Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Feri

#4890
Unde duce proiectarea fragmentată excesiv pe tronsoane și lipsa de coordonare la nivel macro între proiecte:


Powered by API/PUM imgur uploader

Descărcarea provizorie din proiectului Pod Ungheni putea fi făcută din start pe traseul A8 spre nodul Golăiești half-profile.

Feri

QuotePodul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii (A8): Termenul pentru desemnarea câștigătorului, amânat cu o lună, pentru 8 iulie 2024
economedia

alexandru26

 Salut tututor

Va pun aici un ce am facut eu pentru proiectare sistemului de iluminat al tunelurilor din Autoastada A8 Targul Neamt -Ungheni

Ce parere aveti ?

Nu pot sa pun poza si nu stiti ce site sa pun poza ? Cu URL NU MERGE


Levente

Ieri a fost 11 iunie, sunt noutăți în ce privește deschidere oferte pentru Miercurea Nirajului/Sărățeni?

Stef

#4895
Da, sunt, pe SEAP a fost din nou amânată etapa, până pe 25.06.2024.
Și la podul de la Ungheni stăm la fel de rău.

Feri

Nu că ar conta din păcate, dar MVA critică din nou și în mod corect lentoarea demarării licitațiilor pentru A8 montan:

QuoteCE AȚI LUCRAT ÎN ULTIMELE 2 LUNI PENTRU SECTORUL MONTAN AL A8, DOMNULE PISTOL?

În urmă cu 2 săptămâni, Asociația Moldova Vrea Autostradă lansa un puternic semnal de alarmă cu privire la tergiversarea procedurilor de lansare a achiziției publice a serviciilor de proiectare tehnică și execuție a lucrărilor pentru ultimele 4 loturi din sectorul montan al Autostrăzii Unirii Tg Mureș - Iaşi - Ungheni (A8), pentru care indicatorii tehnico-economici sunt aprobaţi prin Hotărâre de Guvern încă de la finalul anului 2023, iar studiile pentru Auditul pe Siguranţă Rutieră sunt finalizate din luna aprilie 2024.

Constatăm, din păcate, că în ciuda apelului nostru public, nu vedem niciun fel de progres în ceea ce priveşte loturile Sărățeni – Joseni (32 km), Joseni – Ditrău (15 km), Ditrău – Grințies (37 km) și Grințies – Pipirig (34 km), informaţiile primite la ultima şedinţă de progres fiind evazive și neconcludente cu privire la momentul în care caietele de sarcini sunt finalizate şi trimise la ANAP pentru demararea achiziţiei publice a serviciilor de proiectare tehnică şi execuţie. Mai mult, directorul CNAIR, domnul Cristian Pistol, ignoră solicitările noastre legitime şi aplică politica struţului, băgând capul în nisip şi sperând că în absenţa dialogului, problema se rezolvă prin trecerea timpului.
...
Facem apel la transparenţă şi respectarea promisiunilor angajate de către ministrul Grindeanu la întâlnirea cu Asociaţiile nonguvernamentale din data de 2.04.2024, cu privire la lansarea licitaţiilor pe toate loturile sectorului montan al A8, la această întâlnire participând inclusiv domnii directori Cristian Pistol (CNAIR), cât şi Gabriel Budescu (CNIR).

Perioada alegerilor locale s-a încheiat, nimeni nu mai poate invoca argumentul că este victima unor atacuri de campanie electorală, prin urmare ne rezervăm dreptul ca, în lipsa unor rezultate concrete, să cerem în perioada imediat următoare demisia sau demiterea celor care se constituie o frână în calea construirii Autostrăzii Unirii, indiferent că aceasta se întâmplă din rea-voință sau din incompetenţă managerială.

Consiliul Director al MVA
17 iunie 2024

medicul de garda

Ce anume este corect la critica lor? Au identificat cumva un mod prin care sa creeze prin magie cateva miliarde de euro pentru loturile acestea ramase mai la urma, in conditiile in care bugetul tarii sta sa crape cu imprumuturi istorice si supracontractare de 200% pe fondurile europene? Asta presupunand ca ar mai exista suficienti lucratori in tara ca sa lucreze si la loturile astea in paralel cu restul de 1000 km in executie+licitatie. Nici nu ii vad facand un apel "corect" pentru a scadea costurile de constructie a loturilor cu adevarat montane, in regim half-profile, care ar face lejer fata traficului pentru minim un deceniu, timp in care cu diferenta de bani construiesti alte sute de km de drumuri mai importante.

Hai sa ne mai linistim cu delirul asta electoral, ca deja devine ridicol...
Trust me, I'm an east-european doctor!

RazesIesean

Nu este treaba lor sa gaseasca bani, treaba lor sa monitorize. Atat timp cat pentru alte proiecte s-au gasit fonduri si s-au lansat caietele de sarcini inaintea acestor loturi care au indicatorii tehnico economici deja aprobati eu zic ca sunt indreptatiti.

Asa ca guvernul sa gaseasca bani si daca alte proiecte sunt impinse inainte si alte blocate sa se arate acest lucru.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

GAC

bani se pot gasi: eurobonduri la 30 de ani;
in ceea ce priveste nesustenabilitatea bugetara, alegerea e simpla: fie te imprumuti pt autostrazi, daca nu intri in recesiune si te vei imprumuta pt pensii si salarii.

Stef

^^^da, da, știm, forumiștii trebuie să găsească bani, constructori, angajați, supervizori, eventual polițiști rutieri și stații peco.
Ăia de au mandate prin ministere și alte structuri ale statului sunt acolo doar de formă.

ovicor

Vad ca @medicul de garda a pus foarte bine "diagnosticul". Stiu ca moldovenii au fost vitregiti pana de curand, dar acum sunt surzi la argumente de bun simt. Corect, sa monitorizeze, sa penalizeze clasa politica, guvernantii, dar matematica spune ca trebuie sa se faca o temporizare. Nici statul, nici constructorii, nici furnizorii nu pot face fata la noi investitii concomitente.

mirceaeliade

MVA-ul are niste prioritati 'interesante'.  Inainte de a mai cere inca 4 contracte de munte [cu muncitori cine stie de pe unde], nu inteleg de ce nu se ia de proiectantul jumatatii spre Iasi, macar sa faca presiune pentru licitarea conexiunii la A7.

P3trut

#4903
S-au gasit bani pt Oradea - Arad, un drum asa de important pentru a lega tara si a oferi acces la drumuri de mare viteza tuturor locuitorilor in egala masura. S-au gasit bani si pentru alternativa Techirghiol. Acolo hai sa zicem ca ne inghesuim 3-4 luni pe an cand mergem la mare.

Mai vine din urma Craiova - Targu Jiu si Focsani - Braila. Parca si Bucuresti - Giurgiu.

Dar de ce sa ne grabim cu A8, o autostrada de care se vorbeste de deja batem de 2 decenii, o autostrada care leaga tara de la est la vest?

Si fara sa iau partea MVA (ma frustreaza ego-urile mari si certurile intre ONG-uri, diviziunea ne mananca rau in societate), la Pascani - Ungheni inca nu e documentatia gata pe cand la A8 se asteapta semne pe cer de cateva luni - mi se pare normal sa critici de ce se tin documentele in sertar in timp ce alte autostrazi ajung din urma si pot chiar si depasi progresul?

Ah, si asta cu valorile de trafic mici pentru o trecere peste Carpati de la est la vest mi se pare un argument slab avand in vedere ca nu prea exista infrastructura de mare viteza pe directia aceasta. Oamenii in mod natural vor fi reticenti la a avea mari schimburile comerciale, culturale, etc. daca drumul e lung si rau. Consider ca trebuie sa existe niste axe macro de dezvoltare si investitiile distribuite in mod echitabil catre fiecare regiune altfel o sa avem sau/si o sa adancim decalajele de dezvoltare.

GAC

trebuie sa porneasca licitatia si pt A8 montan, dar cel mai probabil va fi cu proiectare 18 luni + contestatii cel putin 12. deci in cei minim 2 ani, toti constructorii actuali, vor fi trebuit sa treaca de faza terasamentelor / coloane forate... deci vor putea sa atace noi proiecte.