Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Stef

QuoteLicitațiile pentru supervizarea lucrărilor de execuție în cazul capetelor sectorului montan al autostrăzii A8 Tg Mureș – Iași au fost deblocate, iar ambele proceduri au cel puțin câte trei ofertanți. Licitațiile erau blocate din luna decembrie 2023.

Sursa: apix.ro

bim14

Pentru ca tot zicea ministrul grindeanu ca avem prea multe proiecte si nu va fi finantare pentru toate, e din ce in ce mai clar ca nu vom avea sectorul montan construit in timpul vietilor noastre.
E bine ca 8,5 miliarde se vor duce pe DX Oradea-Arad. Ce mai conteaza ca decalajul economic dintre cele 2 regiuni aflate de o parte si de cealalta a Carpatilor va fi din ce in ce mai mare, tot romania este.
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

misiekwas

^Iar trebuie sa revenim la aceasta discuție ca bihorenii și Bolojan sunt de vina ca Moldova n-are autostrada? Moldova a fost cel mai mare beneficiar de investiții rutiere din PNRR. Aceasta nu înseamnă că trebuie să fie singur beneficiar de investiții în autostrăzi. A7 va avea un impact foarte mare asupra economiei regionale, părerea mea e ca mai mare decât viitorul A8.

GIV

@bim14 daca pe topicul cu discutii generale am intrebat cati km de autostrada am fi avut daca nu intram in UE, acum am curiozitatea cate fonduri ue pentru autostrazi nu am consumat din cat ne a fost alocat


bim14

#4700
Asa este, mi se pare ca A7 are rolul principal de a reduce media mortilor in accidente rutiere, insa A8 ar ajuta mult mai mult la dezvoltarea intregii regiuni. Adevarul e ca peste tot conteaza deciziile politice iar politicienii din partea de est a tarii au fost doar niste talhari, din pacate.
Pana la urma, orice santier e bun pentru ca marea majoritate a celor care lucreaza sunt romani, indiferent ca antreprenorul general este italian, turc sau austriac. Bine, nici asta nu stiu cat va mai dura pentru ca deja in multe locuri lucreaza muncitori asiatici. Chiar pe santierul Strabag am vazut echipe de asiatici, probabil de la vreun subcontractant.   
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

cristian_ch

Ma disperati cu A8, traficul e mult mai mic in acea zona  decat pe viitorul DX11! O tinem langa cu sabloane cum ca politicienii vor sa tina Moldova subdezvoltata! Da' cine alege acei politicieni in Moldova? Nu cumva aceeasi locuitori care se plang de lipsa investitiilor sau a infrastructurii? Pai cat i-ati ales pe Simirad, Nechita ori Alexe/Chirica, nu mai pun la socoteala un Sechelariu, Pinalty sau Contac de Botosani, nu v-ati gandit si la ce aveti nevoie? V-am mai zis, am fost ani de zile sofer de camion, rar prindeam fie o incarcare, fie o descarcare spre/din Moldova, nu era productie in zona! O consideram parfum, traversam foarte repede DN 15, repede DN17 si DN 11 comparativ cu trecerea pe DN 7, DN 1 sau DN 6! La ora actuala ar fi mult mai prioritar pentru Romania un drum de mare viteza intre Craiova/Calafat si Lugoj, nu mai zic de legatura intre Ploiesti si Brasov! Voi vreti autostrada pentru trafic usor spre vestul Europei da' nu luati in calcul ca asta inseamna 2 saptamini in iulie inspre Iasi si alte doua inspre vest in august/septembrie! Traficul zilnic dintre Ploiesti si Brasov necesita mult mai repede o autostrada decat intre Targu-Mures si Iasi!

dr4qul4

#4702
voi nu vedeti ca nici nu stie ce zice? Cred ca a vrut sa zica invers, dar tot fals ar fi.
QuoteA8 are rolul principal de a reduce media mortilor in accidente rutiere, insa A7 ar ajuta mult mai mult la dezvoltarea intregii regiuni

Mortii sunt pe A7. La fel si traficul. La fel si camioanele si deblocarea lor aduce dezvoltare!
Sunt si pe A8, dar nu pe zona montana (acolo bate vantul), ci doar pe bucata dintre Pascani si Iasi, pe care vad ca toti o ignora, desi este de departe cea care va aduce cea mai mare dezvoltare. Leaga Iasiul de Bacau si de Bucuresti.
A8 montan nu va fi facuta peste noapte.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

iulic

@cristian_ch
1. A8, cand va fi construita, fiind prin mijlocul Moldovei, va atrage traficul trans-Orientali din cea mai mare parte a Moldovei, cat si din Republica Moldova. Se folosesc in domeniul geografiei niste modele matematice specializate, care pot demonstra acest lucru.
2. Din cauza ca nu este autostrada peste Orientali, cresc simtitor costurile logistice, ceea ce descurajeaza investitiile in "fabrici si uzine", ceea ce face sa nu existe productie. Intreaba niste oameni cu afaceri din zona Moldovei, in domeniul productiei sau in domeniul logisticii, cu ce probleme se confrunta din cauza lipsei conexiunii rutiere rapide peste Carpatii Orientali. Si cat le afecteaza competitivitatea in raport cu afaceri similare din alte zone ale tarii, tocmai din cauza costurilor suplimentare si a intarzierilor legate de logistica.

qionescu1

#4704
S-a mai discutat. Orientalii au nevoie de cel putin o strapungere cu autostrada doar ca nu dintr-o data ci etapizat si cu solutii specificice pt fiecare tronson. Daca se intervine asa pe toate cele 3 trecatori sincer timpul necesar traversarii muntilor nu va fi mult mai mare fata de o autostrada. Plus ca s-ar rezolva si multe probleme locale.

Deci raportul cost beneficiu nu justifica momentan autostrada A8. Nu mai vorbim de volumul de trafic actual si viitor preconizat. Prioritatile Moldovei ar fi in primul rand conexiunile rapide intra regionale adica:
- A7, A8 Iasi-Pascani/Tg Neamt, DX Focsani-Galati/Braila pt legatura cu portul CT in principal, A14 Gura Humorului-SV/BT
- aeroporturile Bacau si Iasi
- legaturile feroviare intre orase
- conexiunile de frontiera din motive politice acum urmand cele economice

Apoi proiectele mari si deosebit de importante ar fi canalul Siret/Baragan, o regularizare a Siretului cat mai spre nord spre Bacau, si de ce nu, cu totul si cu totul deosebit si de mare impact, canalul Prut/Nistru/Gdansk (din pacate complet incert acum cu razboiul din Ukr).

Ce uita toata lumea care cere A8 montan e ca transportul rutier este unul scump si A8 nu este un panaceu pt economia Moldovei, distantele ramanand mari in continuare.  Mai degraba cele 6 mld de euro (minim) le-as directiona pt proiectele de mai sus care ar avea un impact mult mai mare in economia si viata celor de acolo.

Moldovean

A8 este cerut și de partenerii externi din motive de siguranță națională, nu doar din motive economice. Au spus clar că o autostradă peste munți ajută enorm la mutarea resurselor militare în caz de atac. De altfel, și concentrarea pe A7 cred că are legătură tot cu partenerii externi. A7 este vitală nu doar pentru Moldova, dar și pentru Ucraina, precum și pentru o viitoare conexiune nord-sud de la Marea Baltică din Polonia, prin Ucraina pe la Lvov și apoi spre sud pe A7. Știu că există și coridorul Lugoj - Calafat dinspre Polonia, dar sunt hărți unde a apărut și varianta descrisă de mine. Importanța strategică a unei autostrăzi ține mai mult decât factorul economic.

StefanCelMare

#4706
Nu știu de unde tot apar teoriile astea că A8 e necesar militar.
Eu știu că militar se presa pentru coridorul Marea Nordului - Marea Mediterană, cu deviație și spre Marea Neagră.
Altfel spus, la noi ar fi A3 la intrare în țară, apoi DX11 Oradea-Arad, apoi A1 spre Marea Neagră, respectiv ar fi A9 sau A6 spre Mediterana (probabil preferabil ar fi A6, integral pe teritoriul NATO/UE).
Militar mie mi se pare un avantaj să ai zona montană a Orientalilor cât mai inaccesibilă.

Am mai spus-o, A8 suferă exact de logica circulară, nu are cifrele de trafic necesare să se facă, decât dacă se face.
Singurul argument real pro-A8 ar fi în perspectiva conectării Chișinăului (capitală) la rețeaua UE.
Deși să știți că și asta se poate rezolva altfel, dacă Ucraina ar intra în UE (pe axa Lviv - Cracovia).

Skynick

Oricum, se simte o oarecare prioritizare a lucrarilor catre est, A7 este esentiala pentru alimentarea flancului asta iar o strapungere a muntilor pe acolo (A8 ar fi ideala).
Din alta perspectiva, nu suntem o tara chiar asa mare si intr-o zi, ajungi cam cu orice convoi, unde vrei.

Moldovean

Ți se pare un avantaj să fie inaccesibilă ție la Cluj-Napoca pe premisa că te apără munții de vreun invadator din est. De cealaltă parte, moldovenii văd lucrurile diferit. În caz de invazie, resursele NATO sunt la vest și au nevoie de infrastructură pentru o deplasare cât mai rapidă spre est.

Vlad94

Cu tot respectul, dar discuțiile de pe acest topic nu fac altceva decât să umple pagini și să consume spațiu pe servere. Sper să înceapă lucrul curând pe oricare lot din A8 și să scăpăm de discuțiile astea.