Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

hefaistos

"Bidirectional" înseamnă Cut&cover.
"Unidirectional" doua galerii forate.
Evident, la cut&cover nu merita sa sapi doar pentru HP.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

aby28

Va fi traseul de pe harta API updatat sa includa toate tunelele si podurile planificate? Acum e doar o linie  :)

ovicor

Eu am presupus ca "unidirectional" inseamna ca doar un sens necesita tunel, celalalt sens se poate amenaja ca o terasa. E drept, era doar presupunerea mea.

tom_sawyer

#4788
"n-are rost half-profile, costurile sunt similare, etc."

Pe conexiunea directă Varșovia-Bratislava:

D3 Svrčinovec - Skalité Motorway, 1/2 profile

Partnership: D3 Svrčinovec - Skalité
Lead Partner: Váhostav - SK, a.s.
Partners: Doprastav, a.s., STRABAG s.r.o., Metrostav SK, a.s.

The Svrčinovec - Skalitéstretch is part of the D3 motorway; the road starts at Hričovské Podhradie and ends on the Slovak and Polish border. This D3 motorway's stretch is one of great importance for Žilina Region in that it forms an important trunk route to connect Slovakia to its northern neighbour - Poland. It is to provide link between our capital city as well as the south-west Slovakia regions and the Kysuce region in the north while becoming an important point of northwards connection to the Czech Republic with Svrčinovec being the point for the R5 express road to join the D3 motorway and connect the two countries via another motorway stretch.

This motorway stretch with an overall length of more than 12 kilometres, in a half profile, also consists of 24 bridges, some of which reaching the heights of 70 to 80 m, and two tunnels found in challenging hydrogeological conditions.

The Valy bridge with the highest pillar across Slovakia is the most grandiose feature of the project with its height to be up to 78 metres.

The works start immediately before the Svrčinovec junction - a place where the D3 motorway stretch from Čadca (Buková) is to join this road in the future. At the same time, the new stretch becomes connected to the existing road network for the motorist to be able to use connection with three countries - Slovak Republic, Czech Republic, and Poland. Behind the motorway junction the route is directly entering the shorter tunnel - Svrčinovec. From there the new motorway leads along the slopes of the River Čierňanka valley, along the outskirts of the Svrčinovec, Čierne and Skalité municipalities, to eventually get to the second tunnel - Poľana. After covering more than 12 kilometres, the new motorway stretch joins the existing D3 stretch, Skalité - national border SK/PL.

Basic parameters:

Stretch length 12.28 km
Poľana Tunnel 898 m
Svrčinovec Tunnel 435 m

Svrčinovec Junction
Čierne Resting Area

www.doprastav.sk/en/2/d3-svrcinovec-skalite-motorway-12-profile/

























Porțiuni 2+1:










Powered by API/PUM imgur uploader

stangabriel

#4789

Am gasit si filmarea cu drumul in cauza.

Chiar ma gandeam cum ar arata un half-profile la munte. Sunt totusi consolidari care trebuiesc distruse la full profile, vad ca debleele nu sunt sapate. Interesant.

pasadia

Serios vorbind - sunt unul dintre cei care susține că sectoare lungi din zona montană a A8 pot fi construite că HP, amenajat ca 2+1 alternativ în cea mai mare parte.
Și tocmai de asta îmi permit și să spun că, odată construite și date în funcțiuni, acele sectoare se vor dovedi suficiente astfel încât:

- să nu mai fie dublate. Niciodată.
- să fie acceptată soluția și pentru alte sectoare montane similare din A3, A6, A13 sau A14.

De asta nici nu m-aș uita acum la ce lucrări ar fi necesare pentru HP dar ar urma să fie apoi demolate pentru FP. Pentru că nu va fi cazul (nivelul de trafic nu va cere FP, never ever)

TeoH9

#4791
Aceleasi povesti pe A8 care apar in fiecare luna: tabere care dezbat HP vs FP; tabere care dezbat cat este de necesara vs inutila A8.
Eu le dau direct skip.

26ld

^Eu zic ca o poveste si mai frumoasa e cum oamenii nu accepta niciun compromis, totul trebuie sa fie ca ei iar orice discutie trebuie sa fie in termenii lor. Si daca nu e ca ei, se supara si incep sa arunce vorbe (si nu numai) aiurea.

Atitudinea asta de totul sau nimic nu e benefica nici macar intr-o discutie, de ce ar fi benefica pentru constructia unei autostrazi ? Ca aia nu se face pe pareri, sentimente, credinte sau spiritualitate, ci pe numere. Numerele iti spun daca e fezabil sau nu ceva. Dar multi inca nu au inteles chestia asta si cred ca o autostrada e facuta prin credinta sau sentimente patriotice. Daca ar fi cazul, de ce nu s-ar duce toti care considera asta la munca voluntara sa ajute la constructia ei?

hefaistos

In caz ca nu v-ati prins, tocmai au fost "scoase la licitatie" 3 loturi. Cu documentatie FP. Deci sa trecem mai departe. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

tom_sawyer

#4794
Da, trecem mai departe: Ditrău-Grințieș-Pipirig. Ce ziceți, vor fi bani pentru 9 km de tunel și viaducte la greu? Pentru ambele sensuri, normal, că merităm.

A, stai că discuția despre bani am tot avut-o, și oricum ne strică starea de bine, prea multă ură. Deci totu-i perfect în acest an superelectoral, sunt de toate pentru toți.

Ionut


pasadia

Pentru cei care nu reușesc să citească forumul așa cum e cazul, mesaj după mesaj.

Replica mea era dată exact și datorită replicii anterioare in care era menționat că anumite lucrări, executate pentru HP ar trebui demolate in cazul unui FP. Si prin urmare ceea ce spun eu că în cazurile IPOTETICE în care s-ar construi HP ceva (orice) mă îndoiesc că s-ar mai ajunge ulterior la demolări. E clar acum?

In rest, că aveți unii chef de harță sau că vă închipuiți că nu știu ce e in licitare...

bim14

In acest moment datoria publica e spre 50% din PIB si nu stiu pana unde poate sa creasca. Daca am avea la sfarsit de 2027 cele 4 loturi ( 2 loturi Tg. Mures - Sovata si 2 loturi Tg. Neamt - Pipirig) executate la un procent de 70-80% ar fi excelent. Maximul la care mai putem spera ar fi celelalte 2 loturi de la Sovata la Ditrau pornite pana in 2030. Dar pe langa astea, romania mai trebuie sa se imprumute serios si pentru celelalte proiecte mari de infrastructura. Va ramane portiunea de la Pipirig la Ditrau pe care nu stiu daca o vom mai vedea noi.
Chiar daca sunt din Iasi, e destul de limpede ca mai mult de podul de la Ungheni, construit pentru moralul fratilor basarabeni, nu se va face altceva.   
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

hefaistos

Avaand in minte experienta PiSi2,3 si Meses in minte eu as zice ca, pentru loturile care au intrat acum in licitatie, atribuirea prin 2027, urmeaza proiectarea si executia se va intinde de-a luncul anilor 30.
Dar ca sa ceri HP inseamna sa stopezi demersurile de licitare, sa refaci documentatia pentru HP si deabia dupa sa relansezi licitatia. Deci inca 3-4 ani doar ca sa poti laansa HP.
Pentru ca nu tai totul pe jumatate si... gata!     
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

tom_sawyer

Bineînțeles că nu propune nimeni ca ce s-a lansat deja să fie anulat și refăcut HP.