Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 13 Guests are viewing this topic.

bim14

E bun si A7 ca ne scapa de asasinul DN2, dar aproape toata Moldova (de la est si de la vest de Prut) e plecata la lucru in vestul Europei. Nu zic, mai sunt cativa moldoveni dusi la capitala pe care o sa-i ajute A7 la naveta saptamanala, sau la concediul grecesc.
Din punctul meu de vedere nu ar fi o prioritate in acest moment ca doua orase, Oradea si Arad, sa-si faca un drum expres atat timp cat sunt legate fiecare la cate o autostrada ungureasca. Daca sunt banii lui Bolojan, atunci e liber sa construiasca orice. Banii aia erau buni la traversat Carpatii.
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

dumbravaandrei

#4651
jos de tot postarea ta @bim14 ... urat de jos... din pacate au mai reusit altii sa aplice acelasi principiu cu CoBra si au blocat orice proiect de autostrada ani buni...

executam ce avem gata de executat, indiferent ca e la Arad, Oradea, Iasi, Brasov, Marginea, Zalau, Mangalia, Iasi sau pe unde naiba om mai construi ceva. Sa stam sa asteptam dupa (incompetenta) dezvoltarea unui proiect inainte de a le permite altora mai mature sa se materializeze chiar e o prostie dodoloata cat tot spatiul carpato-danubiano-pontic.

pasadia

Nu fi rau, omul are dreptate. Uite, chiar ii propun sa militeze pentru rezilierea contractelor pe Sibiu - Fagaras - gandeste-te ca Fagarasul nu are nici macar 50.000 de locuitori, ce rost are sa construiesti autostrada pentru un oras atat de mic? Cu bani dati aiurea acolo am mai putea face un lot din A8, eventual cu 3 benzi pe sens (caci doar trebuie sa luam in calcul sectoarele cu panta).

misiekwas

#4653
În plus, la A11 chiar s-au implicat autorități locale și au făcut o grămadă de munca sa pregătească acest proiect. Compara asta cu cum s-au descurcat autorități locale în Moldova...
În plus, in ceea ce privește valori de trafic, este taman invers decât: A7 nu e pentru concediul în Grecia ci pe acolo ai volumul cel mai mare de trafic în Moldova.

RataRR

@bim14 Deci A7, care inlocuieste DN2 si va conecta Moldova de Bucuresti, nu e la fel de importanta ca A8 pentru ca moldovenii lucreaza in Vest? Ce emigrant va veni cu masina si nu cu avionul, astfel incat sa aiba nevoie de A8? Inteleg ca A8 e importanta, dar sa zicem ca A7 e folositoare doar pentru vacante in Grecia si pentru cativa moldoveni ce au treaba in Bucuresti e deja absurd.

GIV

@pasadia autostrada sibiu fagaras se construieste doar pt fagaras? sau se ia in calcul cati locuitori are? sau reprezinta o legatura intre mai multe orase? doar nr de locuitori sau datele de trafic se iau in calcul pt a justifica necesitatea unei autostrazi? nu se poate lua in calcul si dezvoltarea economica din zona respectiva?

misiekwas

@GIV asta a fost clar un comentariu sarcastic. A propos, daca A7 a devenit aparent "for fun" (cum reiese din comentarii de unii aici), atunci poate și pe aia redirecționam către A8? (pamflet)

pasadia

Ma rog, mai exista si Victoria pe traseu, dar e nesemnificativa - drept dovada e singurul loc pentru care toata lumea accepta ca e suficient jumatate de nod, caci inca 2 bretele in plus ar fi costat prea mult. Dar deja suntem off-topic, caci discutia e despre cum Romania cheltuie bani aiurea in loc sa ii bage EXCLUSIV in A8. Prin urmare mai extind lista de proiecte inutile la care ar trebui sa renuntam pentru a finanta A8: centura Medias, centura Sighisoara, centura Reghin, centura Zalau. Toate acestea sunt orase mici, nesemnificative, nu se pot compara cu importanta metropolei de pe Bahlui.

RazesIesean

Pasadia stim ca esti hater, dar sa iei in deradere Iasul nu prea isi are rostul.
De bine de rau, "metropola de pe Bahlui" s-a dezvoltat fara multe infuzii de fonduri (cough cough, Cluj sau celalalt nume Caritas, Oradea, sau ca altii cu subventii pentru metrou si caldura).
Plus e singurul oras mare din Romania fara centura (bine aici e vina celor ce o conduc "multi neaveniti cu noroi pe ciubote"), dar si de piedicile puse de autoritatile centrale. Discutii care nu isi au rostul pe acest subiect, aduce mahnire multora ce se mandresc ca sunt ieseni (eu insumi).

x times: Nimeni nu are nimic impotriva constructiilor de drumuri, cai ferate care sa imbunatateasca calitatea vietii tuturor, mare problema e prioritizarea sau mai bine zis de-prioritizarea altor proiecte.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

tom_sawyer

#4659
- Alternativa Techirghiol
- Timișoara-Moravița
- DEx Focșani-Brăila

Consider că cele trei de mai sus sunt proiecte care ar trebui lansate numai după ce sunt semnate contractele pe A8 montan. Primele două chiar sunt "for fun" (pentru destul de mulți ani de acum înainte).

montaniardul

Intre Sovata si Joseni pentru traversarea muntilor Gurghiu exista tuneluri in proiect?

pasadia

@RazesIesean

1. Nu este Iasi-ul singurul fara centura. Timisoara are exact la fel de multa centura pe cat are Iasi-ul (adica un sfert). Si nu, A1 nu are rol de centura.

2. nu sunt hater. Pot sa ma eticheteze cati vor in mod astfel, insa eu stiu ca am dat destule dovezi ca nu sunt "hater". Printre altele si pentru ca am zis de nenumarate ori, si de foarte multi ani, ca e extrem de important sa fie realizat cat mai repede segmentul de autostrada dintre Targu Frumos si Iasi. Mai mult, eu am cam fost singurul pe aici care si-a permis sa creada (de fapt inca cred) ca ar fi fost mult mai faina o rezolvare subterana a A8 pe sub Iasi (in dauna acelui ocol pe la nord). Altfel spus stiu ce probleme are Iasi-ul si cred ca il iubesc mai mult decat BV (deh, ca orice brasovean, am radacini si pe acolo).

3. Dar pe de alta parte chiar nu suport dublu-standard. Cand va zic eu sau altii ca e ok daca se ia in considerare solutii mai mici decat autostrada full profile, pe intregul traseu, cu viteza de proiectare maxima posibila, multi dintre voi, fideli propagandei oengiste iesene, imi sariti in cap cu toate argumentele posibile (si penibile, multe dintre ele). Asa ca imi permit si eu sa taxez prostii precum cea graita mai sus de colegul nostru. Nu, nu e absolut deloc ok sa crezi ca A8 este singura prioritate sau sa militezi impotriva unor proiecte decente precum A11.

4. Proiecte deprioritizate sunt proiectele care nici macar acum nu au un SF, macar la un stadiu cat de cat clar. Adica Fagaras - Targu Mures, Fagaras - Brasov - Bacau, Brasov - Pitesti, Craiova - Drobeta - Lugoj, Bucuresti - Alexandria - Craiova, etc... Nu este deprioritizat A8. Asta ca sa fie mai clara definitia unor cuvinte, caci pana una alta vorbim aceiasi limba.

timisoreanul

#4662
@tom_sawyer
Sa spui ca primele doua sunt for fun mi se pare cam aiurea, sincer. Din punct de vedere strategic, sunt mult mai importante pentru Romania pentru ca sunt pe trasee europene.  Cat despre A8, mi se pare ca mai corect era sa se faca inainte Targu-Neamt-Iasi-Ungheni, decat A8 montan. Era si mai logic sa se intample asa, precum si o forma de respect pentru Iasi, care este unul din marile orase ale Romaniei si nu are nici macar 1 km de autostrada. Foarte corecta si de bun simt este postarea lui Dumbravaandrei de mai sus.

bim14

#4663
@dumbravaandrei
Atat timp cat ai de la Oradea autostrada pana la M4 iar de la Arad autostrada pana la M43, de ce nu ar fi o prioritate pentru Moldova, inclusiv pentru cei 2.5 milioane de romani/moldoveni care traiesc la est de Prut, sa ajunga vii pe autostrada pana la Tg. Mures? Am vrut sa scriu ca poate ambitiile lui Bolojan ar trebui temperate putin, ca va fi timp si pentru DX Oradea-Arad. De asta sunt sate intregi pustii in Moldova cu toti oamenii in putere plecati la munca in vest, pentru ca lipsa infrastructurii a fost un motiv destul de important pentru ca investitorii sa-si faca fabricile la vest de Carpati.
Evident ca este la fel de importanta CoBra. Uite, cu banii de la DX Oradea-Arad sa se construiasca macar variantele de ocolire pentru Sinaia si Busteni.
Dar pentru topicul este despre A8 si important este ca intr-un orizont de 10-15 ani sa se poata circula in siguranta de la E la V, ca doar frica maxima in romania este ca te poti trezi oricand cu un viteaz de pe sensul opus ca da peste tine.     
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

Hercule

Pai dacă satele din Moldova sunt pustii, pentru cine să se mai facă autostradă?
Eu zic sa nu se mai facă deloc A8.  :lol:
Deșteaptă-te române!