile duc la Roma"), apoi restul. Iasi-Pascani e necesar si e scurt, 60 km, dar relieful e dificil si iese destul de scump, dar A8 nu e prioritar fata de A7, poate doar fata de Suceava-Siret.

Si drumurile omoara oameni tot asa cum lingurile ii fac grasi. Si prefer oricand ca pieton un pasaj subteran de 2 m decat unul suprateran cocotat la 5 metri inaltime. Am vazut un pasaj grozav in Liubliana, pietonal si de biciclete, si era subteran. Are si avantajul de a urca si cobora mai putin si protectie la vreme rea, iar o bascula cu bena ridicata nu il poate dobora, ca pe DN1.

dargauda

Autostrada Unirii (A8), lotul de munte Pipirig – Leghin: Depunerea ofertelor a fost prelungită, pentru clarificări. Contract de peste 3 miliarde lei pentru lotul cu 7 tuneluri

Compania de Drumuri a prelungit pentru 10 iulie (termen anterior 25 iunie) depunerea ofertelor pentru proiectarea și execuția lotului de munte Pipirig – Leghin pe secțiunea de munte a Autostrăzii Unirii (A8), arată datele din SEAP. Lotul Pipirig – Leghin are o lungime de 19 kilometri și valoarea contractului este cuprinsă între 3,3 și 3,8 miliarde lei. Pe traseu vor fi construite 7 tuneluri cu o lungime totală de 1,4 kilometri și alte 46 structuri: poduri, pasaje viaducte. Durata contractului este de 4 ani (12 luni proiectare și 36 luni execuție).

Lotul Pipirig – Leghin este al doilea lot lansat în licitație pe secțiunea de munte după Miercurea Nirajului – Sărățeni (23 km), publicat în SEAP la începutul lunii aprilie (și aici a fost prelungită depunerea ofertelor, până pe 4 iulie).

,,Obiectul contractului il reprezinta proiectarea si executia Autostrazii Târgu Mureș – Târgu Neamț: Sectiunea II: Miercurea Nirajului – Leghin, km 22+000 – km 181+195: Lot 2c: Pipirig – Vanatori Neamt (Leghin), in lungime de aproximativ 19,3 km, si include realizarea a 7 tuneluri in lungime totala de aproximativ 1,44 km, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari", se arată în SEAP

https://economedia.ro/autostrada-unirii-a8-lotul-de-munte-pipirig-leghin-depunerea-ofertelor-a-fost-prelungita-pentru-clarificari-contract-de-peste-3-miliarde-lei-pentru-lotul-cu-7-tuneluri.html

dargauda

Autostrada Unirii (A8): Depunerea ofertelor pentru primul lot al secțiunii de munte a fost prelungită până pe 4 iulie. Lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni costă 3,3 miliarde lei

Depunerea ofertelor pentru proiectarea și execuția lotului Miercurea Nirajului – Sărățeni (23 km), primul lot al secțiunii de munte de pe A8 – Autostrada Unirii, a fost prelungită până la data de 4 iulie, ca urmare a solicitărilor de clarificare, arată datele consultate de Economedia în SEAP. Valoarea contractului este cuprinsă între 3,3 și 3,9 miliarde lei, iar finanțarea este asigurată (40%) prin Programul Transport.

Termenul inițial a fost prelungit pentru a doua oară, după 22 mai și apoi 25 iunie.

Acesta a fost primul lot din cele șase loturi dintre Miercurea Nirajului și Leghin (159 km) pe care CNAIR l-a lansat în licitație pentru lucrări.

,,,Obiectul contractului il reprezinta proiectarea si executia Autostrazii Târgu Mureș – Târgu Neamț, Sectiunea II Miercurea Nirajului – Leghin km 22+000 – km 181+195, Lot 1b: Miercurea Nirajului – Sarateni, in lungime de aproximativ 23,4 km, din care aproximativ 1,07 km de tunel, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari", se arată în SEAP. Durata contractului este de 30 de luni cu 6 luni etapa de proiectare și 24 luni execuție. Garanția este de 5 ani.

Pe traseul dintre Miercurea Nirajului și Sărățeni sunt prevăzute două tuneluri bidirecționale cu o lungime totală de un kilometru.

Constructorul căruia i se va atribui acest contract va avea obligația să construiască inclusiv două tuneluri bidirecționale cu o lungime totală de 1,07 km, în zona localităților Măgherani (740 m) și Chibed (330 m). Perioada contractuală maxim admisă pentru construcția acestui nou lot al A8 este de 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție). După validarea documentației de atribuire va fi publicat Anunțul de Participare la licitație în cadrul caruia va fi precizată și valoarea estimată a contractului, finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027." – directorul CNAIR, Cristian Pistol.

https://economedia.ro/autostrada-unirii-a8-depunerea-ofertelor-pentru-primul-lot-al-sectiunii-de-munte-a-fost-prelungita-pana-pe-4-iuli-lotul-miercurea-nirajului-sarateni-costa-33-miliarde-lei.html

mihai1

oare se trage de timp pe montan intentionat ca sa ajunga si pascani-iasi in licitatie ca sa se bage banii in ceea ce e cel mai necesar? nu zic ca montan nu e important dar legarea iasiului de reteaua de autostrazi e clar prioritara.

mirceaeliade

Stai linistit ca pe alte loturi s-a prelungit si cu mai mult de 1 an hartogareala.

GDC

#4917
Pipirig-Leghin mi se pare personal unul din loturile cel mai puțin urgente, deci probabil ar putea să mai fie întârziat. Vrei neapărat să faci lot de munte, treci Praidul, va fi de 10 ori mai util.
Păcat de Miercurea-Nirajului - Sărățeni, ăla face cu adevărat util lotul Tg. Mureș - M. Nirajului.
@AdrianB1  despre importanța A8 față de A7, A8 Letcani-Pascani e peste A7 Pașcani-Suceava oricum ai calcula.
Și se induce ideea că Pașcani-Letcani e foarte scump. Toata autostrada Tg Neamț - Ungheni e estimată la 3.5 mld euro, dar fix tronsonul 4, de la DN24 la Ungheni are un tunel de peste 1,5 km. Ăla sigur mănâncă mult din bani, deci Pașcani Iași nu va mai fi la un cost "exorbitant", mai ales pentru ce drum vrea să înlocuiască și la ce trafic.

vm75

Cand se vor termina banii si va veni criza (probabil într-un an) se vor reașeza prioritățile si atunci se va prioritiza lotul esențial din A8, Letcani-Tg. Frumos. Acolo mor oameni, acolo se pierde timp. Ocolul prin Pascani si trecerea Orientalilor sunt nice to have. La fel cum tunelul Meses si Alternativa Techirghiol sunt un lux pe care nu ni-l putem permite acum. Din pacate, politicienii nu vor recunoaște asta decat in momentul in care va veni criza si se va goli de tot sacul. Pana atunci promit marea cu sarea, împotriva unui bun simț elementar, care te îndeamnă sa nu te intinzi mai mult decat ti-e plapuma

tom_sawyer

Licitația pentru Pașcani-Iași va fi lansată de CANIR sau de CNIR?