News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

ovicor

Si mie mi se pare ca e scurt termenul de 24 de luni acordat construirii acelui segment la est de Miercurea Nirajului, raportandu-ne la cel mai recent lot, inaugurat azi. Mai ales in conditiile in care "partenerul serios" pare in impas cu finantarea!

hefaistos

Lipsa finanțării duce automat la prelungirea termenelor. Mai complicat e cu niște tuneluri C&C pe acest lot, dacă nu ma înșel.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

a.l.x

Proiectare si Executie Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț, Sectiunea II Miercurea Nirajului – Leghin km 22+000 – km 181+195, Lot 1b: Miercurea Nirajului – Sarateni

CN1067339

Lungime 23,4 km

Valoarea totala estimata:
Intervalul intre: 
3.351.264.399,36  si 3.949.103.338,97

Data de deschidere a ofertelor:22.05.2024 15:00

tom_sawyer

#4728
Din "Cerințele beneficiarului":

Poduri, pasaje, viaducte - A8 Miercurea Nirajului-Sărățeni





Tuneluri




Deci tunel bidirecțional=tunel cu bolți gemene, tunel unidirecțional=tunel cu tuburi paralele.

alecu26

Asta numai pe cut&cover o poti face...bilti gemene

Drumurile noastre POATE;

GIV

daca tot se lauda lumea ca s-a mai lansat o licitatie pt lotul a8, pentru sectorul intre dn2 si turbion se misca ceva?

Stef

^face parte din Moțca-Iași-Ungheni. Deci mai avem de așteptat.

RazesIesean

#4732
Din nefericire e intarziat yot sectorul. Dupa ultimele estimari data posibila de livrare e Mai 2025 (deci vreo 36 luni intarziere). Si Consitrans tot participa la licitatii.

~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

raulbogdan23

Ar fi bine daca macar sectiunea aceasta ar fi in licitatie, ca sa avem continuitate la fiecare capat al turbionului. Ar fi un lot relativ scurt 8-10km.





Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade

Sa ma corecteze cineva daca zic gresit, dar segmentul din poza asta *cred* ca e la SF-ul din contractul intarziat spre Iasi (unde d-abia recent s-a predat un SF refuzat de CNAIR).  Cred ca un fel de ce s-a intamplat pe A3 intre Rasnov/Cristian si Codlea, unde s-a facut SF pana "in camp" si apoi s-a licitat executia pana "in camp" (in loc de pana la nodul mai 'de bun simt' cu DN1 vreo 3 km mai incolo).

bim14

Daca mai era UDMR prin guvern, poate ar fi pus presiune ca sa scoata inainte la licitatie si un tronson din judetul Harghita, care ajuta mai mult decat oricare alt lot. Tot e bine, mai sunt 3 loturi plus segmentul pana la turbion si gata.   
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

GIV

@bim14 cum adica doar 3 loturi si gata?

naivu

^^^Licitatia de SF pt A8.montan nu a cuprins conexiunea cu A3 langa TgMures, cu un lot deja scos la licitatie pt executie, sincer, te asteptai sa treaca de DN2 si sa ajunga la conexiunea cu A7 care abia intrase in proiectare cand se facea caietul de sarcini?!  :lol:  :lol:  :lol:
Discontinuitatile de genul asta sunt o consecinta inevitabila a lipsei de viziune si profesionalism din 2017-2019.

reed

Transbordare cu microbuze ca la CFR

ovideatza

#4739
Daca avea cine sa faca presiune pe proiectarea acelui lot si aveam niste contracte de proiectare care sa permita predari partiale, plus ulterior avizele necesare sa fi mers (Adica multa munca si presiune), lotul "lipsa" intre DN2 si turbion A7 il puteai licita, negocia cu UMB si faceai NR pe acea conexiune provizorie cu DN2 si poate aveai noroc sa iasa din prima ce trebuie.

Dar cine sa gandeasca....daca am vrut A8 dintr-un foc de la "munte p-an la mare"...

Cand ziceam si eu acum cativa ani ca A8 nu exista asa cum e in mintea politicienilor si in fapt sunt mai multe autostrazi si ar trebui proiectate, avizate si executate in mod total independent...cine sa auda. Platim astazi iresponsabilitatea politica.

Pe de alta parte scenariul alternativ de lotizare, in care aceasta zona era prinsa cu A8 pana la Tg Neamt (Contract de executie semnat) se putea transforma in:
- A7 intr-un stadiu mai intarziat (sanse mici spre foarte mici)
- A8 Letcani-nod cu A7 gata

Ai fi avut A8 de la Iasi pana in nodul turbion, implicit nelegat cu DN2.
Privind retrospectiv e destul de "ciudat" ca avem la momentul actual A8 montan intr-un stadiu teoretic mai avansat la proiectare decat A8 spre Iasi. Rezultatul e din eforturile depuse pe segmentul montan pe contractul de proiectare si lipsa de interes pe partea spre Iasi in a supraveghea/ amenda proiectantul pt intarzieri.
La cati ani de intarziere exista "ruperea pisicii" avea timp sa se duca in reziliere si relicitare. Imi plac felinele in cauza insa cred ca trebuie mai multe rupte. E nevoie de livrabile intermediare cu sanctiuni drastice pentru depasirea termenelor in cauza. Nu sa astepti pana la finalizarea intregului contract pt a vedea daca respectivul a facut macar ceva ceva.