Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

bim14

Odata construita, autostrada va aduna traficul de pe aproape toata Moldova plus Basarabia, cel putin asa apare prin documentele oficiale. Unde mai pui ca zeci de mii de cetateni maghiari isi petrec vacantele in Harghita si Covasna, deci pana la Gheorgheni sigur or sa prefere sa vina pe autostrada.
Nu mai zic de tot potentialul de dezvoltare pe care il va oferi atat Moldovei cat si Basarabiei. Acum, pana va fi gata autostrada prin 2050, probabil mare parte din productia europeana va fi mutata in China/India. 
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

shift2rail

^imho, lucrurile vor sta exact invers: pana in 2050, o mare parte din industriile delocalizate in China/India/Asia se vor fi relocat in Europa (de Est). Inca un argument ptr a nu ne scumpi acum la tarate: autostrazi HP, cai ferate la standarde de sec xx, samd.

RobertH

A8 Sectiunea II Miercurea Nirajului-Leghin (km 22+000 – km 181+195): Lot 1b: Miercurea Nirajului – Sarateni

Planse (1/3):


























Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH

A8 Sectiunea II Miercurea Nirajului-Leghin (km 22+000 – km 181+195): Lot 1b: Miercurea Nirajului – Sarateni

Planse (2/3):
































Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH

A8 Sectiunea II Miercurea Nirajului-Leghin (km 22+000 – km 181+195): Lot 1b: Miercurea Nirajului – Sarateni

Planse (3/3):




















Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH





Gasiti plansele si aici : https://pum.project-online.se/doclic/Rutier/Autostrazi/A8/Sectiunea%202%20%28MiercureaNirajului-Leghin%29/Lot%201B%28Miercurea%20Nirajului-Sarateni%29/

Traseul e calibrat si pus pe harta API. Daca mai doriti ceva la structuri, mai tin documentatia pentru cateva zile si pot sa postez planse .

tom_sawyer

#4806
Quote from: hefaistos on April 29, 2024, 02:57:40 PM"Bidirectional" înseamnă Cut&cover.
"Unidirectional" doua galerii forate.
Evident, la cut&cover nu merita sa sapi doar pentru HP.

Unidirecțional: doar un sens al autostrăzii trece prin tunel.
Bidirecțional: ambele sensuri trec prin tunel.

Din Memoriul Tehnic eu înțeleg că nu e nimic cut&cover.







Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#4807
Din Memoriu tehnic, pag. 151:



+

DIRECTIVE 2004/54/EC OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL

of 29 April 2004

on minimum safety requirements for tunnels in the Trans-European Road Network


ANNEX I

Safety measures as referred to in Article 3

1.3.  Traffic volume   

1.3.1. Where "traffic volume" is mentioned in this Annex, it refers to the annual average daily traffic through a tunnel per lane. For the purpose of determining the traffic volume, each motor vehicle shall be counted as one unit.

1.3.2. Where the number of heavy goods vehicles over 3,5 t exceeds 15% of the annual average daily traffic, or seasonal daily traffic significantly exceeds the annual average daily traffic, the additional risk will be assessed and taken into account by increasing the traffic volume of the tunnel for the application of the following paragraphs.

2.  Infrastructure measures

2.1.  Number of tubes and lanes   

2.1.1.The main criteria for deciding whether to build a single or a twin-tube tunnel shall be projected traffic volume and safety, taking into account aspects such as the percentage of heavy goods vehicles, gradient and length.

2.1.2. In any case, where, for tunnels at the design stage, a 15-year forecast shows that the traffic volume will exceed 10 000 vehicles per day per lane, a twin-tube tunnel with unidirectional traffic shall be in place at the time when this value will be exceeded.

2.1.3. With the exception of the emergency lane, the same number of lanes shall be maintained inside and outside the tunnel. Any change in the number of lanes shall occur at a sufficient distance in front of the tunnel portal; this distance shall be at least the distance covered in 10 seconds by a vehicle travelling at the speed limit. When geographic circumstances prevent this, additional and/or reinforced measures shall be taken to enhance safety.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:32004L0054#d1e36-59-1


LEGE nr. 277 din 10 octombrie 2007 privind cerinţele minime de siguranţă pentru tunelurile situate pe secţiunile naţionale ale Reţelei rutiere transeuropene

1.3. Volumul traficului
1.3.1. Acolo unde "volumul traficului" este menţionat în prezenta anexă, acesta se referă la traficul mediu zilnic anual printr-un tunel pentru fiecare bandă de circulaţie. În scopul determinării volumului traficului, fiecare autovehicul este numărat ca o unitate.
1.3.2. În cazul în care numărul de vehicule grele pentru transportul de mărfuri cu masa de peste 3,5 t depăşeşte 15% din traficul mediu zilnic anual sau în cazul în care traficul zilnic sezonier depăşeşte în mod semnificativ traficul mediu zilnic anual, pentru aplicarea următoarelor puncte riscul suplimentar se evaluează şi este luat în considerare prin creşterea volumului traficului prin tunel.

2. Măsuri privind infrastructura
2.1. Numărul de galerii şi numărul de benzi de circulaţie
2.1.1. Principalele criterii pentru a decide dacă trebuie să se construiască un tunel cu o singură galerie sau cu două galerii sunt volumul estimat al traficului şi siguranţa, luându-se în considerare unele aspecte cum ar fi: procentajul de vehicule grele pentru transportul de mărfuri, panta şi lungimea.
2.1.2. În orice caz, dacă, pentru tunelurile în stadiul de proiectare, o prognoză pe 15 ani arată că volumul traficului va depăşi 10.000 de vehicule/zi pe fiecare bandă de circulaţie, se va realiza un tunel cu două galerii cu trafic unidirecţional atunci când această valoare va fi depăşită.
2.1.3. Cu excepţia benzii de siguranţă, se menţine acelaşi număr de benzi atât în interiorul, cât şi în exteriorul tunelului. Orice schimbare a numărului de benzi se realizează la o distanţă suficient de mare în faţa gurii tunelului; această distanţă este cel puţin egală cu distanţa parcursă în 10 secunde de un vehicul care rulează cu viteza maximă permisă. Când condiţiile geografice nu permit aceasta, se iau măsuri suplimentare sau mai severe pentru creşterea siguranţei.

https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/86240




https://romaniafaragropi.ro/wp-content/uploads/2015/08/PD-162-2015-redactarea-2-Normativ-privind-proiectarea-autostr%C4%83zilor-extraurbane.pdf?x30085

Quote from: tom_sawyer on April 09, 2024, 02:37:58 PM







https://transport.danube-region.eu/wp-content/uploads/sites/2/sites/2/2019/09/Project_full3.pdf

bim14

Tunelul Karawanken va fi dublat curand (probabil inainte sa termine UMB tunelul de pe A1) de o a doua galerie cu o lungime de aproape 8 km. Probabil va fi marita si taxa cu aceasta ocazie.
Poate o solutie ar fi taxarea pe anumite portiuni din A8, la fel cum Austria taxeaza diverse sectoare chiar daca au vigneta la fel ca noi. Astfel s-ar putea cofinanta constructia sectoarelor complexe din aceasta autostrada. Iar daca nu e trafic care sa justifice 2 galerii, atunci sa faca numai una, urmand ca peste 30 de ani, la fel ca austriecii, sa se apuce de a doua galerie.   
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

a.l.x

Proiectare si Executie Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț: Sectiunea II: Miercurea Nirajului – Leghin, km 22+000 – km 181+195: Lot 2c: Pipirig – Vanatori Neamt (Leghin) CN1068571

Lungime : 19,3 km

Valoarea totala estimata:
Intervalul intre : 3.386.900.510,46  si 3.837.527.310,19  Moneda: RON

Data de deschidere a ofertelor: 25.06.2024 15:00

dargauda

tunel bidirecțional (490m) situat în apropierea localității Pîțîlingeni
– tunel unidirecțional pe calea 1 (90m) situat în apropierea localității Pîțîligeni;
– tunel bidirecțional (70m) situat în apropierea localităților Pîțîligeni-Stînca;
– tunel bidirecțional (130 m) situat în apropierea localităților Pîțîligeni-Stînca;
– tunel unidirecțional pe calea 1 (80 m) situat în apropierea localităților Pîțîligeni-Stînca;
– tunel bidirecțional cu (300 m ) situat în apropierea localității Stînca
– tunel bidirecțional cu (280 m) situat în apropierea localității Stînca." -


Ionut

Ce droniști avem disponibili care doresc să lucreze cu noi (API) pentru zboruri cu cheltuieli decontate pe A7 și A8? Pe A7 dincolo de Buzău este greu și ineficient să ajungem de la "baza" din București, la fel pentru capetele A8 din PNRR.

@Stef și alții? Nu știu dacă vreți/nu vreți/aveți vreo exclusivitate. @Raducu Popa înțeleg că nu mai dorește colaborare cu noi, așa că nici nu mai întreb.

Dați-mi un mesaj privat. Mulțumesc!

tom_sawyer

#4813
Președintele Consiliului de Administrație CNIR: "nu exclud ca un tronson din A8 anul viitor să-l abordăm în această cheie [a Parteneriatului Public Privat]"

1:14:20
(de la 54:30 și 1:01:30 părerea unui fost director CNADNR)